اپلیکیشن‌های تناسب اندام و کالری‌شمار برای اندروید و iOS

0 3,270

کالری شماری در مبحث کاهش وزن بسیار اهمیت دارد و درواقع یکی از فاکتورهای مهم برای تناسب اندام  است. بنابراین اگر قصد کاهش وزن را دارید، باید میزان کالری خود را در نظر داشته و آن را متناسب با فعالیت خود کاهش دهید. کالری شماری، علاوه بر کاهش وزن، برای تناسب اندام و بدن‌سازی بسیار اهمیت دارد. بنابراین شما باید در مصرف مواد غذایی که می‌خورید دقت کرده و میزان کالری آن را بدانید.

تکنولوژی، شمارش کالری را آسان‌تر کرده است ،در این راستا برنامه‌های کاربردی بسیار زیادی به وجود آمده است که با وارد کردن اسم غذاها در آن می‌توانید به اطلاعات  آن دست پیدا کنید، این برنامه‌های کالری شمار، دارای یک پایگاه عظیم داده از مواد غذایی هستند که شما می‌توانید نوع غذا را در آن انتخاب کرده و  به میزان کالری آن دست پیدا کنید. در این برنامه‌ها کافی است هدف خود از کاهش یا افزایش وزن را وارد کرده و میزان فعالیتتان را مشخص کنید تا برنامه، سقف کالری موردنیازتان را به شما اعلام کند. برخی از این برنامه‌ها توانایی اسکن بارکد UPC را در خود جای داده‌اند و نیازی به جست‌وجو  نام مواد غذایی در آن نیست.

در برنامه‌های کالری شمار، شما می‌توانید واحد موردنظر را وارد کنید. مثلاً مواد غذایی را برحسب وزن (گرم) و یا پیمانه و بسته در نظر بگیرید و سپس تعداد آن را وارد کرده و میزان کالری‌ای را که دریافت می‌کنید و روند آن را در قالب نمودار و به‌صورت هفتگی و ماهانه تحت نظر داشته باشید.

شمارش کالری مواد غذایی با این برنامه‌ها و تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها بسیار ساده است. کافی است برنامه موردنظر خود را انتخاب کرده و با توجه به سیستم‌عامل گوشی‌تان آن را نصب کنید. برخی از این برنامه‌ها داخلی و برخی خارجی هستند. قابلیت‌ها و گزینه‌های در دسترس در برنامه‌های خارجی بیشتر است، اما در برنامه‌های ایرانی، مواد غذایی با توجه به فرهنگ  ایرانی وارد شده است، شما هیچ‌وقت در یک کالری شمار خارجی، نمی‌توانید کالری یک قاشق باقلاقاتق را محاسبه کنید، اما این کار با برنامه‌ای ایرانی به نام کرفس امکان‌پذیر است. برای دانلود کردن هر یک از این برنامه‌ها می‌توانید سیستم عامل گوشی خود را در متن لمس کنید.

بنابراین با ما همراه باشید تا با برنامه‌های کالری شمار خارجی و ایرانی آشنا شوید و یکی از آن‌ها را برای خود انتخاب کنید:

  1. برنامه کالری شمار برنامه کالری شمارMyFitnessPal

برنامه MyFitnessPal یکی از بهترین برنامه‌های کالری شمار در بازار است که به شما این امکان را می‌دهد به‌راحتی وعده‌های غذایی خود مثل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده را در آن وارد کرده و میزان کالری آن را بسنجید. در برنامه MyFitnessPal شما هدف کاهش یا افزایش وزن را وارد کرده و میزان فعالیت و سایر اطلاعات شخصی مانند سن، وزن و … را وارد می‌کنید، تا برنامه به‌صورت تخصصی کالری موردنیازتان را برای شما محاسبه کند. در این برنامه می‌توانید مصرف آب خود را نیز مدیریت و ردیابی کنید. برنامه MyFitnessPal دارای یک پایگاه داده بزرگ است که هر غذایی در آن یافت می‌شود. در این برنامه می‌توانید از قابلیت اسکن بارکد مواد غذایی نیز استفاده کنید و بدون آنکه نام ماده غذایی را جست‌وجو نمایید، غذا را به‌سرعت پیداکرده و کالری آن را به دست آورید.

  1. برنامه کالری شمار Lose It

این برنامه کارکردی مشابه برنامه قبلی دارد. در برنامه Lose It نیز می‌توانید کالری مواد غذایی صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ها را پیداکرده و وارد نمایید. علاوه بر این قابلیت اسکن بارکد مواد غذایی در این برنامه نیز قرار داده‌شده است.

در این برنامه با توجه به هدف شما، میزان فعالیت و سایر اطلاعات تکمیلی،  میزان مجاز کالری برای شما اعلام می‌شود و شما با وارد کردن مواد غذایی و محاسبه کالری آن‌ها در برنامه می‌توانید به این حدنصاب برسید و در صورت تجاوز از حدنصاب برنامه به شما اخطار می‌دهد. در برنامه لاست ایت، از نظر انگیزشی نیز کار شده است و شما می‌توانید با دیگر افراد ارتباط یکپارچه‌ای برای تبادل اطلاعات به‌منظور رسیدن به اهداف کاهشی وزن خود داشته باشید.

  1. برنامه کالری شمار MyPlate

برنامه MyPlate دارای یک پایگاه داده عظیم با بیش از ۲ میلیون نوع غذا است، که به‌راحتی می‌توانید ماده غذایی خود را در آن پیداکرده و  کالری آن را محاسبه کنید. این برنامه با پیگیری میزان آب مصرفی، پیگیری وزن و پیشرفت شما در طول، زمان برنامه‌های غذایی سفارشی برای شما در نظر می‌گیرد.  این برنامه سقف کالری مجازتان را با توجه به ویژگی‌های فردی و میران فعالیتتان تعیین کرده و در این راستا کمک می‌کند تا به‌مرور به وزن دلخواهتان برسید، مثلاً در روزهایی که میزان فعالیت بدنی شما زیادتر بوده، کالری بیشتری به شما پیشنهاد می‌دهد تا دچار ضعف و کاهش وزن ناگهانی نشوید و همه‌چیز طبق اصول و برنامه پیش رود. در این برنامه می‌توانید از قابلیت اسکن بارکد برای تعیین میزان کالری مواد غذایی نیز استفاده نمایید.

  1. برنامه سامسونگ Health

برنامه سامسونگ Health که به برنامه S Health معروف است، یک برنامه تناسب اندام و کالری شمار شرکت سامسونگ می‌باشد که به‌صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های سامسونگ نصب است، اما سایر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند آن را دانلود کرده و از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

در بخش Food این اپلیکیشن، کالری غذایی‌تان قابل‌کنترل است. کافی است وارد این بخش شده و وعده غذایی را انتخاب کرده و نام ماده غذایی را جست‌وجو کنید. پایگاه داده این نرم‌افزار بسیار بزرگ است و غذاهای متنوعی در آن یافت می‌شود. از این طریق کالری شما تحت کنترل بوده و با توجه به فعالیتتان محاسبه و نظارت می‌شود.

این برنامه بدون نیاز به گجت می‌تواند تعداد قدم‌ها و مسافت طی شده و یا خواب شمارا ثبت کند. در بخش Together می‌توانید از نظر انگیزشی کار کنید ، با دوستانتان رقابت کرده و میزان فعالیتتان را با آن‌ها مقایسه نمایید. ویژگی تماس تصویری با پزشکان در گوشی‌های جدیدتر سامسونگ نیز قرار داده‌شده است که  تنها در کشور امریکا در دسترس می‌باشد. علاوه بر این ثبت ضربان قلب و میزان استرس نیز در این برنامه موجود است که تنها گوشی‌های جدید سامسونگ می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌های بدنسازی و ورزش برای افراد مبتدی

 

  1. برنامه FatSecret

این برنامه کاربردی، با رابط کاربری ساده خود می‌تواند شمارا در امر تناسب اندام کمک کند. با استفاده از آن می‌توانید مواد غذایی موردنظرتان را پیداکرده و کالری آن‌ها را به دست آورید. در این صورت شما می‌توانید یک کالری مشخص و معین را استفاده کنید و این عادت سالم را در خود به وجود آورده و زندگی سالم‌تری داشته باشید. این برنامه دارای پایگاه عظیمی از داده است که تمام مواد غذایی را در خود دارد. یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه توانایی تشخیص مواد غذایی از روی عکس آن‌ها است. علاوه بر این می‌توانید از اسکنر آن برای اسکن بارکد مواد غذایی نیز استفاده کنید تا  کالری مواد غذایی را با دقت بیشتری محاسبه کند. با استفاده از تقویم غذایی این برنامه می‌توانید میزان کالری‌های مصرف کرده و سوزانده شده را به دست آورید.

۶.   برنامه Cron-o-meter

این برنامه مانند سایر برنامه‌های کالری شمار میزان کالری شما را تعیین کرده و با توجه به نوع غذایی و فعالیت بدنی که دارید، حد مجاز را برای شما نشان می‌دهد. در این برنامه می‌توانید به اطلاعات دقیق‌تری مانند میزان پروتئین، کربوهیدرات، چربی و … در مواد غذایی دست پیدا کنید.

اطلاعاتی مانند (میزان فعالیت، وزن و کالری‌های دریافتی شما) در این برنامه ذخیره می‌شود و در قالب نمودارهایی به شما ارائه خواهد شد تا دید کلی‌تری نسبت به رژیم و پیشرفت خود در تناسب اندام داشته باشید.

در این برنامه شما می‌توانید اطلاعات خود را سفارشی‌سازی کنید، مثلاً بگویید که باردار هستید تا برنامه رژیم غذایی و کالری متناسب با شرایط بدنی‌تان را به شما بدهد، مثلاً کالری شمارا بالاتر برده و مواد غذایی با آهن بیشتری را به شما توصیه ‌کند.

  1. برنامه کالری شمار ایرانی “کرفس”
  • برنامه کالری شماررایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • مناسب با اندروید و IOS

برنامه کرفس، یک برنامه فوق‌العاده درزمینهٔ تناسب  اندام و کالری شماری است. این برنامه قدم‌به‌قدم با شما حرکت می‌کند و با توجه به میزان فعالیت، و ویژگی‌های فردی و هدفتان از تناسب اندام یک کالری روزانه دقیق به شما می‌دهد. در این برنامه از روش‌های علمی تغذیه و تناسب اندام استفاده شده است که شمارا به سمت زندگی سالم‌تر سوق می‌دهد.

بعد از تعیین میزان کالری و سقف موردنیازتان، شما می‌توانید مواد غذایی را در پایگاه داده عظیم آن جست‌وجو کنید، از مواد غذایی خام گرفته تا انواع خورشت‌های محلی در این برنامه قرار دارد. بنابراین با تعیین ماده غذایی در ۴ وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده و ورزش و فعالیتی که در طول روز داشته‌اید، کرفس کالری را در محدوده مجاز قرار می‌دهد.

در این برنامه علاوه بر کالری شماری، میزان پروتئین موردنیاز بدن و مقدار آب مصرفی روزانه نیز قابل‌پیگیری است.  شما می‌توانید از طریق اسکن بارکد مواد غذایی را وارد برنامه کرده و کالری آن را به دست آورید و در وقتتان صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این‌ها کرفس مانند یک اپلیکیشن آشپزی دستور تهیه مواد غذایی رژیمی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه به‌صورت رایگان دانلود و استفاده می‌شود، اما برای استفاده از تمام امکانات برنامه باید در برنامه عضو شده و حق اشتراک بپردازید.

  1. برنامه کالری شمار ایرانی “آلما”
  • برنامه کالری شماررایگان
  • مناسب با اندروید و IOS

این برنامه ایرانی با در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی مانند سن، وزن و قد، شاخص توده بدنی شمارا محاسبه کرده و به شما می‌گوید اضافه‌وزن دارید یا خیر. بعد از تعیین این مقدار وارد برنامه شده و می‌توانید از ویژگی‌های آن استفاده کنید.

در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید،  مثلاً می‌خواهید در مدت‌زمان دو ماه ۲ کیلو کم کنید، برنامه به‌صورت خودکار میزان کالری موردنیازتان را به‌صورت روزانه به شما اعلام می‌کند تا از این میزان تجاوز نکنید. سپس در بخش غذا می‌توانید نام مواد غذایی روزانه‌ای که در طول ناهار، شام، صبحانه و میان وعده میل می‌کنید را وارد نمایید، تا جمع کالری آن‌ها را محاسبه شده و به شما گزارش داده شود. البته این برنامه فعالیت ورزشی شمارا نیز در نظر می‌گیرد و با وارد کردن نوع فعالیت، کالری متناسب با آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این امکانات، برخی از قابلیت‌های این برنامه همراه با پرداخت هزینه است. به‌طور مثال برخی از حرکات ورزشی حرفه‌ای را می‌توانید با پرداخت اشتراک، دانلود و مشاهده کنید. یا در صورت اشتراک در برنامه می‌توانید، از برنامه غذایی ۲، ۳ یا ۴ هفته‌ای آن استفاده نمایید.

 

منبع:
thedroidguy.com

 

بیشتر بخوانید: چگونه عادت‌های بدِ غذایی را در محل کار اصلاح کنیم؟
بیشتر بخوانید: راه‌هایی شگفت‌انگیزی برای کاهش وزن

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد