بهترین بازی‌های کامپیوتری برای کودکان

0 2,696

بازی‌های کامپیوتری یک راه آسان و سرگرم کننده برای کودکان هستند تا سرگرمی‌ها و مهارت‌های خود را گسترش دهند. آیا آنها مشتاق هستند که یک هنرمند، ریاضیدان، نویسنده یا حتی یک طراح شوند، بازی‌های کامپیوتری آنها را در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند. بعضی بازی‌های کامپیوتری می‌توانند ذهن کودکان را تحریک کنند و به آنها آموزش دهند. بعضی از بازی‌ها، گزارش‌های مفصلی به والدین ارائه می‌دهند تا ببینند که چگونه فرزندانشان در ریاضی یا مهارت‌های تایپی پیشرفت می‌کنند (نگران نباشید، این بازی‌ها نیز خسته کننده نیستند)، در حالی که بعضی بازی‌ها اجازه می‌دهند بچه‌ها افکار خود را با یک نقاشی و انیمیشن در یک بوم دیجیتال بیان کنند. در مطلب زیر بعضی از بازی‌های کامپیوتری برای کودکان بیان شده است که می‌تواند در رشد و پیشرفت آنها تاثیر گذار باشد.

۱. بهترین‌ها در کل: LEGO Worlds

بازی lego-worlds

بازی LEGO همیشه در میان کودکان و بزرگسالان به طور یکسان محبوب بوده است. این بازی توسط TT Games و Traveller’s Tales طراحی و ساخته شده و در آن ابزارهای مهمی در اختیار شما قرار داده میشود تا بتوانید با استفاده از آنها به محیط اطراف خود شکل جدیدی ببخشید. برای بچه‌های ۱۰ ساله و بالاتر فرضیه جهان LEGO ساده است. جهانی که تماما از لگو ساخته شده است و این امکان را به کودک میدهد تا بتواند آن را به هر شکل دلخواه درآورد. این یک فرصت عالی برای کودکان است تا بتوانند خلاقیت خود را پرورش دهند، در حالی که در یک دنیای سازگار با ماجراجویی و عمل غوطه ور می‌شوند. جهان لگو عمدتا یک بازی جعبه شنی است، به این معنی که بازیکنان تشویق می‌شوند به دنبال یک جهان شلوغ باشند. اما در وظایف و مسابقات بازی ساختار منظمی وجود دارد که بچه‌ها خسته نمی‌شوند. در این بازی با شخصیت‌های مختلف، موجودات عجیب و غریب و وسایل نقلیه متفاوتی روبرو خواهید شد.

۲. بهترین بازی کامپیوتری برای خلاقیت: Spore

بازی Spore

این بازی یکی از زیباترین بازی های علمی است که تا به حال ساخته شده است و توسط شرکت الکترونیک آرتز تولید و به نام هاگ SPORE منتشر شده است. Spore اجازه می‌دهد تا کودکان هر نوع موجود حیوانی را که تصور می‌کنند به صورت بصری و جذاب ایجاد کنند. این بازی یک بازی شبیه سازی شده است که به کودکان اجازه می‌دهد تا برای طراحی گونه‌ها و تکامل آنها از پنج مرحله، شروع از یک ارگان تک سلولی به تمدن فضایی پیشرفته استفاده کنند. برای کودکانی که دارای تخیل خلاقانه بی‌نظیر هستند، Spore یک سبد شگفت انگیز است که شامل عمل، استراتژی و نقش بازی کردن است. کنترل کامل خلاق به این معنی است که کودکان تغییرات خاصی را برای موجودات خود ایجاد می‌کنند: آیا آنها گیاه خوار، گوشتخوار و همه چیزخوار هستند؟ آنها چند پا دارند؟ آیا آنها اجتماعی هستند یا تهاجمی هستند؟ Spore در هر مرحله پیچیده‌تر می‌شود، چون کودکان از طریق مراحل مختلف پیشرفت می‌کنند و موجودیت خود را به تمدن تبدیل می‌کنند و در آن جهان را فتح می‌کنند و سپس به فضا می‌روند تا امپراتوری‌های کهکشانی بسازند.

۳. بهترین بازی کامپیوتری برای ریاضی: ماجراهای ریاضی Cluefinders

بازی Cluefinders Math Adventures

Cluefinders Adventures Math یک کارتون تعاملی بافته شده با مشکلات ریاضی است که کودکان، گروهی از ماجراجویان جوان در هیمالیا را هدایت می‌کنند. این بازی برای سنین ۹ تا ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است و یادگیری همه مسائل ریاضی از جمله جمع، تفریق، ضرب، تقسیم و نیز هندسه اولیه را ارائه می‌دهد. نکته خوبی که در مورد ماجراهای ریاضی Cluefinders وجود دارد این است که با اولین تست، سطح مهارت کودک در ریاضی تنظیم می‌شود و در صورت لزوم به آنها کمک می‌شود، اما به آنها فشار زیادی وارد نمی‌شود. این بازی با بیش از ۵۰،۰۰۰ مسئله ریاضی شامل ۲۵ مهارت مختلف ریاضی از جمله مشکلات ارقام، اشکال و کسری ارائه میشود. والدین قادر خواهند بود تا گزارش‌های پیشرفت کودک را همراه با کتاب‌های درسی شخصی او مشاهده کنند و برای بچه‌هایشان هدیه در نظر بگیرند.

۴. بهترین بازی کامپیوتری برای تایپ کردن: Typing Instructor For Kids

بازی typing instructor for kids

بازی Typing Instructor For Kids یک بازی ایده آل برای افرادی است که می‌خواهند کودکانشان نحوه دقیق و سریع تایپ را آموزش ببینند. بازی تایپ جامع را میتوان به زبان انگلیسی یا اسپانیایی آموخت و تایپیست‌های جوان با درس‌های گام به گام، چالش‌ها، آزمایش‌ها و مینی بازی‌ها آموزش میبینند. با بیش از ۳۰ بازی چالش برانگیز، کودکان می‌توانند یاد بگیرند که چگونه انواع مختلف را تایپ کنند، از جمله راهنمای موتورسیکلت در بیابان می‌تواند تایپ کردن سریع و دقیق را آموزش دهد. این برنامه با ۱۰ درس سفارشی، کودکان بین سنین ۷ تا ۱۰ سال را آموزش می‌دهد و حتی یک طرح تایپینگ پیشنهاد شده با بازی وجود دارد. در این بازی کودکان با استانداردهای NETS / ISTE و Common Core آشنا میشوند و والدین می توانند با دیدن نمودارها پیشرفت کودکان را ببینند.

۵. بهترین فاکتور سرگرمی: سیاره کوستر

بازی planet coaster

بازی کامپیوتری Planet Coaster در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و موفق شده است از وب سایت استیم نمره ۹۲% را کسب کند. Planet Coaster برای کامپیوتر، به کودکان کنترل کاملی از تم پارک بسیار اختصاصی می‌دهد. در این بازی کودکان در نقش مدیر یک شهر بازی قرار می‌گیرند و با استفاده از قطعات می‌توانند چیزهای مختلفی طراحی کنند. در این بازی به دانش آموزان در زمینه ساختمان و مدیریت درس مقدماتی داده میشود و آنها می‌توانند قطعات، مسیرها، مناظر و… را آنطور که میخواهند به یکدیگر متصل کنند. آنها ترن هوایی را ساخته‌اند و مهمانان مجازی به آنها واکنش نشان می‌دهند، تجربه می‌کنند و نظرات خود را ارائه می‌دهند. کودکان حتی با تجربۀ اول شخص می‌توانند Coaster خود را زیبا و سفارشی کنند. چیزی که در این بازی مهم است مدیریت و نظرات است، شما باید به خواسته‌ی مردمان توجه کنید و از امن‌ترین و مدرن‌ترین وسایل سرگرمی استفاده کنید. منحنی یادگیری می‌تواند زمان کمی داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود که بچه‌های شش سال یا بزرگتر امتحان کنند و ببینید چه چیزی بهتر است؛ در این بازی هیچ محدودیتی در ساخت و ساز وجود ندارد! شما به عنوان یک سرمایه گذار پا به این عرصه می‌گذارید و قرار است رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید. شما می‌توانید تمام رویاها و ایده‌های خود را عملی کنید و پارک را زیبا و قشنگ کنید.

۶. بهترین بازی کامپیوتری برای طرفداران باربی: باربی، جزیره شاهزاده

بازی barbie island princess

باربی در سرزمین پرنسس یا باربی پرنسس در جزیره یک بازی فوق العاده سرگرم کننده است. در این بازی شما در نقش پرنسس هستید که باید در جزیره به کمک حیوانات جزیره کارهایی را انجام دهید و امتیاز جمع کنید و به مراحل بالاتر راه پیدا کنید. این بازی شامل ۲۸ مینی بازی مختلف با بازیگران و شخصیت‌های دوستانه است. جزیره شاهزاده خانم اجازه می‌دهد، شاهزاده خانم خود را با سبک‌های منحصر به فرد از جمله لباس‌های زیبا، کفش و جواهرات زیبا تغییر دهید. در این بازی شما با بازی‌های مختلفی از مینی بازی‌ها، از جمله حرکت پرندگان، اضافه کردن میوه به سبد و یا جمع آوری مروارید میتوانید ۱۲ گل رز را باز کنید و به مرحله بعد بروید. این بازی دارای پس زمینه‌های جذاب و گرافیک خیره کننده‌ای است و هر گل رز به شما اجازه می‌دهد لباس‌ها و کالاهای دیگر خود را باز کنید. این بازی نسبتا کم حجم بوده و دارای گرافیک و کیفیت بسیار خوبی می باشد.

۷. بهترین بازی کامپیوتری برای شمارش: خیابان سمسم، کارناوال شمارش کوکی

Sesame Street

این بازی یک بازی ویدیویی خیابانی است که در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۰ منتشر شده است و یک بازی شمارشی عالی برای کودکان است که ۱۴ مینی بازی تعاملی مختلف را در یک محیط کارناوال ارائه میدهد. دستورالعمل‌های صوتی و تصویری آسانی برای یادگیری شمارش، شکل‌ها و شناسایی الگوها ارائه میشود. بچه ها با هدایت Cookie Monster و Big Bird به یک کارناوال وارد می‌شوند که در آن فرایندهای منطقی را می‌آموزند. این بازی از چندین فصل تشکیل شده است و هر فصل ویژگی‌های خاص خود را دارد و هیولاها با نوعی از مشکلات رو به رو می‌شوند. دشواری بازی به سطح فرزند شما بستگی دارد، به همین دلیل آنها بیشتر میتوانند یاد بگیرند. بازی‌های سرگرم کننده در بسیاری از مناطق کارناوال مانند سوارکاری، باغ وحش، تئاتر و بازی صورت می‌گیرد.

۸. بهترین بازی کامپیوتری برای یادگیری الفبای: خیابان سمسم، ماجراجویی المو به باغ وحش

بازی Sesame Street: Elmo’s A-to-Zoo Adventure

ماجراجویی A-to-Zoo Elmo به فرآیند یادگیری الفبا و مهارت‌های سواد آموزی در کودکان پیش دبستانی کمک میکند. این بازی دارای ۱۷ مینی بازی جذاب است که از طریق ارائه‌های تصویری و صوتی آموزش می‌دهد. Elmo’s A-to-Zoo Adventure، به عنوان یک راهنمای تور برای بچه‌ها در محیط باغ وحش عمل می‌کند، باغ وحش پر از حیواناتی مانند طوطی‌ها و قورباغه‌ها است. شخصیت‌های Elmo و دیگر شخصیت‌های خیابانی Sesame Street، مسیرهای آسانی را برای هر فعالیت بازی ارائه می‌دهند. این بازی، کودکان را تشویق می‌کند تا بازی کنند و تصور کنند، همچنین گوش دادن را تمرین کنند و آواز بخوانند. دشواری بازی بر اساس توانایی‌های هر کودک تنظیم می‌شود و دستورالعمل‌های آسانی را برای دنبال کردن فراهم می‌کند. فقط استفاده از یک ماوس ضروری است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد