بررسی مشخصات فنی هواوی میت ۱۰ لایت

0 1,161

هوآوی میت ۱۰ لایت یک گوشی اندروید میان رده است که قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد، این نسخه در واقع برگرفته شده از نسخه اصلی هوآوی میت ۱۰ است و برای افرادی با بودجه‌های کمتر طراحی شده است، در واقع نسخه‌های لایت برگرفته از نسخه‌های اصلی هستند، اما برای رضایت افراد با بودجه کمتر معرفی می‌شوند، البته در این گوشی اندکی متفاوت بوده و هوآوی میت ۱۰ لایت بهتر از نسخه‌ها قبلی ارائه شده است.

طراحی هواوی میت ۱۰ لایت، با بدنه فلزی و کشیده، بسیار زیبا و متقارن بوده و نمایشگر باکیفیت LCD در آن قرار داده شده است. به طور کلی این گوشی با قابلیت‌های خوب، یک گوشی میان رده با قیمت مناسب است. وجود ۴ دوربین در هواوی میت ۱۰ لایت، آن را به یک گوشی متمایز تبدیل کرده که با تراشه آشنای کرین ۹۵۹ و ۴ گیگابایت رم سرعت قابل قبولی در اختیار شما قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا با بررسی تخصصی گوشی میان رده هواوی بیشتر آشنا شوید.

نقاط قوت:
  • طراحی زیبا
  • ۶۴ گیگابایت حافظه خارجی
  • دوربین دوگانه با افکت بوکه
معایب:
  • پورت MicroUSB جایگزین Type-C شده است
  • نسخه اندروید ۷.۰

 

طراحی ظاهری

هواوی میت 10 لایت

بدنه این گوشی زیبا از آلومینیوم یکپارچه و شیشه است و ظاهر آن نشانی از  یک گوشی میان رده را ندارد، این گوشی زیبا با لبه‌های گرد به‌راحتی در دست شما قرار می‌گیرد، ابعاد بدنه آن x75x7.5 156.2 میلی‌متر و وزن آن ۱۶۴ گرم است، اندازه صفحه نمایش آن ۵.۹ اینچ و با نسبت ۹:۱۸ طراحی شده و قاب‌های اطراف آن نیز نازک است؛ با این حال برای تسلط بهتر و جلوگیری از لغزش گوشی بهتر است با دو دست با گوشی کار کنید. پشت گوشی کاملاً ساده و بدون هیچ طرحی است و تنها یک دوربین دوگانه، فلش و در زیر دوربین حسگر اثر انگشت قرار دارد، محل قرارگیری این دوربین، فلش و حسگر اثر انگشت بر روی یک خط مستقیم و به صورت کاملاً متقارن طراحی شده که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. در اطراف دوربین نیز خراش‌هایی مشاهده می‌کنید که برای جذب بهتر گردوغبار و تمیز ماندن دوربین تعبیه شده است.

صفحه نمایش  آن از نوع استاندارد ال سی دی است و شما نمی‌توانید پویایی رنگ‌های AMOLED را دریافت کنید، اما با این حال با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، رنگ‌ها به زیبایی به نمایش گذاشته می‌شوند. در یک بررسی اجمالی، صفحه نمایش این گوشی را با گوشی Honor 7X مقایسه کردیم، اما تفاوت قابل‌توجهی مشاهده نشد، گویی هوآوی در هر دو گوشی از یک پنل استفاده کرده است. این گوشی میان رده دو سیم کارته است، اما تنها یکی از آن‌ها با ۴G کار می‌کند و دیگری به ۲G محدود است. در این گوشی خبری از NFC و قابلیت ضد آب نیست، بنابراین مراقب خیس شدن هوآوی میت ۱۰ لایت باشید.

در قسمت انتهایی گوشی سوراخ‌های بلندگو، پورت microUSB و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا قرار گرفته که این خبر برای دوستداران هدفون‌های سیمی بسیار خوشایند و شیرین است؛ در داخل جعبه نیز یک هندزفری زیبا مشاهده می‌کنید که می‌توانید از این طریق به آهنگ‌ها و موسیقی‌های موردعلاقه‌تان باکیفیت بهتری گوش دهید. در این گوشی هیچ  پورت USB Type-C وجود ندارد. این واقعاً خبری حیرت‌آور است، زیرا  بیشتر گوشی‌های میان رده این فناوری را پذیرفته‌ و درگوشی‌های خود به کار گرفته‌اند. در سمت راست نیز دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و خاموش روشن قرار گرفته که به‌خوبی قابل دسترس و قابل استفاده هستند. محل قرارگیری سیم کارت و میکرو اس دی در سمت چپ قرار دارد.

صفحه نمایش

بررسی هواوی میت 10 لایت

همان‌طور که اشاره کردیم صفحه نمایش هوآوی میت ۱۰ لایت ۵.۹ اینچی و از نوع پنل IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس ۱۰۸۰×۲۱۶۰ پیکسل است. این صفحه نمایش در زیر نور خورشید نیز به‌خوبی قابل مشاهده است؛ که البته باید زاویه صفحه نمایش را تنظیم کرده و به درستی در دست قرار دهید. اندازه صفحه نمایش نسبت به بدنه، ۷۲ درصد است که نسبت به برخی از گوشی‌های موجود در بازار اندکی کم می‌باشد.

ال سی دی به کار رفته در هوآوی میت ۱۰ لایت عمق رنگ مشکی خوب و روشنایی ۴۸۲ نیت را نشان می‌دهد که برای یک گوشی میان رده بسیار مناسب است.

دوربین

دوربین هواوی میت 10 لایت

بیشتر گوشی‌های امروزی از دوربین‌های چندگانه برای ثبت عکس‌های بهتر و با کیفیت‌تر استفاده می‌کنند. هواوی نیز در گوشی هواوی میت ۱۰ لایت از دوربین دوگانه در جلو و عقب گوشی استفاده کرده است، یک  دوربین با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با f / 2.2 در عقب گوشی و یک دوربین با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با f / 2.0 در جلو گوشی قرار دارد و در کنار هر یک از این سنسورها، یک سنسور ۲MP برای عمق اثر و به دست آوردن اثر بوکه استفاده می‌شود، به طور کلی جالب‌ترین جنبه دوربین، استفاده از اثر بوکه در جلو و عقب است. حالت پرتره در دوربین عقب و جلو، بسیار خوب عمل کرده و به‌راحتی چهره فرد را از پس زمینه جدا می‌کند.

تصویربرداری با گوشی هواوی میت 10 لایت

عکس‌برداری در روز با کیفیت خوب و قابل قبول و رنگ‌های زیبا انجام می‌شود، هرچند کنتراست و اشباع گاهی اوقات خفیف گزارش می‌شود. اما عکس‌برداری در شب ضعیف بوده، با نور کم و تار است، بنابراین بهتر است با استفاده از HDR روشنایی عکس را بالاتر ببرید. هیچ اثری از OIS وجود ندارد، به این معنی که شما باید تلفن را بسیار آرام و ثابت در دست بگیرید و لغزشی ایجاد نکنید. در رابط کاربری برنامه دوربین نیز امکانات خوبی ازجمله ذخیره عکس‌ها با فرمت خام در نظر گرفته شده است. در این گوشی از یک فلش برای دوربین اصلی و یک فلش برای دوربین سلفی استفاده شده که فلش دوربین سلفی در تعداد محدودی از گوشی میان رده مشاهده می‌شود.

عملکرد و نرم‌افزار

بررسی تخصصی گوشی هواوی میت 10 لایت

هواوی میت ۱۰ لایت یک گوشی میان رده با مشخصات فنی قابل قبول است که از پردازشگر ۸ هسته‌ای  Kirin 659 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی آن GPU Mali T830 MP2 است که به هوش مصنوعی مجهز نیست. بازی‌های سه‌بعدی به لطف این پردازنده و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، به‌خوبی و با سرعت مناسبی اجرا می‌شوند. با قرار دادن یک microSD می‌توانید حافظه آن را به ۲۵۶ گیگابایت گسترش دهید. شما به‌راحتی می‌توانید در این گوشی از یک برنامه به برنامه دیگر جابه‌جا شوید، بازی‌هایی مانند آسفالت ۸ به‌خوبی در این گوشی اجرا می‌شوند. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد این گوشی به آخرین نسخه اندروید مجهز نیست و از اندروید ۷ در کنار نسخه ۵.۱ EMUIاستفاده می‌کند، البته طبق ادعای شرکت این گوشی را می‌توان به Oreo و EMUI 8.0 ارتقا داد اما زمان آن مشخص نیست. به طور کلی این گوشی از نظر نرم‌افزاری و عملکرد شما را ناامید نخواهد کرد. در این گوشی می‌توانید از جسچرهای اثر انگشت برای سلفی، پاسخ به تماس، کار با گالری و باز کردن نوار اعلان‌ها استفاده کنید.

یکی از اقداماتی که هوآوی در زمینه نرم‌افزاری در این گوشی انجام داده، سازگاری برنامه‌های خاص با نسبت صفحه نمایش است. در این صورت برنامه‌هایی که با نسبت صفحه ۱۸:۹ سازگار نیستند، با استفاده از گزینه‌ای به نام Fit در زیر آن‌ها، با صفحه نمایش متناسب می‌شوند.

صدا

از نظر کیفیت صدا این گوشی در حد قابل قبول است، شما در هنگام صحبت کردن با گوشی به مشکلی بر نمی‌خورید، صدای افراد در حین صحبت واضح است و صدای شما نیز به‌خوبی منتقل می‌شود، در این گوشی از یک بلندگو استفاده شده که با استفاده از آن موسیقی و صداها پخش می‌شود که درمقایسه با گوشی‌های دو اسپیکره اندکی ضعیف‌تر است، با این حال تجربه صوتی‌ای را که از یک دستگاه میان رده انتظار می‌رود، به‌خوبی اجرا می‌کند. با استفاده از هدفون، کیفیت صدا نیز بهتر و واضح‌تر می‌شود.

باتری

باتری گوشی هواوی میت 10 لایت

طول عمر باتری برای گوشی در این محدوده قیمت مناسب است. باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی آن در صورتی که از گوشی استفاده زیادی می‌کنید (مثلاً ثبت عکس‌ها، فیلم‌ها، شبکه‌های اجتماعی، تماس‌ها، whatsapp، ایمیل، پخش ویدئو و موسیقی)، حداقل تا یک روز روشن می‌ماند؛ علاوه بر این می‌توانید از حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده کنید که طول عمر باتری را به صورت فوق‌العاده‌ای زیادتر می‌کند. در این گوشی قابلیت شارژ سریع در نظر گرفته نشده است، شما مجبورید زمانی معادل با ۲ و نیم ساعت را برای شارژ کردن آن در نظر بگیرید.

کلام آخر…

در این رده قیمتی، گوشی هوآوی میت ۱۰ لایت  یک گوشی فوق‌العاده است، البته در طول روز و با استفاده از آن متوجه می‌شوید این گوشی، تنها یک گوشی میان رده است و از آن نمی‌توان قابلیت‌های گوشی‌های پرچم،دار را  انتظار داشت. اما فقدان USB-C و قابلیت ضدآب در این گوشی اندکی تعجب‌آور است.

منبع: فروشگاه اینترنتی بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: پرچمداران گوشی‌های ۲۰۱۸ را بهتر بشناسید
در بورسیکا بخوانید: iMICROSCOPE، اولین میکروسکوپ سازگار با گوشی همراه

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد