قلم اس پن(S PEN) سامسونگ گلکسی نوت ۹ جهشی در قلم های سری نوت

0 1,106

سامسونگ گوشی‌های سری نوت خود را با قلم‌های زیبا و کاربردی‌اش ارائه می‌دهد، قلمی که می‌تواند درون گوشی قرار گیرد و در مواقع لزوم به کمک شما بیاید. در ابتدا این قلم‌ها بسیار ساده بودند و میزان حساسیت فشار آنها کم بود اما به مرور این قلم‌ها ارتقا پیدا کردند و سرانجام سامسونگ در گوشی گلگسی نوت ۹ خود از قلم اس پن S PEN بلوتوثی با قابلیت‌ها کاربردی بسیار زیادی استفاده کرد که می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد.

بیشتر بخوانید:بررسی تخصصی SAMSUNG Galaxy Note 9 

 

گوشی گلکسی نوت ۹ (Samsung Galaxy Note 9) یکی از مدل‌های خوب و با کیفیت و پرطرفدار این سری است و آنچه که این گوشی را از سایر گوشی‌های نوت متمایز کرده است، قلم اس پن S PEN بلوتوثی آن می‌باشد. این شرکت کره‌ای با اضافه کردن ماژول بلوتوث کم مصرف، این قلم یادداشت برداری را به یک ریموت همه کاره تبدیل کرده است که در این مطلب با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.

در این مقاله قصد داریم به چند قابلیت و توانایی کاربردی قلم اس پن (S Pen) گلکسی نوت ۹ (Samsung Galaxy Note 9) اشاره کنیم و شما را با کاربردهای آن بیشتر آشنا سازیم.

با استفاده از قلم اس پن می‌توانید دوربین خود را باز کرده و عکس بگیرید.

اگر دکمه بلوتوث بر روی قلم اس پن را فشار داده و نگه دارید، دوربین عکس برداری بر روی گوشی شما راه اندازی می‌شود، با باز کردن برنامه دوربین تنها با یک ضربه کوچک بر روی این قلم، می‌توانید عکس بگیرید.

از این ویژگی می‌توانید برای عکس‌های سلفی و گروهی خود استفاده کنید، گوشی نوت ۹ را در یک محل قرار دهید، مثلاً بر روی پایه و یا بر روی میز ناهارخوری‌تان؛ و با دوستانتان درون کادر قرار بگیرید و تنها با فشار دادن این قلم به عنوان ریموت، عکس بندازید و خاطرات خود را ثبت کنید. در عکس‌های سلفی نیز نگران بزرگ بودن گوشی و سخت شدن فشار دکمه شاتر روی آن نباشید. به صورت کاملاً راحت گوشی را در یک دست قرارداده و زاویه مورد نظر را تنظیم کنید و با استفاده از دست دیگرتان، دکمه شاتر بر روی قلم را فشار داده و عکس سلفی زیبایی برای فیسبوک و اینستاگرام ثبت کنید.

 

تغییر افکت و حالت‌ها عکس

هنگامی که شما دوربین خود را بر روی پایه گذاشته‌اید و می‌خواهید عکس دسته جمعی بگیرید، ناگهان متوجه می‌شوید نور محل مناسب نیست و باید به صورت دستی نور گوشی را زیادتر کرده و افکت آن را متناسب با محیط تغییر دهید. برای این کار باید بلند شوید و این عمل را بر روی دوربین به صورت دستی انجام دهید اما زمانی که برنامه دوربین بر روی گوشی شما باز است با دابل کلیک بر روی دکمه می‌توانید این حالت‌ها را تعویض کنید.

کنترل موزیک و یا ویدئو پلیر

اگر به موسیقی و تماشا ویدئوها در یوتیوب علاقه دارید، دکمه بلوتوث قلم اس پن می‌تواند برای مکث و پخش این ویدئوها استفاده شود. فرض کنید گوشی گلگسی نوت ۹ خود را به یک اسپیکر بلوتوث و یا سیستم استریم خانگی متصل کرده و در حال گوش کردن به آهنگ و یا تماشا ویدئو از تلویزیون هستید. برای تغییر و تعویض و مکث این موسیقی و فایل‌ها احتیاجی نیست به گوشی و یا اسپیکر بلوتوثی خود دسترسی داشته باشید با استفاده از قلم اس پن می‌توانید این کار را مانند یک ریموت انجام دهید.

ارائه یا پرزنتیشن

اگر دانشجو هستید و یا در حرفه خود؛ مرتب سخنرانی می‌کنید، باید از طریق لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود ارائه و سخنرانی را مدیریت نمایید. اما حالا سامسونگ با نوآوری خود توانسته این کار را آسان‌تر کند، شما به راحتی می‌توانید با نصب یک برنامه ارائه بر روی گوشی سامسونگ خود، از طریق این قلم صفحات ارائه را ورق بزنید و به عقب و جلو بروید. فقط کافی برنامه ارائه را بر روی گوشی نصب کرده و فایل ارائه‌تان را باز کنید. گوشی خود را از طریق USB Type-C به پروژکتور وصل کنید و تنها با استفاده از قلم اس پن و بدون لپ تاپ ارائه خود را مدیریت کرده و از آن لذت ببرید.

این قلم به سرعت شارژ می‌شود

باتری به کار رفته در S Pen به علت جسه کوچک قلم، بسیار کوچک است. اما به راحتی و به سرعت شارژ می‌شود. کافی است آن را در محفظه مخصوص در گوشی قرار داده و به مدت ۴۰ ثانیه صبر کنید. در این حالت قلم شما شارژ شده و به اندازه ۳۰ دقیقه کار می‌کند و به عبارتی شما می‌توانید به وسیله آن ۲۰۰ کلیک انجام دهید. البته ممکن است این ۲۰۰ کلیک را به سرعت انجام داده و باتری قلم شما تمام شود اما در کمتر از یک دقیقه می‌توانید دوباره آن را شارژ کرده و از آن استفاده نمایید. در زمان کاهش شارژ قلم، این هشدار از طریق گوشی و به صورت نوتیفیکیشن به اطلاع کاربر خواهد رسید

برنامه‌های سازگار با قلم S PEN

سامسونگ به زودی قصد دارد قابلیت‌هایی جدیدی در این قلم به وجود بیاورد تا توسعه دهندگان برنامه‌ها بتوانند از آن برای اجرا برنامه‌ها و بازی‌های خود بهره ببرند. تا پایان سال جاری (و یا شاید در اوایل سال ۲۰۱۹، S Pen توانایی‌های جدیدی به دست می‌آورد که ممکن است در ذهن ما نگنجد. در این راستا بازی‌ها، برنامه‌های ویرایش ویدئو، موسیقی و …. به وسیله این قلم مدیریت و اجرا می‌شوند. و با این قلم و دکمه بلوتوثی آن نحوه ارتباط افرد با این برنامه‌ها تغییر کرده و پیشرفته‌تر می‌شود.

باز کردن قفل

شما به وسیله این قلم می‌توانید قفل گوشی خود را باز کنید. برای فعالسازی آن کافی است به بخش تنظیمات Settings رفته و سپس گزینه Advanced features را انتخاب نمایید. وارد بخش S Pen شده و به قسمت Unlock with S Pen remote بروید و در نهایت Unlock with S Pen remote را فعال کنید. در این صورت با لمس دکمه روی قلم می‌توانید قفل صفحه نمایش خود را باز کنید.

سفارشی سازی قابلیت‌های بلوتوثی قلم اس پن

شما با مراجعه به تنظیمات گوشی می‌توانید متوجه شوید که قلم اس پن شما از چه قابلیت‌هایی پشتیبانی می‌کند. برای این کار وارد تنظیمات گوشی (Settings) شوید، به قسمت Advanced features بروید و گزینه S Pen را انتخاب کرده و وارد بخش S Pen Remote شوید. دراین قسمت می‌توانید توانایی‌های این قلم را مشاهده کنید، قابلیت‌هایی برای کار با دوربین، گالری، محتوای چند رسانه‌ای، پرزنتیشن، اسنپ چت، شاتر دوربین و برنامه ویرایش متن و …. در آن قرار داده شده است.
می‌توانید به قسمت Hold Down Pen Button To مراجعه کرده و کاربرد آن را تغییر دهید. در حالت عادی با نگه داشتن دکمه بلوتوث این قلم، دوربین شروع به کار می‌کند که شما به راحتی می‌توانید آن را تغییر داده و سفارشی سازی کنید. سایر قابلیت‌ها نیز از این طریق قابل سفارشی سازی است.

غیر فعالسازی قابلیت بلوتوثی قلم اس پن

در نهایت در صورتی که از قابلیت‌های این قلم خسته شده و از نظر امنیتی تمایل ندارید از آن به عنوان ریموت استفاده کنید، می‌توانید از طریق تنظیمات قابلیت‌های بی سیم آن را خاموش و غیرفعال کنید. و برای این کار وارد تنظیمات گوشی (Settings) شوید، به قسمت Advanced features بروید و گزینه S Pen را انتخاب کرده و وارد بخش S Pen Remote شوید. و این قابلیت را غیر فعال کنید. البته از طریق میانبر نیز می‌توانید این عملیات را انجام دهید، از منو تنظیمات سریع بالای گوشی، گزینه S Pen Remote option را انتخاب کرده و غیر فعال کنید.

این چند مورد در واقع قابلیت‌های جدیدی بود که از طریق دکمه بلوتوثی در این قلم به کار گرفته شده است. اما هنوز قابلیت‌های قدیمی در این قلم وجود دارد و شما می‌توانید از آن به صورت فیزیکی استفاده کنید. توانایی‌هایی مانند نوشتن، نقاشی کشیدن، هایلات کردن، پاک کردن وکلیلک کردن در شبکه‌های اینترنتی و … ، همه این‌ها از طریق این قلم قابل اجرا است. که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

در حالتی که صفحه نمایش خاموش است بر روی آن نت برداری کنید

زمانی که عجله دارید و می‌خواهید به سرعت از روی یک مطلب را یادداشت کنید، کافی است که قلم را بر داشته و بر روی صفحه نمایش خاموش بنویسد. خواهید دید که صفحه نمایش خاموش گلگسی نوت ۹ به یک صفحه یادداشت تبدیل می‌شود که هم می‌توان روی آن نوشت و هم موارد دلخواه را پاک کرد. در نهایت گزینه Save in Notes در بالا سمت راست انتخاب کنید تا نت شما ذخیره شود. در نهایت شما می‌توانید این نت را در برنامه یادداشت سامسونگ مشاهده نمایید. حتی زمانی که قلم شارژ ندارد از آن می‌توانید بر روی صفحه نمایش خود استفاده نمایید

قابلیت Live Messages

با استفاده از S Pen می‌توانید Live Messages ایجاد کرده و آن را برای دوستانتان ارسال کنید، قابلیت Live Messages امکان ارسال پیام‌های متحرک را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این راستا از قلم‌های و جلوه‌های مختلف، رنگ و ضخامت مناسب استفاده نمایید. در بالا سمت چپ، می‌توانید پیام‌های Premade Live را انتخاب کنید یا در پایین سمت چپ یک آیکون رنگ است که می‌توانید رنگ مورد نظر خود را برای پس زمینه اعمال نمایید. به صورت متناوب، روی نماد گالری میانی ضربه بزنید تا عکس را از گالری خودتان اضافه کنید، و به راحتی بر روی آنها بنویسد. در نهایت، در سمت راست پایین، می‌توانید AR Emoji خود را اضافه کرده و در نهایت بر روی Done ضربه بزنید. Live Message در گالری ذخیره می‌شود و شما می‌توانید آن را در هر پلتفرمی که از GIFs پشتیبانی می‌کند به اشتراک بگذارید.

قلم S Pen و رابط Air Commands جدید

به محض خروج قلم از گوشی Air Commands ظاهر می‌شود که شامل میانبر برای چند برنامه کاربردی است که این برنامه‌ها قابل سفارشی سازی است. برای این کار به قسمت، به تنظیمات بروید و ویژگی‌های پیشرفته (Advanced features) را انتخاب کنید، سپس به قسمت S Pen رفته و Shortcuts را انتخاب کنید و در این قسمت برنامه‌های مورد نظرتان را اضافه و کم کرده و یا به صورت کلی این قابلیت را حذف کنید.

ترجمه کردن

اگر قصد خواندن یک مقاله را دارید و ترجمه یک کلمه را نمی‌دانید می‌توانید از این قلم کمک بگیرید. بر روی ترجمه در Command Air کلیک کنید و در بالا صفحه زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس به آسانی از طریق قلم اس پن لغات را ترجمه کنید این ترجمه‌ها توسط Google Translate انجام می‌شود. در صورتی که برنامه Google Translate در گوشی خود نصب کرده‌اید اگر به وسیله قلم بر روی کلمه مورد نظرتان کلیک کنید به برنامه Google Translate منتقل می‌شوید.

بزرگ نمایی

قابلیت بزگ نمایی یا همان Magnify در Air Command به شما اجازه می‌دهد تا هر بخش از صفحه نمایش را تا ۳۰۰ درصد بزرگتر کنید. این یک راه خوب برای مشاهده تصاویر با رزولوشن بالا می‌باشد و همچنین می‌توانید متن و عکس‌هایی که در سایت‌های مختلف وجود دارد و در گوشی شما واضح نیست، مشاهده کنید.

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد