نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A6 پلاس ( Samsung Galaxy A6 Plus)

0 1,825

گوشی‌های سری A سامسونگ گوشی‌هایی زیبا باکیفیت و باقیمتی ارزان‌تر از سری پرچم‌دار هستند که در آن‌ها از برخی قابلیت‌ها چشم‌پوشی شده است. سامسونگ گلکسی A6  پلاس یک گوشی میان رده از سری A است. این گوشی قابلیت‌های بسیار زیادی را باقیمت مناسب‌تر از گوشی‌های سری S در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی سامسونگ A6 پلاس
  • صفحه‌نمایش سوپرAMOLED با رزولوشن ۲۲۲۰*۱۰۸۰پیکسل و نسبت ۱۸.۵:۹
  • فاقد USB-C، قابلیت ضد آب و شارژ بی‌سیم
  • مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

درواقع سامسونگ این مدل را برای افرادی تولید کرده است که قدرت خرید گوشی‌های بالا رده سامسونگ را ندارند و با حذف برخی از قابلیت‌ها در این گوشی، قیمت آن را کاهش داده است تا قدرت خرید کاربران بالاتر برود، مثلاً این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، ضد آب نیست و شارژ USB-C ندارد، و از میکرو USB برای شارژ استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی A6 پلاس

  1. طراحی ظاهری

بدنه فلزی آلومینیومی محکم آن باعث می‌شود در دست احساس راحتی داشته باشید، ابعاد آن ۱۶۰.۲*۷۵.۷*۷.۹ میلی‌متر است و درواقع ضخامتی به‌اندازه ۷.۹ میلی‌متر دارد و نازک و خوش‌دست می‌باشد، لبه‌های گوشی اندکی گرد طراحی‌شده تا ظاهر زیباتری به گوشی ببخشد. این بدنه فلزی  با لکه‌های اثر انگشت کثیف نمی‌شود، و شما بدون هیچ ترس و واهمه‌ای می‌توانید آن را در دست گرفته و با یک دست از آن استفاده کنید. البته با اینکه در این گوشی از شیشه استفاده نشده است با این‌ حال وزن آن اندکی زیاد و ۱۸۶ گرم است.

در سمت راست گوشی کلید روشن و خاموش و اسپیکر و در سمت چپ دکمه‌های کنترل حجم صدا و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه قرار داده‌شده است، در قسمت زیرین گوشی یک پورت میکرو USB برای شارژ کردن گوشی وجود دارد.  سامسونگ در این گوشی از جک ۳.۵میلی‌متری صدا نیز استفاده کرده است، افرادی که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند از این خبر خوشحال خواهند شد. در درگاه سیم‌کارت شما می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی نیز استفاده نمایید. در پشت‌گوشی یک دوربین دوگانه به همراه فلش وجود دارد و حسگر اثر انگشت در زیر دوربین قرارگرفته است. دقت حسگر اثر انگشت بسیار خوب است اما سرعت آن اندکی پایین است. از لحظه‌ای که انگشت خود را  بر روی حسگر می‌گذارید و لحظه‌ای که دستگاه قفل می‌شود، تأخیر کمی وجود دارد.

سامسونگ گلکسی A6 پلاس

حسگر تشخیص چهره نیز در این گوشی قرار داده‌شده است که در روشنایی روز به‌خوبی کار می‌کند، اما در شب اندکی دچار مشکل خواهد شد. البته سرعت آن نیز کم و ازنظر امنیتی بسیار بالا نیست، اما شما می‌توانید  از آن به‌عنوان یک سیستم جایگزین در زمان‌هایی که دستتان مرطوب است استفاده نمایید.

جای دو ویژگی کاربردی در این گوشی خالی است، یکی قابلیت ضد آب و دیگری شارژ بی‌سیم. البته برای  گوشی‌ای که قابلیت‌های خوب باقیمت مناسب ارائه می‌دهد چنین رویکردی قابل توجیه می‌باشد. عدم استفاده از بدنه شیشه‌ای در ساختار سامسونگ A6 پلاس به علت فقدان ویژگی شارژ بی‌سیم می‌باشد، که شرکت ترجیح داده است در آن قرار ندهد.

سامسونگ گلکسی A6 پلاس

  1. صفحه‌نمایش

این گوشی با طراحی زیبا و صفحه‌نمایش بزرگ و ۶ اینچی Super AMOLED دارای مزیت قابل‌توجهی نسبت به سایر گوشی‌های موجود در کلاس خود است، در هیچ‌یک از گوشی‌های میان رده سامسونگ از این صفحه‌نمایش استفاده نشده است. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش کم و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه  ۷۵.۳ درصد است، در این صفحه‌نمایش خبری از بریدگی (notch ) بالا صفحه نیست.

صفحه‌نمایش آن از رزولوشن ۲۲۲۰x 1080 بهره می‌برد و درواقع ۴۱۱ پیکسل در اینچ است. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش فوق‌العاده و در حد گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ است و شما می‌توانید از ۴ حالت رنگی آن استفاده نمایید: ۴ نوع آن Adaptive، cinema، Photo  و Basic  نام دارد که بنا به سلیقه‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

صفحه‌نمایش آن دارای نور استاندارد است و شما می‌توانید به‌راحتی در زیر نور خورشید با گوشی خود کار کنید.

سامسونگ گلکسی A6 پلاس

  1. رابط کاربری

این گوشی از رابط کاربری Samsung Experience ورژن ۹ استفاده می‌کند،  و اندروید آن ۸.۰ Oreo است که قابل بروزرسانی است. در این گوشی برنامه آب و هوایی مفید، منو تنظیمات زیبا، آیکون دوربین آسان، گالری کاربرپسند و برنامه‌های تقویمی خوبی در نظر گرفته‌شده است که کار با گوشی سامسونگ گلکسی A6   پلاس را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

بر روی صفحه‌نمایش و در حالت خاموش آن می‌توانید اطلاعاتی مانند زمان، تاریخ و درصد باتری را مشاهده کنید و در زمان قفل نیز اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد، این ویژگی Always On Display نام دارد. صفحه قفل گوشی، صفحه اصلی و نحوه نمایش داده شدن نوتیفیکیشن‌ها نیز هیچ تغییری نکرده‌اند و همانند گوشی‌های قبلی سامسونگ می‌باشند.

قابلیت پوشه امن (secure folder) در این گوشی قرار داده‌شده است که از این طریق می‌توانید پوشه‌ها و فایل‌های خصوصی خود را در آن مخفی کنید و فقط با استفاده از حسگر اثر انگشت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

در بورسیکا بخوانید: گوشی نوبیا ایکس (ZTE nubia X) ایده‌ای جذاب و نوآورانه
در بورسیکا بخوانید: بررسی زاوایای پنهان وان پلاس ۶ تی (OnePlus 6T)

 

  1. پردازنده و عملکرد گوشی

سامسونگ گلکسی A6 پلاس یک گوشی سریع است و علت سرعت بالای آن را می‌توان در پردازنده Snapdragon 450و ۳ گیگابایت رم جست‌وجو کرد، البته نسخه بالاتر آن با رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. این پردازنده ۱۴ نانومتری است و از هشت هسته Cortex-A53 که کلاکی برابر با ۱.۸ گیگاهرتز دارند استفاده می‌کند ، و به‌راحتی می‌تواند تمام بازی‌ها را اجرا کند، البته ممکن است در برخی از بازی‌ها دارای تأخیر باشد، اما این تأخیر آن‌قدرها نیز آزاردهنده نیست. پردازنده گرافیکی به‌کاررفته در چیپیست +A6، پردازنده Adreno 506  است.حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت است که نسخه ۳ گیگابایتی آن را شامل می‌شود و در نسخه ۴ گیگابایتی از حافظه ۶۴ گیگابایتی استفاده شده است، البته در هردو نسخه، این مقدار کم است. خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه خارجی microSD، میزان فضای ذخیره‌سازی گوشی را ارتقا دهید.

  1. اینترنت و ارتباطات

این گوشی از شبکه ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. گوشی سامسونگ گلکسی A6  پلاس  با  استفاده از وایفای دوکاناله، قابلیت NFC برای استفاده از پرداخت‌های سامسونگ و گوگل پلی، بلوتوث نسخه ۴.۲، جی‌پی‌اس، قابلیت Glonass و  Beidou در موقعیت‌یابی و مکان‌یابی، امکانات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

سامسونگ گلکسی A6 پلاس

 

  1. دوربین

این گوشی از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند که قابل‌توجه و ستایش است. این دو دوربین با همکاری هم و با وجود یک فلش ال ای دی، عکس‌های پرتره ثبت می‌کنند و این ویژگی ازنظر سامسونگ لایو فوکوس نام دارد که به‌وسیله آن می‌توانید میزان تاری پس‌زمینه را  تغییر دهید.

دوربین اصلی آن ۱۶ مگاپیکسل و با دیافراگم F/1.7 است که درکنار دوربین فرعی باکیفیت ۵ مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9 قرارگرفته است. دوربین سلفی نیز باکیفیت ۲۴ مگاپیکسل و یک لنز، عکس‌های باکیفیتی از شما ثبت خواهد کرد. شما با دابل کلیک سریع بر روی دکمه پاور می‌توانید برنامه دوربین را باز کنید، در این دوربین شما می‌توانید از قابلیت‌های متعددی مانند Bixby Vision،  استیکرهای زیبا برای تغییر چهره، امکانات ویرایش فیلم مانند تغییر سایز ویدئو و عکس، تغییر تایمر و … استفاده کنید. البته سامسونگ از آخرین نسخه رابط کاربری در این گوشی استفاده نکرده است.

وقتی برنامه دوربین را باز می‌کنید با کشیدن انگشت به سمت راست می‌توانید از حالت عکاسی حرفه‌ای و یا پرو استفاده نمایید. کشیدن انگشت به سمت چپ نیز  ماسک‌های متحرک و فیلترهای عکاسی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیفیت عکس‌های ثبت شده با این گوشی بسیار بالا است، آیکون برنامه دوربین به‌سرعت باز می‌شود و فوکوس اتوماتیک سریع اتفاق می‌افتد، در محیط‌های پرنور فوکوس سریع اتفاق می‌افتد اما ممکن تصاویر اندکی نویز داشته باشند.

همان‌طور که اشاره کردیم این دوربین دوگانه قابلیت ایجاد عکس‌های پرتره و لایو فوکوس را دارد. در قابلیت لایو فوکوس درصورتی‌که سوژه عکس در فاصله ۳ تا ۵ فوتی باشد، نتایج بسیار خوبی را به وجود می‌آورد. سامسونگ دوربین سلفی باکیفیت سامسونگ گلکسی A6  پلاس را نیز به لایو فوکوس مجهز کرده است. این دوربین ۲۴ مگا پیکسلی، عکس‌هایی با جزئیات و کیفیت بالا ثبت می‌کند و باوجود فلش در محیط‌های کم‌نور نیز می‌توانید عکس‌های سلفی زیبایی را ثبت کنید.

در مورد کیفیت ویدئوهای ضبط شده نیز می‌توان  به ثبت ویدئوهای ۱۰۸۰  (فول HD )با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد و امکان ثبت ویدئوهای ۴K در آن وجود ندارد.

  1. کیفیت صدا

بر روی گوشی سامسونگ گلکسی A6  پلاس تنها یک اسپیکر وجود دارد،  اما برخلاف سایر گوشی‌ها این اسپیکر در سمت راست و بالای کلید خاموش و روشن قرار داده‌شده است. کیفیت صدای خروجی خوب و قابل‌قبول است، اما در مقایسه با گوشی‌های دو اسپیکره کیفیت و قدرت صدای آن پایین‌تر است. بر روی این گوشی جک هدفون صدا قرار داده‌شده است،  بنابراین به‌راحتی می‌توانید هدفون سیمی و اسپیکرهای موردنظرتان را به آن متصل کنید.

در هنگام تماس تلفنی نیز  صدا به‌اندازه کافی بلند و واضح است، و شما به‌راحتی می‌توانید از میکروفن گوشی استفاده کرده و مکالمه لذت‌بخشی داشته باشید.

سامسونگ گلکسی A6 پلاس

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین پاوربانک‌های بازار در سال ۲۰۱۸ 

  1. باتری

در این گوشی از یک باتری باقدرت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. در یک آزمایش انجام شده گوشی گلکسی A6  پلاس می‌تواند در شرایط کار عادی تا ۱۲ ساعت باتری داشته باشد که در مقایسه با سایر هم‌رده‌های خود زمان زیادتری است. مثلاً در یک آزمایش شخصی و در یک روز معمولی، علاوه بر استفاده از Telegram و  واتساپ، به بررسی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام پرداختم و همچنین به مدت یک ساعت در واتساپ تماس تصویری برقرار کردم، و در نهایت چند ویدئو در یوتیوب را مشاهده نمودم، زمانی که به تختخوابم می‌رفتم  هنوز ۳۳ درصد از باتری باقی‌مانده بود که شگفت‌انگیز است.

این گوشی با یک شارژر معمولی  باقدرت ۷.۷۵ وات عرضه می‌شود، و برای شارژ کامل به ۲ ساعت و ۱۱ دقیقه زمان نیاز دارد که زمان بیشتری نسبت به شارژ سریع در گوشی‌های دیگر است، اما  قابل‌قبول می‌باشد. بدنه این گوشی از نوع فلزی است و شارژ بی‌سیم را پشتیبانی نمی‌کند.

 

همین حالا این محصول را در فروشگاه بورسیکا بخرید

 

کلام آخر….

گلکسی A6  پلاس یک  گوشی محکم و قابل‌اعتماد است،  البته با توجه به امکانات آن اندکی گران است، مثلاً شما می‌توانید با پرداخت اندکی هزینه بیشتر گوشی نوکیا ۷ پلاس را با باتری، دوربین و بلندگوی بهتری خریداری کنید. اما اگر بخواهید گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش خوب، کیفیت ساخت عالی و عمر باتری مناسب داشته باشید، یا اگر یکی از طرفدار دو آتیشه سامسونگ هستید و به دنبال یک دستگاه سامسونگ، با بودجه مناسب می‌گردید، گوشی  گلگسی A6  پلاس یک انتخاب هوشمندانه است.

در این جدول مشخصات این گوشی را به اختصار برای شما آورده‌ایم:

سیستم‌عامل اندروید ۸
پردازنده Qualcomm SDM450 Snapdragon 450
رم ۳ و ۴ گیگ
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگ
پیشتیانی از کارت اس دی بله
باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
صفحه‌نمایش ۶ اینچی با رزولوشن ۲۲۲۰*۱۰۸۰ سوپرAMOLED ، نسبت صفحه‌نمایش۱۸.۵:۹
دوربین جلو ۲۴مگاپیکسل و f/1.9 همراه با فلش
دوربین اصلی  ۱۶مگا پیکسل، f/1.7  و ۵مگاپیکسل، f/1.9 همراه با فلش
جک ۳.۵ میلیمتری بله
اثر انگشت در پشت گوشی
سیم‌کارت دو سیم‌کارت
تشخیص چهره بله
وزن ۱۸۶ گرم
ابعاد ۱۶۰.۲*  ۷۵.۷ * ۷.۹ میلی‌متر
رنگ مشکی، طلایی، آبی

 

منبع:
www.phonearena.com
www.gsmarena.com
 بلاگ بورسیکا

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد