ایده برای دکوراسیون دفتر کار

0 1,432

یک دکوراسیون جذاب و راحت نقش کلیدی در بهبود خلق‌وخو و کارایی افراد دارد. آیا می‌دانستید یک فضای کاری زیبا با دکوراسیون اصولی، می‌تواند در موفقیت کسب‌وکار شما تأثیرگذار باشد؟ یادگیری نحوه دکوراسیون دفتر کار می‌تواند اثر فوق‌العاده‌ای بر روی کسب و کار شما داشته باشد؛ بنابراین بهتر است اصول آن را بیاموزید و در دفتر کار خود پیاده کنید. یک محیط کاری شیک که در آن از رنگ، زندگی و  طراوت استفاده شده؛ منجر به محیط کاری شاد و سالم می‌شود. طراحی دفتر کار شما باید متناسب با بیزینستان باشد تا مراجعه کننده بعد از ورود به آن، یک دید ابتدایی نسبت به کسب و کار شما پیدا کند. در این جا با چند ایده و اصول برای دکوراسیون دفتر کار آشنا می‌شوید.

مناطق جداگانه ایجاد کنید

در اتاق کار خود یک قسمت را برای انجام کارهای شخصی تعیین کرده و با میز کار و وسایل جانبی مربوط به آن پر کنید. سپس قسمت دیگری از اتاق را مبلمان و صندلی قرار داده و مخصوص جلسات و مراجعه کنندگان تعیین کنید.

دور و بر خود را با وسایل اداری خسته کننده پر نکنید

قرار دادن پرونده‌ها و پوشه‌های اداری باعث می‌شود؛ فضای کلی محل کار و دفتر کار شما خسته کننده به نظر برسد. در این تصویر یک کمد اداری شلوغ با تعداد زیادی پرونده مشاهده می‌کنید که محیط کاری را ناخوشایند کرده است. فایل‌ها را در پرونده‌ها زیبا و خوش رنگ نگهداری کنید. کار اداری می‌تواند دلهره آور باشد و گاهی اوقات خسته کننده می‌شود، بنابراین از پوشه و دفاتر رنگی استفاده کرده و محیط را لذت بخش تر کنید. پرونده‌ها را طبق رنگ آن‌ها طبقه‌بندی کنید؛ به طور مثال آبی برای بازاریابی، بنفش برای صورتحساب و غیره.

از رنگ برند خود استفاده کنید

اگر برای کسب و کار خود یک برند دارید؛ برای انتخاب رنگ پس زمینه و غالب دفتر کار، سعی کنید از رنگ برندتان استفاده کنید تا تداعی کننده شرکت و نام تجاری شما باشد. رنگ‌های مناسب می‌توانند تأثیرات روانشناختی زیادی بر روی افراد داشته باشند و باعث می‌شود آن‌ها احساس خوبی پیدا کنند.

از آثار هنری زیاد استفاده کنید

اگر به دنبال ایده‌های کوچک برای دکوراسیون دفتر کارتان هستید؛ آثار هنری می‌تواند فضای کاری‌تان را جذاب‌تر، متفکرانه‌تر و شیک‌تر کند. استفاده از آثار هنری می‌تواند محیط کاری شما را زیباتر و لذت بخش تر کند. شما می‌توانید از آثار هنری ساخته خودتان استفاده کنید. استفاده از این آثار در کنار گیاهان می‌تواند فضا را زیباتر و لذت بخش تر کرده و به شما آرامش بیشتری ببخشد.

از مبلمان منحصربه‌فرد کمک بگیرید

بهتر است در  دفتر کار خود از مبلمان، صندلی و  میزهای منحصربه‌فردی استفاده کنید. انتخاب رنگ و مدل صندلی و کمدها بسیار اهمیت دارد و باید با سایر وسایلتان هم خوانی داشته و در عین حال راحت و ساده باشد.

از آینه‌ها استفاده کنید

آینه می‌تواند تصویر و کل دکوراسیون اتاق کار شما را تغییر دهد. آینه‌ها دفتر شما را حرفه‌ای‌تر کرده و فضای آن را بسیار بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

از آثار هنری انتزاعی استفاده کنید

برخی افراد در صورت مشاهده آثار هنری دچار حواس پرتی می‌شوند؛ اما این آثار در دکوراسیون و زیبایی آن محل تأثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین بهتر است از آن‌ها استفاده کرده؛ اما در زاویه‌ای قرار دهید که موجب حواس پرتی نشود.

از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

زنگ‌ها می‌توانند بر احساسات شما تأثیر بگذارند. شما ساعت‌های زیادی در دفتر کارتان مشغول هستید؛ بنابراین بهتر است از رنگی استفاده کنید که خلق و خوی شما را بهتر کند.  رنگ‌های آبی بر روی ذهن شما تأثیر می‌گذارند؛ رنگ قرمز بر روی بدن، رنگ زرد احساسات را برمی‌انگیزد و رنگ سبز باعث تعادل می‌شود. با ترکیب این رنگ‌ها می‌توانید رفتار کاری خود را  به شدت تحت تأثیر قرار دهید. البته سعی نکنید با رنگ‌های زیاد و استرس زا محیط را پر کرده و اضطراب خود را زیادتر کنید. سعی کنید پس زمینه شما یک رنگ خنثی انتخاب کرده و در کنار آن از رنگ‌ها دیگر نیز استفاده کنید.

از دیواره‌های شیشه‌ای استفاده کنید

اگر دفتر کاری بزرگی دارید و در آن تعداد بیشتری از افراد مشغول کار هستند؛ می‌توانید از  دیوارهای شیشه‌ای و  یا پارتیشن‌ها، برای جدا کردن فضاها استفاده کنید. محیط کاری باز یک فضای مدرن را نشان می‌دهند؛ بنابراین دیگر مثل قبل افراد در اتاق‌ها جدا قرار نمی‌گیرند؛ بلکه تنها با این پارتیشن‌های شیشه‌ای و مشبک، فضای کاری آن‌ها جدا می‌شود..در این صورت ارتباطات بیشتر شده و انگیزه افراد در حین کار زیادتر می‌شود.

فضای کاری الهام بخش ایجاد کنید

فضای کاری شما باید الهام بخش باشد و شخصیت شما را بازتاب دهد. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید؛ در این ایده سعی شده از دیوار مشکی و تیره استفاده شود و به فضا عمق دهند. بالای میز کار یک لوستر زیبا قرار گرفته است. از میزِ شیشه‌ای با پایه‌های طلایی استفاده شده تا فضا لوکس‌تر باشد.

ایده دوم برای استفاده از گل

ایده برای دکوراسیون دفتر کار

از گیاهان طبیعی استفاده کنید

گیاهان می‌توانند در محیط کاری به شما آرامش دهند. بنابراین سعی کنید در دکوراسیون دفتر کار خود از گیاهان استفاده کنید تا علاوه بر  بالا بردن روحیه، برای سلامتی جسمی‌تان نیز مفید واقع شوند.

از وسایل قدیمی و سنتی استفاده کنید

ترکیبی از هنرهای زیبا و مدرن می‌تواند محیط دفتر کار شما را گرم‌تر کند. بنابراین از هنرها و آثار قدیمی و نادر نیز استفاده کنید. مثلاً یک فرش زیبا در وسط دفتر کار می‌تواند حس گرما و صمیمت بیشتری به محیط کاری شما دهد.

اجازه دهید نور طبیعی وارد شود

نور طبیعی فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. بنابراین اگر دفتر کار شما پنجره دارد؛ سعی نکنید با استفاده از پرده‌های ضخیم و رنگ تیره جلوی نور را بگیرید؛  این نور طبیعی برای زیبایی و دلگرمی اتاق کارتان لازم است؛ علاوه بر این گیاهان نیز به آن نیاز دارند.

وسایل را در جای خود نگه دارید

اگر از وسایل الکترونیک مانند پرینتر استفاده می‌کنید؛ می‌توانید برای قرار دادن آن، یک محیط کوچک در نظر بگیرید. پرینتر را بر روی یک میز کوچک و جداگانه قرار داده و کاغذها و سایر وسایل موردنیاز  را بر روی قفسه‌های زیر میز  بگذارید تا هم باعث زیباتر شدن محیط کاری‌تان شده و هم آن را سازماندهی کرده و مانع از بی نظمی شود.

ساعت دیواری فراموش نشود

یک مشکل بزرگ که همیشه در اتاق کار با درگیر هستیم؛ گذر زمان است؛ بسیاری از ما برای  مطلع شدن از زمان از  ساعت گوشی خود استفاده می‌کنیم، این کار باعث می‌شود ذهن شما منحرف شده و در نهایت ساعات طولانی را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانید. بنابراین قرار دادن یک ساعت دیواری زیبا در محیط کار پیشنهاد داده می‌شود، در این صورت کمتر سراغ گوشی‌تان می‌روید. این ساعت‌ها زیبا هستند و با دکوراسیون شما متناسب می‌باشند.

از قفسه‌ها کمک بگیرید

استفاده از قفسه‌ها و کمدهای کابینت دار در اتاق کار، می‌تواند به سازماندهی محیط کاری شما کمک کند. در این صورت شما می‌توانید ابزار و وسایل و پوشه‌هایی که به آن‌ها احتیاج ندارید را در قفسه‌ها قرار داده و علاوه بر زیبایی به سازماندهی محیط کاری‌تان نیز کمک کنید.

روی میز خود تقویم بگذارید

یکی دیگر از مواردی که به سازماندهی و تمرکز حواس شما کمک می‌کند؛ استفاده از تقویم‌های  رومیزی است. با استفاده از این تقویم‌ها شما  نسبت به روزها و تاریخ‌ها آگاهی دارید و می‌توانید کارهای روزانه و قرار ملاقات‌های خود را در آن یادداشت کنید.

از ابزارهای سازمان دهنده روی میز استفاده کنید

شما می‌توانید از برخی ابزارهای آماده یا دست ساز برای سازماندهی وسایل رو میزتان استفاده کنید. در این صورت همه آن‌ها در جلوی شما و در دید قرار می‌گیرند و شما زمان زیادی را برای پیدا کردن آن صرف نمی‌کنید. علاوه بر این، این ابزارها زیبا هستند و فضای میز کار شما را مدرن‌تر نشان می‌دهند.

رخت آویز را در جای درست قرار دهید

شما می‌توانید در کنار درب خروجی اتاق کارتان از رخت آویز و ابزارهای ابتکاری برای قرار دادن کیف و لباستان استفاده کنید. این ابزارها وسایل جانبی شما را سازماندهی کرده و از ریخت و پاش شدن محیط اطراف جلوگیری می‌کنند.

پنجره‌ها مهم هستند

اگر دید و منظره دفتر کارتان زیبا است؛ چرا از آن استفاده نمی‌کنید. پنجره‌ها را باز نگه دارید، پرده‌ها را بکشید و جلسات مهم را در نزدیکی آن برگزار کنید. این پس زمینه از محیط بیرون می‌تواند جذابیت اتاق کار شما را بیشتر کند.

در کنار میز کارتان از یک یا دو قاب عکس شخصی استفاده کنید

قرار دادن عکس دوستان و خانواده بر روی میز کار به شما یاد داوری می‌کند که مهم‌ترین چیز در زندگی شما هستند و شما برای رفاه و خوشحالی آن‌ها در حال تلاش هستید. بنابراین بهتر است از یک قاب عکس زیبا بر روی میز کارتان استفاده کنید و روحیه‌تان را در حین کار بالا ببرید.

از چراغ مطالعه استفاده کنید

روشنایی در حین کار بسیار اهمیت دارد. چه اتاق کار شما نور طبیعی داشته باشد و چه نداشته باشد؛ بهتر است از چراغ مطالعه روی میز کارتان استفاده کنید. این چراغ در مواردی که نور اتاق کم است؛ می‌تواند به شما کمک کند.  در این صورت شما براثر مطالعه و کار در نور کم، دچار سردرد نمی‌شوید. امروزه چراغ‌های مطالعه مدرنی در بازار وجود دارند که می‌تواند با دکوراسیون شما هماهنگ شود.

کلام آخر…

دفتر کار جایی است که باید در آن احساس آرامش کرده و به صورت خلاقانه و الهام بخش به کسب و کار خود بپردازید. اما در اغلب موارد، محیط‌های کاری ساده و کسل کننده طراحی می‌شوند و در آن هیچ گونه رنگ و جذابیتی وجود ندارد و به همین دلیل بعد از مدتی از کار و محیط کاری‌مان خسته می‌شویم و هر روز منتظر پایان کار هستیم تا از آن دفتر کار و محیط کاری خارج شویم. بنابراین برای موفقیت در کسب و کارتان به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ابتدا دفتر کار مناسبی برای خود طراحی کنید؛ در این راستا می‌توانید از طراحان  کمک گرفت و یا از این ایده‌ها بهره ببرید. در ابتدا اصول و قواعد دکوراسیون  دفتر کاری را آموختید و در ادامه با چند مدل از دکوراسیون‌ها جذاب یک دفترکاری آشنا می‌شوید:

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد