بهترین برندهای کوله‌پشتی کوهنوردی

0 2,129

بعد از کفش مناسب برای کوهنوردی، کوله‌پشتی یکی دیگر از وسایل‌های مهم و کاربردی در هنگام صعود به کوه و کوهنوردی است.  شما می‌توانید وسایل ضروری مانند چادر، مواد غذایی و یا وسایل لازم برای کوهنوردی را در این کوله‌پشتی‌ها قرار دهید و به کوهنوردی بروید. انتخاب یک کوله مناسب کوهنوردی، بسیار مهم است. شما باید مدلی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و وقتی وسایل را درون آن می‌گذارید؛ بیش از حد سنگین نشود. علاوه بر این مقاومت و کیفیت جنس بدنه، جادار بودن و بسیاری از موارد دیگر در انتخاب کوله‌پشتی مخصوص کوهنوردی اهمیت دارد. برای خرید یک کوله‌پشتی کوهنوردی به نکات زیر دقت کنید. در نهایت چند مدل از بهترین کوله‌پشتی‌های مخصوص کوهنوردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

مواردی که در هنگام خرید کوله‌پشتی مناسب برای کوهنوردی، باید در نظر گرفته شود:

  • منطقه‌ی کوهنوردی

اگر در مناطق گرم کوهنوردی می‌کنید؛ کوله‌ای را بخرید که جریان هوا را از پشت شما می‌گذراند و باعث تعرق نمی‌شود. اما برای کوهنوردی در هوای سرد باید کوله‌پشتی شما ضد آب باشد.

  • اندازه کوله‌پشتی

درصورتی‌که کوهنوردی عادی و معمولی انجام می‌دهید؛ یک کوله با ظرفیت ۱۵ تا ۳۵ مناسب است. اما برای مسیرهای سخت و صخره‌نوردی باید کوله‌پشتی شما تا ۴۰ یا ۵۰ لیتر حجم داشته باشد.

  • ظرفیت کوله‌پشتی

علاوه بر حجم که فضای کلی کوله‌پشتی را نشان می‌دهد؛ شما باید مدلی را انتخاب کنید که جیب‌های متنوعی برای ابزارهای مختلف داشته باشد تا وسایل ریز و درشت خود را به صورت سازماندهی شده در آن قرار دهید.

  • بندها

طراحی بندهای کوله باید کاملاً استاندارد و متناسب باشد و قابلیت تنظیم داشته باشد. علاوه بر این وجود بندهای کمری و سینه باعث می‌شود در وزن‌های زیاد، فشار از روی شانه‌ها برداشته شده و حمل کوله‌پشتی آسان‌تر باشد.

  • رنگ و ظاهر

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده اغلب این کوله‌پشتی‌ها در رنگ‌های متنوع و برای زنان و مردان ارائه شده است که شما  می‌توانید بسته به نوع سلیقه‌تان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

۱. کوله‌پشتی بلک دایموند مدل Bullet16

بلک دایموند یک شرکت آمریکایی محبوب است که در زمینه  تولید تجهیزات کوهنوردی، صخره‌نوردی و ورزش اسکی فعالیت دارد. کوله‌پشتی بلک دایموند مدل Bullet 16 با ظرفیتی معادل با ۱۶ لیتر ارائه می‌شود که این شرکت توانسته ظرفیت‌های بالاتری مانند ۲۰ لیتر در قالب مدل‌هایی مانند Bullet 20 نیز تولید کند. این کوله‌پشتی فضای ذخیره سازی زیادی در داخل و خارج بدنه خود دارد. جنس داخلی کوله‌پشتی از فوم پلی اتیلن است و جنس بیرونی کوله‌پشتی بلک دایموند مدل Bullet 16 از جنس پلاستیک است تا هم وزن سبک‌تری داشته باشد و هم در برابر سایش و ضربه مقاومت بیشتری داشته و خیلی زود پاره نشود. وزن این مدل کوله ۵۲۶ گرم و ابعاد آن ۱۳ × ۲۴ × ۴۴ سانتی‌متر است. شما می‌توانید از یک دسته آن برای حمل‌ونقل دستی و از دو بند آن به صورت کوله‌پشتی استفاده کنید که قابلیت تغییر سایز نیز دارند و همچنین می‌توانید آن را به دور کمر و سینه خود نیز ببندید.

۲. کوله‌پشتی برگ هاوس (Berghaus) مدل  Fast Hike 32

این کوله‌پشتی سبک برای رفتن به کوه و پیاده‌روی بسیار مناسب است، وزن آن ۶۰۰ گرم بوده که شما می‌توانید تا ۴۹۵ گرم وزن آن را کاهش دهید. هر چه کوله‌پشتی سبک‌تر باشد؛ شما در طول کوهنوری کمتر خسته می‌شوید و این فوق‌العاده است. بدنه آن از جنس پلاستیک بوده و مقاومت بالایی دارد و همچنین ضد آب می‌باشد. طراحی آن به صورت ارگونومی و کاملاً متناسب با کمر انسان تولید شده است و شما می‌توانید برای فشار کمتر به شانه‌ها، از تسمه‌های روی کمر آن نیز بهره ببرید. این کوله پشتی جذاب و راحت در مدل‌های ۲۰ و ۴۰ لیتری موجود است.

۳. کوله‌پشتی برند mountain hardwear مدل Scrambler Roll Top 35

این کوله‌پشتی حرفه‌ای را می‌توانید در هنگام عبور از رودخانه و یا زیر باران استفاده کنید و نگران خیس شدن آن نباشید. در این صورت با خیال آسوده می‌توانید وسایل الکترونیکی و دوربین خود را در آن قرار دهید و به کوهنوردی بروید. حجم ۳۵ لیتری این کوله فضای کافی برای سفرهای روزانه و یا مسیر طولانی‌تر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کوله‌پشتی برند مونتین هاردویر، از تکنولوژی Outdry برای جلوگیری از نفوذ آب استفاده می‌کند، علاوه بر فضای اصلی شما به دو جیب جادار در دو طرف دسترسی دارید که می‌توانید بطری‌های آب را در آن قرار دهید. تسمه‌ها قابلیت تنظیم دارند و بر روی بند کوله یک پد اسفنج‌دار قرار داده شده تا به شانه‌هایتان فشار وارد نشود.

۴. کوله‌پشتی کچوا (Quechua) مدل آرپناز (Arpenaz ۲۰)

این کوله‌پشتی را می‌توانید با قیمت مناسب و کیفیت خیلی خوب خریداری کرده و در کوهنوردی‌های روزانه‌تان از آن استفاده کنید. این کوله‌پشتی برند کچوآ حجم کمی دارد و از آن می‌توانید در کوهنوردی‌های روزانه و مسیرهای کوتاه‌تر استفاده کنید و مناسب صعودهای چند روزه نیست. وزن آن ۳۴۰ گرم است و بسیار سبک می‌باشد. جنس بدنه آن از جنس پلی‌استر کاتیونیک (PES cat) بوده و مقاومت بالایی از خود نشان داده است. سه جیب بیرونی به صورت یک محفظه بیرونی زیپ‌دار می‌باشد و دو جیب کناری توری است که در کنار جیب‌های داخلی فضای خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد، این کوله‌پشتی قابلیت شست‌وشو دارد؛ اما به‌هیچ‌عنوان ضد آب نیست. بنابراین در روزهای بارانی نمی‌توانید از آن استفاده کنید و بهتر است روکش‌های ضد آب را به همراه داشته باشید. بندهای آن فوق‌العاده نرم و راحت است و بر روی شانه‌هایتان فشار وارد نمی‌کند.

۵. کوله‌پشتی بزرگ ماموت مدل Creon Crest 65L

این کوله‌پشتی بزرگ برای صعودهای کوهنوردی چند روزه بسیار مناسب است و حجمی معادل با ۶۵ لیتر در اختیار شما قرار می‌دهد.  این مدل به گونه‌ای طراحی شده است که وزن زیادی را حمل کند. پارچه پشتی دارای منافذی است که تهویه خوبی ایجاد کرده و مانع از گرم شدن و عرق کردن می‌شود. بندهای آن قابل تنظیم بوده و برای کم کردن فشار از روی شانه‌ها دارای بند کمری نیز است. سیستم تعلیق تماس کوله با پشت بدن بسیار مناسب می‌باشد و با استفاده از مش و فوم EVA باعث شده هم هوا تهویه کامل داشته باشد و هم فشار بار کنترل شود. این کوله دارای پوشش باران قابل جدا شدن است که در روزهای بارانی می‌توانید از آن استفاده کنید تا وسایل درون کوله خیس نشود. در این کوله جیب‌های متنوع داخلی و خارجی روی بند‌ها تعبیه شده است که به راحتی می‌توانید وسایلتان را در آن جاسازی کنید.

۶. کوله‌پشتی دیوتر مدل mountain

این کوله‌پشتی ۷۵ لیتری برای صعودهای چند روزه و طولانی بسیار مناسب است و فضای کافی در اختیار شما قرار می‌دهد. جنس بدنه آن نرم بوده و از پلی‌استر است و مقاومت خوبی دارد. با توجه به حجم این کوله‌پشتی وزن آن به یک کیلوگرم هم نمی‌رسد و تنها ۹۰۰ گرم وزن دارد. قابلیت مقاومت در برابر ضربه برای کوله‌پشتی‌های مخصوص کوهنوردی بسیار مهم است؛ زیرا در طول صعود ممکن است دچار سقوط یا ضربه شده و وسایل درون آن آسیب وارد شود؛ این قابلیت مفید در کوله‌پشتی دیوتر مدل مونتین قرار داده شده است. شما می‌توانید این کولهرا به صورت تک دستی، دوبندی و دو دستی حمل کنید. ۲ عدد جیب داخلی، محفظه بزرگ و جادار،  ۷ عدد جیب بیرونی، جیب خودکار و… باعث شده ظرفیت آن عالی و جادار باشد. این کوله روکش ضد باران دارد که از آن می‌توانید در صعودهای برفی و بارانی نیز استفاده نمایید.

۷. کوله‌پشتی مدل AG3001

این کوله‌پشتی ۵۰ لیتری را می‌توانید برای صعودهای چند روزه و شرایطی استفاده کنید که وسایل زیادی برای حمل‌ونقل دارید. جنس آن از برزنت است و وزنی معادل ۲کیلوگرم دارد. شما می‌توانید این کوله را به صورت رو دوشی و یا دو بندی حمل کنید. ۷ جیب داخلی  و ۷ جیب بیرونی آن فضای کافی در اختیار شما قرار می‌دهند؛ در مواقع  بارانی از روکش ضد باران آن استفاده کنید تا وسایل درون کوله‌پشتی خیس نشوند.

۸. کوله‌پشتی دیوتر طرح ویتنام مدل Air contact 65+10

این کوله‌پشتی ۷۵ لیتری وزنی معادل با ۱.۵ کیلوگرم دارد و جنس بدنه آن از برزنتو میکروفیبر است. از قابلیت‌های خوب آن می‌توان به ضد ضربه بودن کوله‌پشتی اشاره کرد که از وسایل درون آن محافظت می‌کند. شما می‌توانید از این کوله‌پشتی به صورت رودوشی، دو بندی و کمری استفاده کنید. ۲ جیب داخلی و  جیب بیرونی آن محل نگهداری وسایل ریز و درشت شما است؛ در مواقع بارانی قادر هستید از روکش ضد باران آن استفاده کرده و مانع از خیس شدن وسایل درون آن شوید.

۹. کوله‌پشتی مونتین مدل Ultra Tour 55

این کوله‌پشتی در مدل‌های مردانه و زنانه در دسترس است و حجمی معادل با ۵۵ لیتر دارد که از آن می توانید در صعودهای چند روزه استفاده کنید. جیب‌های داخلی و خارجی آن برای نگهداری وسایل ریز و درشت بسیار مناسب می‌باشد؛ قسمت پشتی آن به صور پانل توری مانند طراحی شده تا هوا جریان داشته باشد و باعث تعریق بدن نشود. بندهای آن کاملاً ارگونومی است و شما را در کوهنوردی خسته نمی‌کند. محفظه روکشی ضد آب در مواقعی که هوا بارانی سطح بالایی کوله‌پشتی را می‌پوشاند تا مانع از نفوذ آب شود.

۱۰. کوله‌پشتی Osprey مدل Hikelite 18

این کوله‌پشتی نیز با توجه به حجم کمی که دارد؛ برای صعودهای یک روزه مناسب است. اما در مقابل وزن آن بسیار سبک بوده و معادل ۶۷۰ گرم است؛ جنس بدنه آن به صورت ضد آب طراحی شده تا در کوهنوردی‌های یک روزه و بارانی وسایلتان را خیس نکند.  جیب‌های متنوع داخلی و خارجی آن باعث شده تا فرد به راحتی بتواند وسایل کوچک و بزرگ خود را در آن جای دهد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد