معرفی برنامه‌های کاربردی خودرو، برای گوشی‌های اندروید

0 1,427

بسیاری از مردم وقت زیادی را در اتومبیل صرف می‌کنند، در این راستا می‌توانند با استفاده از برخی برنامه‌های کاربردی، رانندگی متفاوت، ایمن و بهتری داشته باشند. در حال حاضر گوگل، اپل، سازندگان ماشین و بسیاری از افراد صاحب تخصص، در حال تلاش اند که فناری‌های شگفت‌انگیزی را در دنیای اتومبیل‌ها تولید و ارائه دهند.
در این مطلب می‌خواهیم بهترین نرم‌افزار‌های ماشین اندروید را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها رانندگی مطمئن‌تری داشته باشید، کافی است گوشی خود را از طریق کابل USB و یا به صورت بی‌سیم به مانیتور ماشین‌تان متصل کنید و از این برنامه‌ها لذت ببرید، هزینه‌های خود را سازماندهی کرده و در شهرهای ناشناخته با اطلاعات بیشتر مسیریابی کنید.

Android Auto

این برنامه بسیار کاربردی و مفید است و با استفاده از آن می‌توانید به سرعت به نقشه‌های گوگل، برنامه‌های پیام‌رسان، برنامه‌های پخش موسیقی و دیگر خدمات دست پیدا کنید.
شما می‌توانید این برنامه را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و سپس با استفاده از کابل USB گوشی خود را به مانیتور ماشین متصل نمایید و از این طریق از برنامه بهره ببرید. البته از این برنامه می‌توانید به صورت مستقل بر روی گوشی خود نیز استفاده نمایید، برای استفاده بهتر گوشی را بر روی پایه‌های ثابت در جلوی داشبورد قرار دهید تا به صفحه آن دید داشته باشید. شما می‌توانید از طریق  دستیار صوتی گوگل، دستورالعمل‌های خود را اعلام کرده و به پاسخ سؤالات خود برسید. برای استفاده از این برنامه باید نسخه اندروید شما ۵.۰ به بالا باشد.
البته این برنامه برای تمام ماشین‌های ارائه نشده است اما به زودی نسخه سازگار با تمام وسایل نقلیه منتشر خواهد شد.

نکات کلیدی:
• استفاده از GPS برای مکان‌یابی و هشدار‌های ترافیکی
• برقراری تماس از طریق دستیار صوتی گوگل
• دسترسی به برنامه‌هایی رسانه‌ای مانند Spotify، Pandora، iHeartRadio، music Google Play، Amazon Music، NPR One، Audible، MLB.com و Deezer
• ارسال و دریافت پیام از طریق دستیار صوتی به وسیله پیامک، واتساپ، اسکایپ، تلگرام، وی چت، Hangouts، Kik و بسیاری از برنامه‌های دیگر.

Drivvo

این برنامه یکی از قوی‌ترین برنامه‌های خودرو است. با استفاده از آن می‌توانید تمام ابعاد و جنبه‌های گوناگون ماشین‌تان را تحت کنترل بگیرید که شامل تعمیرات، نگهداری، هزینه‌ها، کیلومتر طی شده، مصرف سوخت و … است. این برنامه کاربردی در زمان تعیین شده، اعمالی مانند تعمیر، چک کردن روغن ماشین و تنظیم باد چرخ‌ها را به شما یادآوری می‌کند. شما می‌توانید نسخه اصلی این برنامه را دریافت کرده و از قابلیت ذخیره‌سازی ابری و همگام سازی داده‌های آن نیز بهره ببرید.
با استفاده از این برنامه می‌توانید پمپ بنزین‌های اطراف خود را بر روی نقشه مشاهده کرده و در مواقع لزوم به آن‌ها مراجعه کنید.

نکات کلیدی:
• خواندن کیلومتر شمار ماشین و مسافت پیموده شده
• مدیریت کامل سوخت از طریق گزینه‌های پیشرفته، انواع سوخت گیری (جزئی و کلی) برای کنترل هزینه‌ها
• محاسبه مسافت پیموده شده و مقدار سوخت مصرف شده
• مکان‌یابی مراکز سوخت گیری
• یادآوری در مورد تعمیرات و بررسی‌های ماهیانه و سالیانه خودرو
• اندازه‌گیری هزینه‌های تعمیر، سوخت گیری و …
• همگام سازی با برنامه‌های دیگر

 

مطالب مرتبط: استندهای مغناطیسی موبایل، خوب یا بد؟

 

myCARFAX

این برنامه، یک اپلیکیشن مدیریت ماشین است و با استفاده از آن می‌توانید قسمت‌های مختلف ماشین را تحت کنترل خود قرار دهید. با استفاده از این برنامه می توانید مشکلات ماشین خود را مشاهده کرده و به لیستی از تعمیرات خودرو خود دسترسی داشته باشید.
این برنامه می تواند زمان مقرر برای چکاپ، تعمیر، اندازه گیری روغن، چرخش و باد تایر ها و به طور کلی معاینه فنی را به شما اعلام کند. یکی از قابلیت های این برنامه، جست و جو تعمیرگاه ها است که شما را قادر می سازد تا مکانیک ها و آپاراتی های اطراف خود را سرچ کرده و نزدیک ترین آن را پیدا کنید.
شما می توانید با وارد کردن کد شناسایی خودروتان (VIN)، به تمام اطلاعات خودروی خود دسترسی داشته باشید. VIN یک عدد ۱۷ رقمی به معنی شماره شناسایی خودرو است و همان‌طور که از نامش پیدا است، از مهم‌ترین اطلاعات یک خودرو محسوب می‌شود.

نکات کلیدی:
• یاداوری کزدن زمان تعمیرات و تاریخ معاینه فنی اتومبیل
• نشان دادن برنامه تعمیر خودرو
• هشدار سرویس دهی بعدی خودرو
• پیدا کردن تعمیرکار در اطراف کاربر
• برآورد هزینه های تعمیر
• پیگیری مسافت پیموده شده و انجام محاسبات برای تعیین بهره وری سوخت
• قابلیت اتصال از طریق فیسبوک

GasBuddy

این برنامه یک برنامه صرفه جویی هزینه برای رانندگان است. GasBuddy قیمت سوخت در مراکز و ایستگاه های مختلف در اطراف شما نشان داده و ارزان ترین را به شما پیشنهاد می کند. کاربرد مهم دیگر برنامه، پیدا کردن نزدیکترین جایگاه‌ها است که در زمان نزدیک شدن به اتمام کامل سوخت، بسیار ضروری است. با فعالیت در این برنامه و دادن گزارش‌های صحیح بیشتر، امتیاز بیشتری نیز به دست خواهید آورد. از این قابلیت می توانید در سفرهای جاده ای و شهرهای ناشناخته استفاده کنید.

نکات کلیدی:
• یافت ایستگاه های سوخت گیری با کمترین قیمت
• امکان پرداخت اینترنتی قیمت سوخت از طریق این برنامه
• اضافه کردن نظرات و یادداشت در ایستگاه های عضو در این برنامه برای استفاده کاربران دیگر

SpotAngels

این برنامه به شما کمک می کند تا پارکینگ های رایگان و ارزان تر و نزدیک به خود را بر روی نقشه مشخص کرده و بیابید. در این صورت دیگر نیاز نیست در مسافرت های خود هزینه بسیاری را صرف خرید بلیط های پارکینگ کنید. بعد از پارک کردن ماشین، این برنامه بر روی گوشی همراه تان، محل دقیق قرار گیری اتومبیل تان را نشان دهد، بنابراین هیچ گاه مسیر بازگشت به سمت خودرو تان را گم نخواهید کرد. شما می توانید در صورت استفاده از هر پارکینگ و رضایت در مورد آن، یک نظر و پیغام بر روی آن قرار دهید تا سایر کاربران برنامه از این نظرات شما استفاده کرده و به سراغ این پارکینگ ها بروند.

نکات کلیدی
• قابلیت نشان دادن آدرس دقیق پارکینگ بر روی نقشه
• اعلام هر گونه مشکل به وجود آمده در پارکینگ مورد نظر قبل از مراجعه به آن (مانند تعطیلی پارکینگ و یا بسته بودن خیابان منتهی به آن)

Torque Pro

این برنامه یک برنامه عیب یابی است. Torque Pro را می توانید با دستگاه های مختلفی از طریق بلوتوث همگام سازی کنید. این برنامه متناسب با افرادی است که ترجیح می دهند خودشان تعمیرات ماشین شان را انجام دهند. نسخه اصلی آن پولی است و در قبال پرداخت هزینه قابلیت هایی کاربردی در اختیار شما قرار می دهد.
این برنامه به یک آداپتور بلوتوث OBD2 برای کار نیاز دارد. آداپتور وسیله ی کوچک است و بر روی سوکت ماشین وصل می شود که از این طریق به گوشی دسترسی پیدا می کند.

یوتیوب

یوتیوب یک نرم افزار شگفت انگیز برای دارندگان خودرو است. در این برنامه، مکانیک ها، مهندسین، و افراد علاقه مند به ماشین و تعمیرات در حال فعالیت هستند که ویدئو های بسیاری در زمینه های کاربردی به اشتراک می گذارند، مثلاً شما می توانید ویدئو هایی در زمینه چگونگی تعویض روغن ماشین، نحوه پنچرگیری، نحوه تعمیر ترمزها،… بیابید. به علاوه می توانید ویدئو هایی در زمینه اتومبیل های جدید از برند های مختلف؛ اتومبیل های قدیمی مشاهده کرده و از آنها لذت ببرید.

AutoZone

در شهرها و جاده ها، فروشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که قطعات خودرو را با قیمت های متغیری ارائه می دهند. شما می توانید با استفاده از این برنامه فروشگاه های معتبر را شناسایی کرده و به صورت آنلاین قطعات مورد نظرتان را سفارش دهید، و آن را در درب منزل و یا در خودروتان تحویل بگیرید. شما می توانید از راهنمایهای این برنامه برای تعمیر قسمت های مختلف خودرو خود بهره ببرید. علاوه بر آن سایت هایی مانند آمازون نیز برای خرید این نوع قطعات مناسب هستند، با این حال ما فروشگاه خاصی را معرفی نمی کنیم و تنها کانال ارتباطی با این فروشگاه ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

Manufacturers mobile car apps

در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان، از این نوع برنامه ها استفاده می کنند. این برنامه ها قابلیت های مختلفی را ارائه می دهد، ویژگی هایی مانند راه اندازی ماشین از راه دور، باز کردن و قفل کردن درب ماشین، دسترسی به ONSTAR، تشخیص ایرادات ماشین و بسیاری از موارد دیگر.
معمولاً ماشین های جدیدتر و حرفه ای تر قابلیت استفاده از این برنامه ها را در خود جای داده اند. FordPass نمونه ای از این برنامه ها است. شما از طریق آن می توانید به پارکینگ های اطراف خود دسترسی داشته و آنها را رزرو کنید. با استفاده از این برنامه می توانید کنترل اتومبیل خود را در دست گرفته و از راه دور آن را روشن کنید و یا قفل درب آن را باز و بسته نمایید. این برنامه ایستگاه های سوخت رسانی را به شما نشان داده و نزدیکترین و ارزان ترین آنها را به شما پیشنهاد می دهند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد