اولین دستگاه اندازه گیرنده اشعه خورشید در دستان شما

0 958

همه ما دوست داریم در روزهای آفتابی به بیرون از منزل خود برویم، با دوستانمان در ساحل قدم بزنیم و یا با فرزندمان به پارک رفته و زیر نور خورشید بازی کنیم. اما این نکته را در نظر بگیرید که فقط چند ساعت می توانید در زیر نور خورشید قرار بگیرید و اگر این کار را بیش از اندازه انجام دهید ممکن است به آسیب های پوستی زیادی دچار شوید. تابش نور خورشید ویتامین D بدن را فراهم می کند، بدن همه انسان ها به ویتامین D نیاز دارد. در برخی موارد این ویتامین به بدن ما نمی رسد و در برخی شرایط نیز بیش از اندازه آن را دریافت می کنیم. مثلا در زمستان ها که لباس بیشتر می پوشیم بدن ما اشعه خورشید کمتری به خود جذب می کند و این شرایط در بلند مدت ممکن است آسیب های به ما وارد کند. در تابستان ها نیز اشعه خورشید ممکن است بیش از حد مجاز به ما تابانده شود و خطرات پوستی جبران ناپذیری به بدن ما وارد کند.

اشعه UV آسیب های بسیار خطرناکی برای پوست ما دارد، باعث پیر شدن پوست، آفتاب سوختگی و حتی در موارد شدید منجر به سرطان پوست خواهد شد. این اشعه به مرور لکه های در پوست شما ایجاد می کند که ممکن است در ابتدا قابل مشاهده نباشد و تنها با استفاده از دوربین های UV قابل تشخیص است اما به مرور این لکه ها پررنگ تر شده و با چشم عادی نیز قابل تشخیص است. طبق مطالعات به دست آمده حدود نیمی از افراد آمریکا با اینکه از خطرات اشعه UV آگاهی دارند، دچار آفتاب سوختگی می شوند، از هر ۵ آمریکایی یک نفر مستعد ابتلا به سرطان پوست است، این مقدار در استرلیا به ازای هر ۳ نفر و در کانادا به ازای هر ۷ نفر اتفاق می افتد. از طرف دیگر بسیاری از افراد هستند که ساعت بسیار زیادی را در خانه و به دور از نور خورشید می گذرانند این افراد دچار کمبود ویتامین D و مشکلات ناشی از آن می شوند.

“Qsun” یک دستگاه با تکنولوژی AI یا هوش مصنوعی است. دستگاهی است که به وسیله آن می توانید از میزان این اشعه ها اطلاع پیدا کنیم. شما می توانید این دستگاه را به لباس خود متصل کنید و با خیال آسوده در زیر اشعه خورشید قرار گرفته و ویتامین D دریافت کنید. هنگامی که میزان اشعه خورشید بیش تر از حد مجاز شد، دستگاه به شما هشدار می دهد. این دستگاه با ظاهر کوچک و جمع و جور خود بر روی لباس و کوله پشتی و یا کالسکه فرزندتان نصب می شود و شما می توانید در هر شرایط و وضعیتی از آن استفاده کنید. همچنین آویزهای برای این دستگاه طراحی شده است که می توانید مانند یک گردنبند آن را در گردن خود آویزان کرده و از آن لذت ببرید. در هنگام استفاده از این دستکاه نگرانبارش باران نباشید، این دستگاه در برابر باران مقاوم است و خاصیت ضد آب دارد.

این دستگاه هم به تنهایی و هم از طریق برنامه نصب شده بر روی گوشی همراه، قابل استفاده است. در صورتی که بخواهید بدون گوشی همراه از آن استفاده کنید، چراغ های LED روی آن تعبیه شده است که میزان اشعه UV را اندازه گیری می کند و در صورتی که از حد مجاز خود فراتر رفت به شما اطلاع می دهد، البته در این حالت موقعیت مکانی شما دقیق نخواهد بود و شما نمی توانید از تمام امکانات آن بهره ببرید. این برنامه شامل بسیاری از راهنمایی ها و مشخصه های ایمنی خورشیدی است که بر اساس نوع پوست و مشخصات شخصی شما سفارشی سازی می شود و قابل نصب بر روی گوشی های اندروید و IOS می باشد. این دستگاه با برنامه Apple Health و Google Fit نیز سازگار است و اطلاعات شما را با این دو برنامه همگام سازی می کند.

با استفاده از Qsun می توانید اشعه های UVA و UVB را به دقت اندازگیری کنید، و باتری تعبیه شده در آن به مدت ۶ هفته شارژ می ماند و بعد از آن باید تعویض شود. این برنامه از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی و عکس از صورتتان میزان سلامتی پوستتان را تشخیص می دهد. در این حالت شما می توانید به صورت روزانه میزان نیاز به ویتامین دی در بدن خود را تشخیص دهید و در صورتی که از حد مجاز آن خارج شد، از محیط افتابی خارج شوید.

“Qsun” از زمانی که آفتاب شروع به تابش می کند میزان حرارت و اشعه های آن را آنالیز کرده و بر سلامتی بدن ما نظارت دارد. این دستگاه الگوریتم ها را بر اساس نوع پوست، موقعیت محیطی و عادات مناسب استفاده ایمن از نور خورشید تحلیل کرده و به شما توصیه می کند. همچنین به شما کمک می کند تا در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید و ویتامین D مورد نیاز بدن را دریافت کنید، زمانی که احساس کند بدن شما در حال آفتاب سوختگی است به شما هشدار می دهد تا از محیط خارج شوید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد