معرفی بهترین دستگاه‌های آبمیوه‌گیری در سال ۲۰۱۹

0 1,111

امروزه آبمیوه‌ها در رژیم غذایی اکثر افراد دیده می‌شوند. این مایعات طبیعی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند و ساده‌ترین راه برای حفظ سلامت و شادابی بدن هستند. مزایای بهداشتی آبمیوه‌ها ثابت شده است و متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که هر رور آبمیوه بنوشید.

آبمیوه‌ها از استخراج آبِ میوه‌ها و سبزیجات مختلف بدست می‌آیند، این فرآیند شامل حذف قسمت‌های جامد میوه‌ها و سبزیجات و گرفتن آب خالص آن‌ها می‌باشد.

سه نوع آبمیوه‌گیری وجود دارد:

گریز از مرکز
این رایج ترین و معمولا ارزان ترین نوع آبمیوه‌گیری است که با استفاده از یک حرکت چرخشی برای جدا کردن آب از فیبر میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود.

نرم کردن
بعضی آبمیوه‌گیری‌ها با استفاده از نرم کردن سبزیجات و فشار دادن آن‌ها از طریق یک صافی عمل می‌کنند و اغلب موجب تولید آب بیشتری نسبت به آبمیوه‌گیری‌های گریز از مرکز می‌شود.

آسیاب کردن و فشار دادن
همانطور که اسم آن‌ها نشان می‌دهد، این آبمیوه‌گیری‌ها از طریق آسیاب کردن و فشار دادن میوه‌ها و سبزیجات، آبِ میوه را می‌گیرند. این آبمیوه‌گیری‌ها گران ترین نوع آبمیوه‌گیری هستند.

۱- بهترین نوع آبمیوه‌گیری: آبمیوه‌گیری‌ Omega J8006 Nutrition Center Juicer

Omega J8006

آبمیوه‌گیری Omega J8006 بزرگتر از آبمیوه‌گیری‌های عمودی و طراحی شده است، همین قابلیت این آبمیوه‌گیری را کاملا متفاوت از همتایان خود می‌کند. اما طراحی یکی از چیزهایی است که باعث می‌شود این آبمیوه‌گیری بهترین برنده ما باشد. آبمیوه‌گیری Omega J8006 با توجه به فرآیند استخراج دوگانه‌اش، می‌تواند آبگیری از میوه‌های سخت، نرم و سبزیجات برگ سبز را مدیریت کند. این بدان معنی است که در طول روند خرد کردن، آبِ میوه استخراج می‌شود و پس از آن خمیر فشرده می‌شود تا آب بیشتری تولید شود. سپس یک خمیر جامد و خشک ایجاد می‌شود که به عنوان یک ماده زباله می‌باشد.

این دستگاه علاوه بر اینکه دارای یک آبمیوه ستاره ای است، کارکردهای بسیار زیادی دارد. این آبمیوه‌گیری شامل طیف وسیعی از پیوست‌ها می‌باشد که از آن می‌توان برای تهیه کره بادام زمینی، ادویه‌ها، ترشیجات و پاستای اکستریم استفاده کرد. همچنین می‌توان با آن انواع دسرهای یخ زده و غذای کودک را نیز تهیه کرد.

در حالی که این دستگاه آرام‌ترین آبمیوه‌گیری موجود در بازار نیست، اما این آبمیوه‌گیری یک دستگاه کاملا چند منظوره است. این انتخاب برای افرادی ایده آل است که به دنبال یک دستگاه چند منظوره هستند.

۲- بهترین کلی: آبمیوه‌گیری‌ Breville BJE430SIL The Juice Fountain Cold

Breville-BJE430SIL

این آبمیوه‌گیری به راحتی کار می‌کند، تنها کافی است از بین سه دکمه آهسته، سریع یا خاموش یک سوئیچ را انتخاب کنید. سرعت کم ۶۵۰۰ دور در دقیقه عمل می‌کند و سرعت بالا با سرعت ۱۳۰۰۰ دور در دقیقه عمل می‌کند.

این مدل به روز شده ویژگی‌های عملیاتی بی‌سروصدایی دارد و می‌تواند آب کل میوه‌ها را بگیرد. بنابراین قبل از آبمیوه‌گیری به آمادگی کمتری نیاز دارید. آبمیوه سرد نیست، اما نام “سرد” به فن‌آوری چرخش سرد و یک فیلتر میکرو مش بستگی دارد که در مقایسه با سایر آبمیوه‌گیری‌های مشابه، میزان گرما را کاهش می‌دهد.

این دستگاه شامل یک مخزن ۷۰ اونسی می‌باشد، بنابراین نیازی نیست آبمیوه را به ظرف دیگری انتقال دهید. این دستگاه مجهز به سیستم جداسازی کف است که باعث می‌شود آبمیوه بدون کف باشد. تمیز کردن این دستگاه بسیار آسان است و یک برس برای تمیز کردن دستگاه در آن گنجانده شده است.

۳- بهترین بودجه: آبمیوه‌گیری‌ Breville BJE200XL

 Breville BJE200XL

این دستگاه کوچک و مقرون به صرفه است و بک آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ می‌باشد. سانتریفیوژ به دستگاهی گفته می‌شود که با استفاده از نیروی گریز از مرکز باعث جدا سازی مواد می‌شود. این دستگاه یک لوله تغذیه بزرگ دارد که می‌تواند تمام سیب را مدیریت کند، بنابراین نیازی نیست که قبل از آبمیوه گیری، میوه‌ها و سبزیجات را به قطعات کوچک تقسیم کنید. در حالی‌که این دستگاه بسیار کوچک است، اما قدرت بسیاری دارد. ممکن است برای آب‌گیری از بعضی میوه‌ها به دستگاه زوردهنده آن نیازی نداشته باشید. اگر طرفدار آب سبزیجات هستید، به یاد داشته باشید که این مدل نسبت به برخی از مدل‌های دیگر نمی‌تواند آب سبزیجات را به خوبی بگیرد.

۴-بهترین آبمیوه‌گیری دستی: آبمیوه‌گیری فلزی Zulay

Zulay

اگر تنها آبمیوه مورد نیاز شما لیموترش یا لیموشیرین می‌باشد، این آبمیوه‌گیری سرپوشیده برایتان مناسب خواهد بود. این آبمیوه‌گیری بخش‌های جداگانه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد تا انواع میوه‌های بزرگ و کوچک را انتخاب کنید. استفاده از این آبمیوه‌گیری بسیار راحت است و به آسانی تمیز می‌شود. این آبمیوه‌گیری از پوشش آلومینیومی ساخته شده است و فوق العاده محکم است. از طرفی بسیار کوچک است و در کابینت جا می‌شود، شما می‌توانید با خیال راحت آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

این دستگاه نسبت به آبمیوه ‌گیری‌های دستی آب بیشتری می‌گیرد و بیشتر دانه‌ها را جذب می‌کند، اگرچه ممکن است بعضی از آن ها لیز بخورند. شما حتی می‌توانید مرکبات بزرگتر را به اندازه‌های کوچکتر تقسیم کنید و از این آبمیوه‌گیری استفاده کنید.

۵- بهترین آبمیوه‌گیری: آبمیوه‌گیری‌ Novis Vita

Novis Vita

بسیاری از آبمیوه‌گیری‌ها برای آب گرفتن از میوه‌ها و سبزیجات سخت طراحی شده اند، اما Novis همچنین یک پیوند اضافی برای آب گرفتن مجدد مرکبات دارد. ممکن است برای اضافه کردن لیمو به مارگاریت به این دستگاه نیازی نداشته باشید، اما اگر می‌خواهید کیک آب پرتقال و یا تارت درست کنید ممکن است به این دستگاه نیاز پیدا کنید.

این یک آبمیوه‌گیر گریز از مرکز است، اما وقتی که می‌خواهید آب میوه‌های سخت، نرم و سبزیجات را بگیرید سرعت کمی دارد. بسته به اولویت شما، می‌تواند آب خالص بدون خمیر یا آب با خمیر درست کند. سبد آن دارای دندان‌های شکننده است که بسیار راحت‌تر از مدل‌های دیگر تمیز می‌شوند.

فقط یک دکمه برای خاموش کردن دستگاه وجود دارد، اما آبمیوه‌گیری به طور اتوماتیک سرعت مورد نیاز خود را حدس می‌زند. این بدان معنی است که نیازی نیست حدس بزنید سیب، گلابی یا خیار به چه سرعتی نیاز دارند بلکه خود دستگاه تشخیص می‌دهد. لوله تغذیه بزرگ بدان معنی است که به برش میوه‌ها و سبزیجات نیازی نیست. علاوه بر این، Novis طراحی‌های متنوعی ارائه می‌دهد، این دستگاه براق و بی‌نظیر در هفت رنگ روشن وجود دارد.

تنها نکته این است که چون هیچ قطعه استخراجی وجود ندارد، در صورت آب گرفتن از محصولات فیبری باید پالپ را خارج کنید.

۶- بهترین آبمیوه‌گیری از نظر کیفیت: آبمیوه‌گیری Hurom H-AA

Hurom H-AA

این آبمیوه‌گیری سرو صدای کمی دارد و بسیار با کیفیت است. شما می‌توانید با این دستگاه به راحتی کار کنید، زمانی که می‌خواهید ظرف آبمیوه را خالی کنید می‌توانید دکمه توقف را بزنید. این آبمیوه‌گیری در هر دقیقه ۴۳ دور می‌چرخد که سرعت آن شبیه سرعت موثر آبمیوه‌گیری‌های دستی می‌باشد. تفاله میوه را می‌توان تنظیم کرد تا در پایان آبمیوه‌گیری تفاله کمتری داشته باشد. این آبمیوه‌گیری برای کسانی خوب است که نمی‌خواهند تمام فیبر از محصولات خارج شود. یک سیستم قفل ایمنی، آبمیوه‌گیری را از ابتدا نگه می‌دارد و در صورتی که تمام قطعات به درستی نصب شود از دست ها محافظت می‌شود و دستگاه به درستی کار می‌کند.

این آبمیوه‌گیری به راحتی میوه‌ها و سبزیجات سخت و نرم و همچنین سبزیجات برگ سبز را مدیریت می‌کند. همچنین می‌تواند برای آسیاب کردن آجیل یا سویا برای شیر استفاده شود و حتی می‌تواند با مواد یخ زده برای بستنی هم استفاده شود.

۷- بهترین از نظر تمیزکردن: آبمیوه‌گیری KitchenAid EasyClean

KitchenAid EasyClean

یک شکایت رایج در مورد آبمیوه‌گیری‌ها این است که اگرچه تنها چند ثانیه طول می‌کشند تا آبمیوه‌گیری‌ها آب هویج و سیب را بگیرند و یک نوشیدنی فوق العاده درست کنند، اما تمیز کردن آنها می‌تواند خیلی طولانی‌تر باشد. آبمیوه‌گیری KitchenAid این مشکل را با یک دیسک سرامیکی و دندان‌های تیز فلزی حل کرده است. صفحه نمایش پالس آن قابل تنظیم است، در حالی که این دستگاه یک آبمیوه‌گیری سانتریفوژ باسرعت است، می‌تواند در سرعت‌های پایین‌تر برای میوه‌های نرم و سرعت‌های سریع برای میوه‌ها و سبزیجات سخت عمل کند.

۸- بهترین پیوست برای مخلوط‌کن ایستاده: آبمیوه‌گیری KitchenAid KSM1JA

KitchenAid KSM1JA

برای کسانی که نمی‌خواهند یک دستگاه دیگر را به وسایل آشپزخانه خود اضافه کنند، آبمیوه‌گیری KitchenAid ایده آل است. این آبمیوه‌گیری نه به عنوان یک آبمیوه‌گیری بزرگ یا قدرتمند بلکه به عنوان یک آبمیوه‌گیری مستقل عمل می‌کند. این دستگاه دارای سه صفحه نمایش پالپ متفاوت است، بنابراین می‌توانید انتخاب کنید که آب میوه چقدر غلظت داشته باشد. از آنجا که در این دستگاه یک لوله خوراکی کوچک وجود دارد، شما باید میوه ها و سبزیجات را به اندازه کافی بریزید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد