بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب

0 3,930

امروزه محصولات زیادی برای حالت دادن موها وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها مدل موهایتان را به همان شکلی که دوست دارید درآورید. البته موی هر انسانی ممکن است در دسته‌بندی خشک، چرب و معمولی قرار بگیرد و باید متناسب با این جنس مو، از محصولات موجود برای حالت دادن به موهایش استفاده کند. اگر موهایتان چرب است؛ بهتر است این مقاله را دنبال کنید تا با بهترین محصولات برای حالت دادن به موهایتان آشنا شوید. در این مقاله بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب را به شما معرفی خواهیم کرد.

در صنعت زیبایی امروزی، کرم‌ها، ژل‌ها، واکس‌ها، شامپوها، اسپری‌ها و انواع محصولات مو برای حالت دادن، شفافیت و زیبایی مو تولید شده است؛ اما هر نوع مو به محصول متفاوتی نیاز دارد. استفاده از یک محصول اشتباه بر روی مو می‌تواند مدل مو شما را نامناسب نشان دهد و حتی حرفه‌ای‌ترین آرایشگاه‌ها نیز نمی‌توانند با محصولات اشتباه، موهای زیبا و خوش حالتی به شما ببخشند؛ مثلاً اگر موی خشکی دارید استفاده از محصولاتی که موها را خشک‌تر می‌کند، مناسب نیست. افرادی با موی چرب نیز باید از محصولاتی برای حالت دادن به موهایشان استفاده کنند که چربی و براقیت موهایشان را بیشتر از قبل نشان ندهد.

شامپو خشک: برای حالت دادن به موهای چرب مناسب است

شامپو خشک شامپویی است که نیاز به شست و شو ندارد و شما می‌توانید با اسپری کردن آن به تمیز کردن پوست سر و حالت دادن موهایتان کمک کنید. افرادی که پوست و مو چربی دارند؛ بعد از حمام و به سرعت پوستشان چرب شده و این امر باعث می‌شود موها چرب و کم حجم‌تر نشان داده شود. این محصول می‌تواند چربی پوست و مو را از بین برده و موهای پرتر و حجیم‌تری به شما ببخشد. البته بهتر است از این محصول برای مدت طولانی و روزانه استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به موهایتان آسیب وارد کند.

کرم مو: کرم مو دارای چربی برای موهای چرب مناسب نیست و بهتر است موهای خشک از آن استفاده کنند. اما کرم مو بدون چربی گزینه خوبی برای موهای چرب است

کرم مو به دو قسمت کلی تقسیم می‌شوند. مبتنی بر آب مبتنی بر روغن. محصولات مبتنی به آب و آب رسان درخشش کمتری بر روی موها ایجاد می‌کنند. علاوه بر حالت دادن به موها مزایای زیادی دارند؛ شستن موها بعد از استفاده از محصولات مبتنی بر آب راحت‌تر است. به علاوه به سلامت پوستتان نیز کمک می‌کند. اما محصولات روغنی درخشش خاصی به موها می‌دهند و سنگین‌تر هستند. استفاده از کرم موهای فاقد چربی برای موهای روغنی و چرب پیشنهاد داده می‌شود.

شما می‌توانید از کرم مو دارای چربی برای حالت دادن به موهای خشک و چرب استفاده کنید. البته استفاده از کرم مو بر روی موهای چرب درخشش موهای شما را زیادتر می‌کند. بنابراین اگر دوست ندارید موهای درخشانی داشته باشید بهتر است از کرم مو دارای چربی استفاده نکنید. کرم مو بر روی سر خشک نمی‌شود و مانند ژل سخت نیست و به همین دلیل نسبت به ژل‌ها انتخاب مناسب‌تری است.

وکس مو: گزینه مناسبی برای حالت دادن به موهای چرب و طبیعی است

اگر موهای طبیعی و با اندازه کوتاه و متوسط دارید از واکس مو استفاده کنند. وکس مو به هیچ عنوان موهای شما را سفت و خشک نمی‌کند؛ بعد از استفاده از آن درخشندگی مانند کرم مو ایجاد نمی‌شود؛ اما بااین‌حال اندکی براقیت دارد. شما می‌توانید با وکس مو کنترل بیشتری بر روی مدل موهایتان داشته باشید. بنابراین استفاده از واکس مو یک گزینه مناسب برای حالت دادن به موهای چرب است؛ البته وکس مویی انتخاب کنید که میزان چربی و روغن آن کم است.

ژل مو

اکثر مردان برای حالت دادن به موهایشان از ژل‌ها شروع کردند؛ ژل قوی‌ترین ماده برای نگه داشتن موها و حفظ استایل آن است؛ ظاهر براق و مرطوبی به موهایتان می‌بخشد و آن را سفت‌وسخت می‌کند. بعد از هربار استفاده باید موهایتان را بشویید و نمی‌توانید بر روی موهای ژل زده دوباره از ژل استفاده کنید. بهتر است از ژل‌های فاقد الکل استفاده کنید.

موهای چرب و روغنی یک مشکل اساسی در حین استایل و حالت دادن به موها است و بهتر است از محصولاتی استفاده شود که در آن‌ها روغن وجود ندارد و فاقد مواد تحریک کننده می‌باشد. بنابراین اگر موهای چربی دارید؛ چه موهای چرب – فر و چه موهای چرب- صاف می‌توانید از محصولات زیر استفاده کنید.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: کِلی (کرم حاوی خاک رس) قوی و مات برای موهای چرب: کرم مو Anchors 

این کرم مو به صورت براق و مات در دسترس است؛ به هیچ عنوان موهای شما را سفت و خشن نمی‌کند و موهایتان نرم خواهد شد و بر هر شکلی که دوست دارید حالت می‌گیرد. هیچ روغنی بر روی مو شما ایجاد نمی‌شود. این کرم مو محلول در آب است و با شست و شوی معمولی با آب ولرم از بین می‌رود؛ بنابراین یک انتخاب خوب و سبک برای حالت دادن به موهای چرب می‌باشد. البته بهتر است این نکته را بدانید که این کرم مو، عطر و بوی شیرین و نسبتاً قوی دارد که ماندگار است بنابراین اگر آن را نمی‌پسندید؛ این محصول را نخرید. درون این کرم مو از هیچ‌گونه مواد مضری مانند پارابن، سولفات و الکل استفاده نشده و به هیچ عنوان حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند و به موهای شما آسیب وارد نخواهد کرد.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: شامپو خشک Beauty by Earth Organic برای حجیم‌تر نشان دادن موهای چرب

این شامپو خشک از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده است و پوست سر شما را تحریک نمی‌کند؛ این شامپو می‌تواند چربی اضافه موهایتان را از بین برده و آن را حجیم‌تر نشان دهد. شما می‌توانید بسته به نوع موها و رنگ آن از مدل‌های متنوعی استفاده کنید و آن را بر روی سرتان اسپری نمایید. درون آن از هیچ‌گونه مواد مضر مانند پارابن، سولفات و الکل استفاده نشده و فاقد روغن است.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: کرم مو Miss Jessie’s Multicultural Curls برای موهای فر و چرب

اکثر افرادی که موهای فر دارند؛ جنس موهایشان خشک است؛ اما افرادی که موهای فر و چربی دارند می‌توانند از این محصول برای حالت دادن به موهایشان استفاده کنند. این محصول بسیار سبک بوده و روغنی نیست و فرهای شما را سنگین و چرب نمی‌کند؛ اما حالت زیبایی به آن‌ها می‌بخشد. عطر و بوی این محصول بسیار عالی است؛ بنابراین درصورتی‌که به عطرهای شدید محصولات مو و پوست حساسیت دارید در هنگام خرید آن دچار تردید نشوید. البته این محصول حاوی گلیسیرین است و درصورتی‌که در محیط‌های خشک استفاده شود؛ موهایتان را خشک‌تر می‌کند. درون آن از هیچ‌گونه سولفات، پارابن و پارافین استفاده نشده و هیچ‌گونه روغنی در آن یافت نمی‌شود؛ بنابراین نگران چرب شدن موهایتان نباشید.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: کرم مو مات BYRD

وقتی از این ماده برای حالت دادن به موهایتان استفاده می‌کنید ممکن است بعد از مدتی حالت چسبندگی داشته باشد که در این صورت دست‌هایتان را خیس کرده و بر روی موهایتان بکشید. از آنجا که این کرم مو محلول در آب است؛ حالت زیباتری به موهایتان می‌بخشد. بعد از مدتی درخشش کم و ماتی به موهای شما خواهد داد و شست و شوی آن بسیار آسان می‌باشد. رایحه بی نظیری دارد و عاری از هر گونه سولفات، پارابن و فتالات است.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: اسپری مو Not Your Mother’s

این اسپری بدون اضافه کردن چربی و ماده بر روی موهایتان آن‌ها را زیباتر و حجیم‌تر نشان می‌دهد. البته اگر از فاصله نزدیک و به میزان زیادی از این اسپری روی موهایتان استفاده کنید؛ ماده سفید رنگی بر روی آن ایجاد خواهد کرد. درون آن از سولفات و پارابن استفاده نشده و موهای چرب شما را خوش حالت‌تر می‌کند.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: ژل مو Free & Clear

همانطور که گفته شد ژل‌های قدیمی موها را سفت و سخت می‌کردند و منسوخ شده‌اند؛ اما این ژل هیچ گونه ماده چسبنده‌ای بر روی موهایتان به وجود نمی‌آورد؛ شما می‌توانید از آن بر روی موهای خشک و تر استفاده کنید. هیچ گونه ماده تحریک کننده، پارابن، فرمالید، رایحه و رنگ، مواد نگه‌دارنده و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است و موهای چرب شما را خوش حالت‌تر کند.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: شامپو خشک Living Proof Perfect

این شامپو خشک می‌تواند چربی‌های اضافه موهای شما را از بین برده و در زمان‌هایی که فرصت و شرایط حمام کردن را ندارید؛ به حالت دادن موهای چرب کمک کند. البته این شامپو برای موهای چرب و رنگ روشن مناسب‌تر است و درصورتی‌که موهای تیره‌ای دارید؛ ممکن است نقاط سفید رنگی روی آن ایجاد نماید.

بهترین حالت‌دهنده برای موهای چرب: اسپری مو L’Oréal Paris Elnett Satin

این اسپری حالت موهای شما را حفظ کرده و در عین حل بسیار سبک است، به هیچ عنوان روغنی نیست و موهایتان را سفت نمی‌کند. این اسپری لوریل در چند مدل ارائه شده است و برای افرادی مناسب است که به بو و رایحه حساسیت دارند. هیچ گونه پارابن و سولفاتی در آن به کار نرفته و علاوه بر موهای چرب برای انواع موهای دیگر نیز مناسب است.

روغن طبیعی برای حالت دادن به موهای چرب

در هنگام انتخاب محصولاتی برای حالت دادن موهای چرب بهتر است به دنبال مواردی باشید که چربی بیش‌ازاندازه موهایتان را بپوشاند و خود چرب نباشد. اگر دوست دارید از روغن‌های طبیعی برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید؛ مواردی مانند روغن نارگیل و زیتون ممکن است موهای شما را چرب‌تر نشان دهند. در میان این روغن‌ها روغن ارگان سبک‌تر می‌باشد؛ روغن جوجوبا  نیز پیشنهاد داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

نیاز هر فرد با توجه به نوع و جنس موهایش به لوازم مراقبتی و زیبایی مو و پوست، متفاوت است؛ اگر موهای چربی دارید بهتر است از محصولات فوق استفاده کنید. حالت دادن و نگه داشتن موهایی که تمایل به چرب شده و براقیت دارند، سخت است؛ بنابراین بهتر است به دنبال مواردی باشید که فاقد روغن بوده و رنگ آن‌ها مات است. شامپو خشک می‌تواند برای موهای چرب بسیار مفید باشد؛ هم چربی اضافه موهایتان را از بین می‌برد و هم آن را حجیم‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. علاوه بر این ازآنجا که کف سر شما تمایل به ایجاد روغن بیشتری دارد؛ بهتر است از محصولات حاوی پارابن، الکل، سولفات و روغن استفاده نکنید.

درنهایت اینکه محصولات فوق برای موهای چرب مناسب است؛ دلیل بر آن نیست که بر روی موهای چرب شما نیز پاسخ درستی دهد؛ شما علاوه بر چرب بودن موها باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید. اینکه موهای شما نازک یا ضخیم، فر یا صاف است بر روی انتخاب تأثیر می‌گذارد؛ محصولی که برای استفاده افراد با موهای ضخیم و چرب، تولید شده برای موهای چرب و نازک مناسب نیست.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد