بهترین برنامه‌های کاربردی برای دانش‌آموزان دبیرستانی

0 2,271

امروزه با پیشرفت فناوری و ایجاد برنامه‌های کاربردی در گوشی‌های هوشمند و تبلت، زندگی دانش آموزان دبیرستانی در زمینه برنامه‌ریزی، پروژه‌های گروهی، امنیت و حتی جستجوی شغلی دچار تغییر و تحول شده است.

در این مطلب ما هشت مورد از برنامه‌های مورد علاقه خود را بیان کرده‌ایم که به پیشرفت دانش آموزان کمک می‌کند.

۱. برنامه OneNote: بهترین نرم افزار یادداشت برداری برای دانش آموزان

وان نوت (OneNote) از ابزارهای خانواده مایکروسافت آفیس است که بر روی تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر کار می‌کند. این برنامه برای نوشتن یادداشت‌ها از هر دو صفحه کلید فیزیکی و صفحه کلید لمسی پشتیبانی می‌کند و همچنین با Surface Pen در دستگاه‌های سازگار با ویندوز ۱۰ کار می‌کند. این برنامه مجهز به دیکته نوشتن هم می‌باشد و هر چیزی که به میکروفن دستگاه گفته می‌شود را به متن نوشته شده تبدیل می‌کند.

OneNote می‌تواند برای بسیاری از وظایف سازمانی از جمله یادداشت برداری و ایجاد لیست‌های اساسی مورد استفاده قرار بگیرد، این برنامه دارای دفترچه‌های بخش‌بندی شده‌است و در هر بخش هم چند صفحه در نظر گرفته شده است. ساده‌ترین قابلیت وان نوت این است که دیگر مجبور نیستید همه چیز را سطر به سطر و کنار هم بنویسید، بلکه می‌توانید هر جای صفحه که خواستید کلیک کنید.

چیزی که ما دوست داریم:
– OneNote کاملا رایگان است و در هر دستگاهی در دسترس است.
– بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها از OneNote در کلاس‌ها و سخنرانی‌ها استفاده می کنند تا دانش آموزان یاد بگیرند چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند.

چیزی که ما دوست نداریم:
– بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته OneNote به آموزش‌های جدی نیاز دارد اما تمام قابلیت‌های اصلی یادداشت برداری و همکاری آن بسیار آسان است.

موجود در: iOS ،Android ،Mac و Windows.

برنامه Dropbox

۲. Dropbox: بهترین برنامه برای پروژه‌های گروهی و پشتیبان‌گیری از Homework

Dropbox سرویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا یک پوشه را بر روی رایانه خود انتخاب کنند و همه محتوای آن را به طور خودکار در سیستم ابر ذخیره کنند. این پوشه با سایر حساب‌ها، رایانه‌ها، تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند همگام سازی می‌شود.

این روش زمانی عالی است که یک کامپیوتر خراب می‌شود یا می‌شکند. در این مواقع تنها کاری که کاربر باید انجام بدهد این است که Dropbox را در کامپیوتر جدید خود نصب کند و وارد سیستم شود. سپس تمام فایل‌های او بازیابی می‌شوند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت دراپ باکس این است که با ویرایش یک فایل و یا حذف آن بلافاصله فایل شما در دستگاه‌های دیگر بروزرسانی می‌شود و اگر فایل جدیدی اضافه کنید سریعا در دستگاه‌های دیگر کپی می‌گردد، البته دقت کنید که دستگاه‌های دیگر نیز باید به اینترنت وصل باشند. در این برنامه یک گزینه برای بازگرداندن فایل‌هایی وجود دارد که به طور تصادفی حذف شده‌اند.

عضویت Dropbox نیز همراه با Dropbox Paper، یک ابزار همکاری رایگان است که شبیه به Google Docs یا Microsoft Office عمل می‌کند و برای پروژه‌های گروهی ایده‌آل است.

چیزی که ما دوست داریم:
– Dropbox تقریبا در همه چیز خوب کار می‌کند و تمام فایل‌ها را همگام سازی می‌کند و از آن‌ها پشتیبان می‌گیرد.

چیزی که ما دوست نداریم:
– با عضویت در سیستم دراپ باکس ۲ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اطلاعات در اینترنت بدست خواهید آورد. برخی از دانش آموزان دبیرستان ممکن است گزینه ۲ گیگابایتی رایگان آن را سریع تمام کنند.

موجود در: iOS ،Android ،Mac و Windows.

۳. برنامهGoogle Authenticator: بهترین برنامه برای نگهداری امنیت حساب‌های دانش آموزان

Google Authenticator یک برنامه رایگان است که یک لایه اضافی برای امنیت انواع حساب‌ها و سرویس‌ها ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که افراد غریبه یا سایر دانش آموزان نتوانند وارد سیستم شوند.

هنگامی که تأیید اعتبار دوگانه در سرویس فعال می‌شود، برنامه یک سری اعداد تصادفی تولید می‌کند که برای ورود به حساب کاربر لازم است. با فعال سازی این سرویس، هر بار که بخواهید وارد اکانت مورد نظرتان شوید، علاوه بر پسوورد همیشگی، باید کد اعلام شده توسط Goggle authenticator را هم وارد کنید. از این اپلیکیشن می‌توان برای محافظت از اکانت‌های جی‌میل، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… در برابر سوءاستفاده دانش آموزان یا غریبه‌های دیگر استفاده کرد.

برنامه Authenticator مایکروسافت نیز قابل اعتماد است و عملکرد مشابهی را انجام می‌دهد.

چیزی که ما دوست داریم:
– احراز هویت دو مرحله‌ای از اکانت‌های شما در برابر هکرها و افراد سودجو محافظت می‌کند.

چیزی که ما دوست نداریم:
– اگر دستگاه تلفن همراهی که برنامه بر روی آن نصب شده از بین رفته برود، می‌تواند ورود به برخی از سرویس‌ها را دچار مشکل کند. اکثر اوقات برای چنین مشکل‌هایی یک گزینه پشتیبان وجود دارد.

موجود در: iOS و Android.

برنامه Amazon's Kindle

۴. برنامه Amazon’s Kindle: بهترین برنامه خواندن برای دانش آموزان

برنامه Amazon’s Kindle بر تلفن همراه و تبلت، یک راه فوق العاده برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی است.

کاربران عزیز می‌توانند با این برنامه به هزاران مجله و کتاب موجود در Kindle Store دسترسی داشته باشند، بسیاری از کتاب‌های آموزشی در قالب کتاب الکترونیکی Kindle در دسترس هستند و بسیاری از کلاسیک‌های ادبی کاملا رایگان هستند.

چیزی که ما دوست داریم:
– در این برنامه امکان دانلود بسیاری از کتابها بصورت رایگان وجود دارد.
– امکان تنظیم فونت، رنگ پس زمینه و روشنایی صفحه وجود دارد.
– امکان مطالعه یک کتاب بر روی دستگاههای مختلف از طریق قابلیت Sync Your eBooks صورت می‌گیرد.

چیزی که ما دوست نداریم:
– خواندن کتاب روی گوشی هوشمند یا تبلت ممکن است چالش برانگیز باشد زیرا همواره احتمال بررسی وضعیت فیس بوک، توییتر و اسنپ چت وجود دارد.

موجود در: iOS ،Android ،Mac و Windows.

۵. برنامه LinkedIn: بهترین برنامه برای الهام گیری و آماده سازی پس از مدرسه

LinkedIn اغلب یک شبکه اجتماعی است که توسط دانش آموزان دبیرستانی نادیده گرفته می‌شود. اکثر مردم از LinkedIn به عنوان یک شبکه اجتماعی برای بزرگسالان یاد می‌کنند، اما از سال ۲۰۱۳، این شرکت از دانش آموزان ۱۴ ساله هم استقبال می‌کند. شبکه اجتماعی “LinkedIn” بدین گونه است که کاربران را تشویق می‌کند تا یک پروفایل کاملا حرفه ای بسازند و از این پروفایل به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند. این برنامه با در نظر گرفتن نیازهای کاربران از نو طراحی شده است تا استفاده از آن آسانتر و راحتتر باشد. در واقع این برنامه تنها یک شبکه اجتماعی نیست بلکه پروفایل شما می‌تواند به راحتی معرف شما باشد و رزومه شما را در اختیار شرکت‌ها و افراد حرفه‌ای قرار دهد.

چیزی که ما دوست داریم:
– LinkedIn یک شبکه اجتماعی فوق العاده امن است که به دلیل بلوغ عمومی کاربران و تمرکز بر روی حرفه‌ای بودن استفاده می‌شود.
– این شبکه اجتماعی کاربران را تشویق می‌کند تا مهارت‌های جدید، تخصص‌های جدید، تجارب و سابقه کاری خود را وارد نمایند.

چیزی که ما دوست نداریم:
– LinkedIn می‌تواند یک ابزار عالی برای آمادگی دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی باشد، اما همچنین ممکن است باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در دانش آموزانی شود که در مورد نمرات و موفقیت خود دچار استرس می‌شوند.

موجود در: iOS ،Android و Windows.

برنامه XpenseTracker

۶. برنامه XpenseTracker: بهترین برنامه ردیابی هزینه‌های دانش‌آموزان

آیا همیشه می‌خواستید بدانید که فرزند شما همانطور که می‌گوید برای خرید لوازم مدرسه هزینه می‌کند؟ XpenseTracker یکی از برنامه‌هایی است که شما را در رسیدن به این خواسته کمک می‌کند. این برنامه برای آیفون و آی پد طراحی شده است و می‌تواند پیگیری خرید را انجام دهد.

کاربران می‌توانند در طول روز مبالغ مختلفی را خرج کرده و نیازهای خود را برطرف کنند. در آخر می‌توانند با استفاده از دوربین داخلی گوشی هوشمند خود یک عکس از رسید خود بگیرند و آن را به والدین یا سرپرست خود نشان دهند. خریدها را می‌توانید بر اساس نام، نوع یا تاریخ طبقه بندی کنید و همه چیز را به صورت دیجیتالی صادر یا چاپ کنید. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و می‌توانید مدیریت کامل و حرفه‌ای بر روی تمام هزینه‌های زندگی داشته باشید.

چیزی که ما دوست داریم:
– این برنامه می‌تواند تمام رسیدها را در یک صفحه ادغام کند تا برای چاپ راحت‌تر باشد.
– در این برنامه می‌توانید خلاصه‌ای از گزارش‌ها را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه مشاهده کنید.

چیزی که ما دوست نداریم:
– نصب این برنامه ۴.۹۹ دلار هزینه دارد.

موجود در: iOS.

۷. برنامه Khan Academy: بهترین برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان

این برنامه به دلیل دسترسی به صدها مقاله مختلف یک منبع فوق العاده برای دانش آموزان در تمام سنین است. با نصب این برنامه بر روی دستگاه‌تان به بیش از ۱۰ هزار فیلم و توضیحات آموزشی دسترسی خواهید داشت و می ‌توانید علم خود را در زمینه‌های مختلف به روز نگه دارید.

چیزی که ما دوست داریم:
– تمام محتوا در این برنامه آزاد است و برنامه‌های رسمی آن در انواع دستگاه‌ها موجود است. حتی یک برنامه برای مطالعه موضوعات در کنسول بازی Xbox One وجود دارد.

چیزی که ما دوست نداریم:
– در حالی که این برنامه دارای طیف وسیعی از موضوعات است، به طرز عجیبی با زبان‌های خارجی فرق می‌کند.

موجود در: iOS ،Android ،Mac ،Windows و Xbox One.

برنامه Microsoft To-Do:

۸. Microsoft To-Do: بهترین برنامه‌نویس برای دانش آموزان

برنامه Microsoft To-Do یک برنامه رایگان است که توسط مایکروسافت ساخته شده است. این برنامه مدیریت وظایف و برنامه‌ها را از طریق یک رابط کاربری ساده انجام می‌دهد که کار را برای ایجاد وظایف جدید آسان می‌کند و آنها را به صورت کامل انجام می‌دهد. وظایف تعریف‌شده در این برنامه به‌صورت خودکار در فضای ابری ذخیره می‌شوند و در گوشی‌های اندرویدی، آیفون، آیپد، وب و حتی ویندوز ۱۰ قابل‌دسترسی خواهند بود.

وظایف را می توان در لیست‌هایی سازماندهی کرد و آنها را با انواع تم‌ها تزئین کرد. به این ترتیب میتوان آنها را متمایز کرد و اقلام را با کشیدن یک انگشت ویرایش کرد.

چیزی که ما دوست داریم:
– Microsoft To-Do یک طراحی ساده دارد که درک و استفاده از آن آسان است.
– تمام ویژگی‌های To-Do کاملا رایگان هستند.

چیزی که ما دوست نداریم:
– مدیریت وظایف از دست رفته می تواند در ابتدا گیج کننده باشد.

موجود در: iOS ،Android و Windows

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد