بررسی مشخصات هوآوی آنر ۱۰

0 1,216

شرکت آنر ، یک شرکت موفق و به‌عنوان زیر مجموعه‌ از شرکت  هواوی از سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرده و توانسته محصولات خوبی را ارائه دهد. این شرکت همانند هوآوی سعی دارد تا گوشی‌های خوب و پرچم‌دار خود را با قیمت ارزان‌تر ارائه کند. حال شرکت آنر با ارائه آنر ۱۰ یک محصول زیبا، شیک و متفاوت را ارائه کرده که قابلیت‌های خوب و پیشرفته‌ای را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طراحی و کیفیت بدنه:

هوآوی آنر 10

علیرغم شباهت‌های آنر ۱۰ با گوشی‌های هوآوی،  ظاهر آن کاملاً منحصربه‌فرد است. طراحی و بدنه آنر ۱۰  بسیار خیره‌کننده است،  و آن را به یکی از زیباترین گوشی‌های ۲۰۱۸ تبدیل کرده است. بدنه شیشه‌ای چندلایه آن نور را در هر زاویه منعکس کرده و بسیار زیبا به نظر می‌رسد و البته مستعد جذب اثرانگشت است. پشت این گوشی از ۱۵ لایه شیشه با پوشش نانو ساخته شده و انحنای پشت گوشی باعث شده که در دست احساس خوبی را به کاربر منتقل کند. فریم فلزی دور گوشی نیز آن را به محکمی در بر گرفته و مانع از ضربه‌های سنگین به بدنه می‌شود. صفحه‌نمایش آن با بریدگی بالای صفحه و نسبت صفحه ۱۹: ۹  ارائه شده است. البته شما می‌توانید از طریق تنظیمات نوار سیاه بالا گوشی را فعال کرده و این بریدگی صفحه‌نمایش را از بین ببرید؛ در این بریدگی دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سنسورهای نور قرار گرفته و در بالای آن چراغ اعلان قرار دارد. از رو به رو طراحی این گوشی بسیار شبیه هوآوی P20  و پی ۲۰ پرو است، در این گوشی نیز سعی شده صفحه‌نمایشگر بزرگ‌تر دیده شود، و نزدیک به ۸۰ درصد (۷۹.۹ درصد) از سطح جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. در این گوشی در پنل جلویی از شیشه‌ی D 2.5  استفاده شده و آنر تصمیم گرفته است شیشه ۳D را در آن به کار نگیرد. حسگر اثرانگشت آنر ۱۰ در زیر بخش شیشه‌ای پایین نمایشگر قرار دارد.

هوآوی آنز 10

کلید حجم صدا و کلید خاموش و روشن در سمت راست در یک طراحی شیک و جمع‌وجور قرار داده شده است. شیار سیم‌کارت نیز در لبه‌ی سمت چپ قرار گرفته است اما خبری از درگاه حافظه نیست. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، اسپیکر اصلی و یک پورت usb-c نیز در این دستگاه به کار گرفته شده است. ماژول مادون قرمز برای کنترل لوازم خانگی نیز یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که در این گوشی به آن پرداخته شده است. البته مراقب باشید این گوشی ضد آب نیست.

صفحه‌نمایشگر:

هوآوی آنر 10

نمایشگر آنر ۱۰ از نوع IPS LCD فول اچ‌دی است و با نسبت تصویر ۱۹:۹ اندکی کشیده به نظر می‌رسد. این نمایشگر از رزولوشن ۲۲۸۰۱۰۸۰ x پیکسل استفاده می‌کند، درواقع ۴۳۲ پیکسل در هر اینچ را نشان می‌دهد که بسیار عالی است. البته در هنگام استفاده از این گوشی در زیر نور آفتاب ممکن است دچار مشکل شوید.

هنگامی‌که صفحه‌نمایش را به حالت Standard mode تنظیم می‌کنید، رنگ‌آمیزی عالی از  صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد که ۹۵.۷٪ از رنگ sRGB  را پوشش می‌دهد. نکته مهم این است که در این حالت هم کنتراست و هم نورپردازی پایین‌تر از زمانی است که صفحه‌نمایش در حالت Vivid تنظیم شده است، بنابراین در شرایط آفتابی باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

هوآوی آنر 10

حسگر اثرانگشت آنر ۱۰ در زیر قسمت شیشه‌ای پایین نمایشگر پنهان شده و شرکت آنر سعی کرده با نقاط کوچکی منطقه‌ی قرارگیری آن را مشخص کند، البته ممکن است کار کردن با آن سخت باشد، خوشبختانه، باز کردن قفل چهره فوق‌العاده سریع و آسان است، و ما این روش را ترجیح می‌دهیم.

پردازنده، رم و حافظه:

Honor 10 دارای پردازنده‌ی Huawei Kirin 970 است که در گوشی‌های  P20 Pro و Mate 10 Pro وجود دارد. GPU Mali-G72  همانند P20  بوده و همچنین ۴/۶/۸ گیگابایت و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه برای آن در نظر گرفته شده است. البته هر چند این فضا به‌اندازه کافی زیاد است با این‌ حال هیچ کارت حافظه‌ای برای ارتقا آن وجود ندارد، پردازنده‌ی مرکزی داخل کرین ۹۷۰ از دو کلاستر چهار هسته‌‌ای تشکیل می‌شود که یکی از آن‌ها با چهار هسته‌ی ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 در گوشی، کارهای سنگین را انجام داده و کلاستر دوم به کمک چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 وظایف سبک را انجام می‌دهد. این پردازنده در آنر ۱۰،  از یک واحد پردازش عصبی مجزا (NPU) برای پردازش‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

پردازنده گرافیکی Mali-G72MP12 با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتزی ، ۲۰ در صد باعث بهبود در عملکرد و ۵۰ درصد  باعث بهره‌وری انرژی خواهد شد. با توجه به ویژگی‌های گوشی آنر بازی‌های سنگین در آن به‌خوبی اجرا می‌شود اما بعد از مدتی ممکن است برخی از بازی‌ها پردازنده را بسیار درگیر کرده و باعث داغ شدن گوشی شوند.

رابط کاربری:

آنر ۱۰ با اندروید نسخه‌ی ۸.۱ اندروید اوریو و رابط کاربری هواوی یعنی EMUI ارائه شده است، این رابط کاربری به صورت سلیقه‌ای مورد استقبال بعضی از کاربران قرار می‌گیرد و برخی دیگر از آن متنفر هستند، از ویژگی‌های جذابی که این رابط کاربری دارد، استفاده از الگوریتم ماشین برای تحلیل چگونگی استفاده از گوشی و بهبود عملکرد آن است. این رابط کاربری با HiAi موتور هوش مصنوعی هوآوی و واحد NPU کار می‌کند.

ارتباطات و صدا

آنر ۱۰ از بلوتوث نسخه ۴.۲ و فناوری aptX HD  برای اتصال با هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کند. در این گوشی از جک هدفون استفاده شده ولی هیچ هدفونی در جعبه آن مشاهده نمی‌شود؛ نوع هدفون در میزان کیفیت صدای این گوشی تأثیر زیادی دارد؛ بنابراین بهتر است از هدفون‌های باکیفیت‌تر استفاده کنید. این گوشی دو سیم کارته است اما به صورت همزمان از هر دوی آن نمی‌توان استفاده کرد. در این گوشی از اسپیکر مونو استفاده شده که در کنار پورت USB قرار دارد، بلندی صدای اسپیکر قابل‌قبول بوده اما حجم صدای خروجی هدفون اندکی ضعیف است.

دوربین:

هوآوی آنر 10

دوربین دوگانه آنر ۱۰  در حد گوشی‌های متوسط و این محدوده قیمت قابل‌قبول است. سنسور رنگ اصلی ۱۶ مگاپیکسل f / 1.8 همراه با سنسور ۲۴ مگاپیکسل تک رنگ که اجازه می‌دهد تا محدوده دینامیکی و عمق بیشتری را برای حالت پرتره و زوم ۲ برابر به شما ارائه دهد. مهم‌ترین نکته در مورد این دوربین وجود AI در آن است که با فعال کردن آن دوربین قادر به تشخیص سوژه‌ها و محیط‌ها می‌باشد؛ و در صورت نیاز اقدام به بهبود هایلایت‌ها می‌کند.

رابط کاربری دوربین نیز به صورت مشابه با گوشی‌های هوآوی و شامل کلید شاتر، آیکون تغییر دوربین و گالری است. علاوه بر این گزینه‌ای با نام More وجود دارد که شامل VR(افزودن اشکال مجازی به تصویر)، Pro، Night Shot(کنتراست بهتر در شب)، Panorama با رزولوشن ۳۲۰۰، Monochrome عکس‌های سیاه‌وسفید، Light painting و HDR می‌باشد. بهتر است بدانید که دوربین آنر ۱۰ همچنین فاقد EIS یا همان لرزشگیر الکترونیکی و لرزشگیر اپتیکال (OIS) است. دوربین سلفی آن به صورت مشابه با پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی ارائه شده است و قابلیت خاص و جدیدی را نشان نمی‌دهد.

باتری

هوآوی آنر 10

عملکرد باتری آنر ۱۰ متوسط است، تمام قدرت این گوشی از باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری آن به دست می‌آید که دقیقاً با ظرفیت باتری هواوی پی ۲۰ برابر است. عملکردهای زیاد و پشت هم، مانند استفاده از اینترنت، بازی، عکس و …. شارژ باتری را تخلیه می‌کند؛ اما در صورت استفاده معمولی و متعادل طول عمر خوبی را ارائه می‌دهد.

در حالت عادی این گوشی برای شارژ شدن به ۲ ساعت زمان نیاز دارد، اما با استفاده از فناوری SuperCharge این زمان کاهش یافته است.  آداپتور ۴.۵V / 5A SuperCharge می‌تواند Honor 10 را از ۰٪ تا حدود ۶۵٪ در حدود ۳۰ دقیقه بدون اینکه باتری داغ شود شارژ کند.

جمع‌بندی:

گوشی آنر ۱۰ یک بروز رسانی کوچک از گوشی آنر ۹ است. بنابراین اگر گوشی آنر ۹ دارید بهتر است منتظر بمانید و پولتان را خرج این گوشی نکنید. اما اگر گوشی‌تان قدیمی‌تر است و یا از یک برند دیگر استفاده می‌کنید آنر ۱۰ می‌تواند شما را شیفته خود کند.

این گوشی با پردازنده کرین، صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و طراحی عالی و فوق‌العاده می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد، گوشی‌ای که کمتر کسی از روی ظاهر می‌تواند قیمت آن را حدس بزند.
Honor 10 دارای یک چیپست قدرتمند است که می‌تواند تمام برنامه‌های کاربردی و بازی‌های موردعلاقه‌تان را اجرا کند، این گوشی تا ۲ سال می‌تواند سرسبد گوشی‌های میان رده بازار با قیمت مناسب باشد. البته اگر به دنبال یک گوشی با عمر باتری فوق‌العاده هستید بهتر است سراغ این گوشی نروید، زیرا باتری آنر  ۱۰ یک عملکرد استاندارد و متوسط ارائه می‌دهد، نه فوق‌العاده!

 

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: آشنایی با بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار
در بورسیکا بخوانید: بررسی مشخصات فنی گوشی هوآوی میت ۱۰ لایت

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد