بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۸

0 983

تبلت یکی از وسایل الکترونیکی کاربردی است که استفاده از آن آسان بوده و در بیشتر مکان‌ها می‌توانید این وسیله را همراه خود داشته باشید و نیازهای خود را رفع کنید انواع بازی‌های رایانه‌ای را انجام دهید، در اینترنت جست و جو کنید، ایمیل خود را چک کرده و از طریق iPlayer یا Netflix تلویزیون تماشا کنید.

امروزه تعداد شرکت‌هایی که این محصول را تولید می‌کنند بسیار زیاد است، و شما می‌توانید تبلت‌ها را در اندازه‌ها و ظاهرهای متفاوت با ویژگی‌ها و قیمت های مختلفی تهیه کنید.

در این مطلب می‌خواهیم تبلت‌های خوب و کاربردی سال ۲۰۱۸ را معرفی کنیم و آن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دهیم. این دسته‌بندی‌ها شامل قیمت، تبلت‌های مناسب بازی‌های رایانه‌ای، کسب و کار، تبلت‌های کوچک و با ضخامت کم می‌باشد.

بهترین تبلت از هر نظر: Microsoft Surface Pro

در ابتدا می‌خواهیم یک تبلت بسیار خوب و پیشرفته را معرفی کنیم. بهترین تبلت از نظر کلی و تمام ابعاد، تبلت۴ Microsoft Surface Pro می‌باشد. این تبلت ساخت شرکت آمریکایی مایکروسافت است، نسبت به نمونه‌های قبلی بدنه آن باریک‌تر، وزن آن سبک‌تر و سرعت‌العمل آن بسیار بیشتر شده است، ضخامت آن تنها ۸.۵ میلی‌متر و وزن آن ۷۶۸گرم است، بدنه تبلت ۱۲.۳ اینچی مایکروسافت از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده است. در صفحه نمایش این تبلت از لایه‌ی گوریلا گلس ۴ استفاده کرده‌اند که می‌تواند در برابر خط و خش‌های جزیی محافظت خوبی داشته باشد، همین ویژگی باعث می‌شود که به راحتی در نور شدید خورشید با تبلت کار کنید و مشکلی در دید صفحه نمایش آن نداشته باشید. این شرکت صفحه‌کلیدی به منظور راحتی کاربران طراحی کرد است که در صورت لزوم به آسانی به این تبلت وصل شده و آن را به یک تبلت همه کاره تبدیل می‌کند. این سیستم قابلیت سازگاری با ویندوز ۱۰ پرو را در خود جای داده است.

یکی از موارد استفاده این تبلت برای انجام کارهای گرافیکی، اداری و هنری است و پردازنده سریع آن باعث می‌شود تمام این امور را با سرعت بسیار بالایی انجام دهد، به منظور انجام امور خاص در این تبلت از یک قلم آهن‌ربایی استفاده شده است که ۱۰۲۴ سطح فشار را تشخیص می‌دهد، و در صورت لزوم می‌توانید از پاک‌کن روی آن استفاده نمایید. در این تبلت از پردازنده‌های Core-i7، Core-i5 و Core m3 استفاده شده است، حافظه رم آن ۸،۴ و ۱۶ گیگابایت است. دراین تبلت از حافظه‌ی ۵۱۲، ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایتی می‌توان استفاده کرد، همچنین مدلی از آن قادر به پشتیبانی از حافظه یک ترابایتی است، که این مقدار برای فضای داخلی یک تبلت بسیار زیاد و شگفت‌انگیز است.

البته قیمت این تبلت بسیار گران است، و ممکن است برای امور ساده و ابتدایی مناسب نباشد.

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم پشتیبانی از سیمکارت و مکالمه دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
ویندوز حداکثر تا ۹ساعت ۱عدد USB 3.0 ۱۲۸-۲۵۶-۵۱۲گیگابایت و ۱ ترابایت ۴-۸-۱۶گیگابایت ندارد ۸ مگاپیکسل ۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ LED-backlit TFT LCD

 

بهترین تبلت از نظر قیمت: Lenovo Miix 320

این تبلت هیبریدی مناسب افرادی است که  می‌خواهند یک تبلت با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند. اگر شما در طول شبانه‌روز به رایانه‌تان احتیاج دارید، اما برای انجام کارهای خود به نرم‌افزار و سخت‌افزار‌های پیچیده‌ای نیاز ندارید، تبلت Miix 320 انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. اندازه این تبلت ۱۰ اینچ می‌باشد، ابعاد آن ۱۷ در ۲۵ و ضخامت آن کمتر از ۱ سانتی‌متر است و وزن ۵۸۰ گرمی دارد. قیمت آن بسیار مناسب است. در این تبلت از پردازنده Intel Atom X5 استفاده شده است که سرعت خوبی دارد.

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم پشتیبانی از سیمکارت و مکالمه دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
ویندوز۱۰ حداکثر تا ۱۰ساعت تماشای ویدئو دو درگاه USB ۶۴گیگابایت eMMC ۴گیگابایت دارد ۵ مگاپیکسل ۱۲۸۰×۸۰۰ LED IPS

 

بهترین تبلت از نظر بازی : Linx Vision 8

امروزه تبلت‌های کمی در بازار وجود دارد که بتوان از آن‌ها برای بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد، این تبلت با دسته‌های بزرگ و کنترل‌های شبیه به ایکس‌باکس که بر روی آن نصب می‌شود، شرایطی را فراهم می‌کند که به راحتی می‌توانید بازی‌های رایانه‌ای خود را انجام دهید. سیستم عامل این تبلت، ویندوز ۱۰ می‌باشد، در این دستگاه از پردازنده Intel x5 استفاده شده است.

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم پشتیبانی از سیمکارت و مکالمه دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
ویندوز۱۰ متوسط ۷ ساعت ۳۲گیگابایت ۲گیگابایت ۲ مگاپیکسل ۷۲۰p

 

بهترین تبلت برای کسب و کار: Lenovo Miix 520

این تبلت ده اینچی دارای سیستم عامل ویندوز می‌باشد، و برای افرادی که در سازمان‌ها و شرکت‌ها کار می‌کنند یک انتخاب مناسب است. شما می‌توانید صفحه کلید را به تبلت متصل کرده و یا به وسیله قلم از آن استفاده نمایید. این تبلت از نسل هشتم پردازنده Intel Core i7 استفاده می‌کند و سرعت آن خوب است. وزن این تبلت در حدود ۹۰۰ گرم می‌باشد در صورتی که از کیبورد آن نیز استفاده کنید وزن آن به ۱.۲ کیلوگرم می رسد.

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
ویندوز۱۰ بیشتر از ۸ ساعت ·         یک عدد USB 3.0 Type-C

·          و یک عدد USB 3.0

۲۵۶گیگابایت ۸گیگابایت ۸مگاپیکسل و دوربین سلفی ۵مگاپیکسلی (۱۹۲۰ x 1200 FHD IPS LED Glossy Multitouch

 

بهترین تبلت برای کودکان: Amazon Fire HD8

این تبلت در ظاهری کاملا زیبا و مطابق با سلیقه کودکان طراحی شده است. قاب این تبلت در رنگ‌های متنوع و مناسب با سلیقه کودکان طراحی شده است. صفحه نمایش آن ۸ اینچی است و از پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگا‌هرتزی استفاده می‌کند. آمازون با قرار دادن قابلیت استفاده از سرویس‌هایش، والدین را تشویق می‌کند تا این وسیله سرگرم‌کننده را برای کودکانشان تهیه کنند. سرویس‌هایی مانند فیلم‌ها، برنامه‌های آموزشی، کتاب‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و …

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم پشتیبانی از سیمکارت و مکالمه دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
Fire OS شارژ کامل در کمتر از ۵ساعت و عمر باتری بالای ۱۲ ساعت برای وبگردی , بازی و تماشای فیلم میکرو USB ۱۶گیگابایت ۲گیگابایت ۵مگاپیکسل ۱۰۲۴×۶۰۰ HD

 

بهترین تبلت دانشجویی: Microsoft Surface 3

این تبلت نمونه‌ای از تبلت مناسب برای دانشجویان با قیمت خوب است. وزن آن کم و در حدود ۶۲۲گرم می‌باشد، جنس بدنه تبلت از آلیاژ منیزیم است. در این دستگاه از پردازنده Quad-Core CPU با سرعت مناسب استفاده شده است. شما می‌توانید به وسیله تکیه‌گاهی که در پشت تبلت قرار دارد آن را روی میز قرار دهید و با زاویه مناسب، از آن استفاده نمایید. سیستم‌عامل این تبلت ویندوز است و به راحتی می‌توانید برنامه‌های کامپیوتر و لپ‌تاپتان را بر روی آن نصب کنید و به همراه خود داشته باشید تا در هر موقعیت مکانی بتوانید از آن در راستای شغل و کارهایتان استفاده نمایید.

قیمت این تبلت نسبت به مدل‌های مشابه بهتر است و شما می‌توانید از طریق صفحه کلید و یا قلم از آنها استفاده نمایید.

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم پشتیبانی از سیمکارت و مکالمه دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
ویندوز ۸.۱ قابل ارتقا متوسط ۱۰ ساعت  Full USB 3.0 و microUSB ۱۲۸گیگابایت ۴گیگابایت ندارد ۸مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳.۵  ۱۲۸۰ × ۱۹۲۰ LED-backlit IPS LCD

 

بهترین تبلت با ضخامت کم: Lenovo Yoga Book

این تبلت در دو نسخه اندورید و ویندوز ارائه شده است. این تبلت با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. ضخامت آن ۹.۶ میلی‌متر می‌باشد که بسیار نازک است، طول و عرض آن به ترتیب ۲۵۶.۵ و ۱۷۰.۶ میلیمتر می باشد. صفحه نمایش آن ۱۰.۱ اینچی است و  شما می توانید با قرار دادن کاغذ بر روی سطح آن با استفاده از قلم این تبلت، طرح‌های مورد نظرتان را پیاده کنید. در این دستگاه از تراشه  Atom x5-Z8550  استفاده شده است، این دستگاه با توجه به وزن سبک و ضخامت باریک و امکانات تعبیه شده در آن، یک انتخاب خوب به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تبلت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای آن می‌باشد.

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم پشتیبانی از سیمکارت و مکالمه دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
اندروید و ویندوز ۸۵۰۰ میلی آمپر ساعت  microUSB¡ Micro HDMI ۶۴گیگابایت ۴گیگابایت تنها نسخه اندروید آن قابلیت استفاده از سیمکارت دارد ۸مگاپیکسل و دوربین سلفی ۲  ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ LED-backlit IPS LCD

 

بهترین تبلت با اندازه کوچک : NuVision 8-inch tablet

امروزه پیدا کردن یک تبلت با امکانات خوب و اندازه کوچک بسیار سخت است، اگر به دنبال یک تبلت کوچک با قابلیت های خوب می‌گردید، این تبلت با پشتیبانی از ویندوز ۱۰ یک گزینه بسیار مناسب است؛ البته در این مدل از قلم استفاده نمی‌شود و شما تنها با لمس انگشت می‌توانید عملکردهای مورد نظرتان را اعمال کنید. صفحه نمایش ۸ اینچی آن دارای کیفیت ۱۰۸۰p می‌باشد. در این تبلت از پردازنده ۱.۳ گیگاهرتزی چهارهسته‌ای Atom Z3735F دارای تکنولوژی Intel Burst استفاده شده است. این تبلت‌ها بیشتر برای گشت و گذار در وب، ایمیل و سرگرمی، طراحی شده‌اند.

سیستم عامل شارژ پورت حافظه داخلی رم پشتیبانی از سیمکارت و مکالمه دوربین اصلی رزولوشن نمایشگر
ویندوز ۱۰ ۶ساعت میکرو یو اس بی ۳۲گیگابایت ۲گیگابایت ۵مگاپیکسل و دوربین سلفی ۲  ۱۲۰۰×۱۹۲۰ HD با IPS و تمام لمسی

با توجه به موارد گفته شده، بهتر است در ابتدا مشخص کنید که به دنبال چه ویژگی‌هایی هستید، سپس از میان آن‌ها و با ایجاد الویت ، تبلت مورد نظر خود را انتخاب نمایید

 

در بورسیکا بخوانید: راهنمای جامع و کامل خرید تبلت

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد