انواع مانیکور ناخن

1 2,020

همه ما باید در کنار مراقبت از پوست صورت و مو، باید از ناخن‌ها و دست‌هایمان نیز مراقبت کنیم. یکی از راهکارهای مراقبت از ناخن که هم در خانه و هم در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود؛ مانیکور ناخن است. به یاد داشته باشید مانیکور ناخن تنها جنبه زیباشناختی ندارد؛ بلکه ناخن‌های شما را نیز تحت درمان قرار داده و آن‌ها را سالم‌تر می‌کنند. مانیکور انواع مختلفی داشته و به روش های متنوعی انجام می‌شود؛ در این قسمت با ما همراه باشید تا با انواع مانیکور ناخن آشنا شوید.

مانیکور ناخن

کلمه مانیکور از کلمات لاتین “manus” و “cura” آمده است. اولین کلمه به معنای دست و کلمه بعدی به معنای مراقبت است. به عبارت دیگر، مانیکور به معنای مراقبت از دست‌هاست؛ چیزی که هر زنی دوست دارد آن را انجام دهد. مانیکور چه در خانه و چه در سالن‌های زیبایی در بین خانم‌ها بسیار محبوب بوده و رواج دارد و بخش جدایی ناپذیری از اقدامات زیبایی در زنان به حساب می‌آید. در مانیکور، اعمالی مانند سوهان کشیدن ناخن، گرفتن گوشت‌های اضافه اطراف ناخن و ترمیم خشکی و مشکلات ناخن و پوست دست انجام می‌شود؛ در نهایت شما می‌توانید ناخن‌هایتان را در اندازه‌های دلخواه و با طرح ها جذابی دیزاین کنید. در این راستا مانیکور انواع مختلفی دارد و بیشتر زنان در انتخاب آن دچار مشکل می‌شوند؛ بنابراین بهتر است در ابتدا با انواع مانیکور آشنا شده و در نهایت با توجه به وضعیت ناخن و دست هایتان یک نوع را انتخاب نمایید.

با فواید یک مانیکور خوب آشنا شوید

شما با انجام‌ مانیکور ناخن، گردش خون بهتری در دست و ناخن‌هایتان ایجاد می‌کنید که به‌مرور به رشد و سلامت ناخن‌ها و دستتان کمک می‌کنند؛ علاوه بر این امکان بروز قارچ‌ها، عفونت‌های شدید در ناخن شما کم خواهد شد و سلول‌های مرده پوست و اطراف ناخن از بین رفته و ناخن‌های سالمی خواهید داشت. محلول‌ها و روغن‌هایی که در مانیکور استفاده می‌شود؛ باعث نرمی پوست و ناخن‌ها شده و خشکی دست و ناخن‌ها را کم می‌کند و ناخن‌هایتان مقاوم‌تر خواهند شد.

مانیکور پایه

مانیکور پایه به معنی نظم‌بخشی و هماهنگی بین ناخن‌های دست است تا آن‌ها را به صورت زیبا و شبیه به هم در کنار هم قرار دهد. این نوع مانیکور شامل قرار دادن دست در آب و صابون‌های مخصوص است. این مانیکور به فرایند نرم شدن دستان شما کمک می‌کند؛ در این صورت سلول‌های مرده روی پوست دست و اطراف ناخن از بین رفته و پوست سالم‌تر و جوان‌تری خواهید داشت. در نهایت ناخن‌ها و گوشت اضافه اطراف ناخن برداشته شده و دست‌ها ماساژ داده می‌شوند. اگر لاک ناخن را ترجیح نمی‌دهید؛ می‌توانید از سوهان کشی و روغن درمانی برای سلامت بیشتر ناخن‌هایتان استفاده کنید و آن‌ها مرتب و تمیز و یک دست، نشان دهید. شما می‌توانید ناخن‌های را به صورت مربع، بیضی، گرد و ترکیبی، سوهان کشیده و به آن‌ها استایل زیبایی دهید. این مانیکورها ساده هستند و فرایند درمانی آن‌ها سریع انجام می‌شود و شما حتی می‌توانید در خانه نیز آن‌ها را انجام داده و در عرض چند دقیقه ناخن‌های زیبا و سالمی داشته باشید.

مراحل دقیق مانیکور

  • کوتاهی ناخن‌ها: در این مرحله تمام ناخن‌های دست به صورت یک اندازه کوتاه می‌شوند؛ درهرصورت ناخن‌های شما باید یک دست و یک اندازه باشد تا زیبایی خود را نشان دهد. برای کوتاه کردن ناخن‌ها می‌توانید آن‌ها را به شکل مربع، گرد یا تیز کوتاه کنید.

  • سوهان کشی: بعد از کوتاه کردن ناخن‌ها به آرامی لبه‌های ناخن را سوهان کشی کنید تا اضافه‌های ناخن جدا شوند.

  • قرار دادن در آب گرم یا روغن‌های طبیعی: بعد از سوهان کشی به منظور نرم کردن بافت ناخن و پوست اطراف آن بهتر است چند دقیقه تمام ناخن‌های دست را در آب گرم یا روغن زیتون یا هر نوع روغن گیاهی دیگر قرار داده و صبر کنید تا جذب شود. سپس دست را آب‌کشی کرده و خشک کنید.
  • بعد از این کار می‌توانید از یک کرم مرطوب کننده، آب‌رسان و یا اندکی روغن برای آب‌رسانی استفاده کرده و تمام سطح ناخن و پوست دستتان را با آن ماساژ دهید.

  • حال با ابزار مخصوص گوشت‌های اضافه اطراف ناخن را کوتاه کنید؛ در این مرحله گوشت‌های اضافه اطراف ناخن نرم‌تر شده و برداشتن آن راحت‌تر است؛ البته مراقب باشید پوستتان زخم نشود.

  • با استفاده از پوشر قسمت کوتیکول ناخن را به عقب برانید؛ همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید.
  • بعد از این کار می‌توانید از یک لاک بی‌رنگ و براق و حاوی مواد مغذی استفاده کرده و سطح ناخن را با آن بپوشانید.

این مراحل؛ مراحل یک مانیکور پایه است. در صورتی که قصد دارید؛ ناخنتان را ژلیش کرده و یا با مواد اکریلیک تزئین کنید؛ باید بعد از این مراحل، سراغ سوهان کشی سطح ناخن و مواد گذاری بروید؛ که در ادامه به آن می پردازید؛ در غیر این صورت مانیکور پایه به اتمام می‌رسد.

مانیکور فرنچ

در بین تمام مانیکورها فرنچ محبوب‌ترین آن‌ها است. این سبک مانیکور کلاسیک است و جلوه زیبایی به دستان شما می‌دهد. در مانیکور فرانسوی تنها یک خط کوچک در بالا ناخن‌ها به کار برده می‌شود و در نهایت بر روی ناخن از یک برق ناخن زیبا استفاده می‌شود. در فرنچ کلاسیک این خط بالای ناخن سفید رنگ است و بر روی آن از یک پولیش روشن به رنگ صورتی خیلی روشن یا بژ استفاده می‌شود.

  • بعد از آنکه به مرحله پاکسازی ناخن رسیدید؛ می‌توانید از مانیکور فرنچ استفاده کنید. برای این کار رنگ پایه ناخن یک لاک براق و صورتی رنگ است به صورتی که کاملاً طبیعی به نظر برسد.
  • بعد از این مرحله از برچسب‌هایی استفاده شده و انتهای ناخن‌ها به صورت هلالی برچسب زده می‌شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید. لبه بیرونی آن را با لاک سفید رنگ بپوشانید. زمانی که لاک خشک نشده برچسب‌ها را جدا کرده و قسمت‌های کثیف کاری شده ناخن را پاک کنید.
  • در نهایت بر روی ناخن از برق ناخن استفاده کنید.
  • در پایان می‌توانید از روغن‌های مخصوص برای تقویت ناخن‌هایتان استفاده نمایید.
مانیکور پارافین

در این نوع مانیکور بعد از تمیز و مرتب کردن ناخن‌ها از پارافین برای لایه‌برداری و نرم‌تر کردن پوست استفاده می‌شود. برای این کار باید پارافین را ذوب کرده و سپس دست‌ها را به مدت چند دقیقه در پارافین ذوب شده‌ای وارد کنید که به دمای اتاق رسیده است و سپس دور آن را با پلاستیک پوشانده و دست و ناخن‌ها را ماساژ دهید. در مدت زمان پارافین تراپی، می‌توان دست آغشته به پارافین را در حوله‌های گرم قرار داد تا پارافین برای مدت زمان بیشتری گرم مانده و دست‌ها و ناخن‌هایتان درمان شود. در نهایت دست را پاک کرده و پارافین‌ها را جدا کنید.

این درمان باعث نرم و لطیف شدن پوست دست و مقاوم‌تر شدن ناخن‌ها خواهد شد به همین دلیل به راحتی نمی‌شکند.

مانیکور با ژل

اگر به دنبال یک مانیکور ماندگار هستید؛ بهتر است سراغ مانیکور با ژل بروید؛ تمام مراحل مانیکور پایه در این مانیکور نیز انجام می‌شود؛ اما در نهایت از یک ژل لاستیکی مخصوص استفاده خواهد شد که برای جذب و تثبیت به نور فرابنفش احتیاج دارد.

این مانیکورها زمان بیشتری برای آماده‌سازی دارند و در نهایت تا ۴ هفته نیز باقی می‌مانند. در این نوع مانیکور صدف ناخن تراش خورده نمی‌شود؛ علاوه بر این، ناخن‌های شما در زیر این ژل حفاظتی، به خوبی محافظت شده و رشد می‌کند و اندازه آن بلندتر خواهد شد. در صورتی که ناخن‌های کوتاهی دارید می‌توانید از این نوع ژل استفاده کنید. البته بلندی ناخن تقریباً به اندازه پایه اصلی ناخن خودتان خواهد بود و بر خلاف اکریلیک نمی‌توانید قد ناخن را زیادتر کنید. افرادی که ناخن‌های بلند و طبیعی دارند نیز می‌تواند از ژل استفاده کنند تا مقاومت ناخن‌هایشان بیشتر شده و به صورت هماهنگ و یک اندازه با هم رشد کند.

همانطور که اشاره شد این نوع مانیکور حداقل آسیب را به ناخن‌هایتان می رساند؛ بوی شیمیایی زیادی ندارد اما تنها مشکل آن قرار گرفتن در زیر اشعه یو وی برای خشک کردن می‌باشد. علاوه بر این، این ژل‌ها به راحتی از سطح ناخن جدا نمی شوند؛ بنابراین برای از بین بردن آن‌ها نیاز به محلول خاص و یا نور UV دارید.

در این قسمت با تعدادی از مانیکورهای ژلیش آشنا می‌شوید

مانیکور اکریلیک

ناخن‌های آکریلیک ترکیبی از یک مونومر مایع و یک پلیمر پودری هستند. آن‌ها یک لایه محافظ سخت روی ناخن‌های طبیعی شما ایجاد می‌کنند. این محصول با قرار گرفتن در معرض هوا سخت می‌شود. آکریلیک شفاف است. مانیکورهای اکریلیک بسیار قوی هستند و در صورتی که به خوبی از آن‌ها حافظت شود؛ برای مدت زمان طولانی باقی می‌مانند و هر بار می‌توانید آن را ترمیم کنید.

با توجه به میزان تخصص تکنسین مواد به گونه‌ای بر روی ناخن قرار گرفته و فرم داده می‌شوند که شبیه یک ناخن طبیعی باشد. اندازه ناخن در مانیکورهای آکریلیک سلیقه‌ای است و شما می‌توانید ناخن‌های بلندی داشته باشید. در نهایت از طرح و دیزاین دلخواه بر روی این مواد استفاده می‌شود. این نوع مانیکور برای افرادی مناسب است که ناخن‌های ضعیفی دارند و رشد آن‌ها بسیار کند است و نمی‌تواند آن‌ها را یکسان بلند کرده و یک دست نگه‌دارند.

در این قسمت با تعدادی از مانیکورهای اکریلیک آشنا می‌شوید

اما این نوع مانیکور به صدف و بستر ناخنتان آسیب می‌رساند؛ زیرا برای ایجاد یک مانیکور اکریلیکی خوب باید، صدف ناخن تراش بخورد؛ علاوه بر این در صورتی که بهداشتی انجام نشود؛ ممکن است زمینه‌ای برای ایجاد قارچ و باکتری باشد. در این مانیکور از مواد شیمیایی بسیار قوی استفاده می‌شود؛ بنابراین بهتر است زنان در دوران بارداری آن را انجام ندهند. هزینه انجام این نوع مانیکور نبست به مانیکورهای دیگر زیادتر است و به زمان بیشتری نیاز دارد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه‌های این پست
  1. نازنین گفته:

    مفید بود
    ممنون????

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد