بهترین بالش طبی برای خواب

0 1,988

استرس و فشار کاری بخش زیادی از زندگی مدرن امروزی را  فراگرفته است و در این راستا  داشتن یک خواب خوب و راحت می‌تواند بسیار مهم بوده و بخشی از این استرس را از بین ببرد. بنابراین توصیه می‌شود ۸ ساعت در شب را به خواب اختصاص داده و در این راستا از تجهیزات استانداردی مانند بالش مناسب و تشک طبی استفاده کنید. انسان‌ها ۳۳ درصد از عمر خود را در خواب هستند و این میزان بسیار زیاد بوده و تأثیر چشم‌گیری بر روی سلامتی دارد. وقتی ما نمی‌توانیم خواب خوب، استاندارد و کافی داشته باشیم این شرایط بر نحوه عملکرد ذهنی و جسمی ما تأثیر می‌گذارد. بنابراین باید به دنبال بهترین بالش طبی مناسب بدن خود باشید.

برای یک خواب استاندارد به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان نقش یک بالش را نادیده گرفت. همان‌طور که برای قدم زدن و راه رفتن به یک کفش استاندارد نیاز دارید تا دچار پادرد و کمردرد نشوید برای  خوابیدن نیز به یک بالش استاندارد و طبی نیاز دارید. به ساختار گردنتان فکر کنید ستون فقرات و گردن شما از مهره‌های ظریف و حساسی تشکیل شده است این ساختار به ما اجازه می‌دهد سرمان را تکان داده و بچرخانیم.  اما این استخوان و مهره‌های کوچک بسیار آسیب پذیر هستند؛ اگر در حین خواب از بالش مناسب استفاده نکنید ممکن است به این مهره‌ها آسیب رسانده در نتیجه خواب خوبی نداشته باشید و به مرور به سلامت جسمی و روحی  خود آسیب وارد کنید. بالش‌های استاندارد زاویه گردنتان را  تنظیم می‌کنند؛ از انحنای ستون فقراتتان پشتیبانی کرده و باعث می‌شوند خواب مناسب و با کیفیتی داشته باشید. در این راستا تصمیم گرفتیم بهترین بالش‌های طبی برای خواب را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

۱. بهترین بالش طبی: بالش طبی Coop Home Goods
  • ابعاد: استاندارد (۱۷.۹ در ۶.۸ در ۶.۱ اینچ) مدل کوئین (۱۸ در ۶ در ۶ اینچ) و مدل کینگ (۱۷.۹ در ۶.۵ در ۶.۳ اینچ)
  • مواد: ویسکوز ریون و پلی استر
  • مناسب برای افرادی که به پشت، پهلو و روی شکم می‌خوابند.

این بالش ضد حساسیت و ضد گرد و غبار تولید شده است؛ بنابراین نگران حساسیت در طول شب نباشید. شما به راحتی می‌توانید آن را شست‌وشو داده و تمیز کنید. رویه بالش از مواد نرم و ضد حساسیت ساخته شده است که بسیار راحت بوده و صورت شما بر روی آن احساس خوبی خواهد داشت؛ پارچه منحصربه‌فرد Lulltra که از ترکیب ۴۰ درصد پارچه بامبو ویسکوز و ۶۰ درصد پلی استر ساخته شده و  نرمی و لطافت و جریان هوای خوبی را ایجاد می‌کند. فوم و مموری فوم‌های به کار رفته درون بالش شرایطی را فراهم می‌کنند که مانع از تولید گرما می‌شود. در نتیجه شما در طول شب احساس خنکی داشته و شرایط بهتری خواهید داشت. در این بالش طبی شما به راحتی می‌توانید زیب را باز کرده و با خارج کردن یا اضافه کردن الیاف درون آن، اندازه و ارتفاع بالش را مناسب با سر و گردنتان تنظیم نمایید.  در این بالش از هیچ ماده سمی و خطرناکی استفاده نشده و در این راستا دارای  گواهینامه CertiPUR-US و GREENGUARD Gold می‌باشد.

۲. بهترین بالش طبی: بالش طبی Brookstone BioSense
  • ابعاد ( ۲۸ در ۲۰ در ۶ اینچ)
  • مواد: مموری فوم بیو سنس و میکروفیل
  • مناسب برای افرادی که به پهلو می‌خوابند.

این بالش طبی وزن بسیار سبکی دارد؛ بسیار نرم است و از تمام قسمت‌های گردن پشتیبانی می‌کند. سبک وزن بودن این بالش در کنار مموری فوم‌های با کیفیت، جریان هوای مناسبی را ایجاد می‌کنند؛ بدون آنکه پشتیبانی و حالت بالش به مرور زمان از بین برود. مموری فوم سبک وزن BioSense مناسب با گردن و منحنی ستون فقرات شما است و برای افرادی مناسب است که به پهلو می‌خوابند. این مموری فوم نسبت به مموری فوم‌های دیگر سبک‌تر است و فشار زیادی به گردنتان وارد نمی‌کند. درون آن از سه ماده طبیعی مانند چای سبز، زغال چوب و روغن دانه‌ها استفاده شده تا به مرور زمان و به علت‌هایی مانند عرق کردن، بالش بو نگیرد.  پوشش میکرو فیبر این بالش قابل جداسازی و شست و شو می‌باشد. این بالش به نوعی اختصاصی است و برای افراد خاصی طرحی شده است؛ بنابراین اگر عادت دارید به پشت یا روی شکمتان بخوابید این بالش طبی برای شما مناسب نمی‌باشد.

۳. بهترین بالش طبی: بالش طبی Nature’s Guest
  • ابعاد: ۱۸.۵ در ۹.۵ در ۷.۲ اینچ
  • مواد: پوشش پنبه‌ای
  • مناسب برای افرادی که به پشت یا پهلو می‌خوابند.

طراحی اثر بخش این بالش طبی به کاهش درد گردن کمک می‌کند و می‌تواند در طول خواب از گردن و ستون فقرات پشتیبانی کرده و در حالی که شما  در خواب هستید سر، گردن و ستون فقرات را در  شرایط مناسب‌تری قرار دهد.  لبه‌های گسترده آن باعث می‌شود در طول خواب ثبات و پایداری داشته باشید. این بالش کاملاً قابل تنظیم است؛ زیپ قرار داده شده بر روی پوشش بیرونی این امکان را می‌دهد که بالش را سفارشی سازی کرده آن را پر یا خالی کنید؛ در این صورت می‌توانید میزان سفتی و ارتفاع را تنظیم نمایید. جنس رویه آن نرم و پنبه‌ای است و درون آن نیز از  الیاف میکرو فایبر استفاده شده است. این بالش قابلیت سفارشی سازی از  حالت نرم به سخت را دارد. این بالش به گونه‌ای طراحی شده است که گودی وسط آن مناسب افرادی است که به پشت می‌خوابند و لبه‌های بالش برای افرادی  طراحی شده است که عادت دارند به پهلو خود بخوابند.

۴. بهترین بالش طبی: بالش طبی TruContour
  • ابعاد ( ۲۴ در ۱۶ در ۲.۵ اینچ)
  • مواد: مموری فوم طبی و پنبه ارگانیک
  • مناسب برای افرادی که بر روی شکم می‌خوابند.

این بالش طبی نازک و باریک مناسب برای افرادی است که بر روی شکم خود می‌خوابند. ضخامت آن تنها ۲.۵ اینچ است. یکی از روش‌های اشتباه خوابیدن، خوابیدن بر روی شکم است؛ اما امروزه بیشتر افراد با این روش به خواب می‌روند. در این راستا استفاده از بالشی که ضخامتی کمی داشته باشد؛ توصیه می‌شود تا گردن در شرایط بد و نامناسبی قرار نگیرد. علاوه بر این در صورتی که عادت دارید در طول شب زیاد حرکت کنید یا بالشتان را  بچرخانید؛ بهتر است از این بالش استفاده کنید.  پوشش این بالش فوق‌العاده نرم، دولایه و قابل شست و شو در ماشین لباس شویی و متشکل از ۴۰ درصد پنبه ارگانیک برای نرمی و لطافت بیشتر و ۶۰ درصد پلی استر برای افزایش تنفس و جریان هوا است. این بالش مناسب برای افرادی است که آلرژی  و حساسیت پوستی  و تنفسی دارند.

۵. بهترین بالش طبی: بالش طبی Triple Cloud
  • ابعاد: استاندارد / کویین ( ۱۵.۹ در ۵.۶ در ۵.۲ اینچ) کویین ( ۱۷ در ۶ در ۶ اینچ) و کینگ (۱۷.۳ در ۷.۷ در ۶.۴ اینچ )
  • مواد: مموری فوم فشرده بامبو
  • مناسب افرادی که به پشت، پهلو و شکم می‌خوابند.

خوابیدن بر روی این بالش همانند خوابیدن بر روی ابرها است. سری Dream بالش‌های تریپل کلود بدون شک یکی از بهترین بالش‌های موجود در بازار است؛ بدون در نظر گرفتن آنکه چگونه می‌خوابید (به پشت، روی شکم یا به پهلو). بر روی پوشش بیرونی زیب  طراحی شده است تا شما به آسانی بتوانید بالش را متناسب با بدن خودتان تنظیم نمایید. فوم‌های تکه تکه شده مهم‌ترین بخش از بالش‌های قابل تنظیم می‌باشند. فوم‌های به کار رفته در این بالش‌ها به صورت دست ساز به ابعاد مناسب تهیه شده و  می‌تواند با وجود جریان هوای مناسب از گردن و ستون فقرات شما پشتیبانی کند. ترکیب مموری فوم‌های درون آن باعث شده تا بالش با موقعیت خواب شما تنظیم شود. روکش رویی بالش  بسیار خنک بوده و قابلیت جداسازی و شست وشو در ماشین لباس شویی را دارد.

۶. بهترین بالش طبی: بالش طبی AVOCADO GREEN
  • ابعاد: استاندارد ( ۱۹ در ۲۴ اینچ)، کوئین (۱۹ در ۲۸ اینچ) وکینگ (۱۹ در ۳۵ اینچ)
  • مواد: پنبه ارگانیک، الیاف کاپوک (kapok)و لاتکس طبیعی
  • مناسب برای افرادی که به پشت، پهلو و بر روی شکم می‌خوابند.

بالش طبی گرین آواکادو از الیاف کاپوک دارای گواهی ساخت شده که لایه بیرونی آن از پنبه است. این الیاف باعث می‌شود تا در طول خواب احساس خنکی داشته و با برقراری جریان هوا مانع از عرق کردن شما می‌شود. الیاف کاپوک نوع الیاف سلولزی طبیعی هستند که از میوه درخت کاپوک به دست می‌آید و به دلیل فواید زیادی از جمله مجاری مناسب برای حفظ هوا، نوعی عایق گرمایی و صدایی است. روکش رویی بالش از پنبه صد در صد طبیعی است که دارای گواهی استاندارد می‌باشد و به صورت یک پارچه نرم، راحت و با جریان هوای مناسب بر روی آن قرار گرفته است. این روکش خنک است و رطوبت را تحمل می‌کند. مواد به کار رفته در این بالش صد در صد طبیعی است؛ بنابراین بر روی سلامت و تنفس شما تأثیر منفی ندارد. زیب به کار رفته در این بالش این امکان را به شما می‌دهد تا با پر و خالی کردن الیاف درون آن بالش را متناسب با بدن خود تنظیم نمایید.

 

۷. بهترین بالش طبی: بالش طبی UTTU 
  • ابعاد: ۷.۹ در ۷.۹ در ۱۴.۲ اینچ
  • مواد: الیاف بامبو، پلی استر و مموری فوم
  • مناسب برای افرادی که به پشت، پهلو و بر روی شکم می‌خوابند.

ارتفاع این محصول قابلیت تنظیم دارد. درون بالش از یک لایه میانی ساخته شده که به راحتی جدا می‌شود. در صورتی که از بالش‌ها با ارتفاع زیادتر استفاده می‌کنید؛ با وجود این لایه میانی ارتفاعی معدل با ۴.۷ اینچ در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بعد از برداشتن لایه میانی آن ارتفاع بالش به ۳.۵ و ۲.۸ اینچ می‌رسد. درون بالش از فوم UTTU DYNAMIC استفاده شده که دارای منحنی طبیعی مطابق با بدن و سر و گردن شما است. در این صورت بدنتان در طول خواب در شرایط بهتری قرار می‌گیرد و این طراحی ارگونومیک باعث کاهش گردن درد و کمر درد، گرفتگی شانه‌ها و تنظیم ستون فقرات شما خواهد شد. این الیاف در هوای سرد زمستان سفت نمی‌شود و در گرمای شدید از حالت نیفتاده و نرم نخواهد شد و در طول سال دارای درجه سختی استانداردی است. پوشش بالش از ۶۰ درصد پلی استر و ۴ درصد بامبو ساخته شده که در برابر گرد و غبار و عامل‌های آلرژیک مقاومت دارد و با ایجاد گردش هوا در سطح بالش یک خواب خنک و بدون عرق را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید روکش را جدا کرده و به راحتی شست و شو دهید. درون مواد این بالش از هیچ گونه ماده سمی استفاده نشده است. برای استفاده این بالش کافی است؛ آن را از بسته‌بندی خارج کرده و به مدت ۲۴ ساعت در فضای آزاد قرار دهید تا به شکل و حالت ابتدایی خود بازگردد.

کلام آخر

ما یک سوم زندگی خود را در خواب سپری می‌کنیم؛ بنابراین  داشتن یک بالش مناسب و طبی برای خواب استاندارد بسیار ضروری است. همان‌طور که شما به کفش‌هایتان اهمیت می‌دهید تا به خوبی راه بروید؛ باید بالش  استانداردی را تهیه کنید. بالش‌های استاندارد از مواد طبیعی ساخته شده‌اند؛ بر خلاف بالش‌های مصنوعی که دارای مواد نفتی و شیمیایی هستند و می‌تواند تنفس شما در خواب و سلامتتان را تحت تأثیر قرار دهند. علاوه بر مواد، ساختار این بالش‌ها به گونه‌ای است که به گردن و ستون فقرات شما آسیب وارد نمی‌کنند. در این مطلب با تعدادی  زیادی از بالش‌های طبی آشنا شده‌اید که با قابلیت‌های و ساختار خود می‌توانند یک خواب راحت و آرامش بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ بنابراین با توجه به سبک و عادت خوابیدن و مشکلاتی که در ناحیه گردن و ستون فقرات دارید؛ در نهایت با توجه به بودجه‌ای که برای این کار کنار گذاشته‌اید؛ بهتر است از یکی از بالش‌های طبی فوق استفاده کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد