بررسی تخصصی Huawei Mate 10

بررسی تخصصی گوشی هوآوی میت 10

0 1,023

هوآوی (Huawei) یک برند چینی است که محصولات باکیفیت و درعین‌حال ارزان‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت تصمیم گرفته است، سری میت (Mate) گوشی‌های هوشمند خود را در کنار سری‌های دیگر مانند سری پی، ارائه دهد. یکی از جدیدترین مدل‌های گوشی هوآوی در سری میت، میت ۱۰ نام دارد. هوآوی در سری میت خود، مدل هوآوی میت ۱۰ (Huawei Mate 10) را با قابلیت‌های بسیار زیادی ارائه کرده است که دارای پردازنده فوق‌العاده و یک صفحه ‌نمایش بزرگ با حاشیه بسیار کم است. تراشه به‌کاررفته در آن کرین ۹۷۰ نام دارد که اولین تراشه با واحد پردازش عصبی مجزا می‌باشد.

این گوشی به همراه دو نسخه پرو (Pro) و پورشه (Porsche) به بازار ارائه‌ شده است. در این مطلب قصد داریم نسخه اصلی آن؛ یعنی هوآوی میت ۱۰(Huawei Mate 10) را بررسی نماییم. هوآوی این سه مدل را تقریباً یکسان طراحی کرده و تنها در حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی، طراحی و نمایشگر آن تغییراتی اعمال کرده است.

باتری هوآوی میت ۱۰ همانند میت ۹ بوده و ظرفیت آن ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، اما هوآوی مدعی است که باتری آن سریع‌تر شارژ می‌شود.

برخلاف نسخه Pro، این مدل دارای یک صفحه‌نمایش IPS به‌اندازه ۵.۹ اینچی و نسبت صفحه ۹:۱۶ هست که رزولوشن آن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل می­باشد.

همچنین اسکن اثر انگشت آن در قسمت جلو قرارگرفته است. با اینکه این شرکت چینی در مدل Pro، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را برداشته و از USB-C استفاده کرده است، اما در مدل میت ۱۰ معمولی کماکان این جک ۳.۵ میلی‌متری صدا وجود دارد.

هوآوی میت ۱۰ با ۴ گیگابایت رم و حافظه ۳۲/۶۴ گیگابایتی ارائه می‌شود؛ که بسته به حافظه‌ای که در آن بکار رفته است قیمت متفاوتی دارد و با دو قیمت ارائه می‌شود.

  • پردازنده: HiSilicon Kirin 970
  • حافظه رم: ۴۰۹۶ مگابایت
  • صفحه‌نمایش: ۵.۹ اینچی، با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت

 

طراحی بدنه گوشی هوآوی میت ۱۰

 

هوآوی میت ۱۰، دارای صفحه ‌نمایش ۵.۹ اینچی IPS است که لبه‌های بالا و پایین آن بسیار باریک می‌باشد. در نتیجه نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این مدل؛ ۸۱.۶ درصد است. با توجه به لبه‌های بسیار باریک و خمیده، (۸ میلی‌متر / ۰.۳۱ اینچ) گوشی، به‌خوبی در دست قرار می‌گیرد. این شرکت چینی بدنه آن را به‌صورت مقاوم در برابر آب و گرد و غبار طراحی کرده است و در این راستا دارای گواهینامه استاندارد IP53 است. درواقع شما اجازه ندارید گوشی را به درون آب ببرید، اما درصورتی‌که مقداری آب بر روی آن پاشیده شود، اختلالی در عملکرد دستگاه به وجود نمی‌آورد.

 

بدنه Mate 10 کوچک‌تر از Mate 9 است، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید آن را با یک دست نگه‌داشته و به‌راحتی با آن کارکنید. البته با استفاده از قابلیت one-handed mode می‌توانید سایز صفحه‌نمایش را کوچک کرده و یا یکدست به تمام فعالیت‌های خود بپردازید.

همان‌طور که اشاره شد نسبت صفحه در این فبلت ۹:۱۶ است که باعث شده نسبت به گوشی‌های دیگر عریض‌تر به نظر برسد. جنس بدنه آن از شیشه و فلز است که در دست گرفتن آن احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند؛ اما باعث می‌شود جای اثر انگشت بر روی بدنه بماند و در صورت سهل‌انگاری از دستتان لیز بخورد؛ درواقع شکنندگی، خش‌پذیری و لغزندگی، ویژگی بارز این نوع بدنه‌ها می‌باشد. در قسمت پشتی و در ناحیه‌ای که دوربین‌ها قرارگرفته‌اند نوار پررنگ‌تری تعبیه‌شده است تا محل قرارگیری دوربین را نشان دهد.

با توجه به قاب نازک گوشی و قرار گرفتن حسگر اثرانگشت در قسمت جلویی، فضای کمی به آن اختصاص داده‌شده است و دکمه هوم هم ‌زمان میزبان سنسور اثرانگشت نیز می‌باشد و ممکن است دسترسی به آن اندکی سخت باشد؛ اما کارایی و قابلیت باز کردن قفل آن بسیار خوب است و سنسور آن به سرعت گوشی را باز می‌کند. این حسگر در گوشی میت ۱۰ نسخه پرو، در قسمت پشتی گوشی قرار داده‌شده است.

نسخه اصلی گوشی در دو رنگ طلایی و مشکی عرضه می‌شود و Mate 10 پرو نیز در رنگ‌های خاکستری، طلایی، آبی نفتی و قهوه‌ای موجود است که می‌توانید بنا بر سلیقه‌تان آن را انتخاب نمایید.

گوشی میت ۱۰، دارای LED نوتیفیکیشن، ریموت مادون‌قرمز و یک اسکنر اثر انگشت است. با استفاده از قابلیت Miracast به‌صورت بی‌سیم به مانیتور و یا تلویزیون متصل خواهید شد. علاوه بر این، پورتUSB-C  در آن قرار دارد.

 

سمت چپ گوشی که درگاه سیم‌کارت در آن قرار دارد

 

قسمت بالای گوشی که جایگاه جک هدفون و میکروفون است

 

سمت راست گوشی که شامل دکمه‌های تنظیم صدا و روشن و خاموش است

 

پایین گوشی جایگاه پورت USB-C و اسپیکر های اصلی است

 

صفحه‌نمایش

برخلاف مدل قبلی، Mate 10 دارای نمایشگر IPS ال سی دی، ۵.۹ اینچی با رزولوشن QHD 2560*1440 پیکسل است. جنس صفحه‌نمایش آن IPS  است اما کیفیتش به QHD ارتقا پیدا کرده و تراکم پیکسلی برابر ۴۹۹ پیکسل در اینچ دارد که از HDR 10 هم پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در نسخه پرو و پورشه با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ و صفحه‌نمایش ۶ اینچی ارائه می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد در این نمایشگر از نسبت ۱۶:۹ استفاده شده و درواقع عریض‌تر می‌باشد و ازآنجا که قاب آن بسیار نازک است نسبت صفحه ‌نمایش به بدنه ۸۱.۶ درصد می‌باشد.

البته به‌آسانی می‌توانید برای کاهش مصرف باتری رزولوشن آن را به‌صورت دستی تغییر دهید و این کار از طریق تنظیمات انجام می‌شود. گزینه Screen Resolution امکان تغییر کیفیت صفحه ‌نمایش را فراهم می‌کند. در این تنظیم می‌توان از کیفیت HD، FHD و WQHD برای کیفیت صفحه‌نمایش استفاده کنید.

همانند بسیاری از تولیدکنندگان دیگر، Huawei از کنترل خودکار روشنایی صفحه استفاده می‌کند. بسته به سناریو، برای مثال در هنگام مرور در وب با استفاده از مرورگر کروم، Mate 10  به‌طور خودکار روشنایی را تنظیم می‌کند. این ویژگی می‌تواند در برخی موارد مزاحمت ایجاد کند، اما خاموش کردن آن از سیستم منو متأسفانه غیرممکن است. استفاده از روشنایی خودکار در کنار قابلیت Eye Comfort برای فیلتر نور آبی باعث می‌شود که به‌آسانی در شب از گوشی همراه خود استفاده نمایید و نگران ضررهای ناشی از نور آبی نباشید.

 

بیشتر بخوانید: نور آبی تهدید کننده سلامتی چشم

 

محتوای صفحه‌نمایش میت ۱۰ فوق‌العاده شارپ است و صفحه‌نمایش بزرگ آن، باعث می‌شود تا متون و ویدئوها را با لذت زیادی مشاهده کنید. با توجه به روشنایی و کنتراست بالا، شما می‌توانید در محیط‌های پرنور و حتی زیر اشعه‌ی خورشید صفحه‌نمایش را به‌وضوح ببینید. با توجه به تنظیم روشنایی خودکار، حتی تابش مستقیم نور خورشید در ماه‌های تابستان هم نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند.

نرم‌افزار

هوآوی در گوشی‌های خود از رابط کاربری EMUI(Emotion User Interface) نسخه هشتم استفاده می‌کند که در نوع خود بسیار روان می‌باشد. این گوشی با اندروید نسخه ۸.۰.۱ ارائه شده است و طبق ادعای هوآوی این گوشی همانند گوشی‌های رده بالای هوآوی، آپدیت‌های امنیتی اندروید را به‌صورت ماهیانه دریافت خواهد کرد. یکی دیگر از مواردی که این رابط کاربری در اختیار شما قرار می‌دهد، پیشنهاد قابلیت Eye Comfort به‌محض ورود به محیط تاریک می‌باشد که این‌گونه از چشم کاربر مراقبت می‌کند.

هوآوی در این مدل از پردازنده Kirin 970 با واحد پردازش عصبی استفاده کرده است، واحد پردازش عصبی یا همان NPU در میت ۱۰ عملکرد بسیار بهتری از آیفون ۱۰ دارد و برنامه‌ها و بازی‌ها در آن به سرعت اجرا شده و به‌طورکلی سرعت العمل گوشی را بسیار بالا برده است. این واحد پردازش عصبی، باعث افزایش سرعت دستگاه و مدیریت انرژی شده و در عکاسی، ترجمه و … استفاده می‌شود. هوآوی ادعا کرده است در کیفیت صدای خروجی و مصرف باتری از هوش مصنوعی استفاده کرده است اما به‌صورت محسوس قابل‌مشاهده نیست.

کارت گرافیک Mali G72 (MP12) با پردازنده HiSilicon Kirin SoC یکپارچه‌شده و سرعت قابل قبولی ارائه می‌دهد. شما به‌راحتی می‌توانید بازی‌های مورد علاقه‌تان را از پلی استور دانلود کرده و آن را اجرا کنید. به‌عنوان‌مثال بازی Asphalt 8: Airborne و Dead Trigger 2 بدون هیچ مشکلی اجرا خواهند شد و کنترل لمسی در حین بازی به‌خوبی کار می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی گوشی Xiaomi POCO F1

 

عملکرد

“HiSilicon Kirin 970” یکی از بهترین پردازشگرهای موجود در بازار است. این پردازنده ۱۰ نانومتری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد که هشت هسته‌ای است. چهار هسته ARM Cortex A73 (با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز) و چهار هسته Cortex A53 (1.8 گیگاهرتز) با استفاده از معماری computing big.LITTLE در کنار هم قرار گرفته‌اند. از کاربردهای هوش مصنوعی این تراشه؛ می‌توان به بهینه‌سازی عملکرد گوشی در طولانی ‌مدت با یادگیری الگوی استفاده کاربر از گوشی، بهینه‌سازی مصرف انرژی گوشی، تشخیص تصویر، تشخیص صدا، پردازش طبیعی زبان و بهبود کیفیت تصاویر ثبت‌شده از طریق شناسایی هوشمند سوژه و شرایط نوری محیط اشاره کرد.

در این تراشه بهره‌وری و کارایی ۲۰ درصد بهتر شده، مساحت کلی آن ۴۰ درصد کاهش‌یافته است و ترانزیستورهای آن نسبت به نسل قبلی روند افزایشی دارند. کرین ۹۷۰ نخستین تراشه موبایل است که از جدیدترین واحد پردازش گرافیکی، موسوم به Mali-G72 MP12 بهره می‌برد که از ۱۲ هسته پردازشی با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز و توان پردازشی ۵۹۲.۲ گیگافلاپس تشکیل‌شده و طبق ادعای چینی‌ها، به‌کارگیری آن در تراشه کرین ۹۷۰ باعث شده است عملکرد این پردازنده موبایل نسبت به کرین ۹۶۰، حدود ۲۰ درصد سریع‌تر شود و مصرف انرژی آن نیز ۵۰ درصد کاهش یابد. (زومیت). این گوشی به‌راحتی بازی‌ها و برنامه‌ها را بدون هیچ اختلالی باز کرده و اجرا می‌کند.

این گوشی هوشمند با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 مجهز شده است که ۵۲ گیگابایت برای کاربر در دسترس است. به‌منظور ارتقا فضای ذخیره سازی می‌توانید از کارت حافظه میکرو اس دی (MicroSD) در آن استفاده کنید، کارت‌خوان microSD با استانداردهای فعلی SDHC و SDXC کار می‌کند و می‌توانید تا ۲۵۶ گیگابایت آن را ارتقا دهید.

 

داغ کردن گوشی

سطح زیرین و روی گوشی در زیر بار و فعالیت، به طور یکسان داغ نمی‌شود؛ و درجه حرارت در جلو و پشت گوشی یکسان نیست. در قسمت جلویی گوشی؛ هنگام فعالیت و درگیری پردازنده، حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد ثبت‌شده است؛ و در پشت آن دما به ۳۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

ارتباطات و GPS

در بخش ارتباطات، تفاوت چندانی بین Mate 10 و نسخه Pro مشاهده نمی‌کنید. بلوتوث نسخه ۴.۲ می‌باشد و فنّاوری NFC در آن قرار داده‌شده است.

سرعت انتقال اطلاعات در این گوشی خوب است اما در مقایسه با گوشی‌های هوشمند سامسونگ و LG V30 پایین‌تر می‌باشد و در مقایسه با نسخه Pro سرعت ثبت‌شده بالاتر است.

در گوشی میت ۱۰، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی به ترتیب ۱۷۷ مگا پیکسل بر ثانیه (MB / s) و ۱۵۷ مگا‌پیکسل بر ثانیه می‌باشد.

همان‌طور که اشاره شد این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت Nano را در خود جای‌داده است که هر دو قابلیت فور جی را پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، هیچ سیم‌کارتی محدود به UMTS (شبکه ۳G با سرعت ۳۶۵ کیلوبایت دریافت و آپلود) نیست و تعداد فرکانس‌های پشتیبانی شده نیز بسیار خوب است.

فنّاوری جی‌پی‌اس در گوشی هوآوی میت ۱۰، از آنتن‌های بیشتری استفاده می‌کند و درواقع قدرتمندتر است، شما حتی در محیط‌های بسته مانند تونل‌ها نیز می‌توانید از آن بهره ببرید.

 

کیفیت صدا و اسپیکر

کیفیت صدا میت ۱۰ کاملاً مناسب است. صدا به‌وضوح شنیده می‌شود و درک آن آسان است. کیفیت میکروفن آن نیز در حد خوب است.

هوآوی میت ۱۰ دارای دو بلندگو است، یکی در حاشیه بالایی گوشی، دیگری در لبه پایین آن قرار دارد. اسپیکر اصلی هوآوی میت ۱۰ در لبه پایینی آن قرار داده‌شده است؛ درست در سمت راست درگاه یو اس بی.

صدای تولیدشده و محدوده‌ای که پشتیبانی می‌کند بسیار خوب است؛ اما ازآنجایی‌که بلندگو بالایی نسبتاً کوچک است، اثر استریو فوق‌العاده به وجود نمی‌آورد. قدرت صدای اسپیکرهای این گوشی در زمان زنگ زدن و یا پخش موسیقی در محدوده ۷۳ تا ۸۳ دی سیبل متغیر است که در مقایسه با رقبا صدای بلندی ایجاد می‌کند. در صورت استفاده از هدفون حجم صدای بالایی به وجود می‌آورد، اما کیفیت صدا در حد متوسط بوده و با خروجی فوق‌العاده HTC Usonic قابل‌مقایسه نیست.

 

دوربین

هوآوی در این مدل از دو سنسور ۱۲ مگا پیکسل رنگی و ۲۰ مگا پیکسل سیاه‌وسفید استفاده کرده که آن را با همکاری کمپانی آلمانی Leica لایکا ساخته است. سنسور ۱۲ مگا پیکسلی آن به لرزش گیر اپتیکال مجهز است. هر دو ماژول دوربین عقب – که توسط شرکت آلمانی Leica بهینه‌سازی شده‌اند – قادر به ارائه عکس‌های باکیفیت بسیار بالا هستند، با توجه به دیافراگم بزرگ f / 1.6، این گوشی می‌تواند عکس‌های مناسبی را در شرایط کم‌نور ثبت کند، اما ازلحاظ نویز دار بودن تصاویر، گوشی هوشمند میت ۱۰ را نمی‌توان با Galaxy S8 / Note یا Pixel 2 مقایسه کرد. در این دوربین از ۴ نوع فوکوس به نام‌های فوکوس لیزری، تشخیص عمق میدان، تشخیص کنتراست و فوکوس فازی، استفاده‌شده است.

میت ۱۰ در بخش دوربین خود نیز از پردازنده هوشمند خود بهره گرفته است که قادر به تشخیص سوژه می‌باشد.

در محیط‌های روشن، سنسورهای تک‌رنگ ۱۲ مگا پیکسل RGB و ۲۰ مگا پیکسلی تصاویری با جزئیات بالا و وضوح خوب ارائه می‌دهند. درواقع با ترکیب دو سنسور، امکان زوم و بزرگنمایی دو برابر ایجاد می‌شود که آن را زوم هیبریدی می‌نامند. بااین‌حال در هنگام عکس‌برداری از انسان، خروجی عکس‌ها اندکی مصنوعی است، بر روی پوست به‌صورت خودکار افکت‌هایی اعمال می‌شود، درواقع با فیلترها، صورت را زیباتر و مصنوعی‌تر نشان می‌دهد.

شما با استفاده از این دوربین می‌توانید تصاویر پرتره ثبت کنید و دوربین با تشخیص سوژه عکاسی جلوه بوکه ایجاد می‌کند. یکی دیگر از مواردی که این گوشی در آن تخصص دارد، ثبت تصاویر سیاه و سفید است که کنتراست بسیار خوبی در آن ایجاد می‌کند.

با استفاده از گوشی هوآوی میت ۱۰، می‌توانید ویدئوهایی با حداکثر رزولوشن ۳۸۴۰۲۱۶۰ x پیکسل (Ultra HD یا همانk4) با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. ویدئوهای Full HD و Ultra HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۳۰ FPS) و بسیار باکیفیت هستند اما زمانی که قصد داریم یک ویدئو Full HD را باحالت ۶۰ FPS ضبط کنیم، تصویر تیره‌تر می‌شود. همچنین امکان ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا ۷۲۰P و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز در دسترس است.

سنسور دوربین جلویی دارای رزولوشن ۸ مگا‌پیکسل و حداکثر دیافراگم f / 2.0 است. کیفیت سلفی درصورتی‌که نور محیط مناسب باشد، خوب است. هوش مصنوعی پردازنده کرین ۹۷۰ با تشخیص صورت، جلوه بوکه در پس‌زمینه قاب ایجاد می‌کند؛ اما متأسفانه فوکوس اتوماتیک برای حداکثر وضوح در آن قرار داده نشده است. در حالت سلفی می‌توانید ویدئوها را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن کامل HD 1920×1080 پیکسل ضبط کنید.

 

بیشتر بخوانید: فرزند جدید اپل معرفی شد(بررسی ویژگی‌های آیفون XS)

 

حالت PC

شما می‌توانید این گوشی زیبا را در حالت کامپیوتر و PC مشاهده کرده و از آن استفاده نمایید. در این راستا به هیچ وسیله جانبی احتیاج ندارید. تنها کافی است یک کابل داشته باشید، کابلی که یک سری آن USB نوع C و سری دیگر HDMI باشد که از استاندارد Display Port 1.2 پشتیبانی می‌کند. از این طریق به‌راحتی می‌توانید گوشی را به تلویزیون و یا مانیتور خود متصل نمایید. البته گوشی در حین اتصال به مانیتور شارژ نمی‌شود.

بنابراین شما می‌توانید از گوشی برای ارائه‌ها و پرزنتیشن خود بهره برده و نگران اعلان‌ها در حین ارائه خود نباشید زیرا گوشی به‌صورت هوشمندانه‌ای آن‌ها را مدیریت می‌کند.

ثبات زاویه دید در این گوشی بسیار خوب است. حتی در زاویه‌های بسیار کم، رنگ‌ها تغییری نمی‌کنند و کاهش روشنایی بسیار کم است. روشنایی و کنتراست تست شده در این گوشی، در حد مورد قبول بوده و در حالت تنظیم خودکار روشنایی، حداکثر ۵۰۲ نیت را نشان می‌دهد.

باتری

این گوشی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به جسته بزرگ آن بسیار مناسب است. طبق آزمایش‌ها در هنگام استفاده‌های سنگین تا ۱۴.۵ ساعت کار می‌کند؛ اما درصورتی‌که از این گوشی فعالیت‌های معمولی مانند استریم فیلم و موسیقی، وب‌گردی، استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی در حد استاندارد انجام شود می‌تواند تا دو روز شارژ بماند.

یکی از ایرادات این گوشی هوشمند عدم پشتیبانی آن از شارژ بی‌سیم (وایرلس) می‌باشد. در عوض هواوی از فنّاوری Super Charge در این مدل استفاده کرده است. فنّاوری Super Charge به‌کاررفته در آن باعث شده است در حدود ۱.۵ ساعت، (۲۲.۵ وات و ۴.۵ A) به طور کامل شارژ شود. با توجه به کارگیری ولتاژ پایین‌تر، در هنگام شارژ شدن داغ نمی‌شود و ظرف مدت ۳۰ دقیقه به میزان ۵۸ درصد شارژ خواهد شد.

به‌منظور ایمنی این باتری در بدنه، تست‌های ۱۵ مرحله‌ای از آن به‌عمل‌آمده است که در این راستا گواهی مؤسسه TÜV Rheinland آلمان در بخش کیفیت باتری به آن اهداشده است.

 

نقاط قوت:

  • طراحی فوق‌العاده و عالی
  • باتری با ظرفیت بالا
  • پنل IPS بسیار خوب
  • قاب گوشی بسیار نازک است
  • رزولوشن QHD
  • عدم داغ کردن گوشی
  • عملکرد عالی
  • استفاده در حالت PC

نقاط ضعف

  • اندازه بزرگ
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • بلوتوث نسخه ۴.۲
  • تأییدیه IP-53 که در مقایسه با رقبا در سطح پایین‌تری قرار دارد

 

باتری وزن ابعاد (میلی‌متر) دوربین سلفی دوربین اصلی حافظه ذخیره‌سازی (گیگابایت) رم سیستم‌عامل صفحه‌نمایش پردازنده گوشی
۴۰۰۰ ۱۸۶ ۱۵۰.۵×۷۷.۸×۸.۲ ۸ مگا پیکسل دو دوربین ۱۲ و ۲۰ مگا پیکسلی ۶۴ ۴ اندروید ۸.۰.۱ ۵.۹ اینچ
IPS LCD
رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل
کرین ۹۷۰ میت ۱۰
۴۰۰۰ ۱۷۸ ۱۵۴.۲×۷۴.۵×۷.۹

 

۸ مگا پیکسل دو دوربین ۱۲ و ۲۰ مگا پیکسلی ۶۴/۱۲۸ ۴/۶ اندروید ۸.۰.۱ ۶.۰ اینچ
AMOLED
رزولوشن ۲۱۶۰×۱۰۸۰ پیکسل
کرین ۹۷۰ میت ۱۰ پرو

 

منابع:

www.notebookcheck.net

www.technave.com

www.androidpit.com

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد