بررسی دوش هوشمند Livin Shower

0 703

در دنیای مدرن، شما به لطف اختراع فِرهای اجاق گاز، تلویزیون های جدید، یخچال ها و سایر وسایل خانه، آشپزخانه و اتاق نشیمن و به طور کلی خانه ای هوشمند دارید که سبک زندگی شما را تغییر داده است، با استفاده از این وسایل راحت تر می توانید به اهدافتان برسید. در این مطلب می خواهیم ذهن شما را از درون این اتاق ها بیرون ببریم و یک حمام هوشمند را به شما معرفی کنیم. “Livin Shower” یک دوش دیجیتال است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. قبل از این که این دوش هوشمند وارد بازار شود، شما باید فرایند طولانی را طی می کردید تا استحمام کنید، وارد حمام می شدید آب گرم و سرد را با سوپاپ های آن باز می کردید و صبر می کردید تا گرم شود، با توجه به بخاری که حمام را فرا می گرفت و تست کردن با دست، متوجه می شدید که دمای آب مناسب است، این روش کنترل دما دوش، بسیار زمان بر است و میزان زیادی آب هدر می رود. اما این دوش دیجیتال عملکرد بسیار اسانی دارد.

در دوره ای از زندگی، تنظیم درجه حرارت فر و گاز یک رویا بود و دست نیافتنی به نظر می رسید، اما زمان آن رسیده است که در رختخواب خود درجه حرارت دوش حمام را تنظیم کنید، در واقع به جای اینکه با دستگیره یا سوپاپ های بسیار حساس کار کنید، می توانید با لمس یک دکمه یا فرمان صوتی به راحتی دوش بگیرید. با ادغام تکنولوژی جدید با طراحی کلاسیک ، حمام بسیار زیبا و دلنشینی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این صحنه را تصور کنید که صبح از خواب بلند می شوید و می خواهید دوش بگیرید و یا بعد از یک ساعت ورزش سنگین احتیاج به یک استحمام دارید، کافی است گوشی خود را بردارید و به این دوش هوشمند متصل شوید و این فرمان را در آن اجرا کنید: “لطفا حمامی با درجه حرارت X درجه برای من آماده کن”. تا زمانی که شما به کارهای دیگرتان می پردازید و یا حرکات کششی خود را انجام می دهید، حمام شما آماده می شود و به دمای دلخواه شما می رسد، و با یک پیغام شما را مطلع می کند. این دوش هوشمند با دو دستگاه Amazon Echo و Google Home سازگار است. با این تکنولوژی دیگر شما زمانی را صرف این موضوع نمی کنید که حرارت آب را تنظیم کنید و به میزان بسیار زیادی در مصرف آب صرفه جویی می شود و باعث می شود که بیش از ۳۰٫۰۰۰ لیوان آب ( برای خانواده های متوسط) ذخیره شود.

این خبر خوبی برای پدرها و مادرهایی است که فرزند نوزاد خود را به حمام می برند و دیگر نگران تنظیم حرارت آب نیستند، دمای تعیین شده و مورد نظر را به دوش می دهند و بقیه کار را به این دوش هوشمند می سپرند. بسیاری از ما عادت داریم که در هنگام شست و شو در حمام، آب را باز می گذاریم، چون دوست نداریم که دوباره زمانی را صرف تنظیم کردن حرارت آب کنیم، اما این دوش قبلیت این را دارد که با دکمه ای Pause (مکث)، متوقف می شود و هنگامی که کار شستشو شما تمام شد، با فشار همان دکمه فرایند را ادامه می دهد و باعث صرفه جویی در آب شود.

از آنجا که همه افراد دارای ویژگی های خاص خود هستند، برخی دوش آب گرم را می پسندند و برخی آب سرد، در حافظه این دوش، امکاناتی تعبیه شده است که شما می توانید برای خود یک پروفایل و یک محیط شخصی بسازید، البته تعداد این پروفایل های محدود است و شما نهایت می توانید ۱۰پروفایل ایجاد کنید، که طبیعتا این مقدار برای اعضای یک خانواده پرجمعیت کافی است. در واقع می توانید اطلاعات مربوط به هرکدام را با اسم دلخواهشان در این دوش ذخیره کنید، مثلا پروفایلی با نام Baby ایجاد کنید و میزان حرارت آب، موسیقی که پخش شده و حداکثر مقدار آبی که در هر نوبت استفاده می شود و زمان دوش را مشخص کنید. البته خود این سیستم محدوده دمایی را با توجه به سن افراد مشخص می کند که نباید بالاتر یا پایین تر از آن بروید.

همانطور که اشاره کردیم، با استفاده از این وسیله هوشمند، شما می توانید موزیک های مورد علاقه تان را در حمام گوش دهید و با دکمه موجود آهنگ ها را تغییر دهید، و یا صدای آن را کم و زیاد کنید و از دوش گرفتن خود لذت ببرید ( البته بلندگو شامل این تکنولوژی نمیشود و شاید در مدل های بعدی ارائه شود).

بعد از اتمام حمام شما می توانید از ویژگی های حمام خود آگاه شوید، متوجه شوید چه مقدار آب مصرف کرده اید، همچنین دمای آبی که با آن دوش گرفته اید و زمانی که در حمام بوده اید را درگوشی همراه خود مشاهده کنید. فرایند نصب این دوش نیز بسیار آسان است و نیازی نیست برای نصب این دوش به یک متخصص زنگ بزنید، خودتان می توانید در کمتر از ۱۵ دقیقه آن را نصب کنبد، بدون آنکه نیاز باشد دیوار را بشکافید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد