اپلیکیشن‌های کاربردی حسابداری شخصی

0 1,342

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و سرایت آن به بخش‌های مختلف زندگی‌مان، همه ما با انواع خریدهای آنلاین، پرداخت‌های اینترنتی، بانک الکترونیکی، همراه بانک و … درگیر هستیم. در این صورت ممکن است بر درآمد و هزینه‌های خود کنترل نداشته باشیم، مثلاً ندانیم که این ماه چقدر پول خرج کرده‌ایم و این هزینه‌ها در کجا و برای چه صرف شده است، و این عدم کنترل باعث می‌شود که نگران پرداخت‌ها و پس‌اندازهای خود باشیم.

در این راستا برنامه‌های حسابداری شخصی پا به میدان نهاده‌اند تا با استفاده از قابلیت‌های کاربردی خود ما را یاری دهند. برای استفاده از این برنامه­ها نیاز به دانش حسابداری ندارید، کافی است متناسب با پلتفرم‌تان آن را دانلود و نصب نمایید. مدیریت پول و سرمایه، ثبت تراکنش‌ها، اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری و هرگونه رفتار مالی با استفاده از برنامه‌های حسابداری شخصی بسیار آسان‌تر است. البته هر ابزاری و برنامه‌ای ارزش دانلود و یادگیری را ندارد و بهتر است قبل از استفاده از آن در مورد نرم‌افزار اطلاعاتی را به دست آورید. در این مطلب سعی کردیم بهترین برنامه‌های حسابداری شخصی ایرانی و خارجی را در اختیار شما قرار دهیم تا با توجه به نیازتان و سیستم‌عاملی که در اختیار دارید، یکی از آن‌ها را دانلود کرده و از آن بهره ببرید. برای دانلود هر یک از برنامه‌ها می‌توانید بر روی اسم آن‌ها یا عکسشان کلیک کنید.

 

برنامه حسابدار شخصی Holoo (هلو)
  • اندروید

این اپلیکیشن حسابداری رایگان برای بیشتر کاربران آشنا است و توسط شرکت طرفه نگار تولید شده است. در ابتدا نسخه ویندوز و حرفه‌ای آن در دسترس همه قرار گرفت و حالا شما می‌توانید نسخه اندروید آن را دانلود کرده و از آن برای کنترل هزینه‌ها و درآمدهای خود استفاده کنید.

محیط کاربری این برنامه بسیار آسان است و هر کس به‌راحتی می‌تواند از این حسابدار شخصی استفاده کند. در صفحه اصلی ۴ آیکون وجود دارد که بخش‌های گزارش، مدیریت چک، درآمد و هزینه‌ها را نشان می‌دهد. این برنامه توانایی ثبت درآمدها و هزینه‌ها، مدیریت و نظارت بر چک‌های دریافتی، توانایی گزارش‌گیری و آمار از هزینه‌ها و درآمدها و یادآور سررسید چک‌ها، تعریف کلیه اقساط وام به‌ صورت سیستمی را در خود قرار داده است و به همین دلیل بسیار موردتوجه کاربران قرارگرفته و محبوب شده است.

در این برنامه می‌توانید با استفاده از رمز عبور، دسترسی سایر افراد به اطلاعات برنامه را مسدود کنید.

برنامه حسابدار شخصی قیاس
  • اندروید

شما می‌توانید از نسخه رایگان حسابداری قیاس برای ثبت حساب‌های روزمره خود استفاده کنید. رابط کاربری آن آسان است و بدون هیچ دانش حسابداری می‌توان از آن بهره برد. ثبت حساب‌ها، درآمدها و هزینه‌ها در این برنامه نامحدود است.

این برنامه با پیامک‌های بانکی شما همگام‌سازی شده و به‌محض دریافت پیامک این محاسبات در آن لحاظ خواهد شد. شما می‌توانید وام دریافتی، چک‌های دریافتی و پرداختی، اقساط، مبلغ و تعداد هر قسط، دوره بازپرداخت و.. را در این برنامه مشخص کرده و دخل ‌و خرجتان را مدیریت کنید. تمام محاسبات در قالب نمودارها و گزارش‌های قابل‌فهم به شما ارائه می‌شود. داده‌ها نیز قابل‌استخراج بوده و در فرمت‌های اکسل و پی‌دی‌اف در دسترس می‌باشد.

این برنامه کاربری را افراد شاغل، خانه‌دار، دانشجویان، رانندگان تاکسی و هر فرد دیگری که با هزینه‌ها و تراکنش‌های مختلف درگیر است؛ می‌تواند استفاده کند.

برنامه حسابدار شخصی پرنس همراه
  • اندروید

برنامه پرنس نیز یک نمونه‌ای دیگر از برنامه‌های حسابداری شخصی ایرانی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. شما با استفاده از این برنامه و در چند ثانیه می‌توانید عملیات مالی و تراکنش خود را ثبت نمایید. هزینه‌ها، درآمدها، انتقال، دریافت و پرداخت و … در این برنامه ثبت‌شده و مدیریت می‌شوند. شما می‌توانید ریز تراکنش‌های خود را مشاهده کرده و به‌صورت دستی و خودکار از آن‌ها پشتیبان تهیه کنید.

اصلی‌ترین قسمت یک نرم‌افزار حسابداری، گزارش‌ها و نمودارهای آن  است که مهم‌ترین کاربرد را برای افراد خواهد داشت. نرم‌افزار پرنس همراه، گزارش‌ها مختلفی بر روی کلیه حساب‌های هزینه، درآمد، بانک، کیف پول، صندوق، حساب بدهکاران و بستانکاران به‌صورت ریز و تجمیع در بازه‌های دلخواه زمانی ارائه می‌دهد.

برنامه حسابدار شخصی پین پول
  • اندروید

در این برنامه شما می‌توانید تمام هزینه‌ها و درآمدهای خود را دسته‌بندی کرده و تمامی این اطلاعات را در قالب گزارش‌های قابل‌فهم و یا عملیات مالی هفتگی و ماهانه دریافت نمایید. قابلیت جالب این نرم‌افزار استفاده از هشتگ برای دسته‌بندی تراکنش‌ها است. شما می‌توانید برای هر تراکنش خود یک هشتگ ایجاد کنید، که این عمل مانند هشتگ‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. بنابراین هر زمان که به تمام تراکنش‌های مربوط به دسته موردنظرتان احتیاج داشتید کافی است آن را در برنامه جست‌وجو کنید.

این اپلیکیشن علاوه بر زبان فارسی، زبان انگلیسی را نیز پشتیبانی می‌کند. در این برنامه قابلیت‌هایی مانند مدیریت هزینه‌ها و درآمدها، مدیریت پیامک‌های بانکی، امکان دریافت گزارش‌ها و صورت‌حساب‌ها بر اساس جست‌وجوی هشتگ، امکان ثبت تراکنش و فاکتور، دریافت خروجی اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی قرار داده شده است.

برنامه حسابدار شخصی پرهام
  • اندروید

برنامه حسابداری شخصی پرهام قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در این برنامه همانند سایر برنامه‌های حسابداری، هزینه‌ها و درآمدها، چک‌های پرداختی و دریافتی همراه با یادآوری، اقساط و … را وارد کرده و بر آن‌ها نظارت داشته باشید. برای هر تراکنش توضیح مختصری بنویسد، آن‌ها را بر اساس تاریخ و یا موضوع دسته‌بندی کنید. تا درمواقع لزوم با جست‌وجوی ساده به همه آن‌ها دسترسی داشته باشید. در انتها این برنامه از داده‌های شما، فایل خروجی اکسل ارائه می‌دهد تا از آن بتوانید برای موارد دیگر و برنامه‌های متفرقه استفاده نمایید. شما می‌توانید برای تاریخ چک‌هایتان یادآور تنظیم کنید تا آن را از خاطر نبرید. به‌منظور ایمنی بیشتر برای این نرم‌افزار یک قفل امنیتی در نظر گرفته‌شده است که تنها شما به آن دسترسی خواهید داشت.

اپلیکیشن حسابداری شخصی خانه ما
  • اندروید و ios

این اپلیکیشن فارسی برای هر دو پلتفرم اندروید و ios طراحی‌شده است. شما به‌وسیله آن می‌توانید هزینه‌ها و درآمدها را ثبت کرده و دسته‌بندی کنید. علاوه بر این می‌توانید گزارش‌های آماری را به‌صورت نمودار روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه تنظیم نماید و با توجه به بازه دلخواهی که وارد می‌کنید به‌صورت بصری به شما نشان داده خواهد شد.

در صورت لزوم می‌توانید اطلاعات خود را استخراج کرده و در قالب فایل اکسل تجزیه‌ و تحلیل کنید. این نرم‌افزار درواقع نرم‌افزار رسمی برنامه تلویزیونی خانه ما است که درزمینه صرفه‌جویی در خانواده‌ها مسابقه‌هایی را ترتیب داده و  به برنده آن‌ها جایزه می‌دهد.

برنامه حسابدار شخصی Nivo
  • اندروید و ios

نیوُ یک برنامه حسابداری پیشرفته است که در دو سطح کسب ‌و کار و شخصی ارائه می‌شود. برای استفاده از برنامه حسابداری شخصی نیوُ نیاز به دانش حسابداری ندارید و با استفاده از آن می‌توانید به‌آسانی درآمد و هزینه‌هایتان را مدیریت کنید و گزارش‌ها و نمودارهای متنوعی از آن‌ها را مشاهده نمایید. این برنامه قابلیت یادآوری قسط و وام را نیز در خود جای‌داده است. علاوه بر این می‌توانید این برنامه را به‌صورت کاملا ایمن به‌حساب شخصی خود متصل کنید تا با دریافت پیامک‌های برداشت و واریز، این مبالغ به‌صورت خودکار در محاسبات حسابداری شما وارد شود. امنیت این برنامه بسیار بالا است و اطلاعات شما با قفل امنیتی در این برنامه محافظت خواهد شد.

حساب ابری نیوُ باعث می‌شود اطلاعات شما در این فضای ذخیره‌سازی، ذخیره‌شده و در هر نقطه از جهان به‌راحتی در دسترس باشد. این برنامه علاوه بر مدیریت هزینه‌ها و درامدها، پس‌انداز کردن را نیز آسان‌تر می‌کند.

برنامه حسابدار شخصی پارمیس
  • اندروید و ios

این برنامه یکی دیگر از برنامه‌های حسابداری شخصی محبوب است که برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و ios طراحی‌شده است. در این برنامه می‌توانید به مدیریت هزینه‌ها و درآمدها بپردازید، برنامه پارمیس سه زبانه است و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی اجرا می‌شود.

از قابلیت‌های کاربردی آن می‌توان به ثبت تراکنش‌ها متناسب با هر شخص، مدیریت کامل چک‌های دریافتی و پرداختی، ثبت وام و اقساط با قابلیت تنظیم کارمزد، ثبت بودجه با توجه به قیمت سقف و کف برای هرکدام، گزارش صورت‌حساب‌ها و ریز گردش‌ها، امکان استخراج داده‌ها در قالب اکسل و پی‌دی‌اف و …. اشاره کرد. به‌منظور افزایش ایمنی شما می‌توانید برای این برنامه یک رمز در نظر بگیرید. علاوه بر این قابلیت Touch ID نیز به آن اضافه شده است.

حال که با برنامه‌های حسابداری شخصی ایرانی آشنا شدید، در این قسمت دو برنامه حسابداری شخصی غیر ایرانی به شما معرفی می‌کنیم که امکانات خوبی در اختیار شما خواهند گذاشت.

برنامه حسابدار شخصی Expensify
  • اندروید و ios

این برنامه به‌منظور مدیریت امور مالی شخصی شما طراحی‌شده است. رابط کاربری آسانی دارد و به‌راحتی شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا دخل‌وخرج خود را مرتب و دسته‌بندی کرده و بر روی آن کنترل داشته باشید.

این برنامه حسابداری شخصی، برای پلتفرم اندروید، ios و BlackBerryو ویندوز طراحی‌شده و در نسخه ویندوز آن می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره اطلاعاتتان استفاده کنید. برنامه Expensify هزینه بر اساس مسافت پیموده شده در سفر، هزینه‌های وابسته به زمان و نرخ سفر را در بردارد و همچنین تبدیل واحد‌های پولی را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

در این برنامه شما می‌توانید گزارش‌های مالی خود را به ایمیل خود ارسال کرده و در آنجا آرشیو کنید. نیازی نیست رسید و یا مبالغ قبض خود را با دست تایپ کنید، بلکه به‌راحتی می‌توانید از طریق اسکن قبض و فاکتورهای خود، اطلاعات آن را وارد برنامه نمایید.

برنامه حسابدار شخصی Wally
  • اندروید و ios

این برنامه حسابداری شخصی شما را در مدیریت هزینه‌ها و درآمدهایتان کمک خواهد کرد. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه پس‌انداز کنید، برای آن یک هدف مالی تعیین کرده و از طریق صرفه‌جویی به آن هدف مالی برسید. لازم نیست اعداد تراکنش‌های مالی را به‌صورت دستی به برنامه وارد نمایید این برنامه با اسکن و ذخیره‌سازی رسید این محاسبات را اعمال خواهد کرد.

 

در بورسیکا بخوانید: با این اپلیکیشن‌ها باشگاه را به خانه ببرید
در بورسیکا بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی ورزشی
در بورسیکا بخوانید: معرفی برنامه‌های کاربردی خودرو، برای گوشی‌های اندروید

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد