معرفی بهترین دستگاه‌های غذاساز در سال ۲۰۱۹

0 1,259

غذاساز یک دستگاه آشپزخانه چند منظوره است که می‌تواند به سرعت و به راحتی موادغذایی را برش، تکه تکه، خلال، چرخ و خمیر کند. بعضی از مدل‌ها همچنین می‌توانند در تهیه آب مرکبات و سبزیجات، به هم زدن خمیر کیک، مخلوط کردن خمیر نان، بهم زدن سفیده تخم‌مرغ و خردن گوشت و سبزیجات هم کمک کنند.

غذاساز در سال ۱۹۷۳ توسط Carl Sontheimer به بازار آمریکای شمالی معرفی شد، Carl Sontheimer یکسال برای وفق دادن مخلوط کن صنعتی فرانسه در آشپزخانه خانه وقت صرف کرده بود. چند سال طول کشید تا مصرف کنندگان متوجه شدند که چگونه دستگاه جدید می‌تواند مفید باشد. پس از آن غذاساز یکی از پرفروش ترین محصولات شد و اختراع Sontheimer باعث ساخت غذاساز در آشپزخانه‌های سراسر جهان شد.

۱. بهترین کلی: غذاساز Cuisinart DFP-14BCNY 14-Cup

Cuisinart

این دستگاه یک آشپزخانۀ واقعی است. اگرچه این غذاساز زرق و برق دار و لوکس نیست اما کار خود را به راحتی انجام می‌دهد. این دستگاه دارای دو دکمه بزرگ پدالی است، یکی برای “روشن” و یکی برای “خاموش / پالس”، و این تنها چیزی است که برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارید.

کاسه این غذاساز به اندازه ۱۴ فنجان است که برای پخت و پز به اندازه کافی بزرگ است. لوله تغذیه آن بسیار بزرگ است، بنابراین نیازی نیست غذاهایی مانند سیب زمینی را برش بزنید. این دستگاه حاوی زوردهنده‌های کوچک و بزرگ است، بنابراین می‌توانید سیب زمینی را در یک قطعه پردازش کنید یا هویج را بچرخانید.

این غذاساز شامل یک صفحه خردکن، یک صفحه برش و یک میله قابل جابجایی است که به هر دوی آنها متصل است. همچنین دارای یک تیغه فلزی است که کار خرد کردن، مخلوط کردن، ترکیب کردن، خمیر درست کردن و امولسیون را انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید یک رنگ کوچک در آشپزخانه خود داشته باشید، این غذاساز در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شود که با وسایل آشپزخانه یا خلق و خوی شما مطابقت دارند.

۲. بهترین بودجه: غذاساز Hamilton Beach با کاسه اسکرابر

Hamilton Beach

این غذاساز برای بودجه و آشپزخانه شما مناسب خواهد بود. این بزرگترین غذاسازی نیست که پیدا می‌کنید، اما ظرف آن به اندازه ۱۰ فنجان ظرفیت دارد که برای پیش غذای یک شام خانوادگی به اندازه کافی بزرگ است. اگر بخواهید برای درست کردن سالاد معروف خود چندبار از این غذاساز استفاده کنید، می‌توانید به راحتی ظرف آن را خالی کنید.

این غذاساز دارای دو سرعت و یک گزینه پالس است، بنابراین می‌توانید سس سالسا را بر اساس علاقه خود و خانواده‌تان درست کنید (مثلا سس سالسا صاف باشد یا دارای تکه‌های بزرگ باشد). در حالی‌که پردازنده در حال اجرا یا خاموش است، می‌توانید از کاسه اسکرابر استفاده کنید. بنابراین می‌توانید بدون برداشتن درب دو طرف کاسه را تمیز کنید.

این غذاساز شامل یک دیسک برش / قاچ زن برگشت پذیر و یک تیغه فولاد ضد زنگ برای خرد کردن، ترکیب، پوره کردن و غیره است. کاسه، درب و تیغه کار در ماشین ظرفشویی امن است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از این دستگاه استفاده کنید زیرا پاکسازی آن آسان است.

۳. بهترین پایه: غذاساز Cuisinart DLC-10SY با ۷ فنجان ظرفیت

Cuisinart DLC-10SY

این غذاساز کلاسیک تقریبا یکپارچه است. دکمه پدالی آن تنها برای روشن، خاموش و پالس استفاده می‌شود و عملیات آن بدون سر و صدا کنترل می‌شود. در حالی که این غذاساز مانند غذاساز Cuisinart DFP-14BCNY 14-Cup بزرگ نیست، اما تمام کارکردهای پسر عموی بزرگتر خود را انجام می‌دهد از جمله توانایی خمیر نان.

این غذاساز شامل یک دیسک برش متوسط، یک دیسک خردکن و یک تیغه برش فولاد ضد زنگ است که برای پردازش همه چیز از پنیر تا سس مایونز استفاده می‌شود. همچنین شامل یک پوشش تخت است که می‌توانید آن را در هنگام پردازش در کاسه استفاده کنید و یا زمانی که به اضافه کردن مواد غذایی در طول پردازش نیازی نیست از آن استفاده کنید.

این دستگاه مجهز به زوردهنده کوچک و بزرگ است و یک لوله تغذیه بزرگ دارد. بنابراین برای تهیه سوپ می‌توانید هویج و کرفس را به طور کامل داخل غذاساز قرار دهید. اما هنوز هم می‌توانید مواد غذایی بزرگتر را بدون برش به قطعات کوچک پردازش کنید. با خیال راحت از این دستگاه استفاده کنید، تمام قطعات آن قابل جابجایی است و می‌توانید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

۴. بهترین ظرفیت بزرگ: غذاساز Magimix 16-Cup

Magimix 16-Cup

اکثر پردازنده‌های مواد غذایی ۱۴ فنجان ظرفیت دارند، اما این دستگاه (ساخته شده در فرانسه توسط Robot Coupe) شانزده فنجان ظرفیت دارد که خیال شما را بابت درست کردن غذا برای میهمانی‌ها راحت می‌کند. این غذاساز نه تنها بزرگ است، بلکه شامل لوازم جانبی بسیاری است که مانند آن را در سایر غذاسازهای دیگر پیدا نخواهید کرد. این دستگاه شامل سه کاسه می‌شود، بنابراین شما می‌توانید با مقادیر کوچکی از غذا کار کنید و آن‌ها را یکی پس از دیگری عوض کنید. هنگامی که کارتان تمام شد، می‌توانید آنها را داخل دستگاه قرار دهید. بنابراین نیازی نیست که برای آن‌ها جا پیدا کنید.

این دستگاه دارای سه دکمه برای عملیات است، یکی برای توقف، یکی برای خودکار و دیگری برای pulsing. موتور القایی آن مقدار مصرف انرژی را تنظیم می‌کند، بنابراین می‌تواند از طریق مواد انبوه با سهولت کار کند. لوله تغذیه آن بزرگ است و می تواند غذاهای بزرگی را در خود جای دهد. همچنین دارای سه زوردهنده است که می‌تواند مواد غذایی باریک، متوسط و یا بزرگ را بدون نیاز به چرخش مدیریت کند.

تیغه برش توسط Sabatier ساخته شده است، به طوری‌که آنها از کیفیت چاقو می‌باشند. تیغه مخصوص خمیر برای مخلوط کردن و خمیر استفاده می‌شود. همزن آن می‌تواند مانند یک میکسر ایستاده سفیده تخم‌مرغ یا خامه را هم بزند. این غذاساز شامل دیسک‌های برش ۲mm و ۴mm، چرخ دنده‎های ۲mm و ۴mm و همچنین یک آبمیوه مرکبات می‌باشد.

کفگیر مخصوص آن برای تمیز کردن دستگاه گنجانده شده است و ظرف ذخیره سازی آن می‌تواند تمام تیغه‌ها و لوازم جانبی را نگه دارد. برنامه Magimix رایگان است و شامل صدها دستور العمل است. با خرید این دستگاه بیشتر از یک دستگاه استفاده می‌کنید.

۵. بهترین واحد فشرده: غذاساز Hamilton Beach با ذخیره سازی فشرده

Hamilton-Beach-comoact

این غذا ساز نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و دارای یک تکنولوژی انعطاف پذیر است. این دستگاه مایعات را از نشت نگه می‌دارد، در حالی‌که تیغه آن برای ایمنی قفل شده است.

این غذاساز دارای چهار دکمه است که تمیز کردن آن‌ها آسان است زیرا دکمه‌ها دارای دستگیره یا گوشه نیستند که غذاها و موادغذایی در بین آن‌ها گیر کند و سخت پاک شوند. شما می‌توانید دکمه بالا، پایین، خاموش یا پالس آن را انتخاب کنید، بنابراین می‌توانید سس سالسای خود را صاف یا پر از تکه‌های مواد غذایی درست کنید.

این غذاساز شامل یک دیسک برش قابل تنظیم و یک تیغه فولاد ضد زنگ برای خرد کردن، ترکیب کردن و امولسیون کردن است.

۶. بهترین مدل متوسط: غذاساز Cuisinart FP-11SV Elemental

Cuisinart-FP-11SV-Elemental

این غذاساز کوچک و ساده تنها چیزی است که برای درست کردن سس سالسا، مخلوط کردن سس سالاد، خرد کردن آجیل و پوره کردن برخی سبزیجات به آن نیاز دارید. کاسه این غذاساز به اندازه سه فنجان ظرفیت دارد و دارای یک تیغه قفل‌دار است که هنگام خالی شدن آن از کاسه خارج نمی‌شود. وقتی می‌خواهید مایعات را سرو کنید این قفل باعث می‌شود که مایعات نریزند.

این دستگاه دارای دو سرعت و یک گزینه پالس است، بنابراین همیشه می‌توانید نتایج مورد نظر خود را به بهترین وجه دریافت کنید. مخزن اختصاصی روی درب به شما امکان اضافه کردن روغن را می‌دهد.

کاسه، درب و تیغه آن در ماشین ظرفشویی امن است، بنابراین تمیز کردن آن آسان است. ذخیره سازی آن بسیار راحت است و می‌توانید آن را در هر جایی قرار دهید، سیم آن روی دستگاه قرار می‌گیرد.

۷. بهترین مینی: غذاساز سه و نیم فنجانی KitchenAid KFC3516CS

KitchenAid-KFC3516CS

این دستگاه دو در یک، یک غذاساز و یک مخلوط‌کن است. فقط از شیشه مخلوط‌کن به کاسه غذاساز سوئیچ می‌شود و دوباره برمی‌گردد. این دستگاه همچنین شامل یک فنجان مسطح است که همه کاره است.

شما می‌توانید برای تهیه سالسا، اسموتی و شیرینی از این دستگاه استفاده کنید. این غذاساز دارای هفت گزینه سرعت است که کافی است یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین دارای یک گزینه اضافی دارد که می‌توانید از آن برای خرد کردن آجیل یا سالسای غلیظ استفاده کنید.

ظرف مخلوط‌کن از شیشه ساخته شده است و ۶ فنجان ظرفیت دارد، در حالی که کاسه غذا ۵ فنجان است. پردازشگر غذاساز شامل یک تیغه برش و یک تیغه خردکن است که به خوبی غذاها را برش می‌دهد.

۸. بهترین غذاساز و مخلوط کن: غذاساز و مخلوط‌کن Oster

Oster

این غذاساز به برق نیازی ندارد و تنها با کشیدن ساده یک دسته کار می‌کند. دو تیغه چرخش آن در دو جهت مخالف قرار دارند، به این ترتیب آنها نسبت به غذاسازهای دایره‌ای زمان بیشتری برای خردکردن مواد غذایی صرف می‌کنند. در حالی که بازوهای ایستاده آن در بالا و پایین غذا را به تیغه‌ها می‌فرستند. حتی غذای سخت مانند هویج یا آجیل، هم به تلاش کمی نیاز دارند. با چند بار کشش می‌توانید یک سس سالسا تهیه کنید، در حالی که کشش بیشتر می‌تواند به شما یک پوره صاف بدهد.

کاسه آن کوچک است و تنها سه فنجان ظرفیت دارد، بنابراین برای درست کردن غذا برای میهمانی‌های بزرگ مناسب نیست. از آنجایی که این دستگاه به نیروی زیادی نیاز ندارد، می‌توانید از آن برای درست کردن کباب استفاده کنید یا آن را با خود به پیک نیک ببرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد