بهترین آرایش چشم و ابرو

0 3,215

هر دختری باید آرایش کردن را بلد باشد؛ مهم نیست که آرایش می‌کنید یا خیر؛ اما یاد گرفتن اصول و نکات مهم در هنگام آرایش کردن، باعث می‌شود تا در مواقع لزوم، مانند مهمانی و مجالس خاص با اعتمادبه‌نفس آرایش کنید و یک صورت زیبا و بدون نقص داشته باشید. در این میان آرایش کردن چشم و طراحی ابرو به‌صورت طبیعی و تخصصی کار سختی است که اغلب خانم‌ها با آن مشکل دارند؛  چشم و ابرو به دلیل جفت بودن ممکن است به‌صورت متقارن آرایش نشود و این اصلاً خوب نیست.

چشم و ابرو قسمت‌های مهم صورت هستند که باید به‌صورت متناسب با صورت و طبیعی آرایش شوند. بنابراین برای آرایش و زیباتر نشدن دادن آن‌ها اغراق نکنید. هرچه قدر که چشم و ابروی شما طبیعی‌تر باشد؛ زیباتر است. ابروهای خود را نازک نکنید و یا  با مدادهای پررنگ، آن را تیره نشان ندهید. در آرایش چشم از رنگ‌های سیاه و تیره به مقدار زیاد استفاده نکنید و با توجه به ریز یا درشت بودن چشم‌هایتان یک مدل مناسب را انتخاب نمایید.

در این مطلب می‌خواهیم نکات مهم و کاربردی در هنگام آرایش چشم و ابرو را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید. در ابتدا چند نمونه از بهترین آرایش‌های چشم و ابرو را مشاهده می‌کنید.

بهترین آرایش‌های چشم و ابرو

آرایش ابرو

ابروهای طبیعی و پر، نقش مهمی در زیبایی صورت دارند و چهرۀ شما را جوان‌تر نشان می‌دهند. اگر ابروهای کم پشت و باریکی دارید؛ می‌توانید با هزینه بسیار کم و رعایت چند نکته کاربردی، ابروهای پر و طبیعی طراحی کنید. آرایش کردن ابرو کار ظریفی است که به حوصله نیاز دارد، برای یاد گرفتن اصول و قواعد آرایش ابرو به اندکی تمرین نیاز دارید. بنابراین نکات زیر را به کار ببرید و آن‌ها را با دقت تمرین کنید. درصورتی‌که قوس ابروهایتان را بیش‌ازاندازه بلند بکشید و یا فاصله بین دو ابرویتان را نزدیک کنید؛ ممکن است چهره خشن و غیرطبیعی به وجود بیاورید. بنابراین رعایت این نکات بسیار مهم و کلیدی است؛ مثلاً درصورتی‌که چهره مربعی و زاویه‌دار دارید بهتر است به ابروهایتان اندکی قوس و زاویه دهید. در این قسمت با آرایش ابروی متناسب با انواع چهره آشنا می‌شوید:

  • صورت‌های کشیده: در صورت‌های کشیده بهتر است ابرو اندکی صاف و بدون زاویه باشد، این نوع ابروها باعث می‌شوند کشیدگی صورتتان کمتر شده و حالت طبیعی‌تری داشته باشید.
  • صورت‌های مربعی و زاویه‌دار: در صورت‌های زاویه‌دار همان‌طور که اشاره کردیم بهتر است ابروهای شما اندکی قوس‌دار باشد.
  • صورت الماسی: در صورت‌های الماسی نیز برای از بین بردن زاویه‌های صورت و ملایم دار کردن آن‌ها، بهتر است ابروها اندکی قوس داشته باشند.
  • صورت قلبی: ابرو در صورت‌های قلبی بهتر است اندکی ضخیم‌تر و با زاویه ملایم‌تری طراحی شود.
  • صورت گرد: در این نوع صورت‌ها بهتر است؛ قوس ابروها حالت طبیعی و متعادلی داشته باشد.
  • صورت بیضی: صورت‌های بیضی به‌عنوان صورت‌های استاندارد با ابرو با قوس ملایم زیباتر می‌شوند.

بعد از  تشخیص نوع صورت و چهره با استفاده از نکات زیر ابروهای خود را به‌صورت طبیعی طراحی کنید. برای پر کردن قسمت‌های خالی ابروی خود می‌توانید از مداد ابرو، ژل ابرو، سایه ابرو و  قلم ابرو استفاده کنید. مثلاً برای قسمت‌های ابتدایی ابرو که به رنگ کمتری نیاز دارد؛ بهتر است از سایه ابرو استفاده شود. اما قسمت‌های انتهایی را می‌توان با مداد یا قلم ابرو پرپشت نشان داد.

رنگ ابرو: برای انتخاب رنگ ابرو رنگی را انتخاب کنید که تنها  یک درجه از رنگ اصلی ابروهایتان روشن‌تر باشد تا شکل و رنگ ابروها طبیعی‌تر به نظر برسد. بهتر است رنگ ابروها را با رنگ موها هماهنگ کنید؛ ابروهای روشن‌تر و تیره‌تر از مو صورت را غیرطبیعی نشان می‌دهد.

مراحل آرایش ابرو

در ابتدا با استفاده از براش ابرو، ابرهایتان را به سمت بالا شانه کنید. برای این کار می‌توانید اندکی براش را خیس کنید تا ابروهایتان حالت دار بمانند.

حال اگر قسمتی‌هایی از ابروهایتان بیش از اندازه بلند است و حالت شلختگی دارند؛ آن‌ها را کوتاه کنید.

برای متقارن سازی ابرو از بینی و چشم کمک بگیرید؛ انتهای ابرو را با خط بینی و نقطه انتهای چشم وصل کنید. این کار اندازه و بلندی ابرو را به شما نشان می‌دهد. برای تعیین فاصله بین دو ابرو نیز،  ابتدای ابرو را با خط بینی و نقطه ابتدایی چشم وصل کنید. با تعیین اندازه ابرو آن را به‌وسیله قیچی و موچین تمیز کنید.

از قسمت زیرین ابرو نقاط خالی را پر کنید و یک خط نازک و طبیعی بکشید و تا انتهای ابرو امتداد دهید.

برای کشیدن قسمت بالایی ابرو به هیچ وجه سینه و ابتدای ابرو را با مداد، پر رنگ نکنید. این قسمت را با یک سایۀ ابروی کم رنگ‌تر، به سمت بالا رنگ کنید تا یک سایه ملایم ایجاد شود. قوس ابرو را بیش‌ازاندازه بالا نبرید این کار ابروهایتان را غیرطبیعی نشان می‌دهد.

برای کشیدن ابرو از مدادهای تیره استفاده نکنید و آن را پررنگ نکشید؛ زیرا این کار ابروهایتان را خیلی غیرطبیعی نشان می‌دهد.

درنهایت فضاهای داخل ابرو را با یک سایۀ روشن‌تر پر کنید و مرتب به سمت بالا شانه کنید تا رنگ بر روی ابرو بنشیند. برای کشیدن ابرو از ضربه‌های ملایم و کمی فشار دست استفاده کنید و درصورتی‌که از مداد ابرو استفاده می‌کنید آن را به‌صورت زاویه‌دار در دست بگیرید.

در پایان از یک ژل ابرو بدون رنگ استفاده کرده و ابروهایتان را شانه کنید تا به‌صورت مرتب قرار گیرند و بعد از چند ساعت از حالت نیفتند.

درنهایت، با یک کانسیلر دور ابرو را تمیز کنید. کانسیلر را با احتیاط به زیر ابرو خود بکشید تا درصورتی‌که رنگ  ابرو به قسمت‌های پایینی سرایت کرده است تمیز شود.

بهترین آرایش چشم

آرایش چشم‌های شما باید به‌گونه‌ای باشد که عیب‌های آن را بپوشاند. مثلاً اگر چشم‌های ریزی دارید باید با آرایش آن را درشت نشان دهید و برعکس اگر چشمانتان درشت است می‌توانید با استفاده از مداد سیاه داخل چشم آن را کشیده‌تر نشان دهید. علاوه بر این آرایش چشم، عیب‌هایی مانند پف چشم، سیاهی زیر چشم، افتادگی پلک و … را به‌خوبی می‌پوشاند؛ بنابراین بهتر است این نکات را یاد بگیرید و آن را در آرایش چشمتان به کار ببرید.

در ابتدا بهتر است از پرایمر استفاده کنید تا خطوط و لک‌های روی پوست پلک و زیر چشم را بپوشاند. بعد از استعمال پرایمر اندکی صبر کنید تا خشک شود و سپس سایه چشم را  آغاز کنید.

اگر چشمانی درشت دارید می‌توانید از سایه‌های تیره‌تر استفاده کنید؛ اما خانم‌هایی با چشمان ریز بهتر است از سایه‌های روشن و براق‌تر مانند نقره‌ای استفاده کنند. گوشه‌های چشم و زیر استخوان ابرو را سایه روشن‌تر بزنید.

چشمان گرد بهتر است انتهای چشم را دنباله‌دار کنند و از سایه تیره‌تر در گوشه انتهای چشمانشان استفاده کنند تا کشیده‌تر به نظر برسد.

چشم‌های پف‌دار بهتر است سایه را به‌صورت تاریک و روشن استفاده کنند و در قسمت‌های نزدیک مژه، سایه تیره‌تر و هر چه به ابرو نزدیک می‌شود سایه را روشن‌تر کنند. مرز سایه‌ها نباید مشخص باشد.

بعد از سایه می‌توانید از خط چشم استفاده کنید که برای این کار خط چشم‌های مایع، مدادی، ژل خط چشم و یا مداد سیاه در بازار موجود است که بسته به مبتدی و حرفه‌ای بودن می‌توانید یک مدل را انتخاب کنید.

مدل خط چشم نیز با توجه به ریزودرشت بودن چشم‌های شما متفاوت است. مثلاً اگر چشم‌های گردی دارید بهتر است خط چشم نازک و بلند بکشید تا چشمانتان کشیده‌تر شود. چشم‌های ریز باید خط چشم را به سمت بالا بکشند تا چشمانشان درشت‌تر شود.

درصورتی‌که چشم کشیده‌ای دارید نیازی به خط چشم نیست. بهتر است فقط یک خط چشم نازک و بدون دنباله بکشید.

درصورتی‌که‌ می‌خواهید چشمانتان درشت‌تر شود از یک مداد سفید یا کرم‌رنگ در داخل چشم استفاده کنید. برای درشت‌تر نشان دادن چشم اندکی از سایه خود را در زیر مژه‌های پایین چشمتان بزنید؛ اما مراقب باشید که پخش نشود و زیر چشمانتان را سیاه نکند.

بعدازاین مراحل نوبت ریمل زدن است. اگر چشمان کشیده‌ای دارید؛ مژه‌ها را به سمت بالا ریمل بزنید و اگر چشمانتان گرد است مژه‌های را به سمت بیرون ریمل بزنید. ریمل مژه‌های پایین، چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد. ریمل‌ها نیز در انواع مختلف و با رنگ‌های متنوع و به‌صورت ضد آب یا ساده ارائه می‌شوند. بهتر است از ریمل‌های ضد آب استفاده نکنید؛ زیرا در هنگام شستن به مژه‌هایتان آسیب وارد می‌کنند. درصورتی‌که مژه‌های پر پشت اما کوتاه دارید از ریمل‌های بلند کننده استفاده کنید. اگر مژه‌هایتان بلند و کم پشت است تنها از ریمل‌های حجم دهنده استفاده کنید. برخی ریمل‌ها نیز هر دو قابلیت پرپشت کنندگی و بلند کنندگی را دارند. در صورت نیاز می‌توانید از مژه‌های مصنوعی در طرح‌ها و مدل‌های متنوع  و متناسب با چشمانتان استفاده نمایید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد