اپلیکیشن‌هایی که باید در گوشی هر خانمی باشد

معرفی 10 اپلیکیشن مناسب بانوان

0 2,910

امروزه گوشی‌های همراه نقش پررنگ و مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند، تحقیقات و هشدارهای زیادی در مورد مضرات استفاده از این وسیله منتشر شده است و همه ما از آن اطلاع داریم؛ اما در مقابل می‌توانیم از این وسیله در راستای نیازهای زندگی خود استفاده کرده و زندگی خود را آسان‌تر کنیم. مثلاً یکی ازاین‌ روش‌ها نصب برنامه­‌های کاربردی و مفید است.

زنان جمعیت عظیمی از کره زمین را تشکیل می‌دهند که به‌راحتی می‌توانند از این برنامه‌ها در راستای نیازهای خود بهره ببرند. امروزه نقش زنان بیشتر شده و آن‌ها علاوه بر کارهای خانه و تربیت فرزندان در بیرون از منزل نیز کار می‌کنند و این شرایط باعث می‌شود تا وقت زیادی برای خود نداشته باشند. این برنامه‌های کاربردی می‌توانند به زنان در مدیریت زمان و اهمیت دادن به بدنشان کمک کنند.

در این مقاله سعی کردیم چند برنامه خوب و کاربردی برای بانوان معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانند شرایط زندگی خود را تحت کنترل گرفته و آن را به‌خوبی مدیریت کنند. تمام این برنامه‌ها را می‌توانید با کلیک بر روی لوگوی درج شده‌ی آن‌ها در متن دانلود و استفاده کنید.

 

Clementine: برنامه‌ی مبارزه با استرس
  • سازگار با سیستم‌عامل ios

استرس و افکار منفی ممکن است در هر شرایطی شما را تحت تأثیر گذاشته و روزتان را خراب کند و درنتیجه کارایی شما را پایین بیاورید. زنان از نظر جسمی و ذهنی بیشتر تحت تأثیر شرایط منفی و افکار استرس‌زا قرار می‌گیرند و این شرایط می‌تواند به‌مرور به آن‌ها آسیب بزند. در برنامه Clementine از تکنیک هینپوتراپی استفاده می‌شود. کاربرد مدرن هیپنوتراپی تلقین‌های مثبت جهت بهبود کارایی فردی است. درواقع هیپنوتراپی یک تکنیک متکی بر دانش روان‌شناسی و فیزیولوژی اعصاب است که امروزه برای درمان بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌صورت کاملاً کاربردی در این برنامه به‌کاربرده شده است.

البته این برنامه به‌عنوان یک درمان به‌کاربرده نمی‌شود و در حد یک روش درمانی خدمات ارائه نمی‌کند، بلکه به‌عنوان یک جلسه اعتمادبه‌نفس می‌تواند برای شما مفید باشد. از شما در مورد اهداف و موفقیت‌هایتان سؤال می‌پرسد، از شما می‌خواهد در مورد آن‌ها حرف زده و راه رسیدن به آن را شرح دهید و از افکار ناامیدکننده دور شوید و با ارائه تکنیک‌های تنفس، یک روز خوب و باانرژی برای شما می‌سازد و تنها ۵ دقیقه از وقت شما را پر خواهد کرد و در مقابل ساعت‌های طولانی می‌توانید از نتایج مثبت و خوب این برنامه، بهره ببرید.

 

Skin Matters: برنامه مراقبت‌های پوستی
  • سازگار با سیستم‌عامل ios

این برنامه کاربردی درزمینه‌ی مراقبت‌های پوستی فعالیت کرده و نکات مهم کاربردی برای سلامتی پوست زنان ارائه می‌دهد. پوست، بخش مهمی از صورت است که سلامت و زیبایی آن، تأثیر بسیار زیادی بر روی جذابیت شما دارد. ازاین‌رو زنان به این بخش از بدن خود بسیار اهمیت می‌دهند. این برنامه با ارائه نکات کاربردی به شما کمک می‌کند تا پوست زیبا و سالم داشته باشید. در ابتدا باید سن، جنسیت و نوع پوست خود را مشخص کرده و پروفایل شخصی خود را ایجاد کنید. البته این برنامه تخصصی نیست و عواملی مانند وراثت و سابقه خانوادگی را در نظر نمی‌گیرد اما به‌عنوان یک راهنمای خوب، همراه و رایگان، اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این شما می‌توانید با تغییر فصل پروفایل خود را تغییر داده و نوع پوست خود را بروز رسانی کنید. مثلاً برخی از پوست‌های معمولی، با فرارسیدن فصل پاییز و سرما، به سمت خشک بودن تمایل پیدا می‌کنند و بهتر است از دستورات و راهنمایی‌های مخصوص پوست خشک استفاده کنند. البته مردان نیز می‌توانند از این برنامه کاربردی بهره ببرند.

 

 Mypill: برنامه یاداوری قرص بارداری
  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios

برخی از زنان برای جلوگیری از بارداری، از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند که باید به‌صورت روزانه و در ساعت معین مصرف شود. درصورتی‌که فراموش کنیم این قرص را در روز معین، مصرف کنیم ممکن است دچار مشکلاتی شده و ترس و اضطراب ناشی از بارداری ناخواسته در ما زیاد شود. در این راستا برنامه myPill به‌راحتی می‌توانند به‌عنوان یک یادداور، زمان مصرف این قرص‌ها را به شما اطلاع دهد. این برنامه کاربردی به پیشگیری از بارداری کمک می‌کنند و زمان مصرف قرص را به شما اطلاع داده و در مورد روش‌های کاربردی دیگر برای جلوگیری از بارداری اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از مصرف هر قرص، روز موردنظر را تیک زده و علامت‌دار کنید، در این صورت می‌توانید به‌خوبی از روند مصرف قرص خود مطلع شده و روزی را که فراموش کرده‌اید را شناسایی نمایید. درصورتی‌که نیاز به معاینه دارید و یا قرار ملاقاتی با دکتر خود تنظیم کرده‌اید، این برنامه می‌تواند زمان دقیق آن را به شما یاد داوری کند.

 

Workout for Women: برنامه تندرستی برای بانوان
  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios

این برنامه برای سلامت جسمی و درنهایت سلامت روحی بانوان بسیار مفید است. بدن زنان نسبت به مردان بسیار متفاوت و درعین‌حال پیچیده‌تر است و در این راستا باید از برنامه‌های خاص و مخصوصی برای ورزش و سلامتی استفاده کنند. این برنامه کاربردی یک برنامه مخصوص فیتنس برای بانوان است که در هر دو سیستم‌عامل عامل اندروید و ios کار می‌کند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید به‌صورت کاملا تخصصی چربی‌های بدن خود را آب کرده و اندامی زیبا و سالم داشته باشید. این برنامه شامل تمرینات مؤثر برای چربی سوزی، تقویت قدرت بدنی و افزایش سلامتی است که به‌صورت انیمیشن و ویدئوهایی این تمرینات را در اختیار شما قرار می‌دهد. سطح این برنامه به‌صورت تخصصی برای افراد حرفه‌ای وهم مبتدی ارائه شده است و شما به‌صورت اصولی و با انجام حرکات قدرتی، کششی و … به اندام ایده‌آل و سالم خواهید رسید. برای انجام تمرینات این برنامه به تجهیزت خاص و حرفه‌ای نیاز نخواهید داشت.

 

Clue: برنامه مدیریت عادت ماهیانه
  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios

در زندگی پرمشغله‌ی مدرن، زنان باید دوره عادت ماهیانه خود را به خاطر سپرده و آن را مدیریت کنند که این کار اندکی دشوار به نظر می‌رسد. این برنامه کاربردی درزمینه‌ی پزشکی به بانوان کمک می‌کند. عادت ماهیانه یکی از مواردی است که زندگی بانوان را بسیار تحت تأثیر قرار داده و باید به‌خوبی مدیریت شود. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه اطلاعات مفید و دقیقی از عادت ماهیانه خود به دست آورید، مثلاً سندرم پیش از قاعدگی (PMS) بر روی وضعیت جسمی و خلق‌وخوی بانوان بسیار تأثیر می‌گذارد، درصورتی‌که از روزهای دقیق آن مطلع شوید به‌خوبی می‌توانید آن را مدیریت کرده و کمتر احساس ناراحتی و ناخوشایند داشته باشید. این برنامه زمان تخمک‌گذاری را به شما اطلاع می‌دهد که در این دوران شانس بارداری در زنان بسیار زیاد است. علاوه بر این می‌توانید زمان دقیق عادت ماهیانه، طول دوره آن و بسیاری از موارد وابسته به آن مطلع شده و آن‌ها را مدیریت کنید. به‌وسیله این نرم‌افزار می‌توانید آرشیو اطلاعاتی از عادت‌های ماهانه خود ذخیره کنید و الگوی سیکل‌های ماهانه خود را به دست آورید. علاوه بر این با واردکردن اطلاعات شخصی خود می‌توانید میزان و شدت عادت ماهیانه را به برنامه وارد کرده و به او در تحلیل اطلاعاتتان کمک کنید.

 

Flo: برنامه مدیریت عادت ماهیانه
  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios

یکی دیگر از برنامه‌های مناسب بری دوران عادت ماهیانه بانوان، برنامه فلو است که با رابط کاربردی زیبا و ساده خود نظر بسیاری از بانوان را به خود جلب کرده است. این برنامه اطلاعات دقیقی از دوران بارداری، قاعدگی، تخمک‌گذاری، سندرم قبل از قاعدگی و… را در اختیار شما قرار می‌دهد. تمام تجزیه‌وتحلیل آن بر اساس نمودار و به‌صورت تصویری است و به‌راحتی می‌تواند از سلامت کلی بدنتان اطلاعات مفیدی به دست آورید. حتی اگر دوره عادت ماهیانه نامنظمی دارید به‌آسانی با استفاده از این برنامه اطلاعات خود را وارد کرده و یک دید کلی نسبت به روند عادت ماهیانه خود داشته باشید. این برنامه علاوه بر اطلاعات تخصصی و مدیریت دوران عادت ماهیانه، به شیوه مدیریت زندگی بانوان نیز کمک می‌کند، مثلاً در مورد میزان خواب و کیفیت آن، میزان مصرف آب، فعالیت‌های بدنی و ورزش و تحرک آن‌ها اطلاعاتی به دست آورده و تجزیه‌وتحلیل خواهد کرد. درنهایت شما می‌توانید درجه حرارت بدن خود را زیر نظر داشته و یا نتایج تست بارداری خود را تجزیه‌وتحلیل کنید. این برنامه به‌صورت ایمنی نیز در سطح بالایی قرار دارد و شما می‌توانید با استفاده از کد امنیتی از برنامه و اطلاعات خود محافظت کرده و تنها خودتان به آن دسترسی داشته باشید.

 

برنامه ایرانی تخصصی مادرشو
  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید

مخاطب اصلی این برنامه را بانوان تشکیل می‌دهند، اما به‌طورکلی زوج‌هایی که قصد بارداری دارند می‌توانند از این برنامه کاربردی استفاده کنند. در این برنامه می‌توانید در مورد بدن زنان و سلامتی آن اطلاعت دقیقی به دست آورید و همچنین دوران حاملگی؛ دوران قبل از اقدام و بعد از زایمان را به‌صورت کاملا تخصصی مدیریت کرده و اطلاعات دقیق و کاربردی از جدیدترین مقالات علمی را مطالعه کنید، همچنین برای خود و اطلاعات شخصی خود پروفایل تهیه‌کرده و به ‌روزهای مناسب اقدام بارداری و یا پریود دسترسی داشته باشید.

این برنامه با رابط کاربری آسان خود می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد زمان باقی‌مانده تا تاریخ زایمان، مراقبت‌های پزشکی خاص در دوران بارداری قبل و بعد از آن و تمام اطلاعات موردنیاز در این دوران را در اختیار بانوان قرار دهد. به‌جز تعیین زمان زایمان، آموزش شناخت نشانه‌های خطر در بارداری، یادآوری آزمایش‌ها و سونوگرافی‌ها، آموزش راهکارهای کاهش عوارض بارداری و تعیین زمان تخمک‌گذاری از وظایف مهم مادرشو است، اپلیکیشن مذکور یک رسانه مهم و علمی در حوزه سلامت زنان، مسائل بارداری و تناسب‌اندام هم است. در زمان نگارش این مقاله نسخه IOS برنامه ارائه نشده بود ولی توسعه‌دهندگان برنامه در حال ساخت نسخه IOS برنامه مادرشو هستند که به‌زودی در دسترس کاربران آیفون قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بدانید: همه چیز درمورد آزمایش پاپ اسمیر

 

اسنپ رز: سرویس حمل‌ونقل بانوان
  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید

یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که باید در گوشی یک خانم نصب باشد، برنامه‌ای حمل‌ونقل است. اسنپ رز یک سرویس حمل‌ونقل مختص بانوان است که از آن می‌توانید برای حمل‌ونقل شهری و بین شهری استفاده کنید. به‌منظور راحتی بانوان، رانندگان این ماشین‌ها خانم هستند و شرایط کاملا امنی را ایجاد می‌کنند. این برنامه باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود، شما می‌توانید هزینه سفرتان را به‌صورت حضوری و یا آنلاین پرداخت کنید، امکان سفر دو مقصده، تعیین مدت‌زمان توقف در مسیر، ذخیره آدرس‌های منتخب در برنامه و … از ویژگی‌های این برنامه است. درصورتی‌که شما دوستانتان را به این برنامه دعوت کنید به شما و دوستان یک سفر رایگان تعلق می‌گیرد (www.websoft.ir)

 

Circle of 6: برنامه امنیتی بانوان
  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است برای بانوان بسیار مشکل‌ساز شود، موضوع امنیت است. امروزه آمار بسیار زیادی در مورد آزار و اذیت‌های خیابانی گزارش داده می‌شود و ممکن است برخی از زنان نتوانند به‌خوبی از خود مراقبت کرده و از شر این حوادث در امان باشند. این برنامه کاربردی به شما کمک می‌کنند تا در مواقع خطر به‌آسانی به نزدیکان خود هشدار فرستاده و آن‌ها را مطلع سازید. روش کار این برنامه به این‌گونه است که در ابتدا شما یک دایره ۶ نفره از دوستان خود را تشکیل داده و در آن به ۶ مخاطب موردنظر خود دسترسی دارید. در مواقع خطر کاربر به‌راحتی می‌تواند بر روی یکی از این مخاطبان ضربه زده و هشدار را به حلقه خود بفرستد، علاوه بر این قابلیت تماس اضطراری با اورژانس و پلیس نیز در این برنامه قرار داده‌شده و تنها به یک کلیک قابل‌اجرا می‌باشد.

 

My Diet Coach: برنامه تغذیه و سلامتی

  • سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios

این برنامه، یک برنامه کاربردی برای رژیم غذایی بانوان است، البته سایر کاربران نیز می‌توانند از آن بهره ببرند و با توجه به جنسیت می‌توانند برنامه مناسب با خود را دریافت کنند. این برنامه علاوه بر رژیم غذایی و محاسبه کالری مواد غذایی مصرفی‌تان، به‌عنوان یک برنامه انگیزشی عمل کرده و شما را در ادامه مسیر تشویق می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید ورزش‌های متنوع و هزاران نوع ماده غذایی رژیمی را به‌صورت آنلاین جست‌وجو کرده و در دسترس داشته باشید، میزان کالری مصرفی روزانه شما و میزان آن در راستا اهداف مشخص‌شده به شما گزارش داده می‌شود، علاوه بر این می‌توانید میزان آبی که در طول روز می‌نوشید را با این برنامه مدیریت کنید.

این برنامه در چند مرحله فعالیت دارد. در مرحله ماندن در مسیر، با برنامه غذایی مشخص و ورزش‌های مربوطه، شمارنده کالری و یاد داوری ها، محاسبه شاخص توده بدنی و سایر شاخص‌های مهم بدن به شما کمک می‌کند تا از هدف خود دور نشوید. با ارائه پاداش‌ها و راهنمایی‌های مجازی و تصاویر، انگیزه لازم را به شما می‌دهد و با راهنمایی‌ها و یادداوری هایی که در برابر هر چالش در اختیار شما قرار می‌دهد باعث می‌شود بر مشکلات خود غلبه کنید و درنهایت شما می‌توانید اطلاعات و پیشرفت خود را در قالب نمودارهای تصویری و حرفه‌ای مشاهده نمایید.

 

منابع:
www.theguardian.com
www.websoft.ir
WWW.thenextweb.com

 

مطالب مرتبط:
 اپلیکیشن‌های کاربردی یادگیری زبان
 اپلیکیشن‌های کاربردی حسابداری شخصی
با این اپلیکیشن‌ها باشگاه را به خانه ببرید
 اپلیکیشن‌های تناسب اندام و کالری‌شمار
معرفی ۱۱ برنامه برای یادداشت‌برداری در تلفن همراه

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد