بهترین دستگاه تصفیه هوا

0 1,089

اگر به دنبال خرید یک دستگاه تصفیه هوا عالی هستید؛ صفحه خوبی را باز کرده‌اید. در این لیست بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا را به شما معرفی می‌کنیم؛ این دستگاه‌های تصفیه هوا، باکیفیت خوب و قابلیت‌های کاربردی و قیمت مناسب طراحی و تولید شده‌اند و جزء پرفروش‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا هستند.

قبل از آنکه با بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا آشنا شوید؛ بهتر است چند اصطلاح کلیدی در این دستگاه‌ها را یاد بگیرید:

  • فیلتر HEPA این نوع فیلتر بسیار فوتاکم است و ۹۹.۹۷٪ از کوچکترین ذرات به اندازه (۳ میکرون) را به دام می‌اندازد.
  • فیلتر کربن – این فیلتر در داخل خانه، بوی ناشی از حیوانات اهلی، پخت‌وپز، مواد شیمیایی و سایر موارد بودار را به خود جذب می‌کند.
  • Ionizer این فناوری یون‌هایی را در هوا منتشر می‌کند که به آلاینده‌ها حمله می‌کنند. در این فناوری به‌جای جمع‌آوری ذرات درون یک فیلتر مانند HEPA، ذرات روی زمین قرار می‌گیرند و جذب می‌شوند. بعضی از یونیزه سازها شامل یک صفحه جمع‌آوری الکترواستاتیک هستند که ذرات را روی آن جذب می‌شود.
  • فناوری PlasmaWave – این فناوری یک نوع فناوری یونیزه ایمن‌تر است. فناوری PlasmaWave به‌جای استفاده از یون‌ها، از بخار آب برای از بین بردن آلاینده‌ها در هوا استفاده می‌کند.
  • Ultra Violet (UV-C) Light – این فناوری با طیف ایمن از نور باعث از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در هوا می‌شود و یک محیط خانگی بدون میکروب و استریل ایجاد می‌کند.
بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا Rabbit Air MinusA2

۱. دستگاه تصفیه هوا Rabbit Air MinusA2

دستگاه تصفیه هوا MinusA2 یکی از بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی است؛ زیرا این دستگاه یک فرایند تصفیه ۶ مرحله‌ای ارائه می‌دهد که باعث می‌شود هوای درون خانه کاملاً پاک و استریل شود. هیچ یک از دستگاه‌های موجود در بازار این قابلیت را با این میزان کارایی ارائه نمی‌دهند. این دستگاه به حدی خوب است که مجله Cigar Aficionado آن را به عنوان دستگاه تصفیه هوا شماره ۱ برای از بین بردن دود دخانیات معرفی کرده است.

مراحل تصفیه دستگاه MinusA2 به شرح زیر است:

  • پری فیلتر – برای گرفتن بزرگ‌ترین ذرات.
  • فیلتر متوسط ​​- برای به دام انداختن ذرات آلرژی‌زا و گردوغبار.
  • فیلتر BioGS HEPA – یک نمونه پایدارتر از فیلتر واقعی HEPA برای یه گیر انداختن کوچکترین ذرات ممکن.
  • فیلتر کربن – برای از بین بردن بو، گازها و بخارات شیمیایی.
  • فیلتر سفارشی – متناسب با نیازهای خاص خود، باعث جذب سموم، از بین بردن موارد حساسیت‌زا به حیوانات خانگی و یا از بین بردن بو.
  • ژنراتور یون – برای بیرون کشیدن آلاینده‌های موجود از هوا (به‌طوری که هیچ یک از آن‌ها به ریه‌های شما نرسند).

علاوه بر این، Rabbit Air به شما این امکان می‌دهد تا پنل جلویی را با دو رنگ مختلف (سفید و سیاه) و طراحی‌های متعددی انتخاب نمایید. این دستگاه تصفیه هوا قادر است به صورت ایستاده قرار گرفته و یا با استفاده از یک براکت بر روی یک دیوار نصب شود. دستگاه تصفیه فوق می‌تواند مناطق وسیعی تا ۷۰۰ فوت مربع را پوشش دهد. البته این دستگاه گران است؛ اما شما حداکثر کارایی را از آن به دست می‌آورید.

دستگاه تصفیه هوا Levoit LV-PUR131

۲. دستگاه تصفیه هوا Levoit LV-PUR131

این دستگاه تصفیه برند Levoit فروش بالایی دارد و برای اتاق‌های متوسط و بزرگ مناسب است؛ شما می‌توانید از آن برای منزل یا محل کارتان استفاده کنید. در این دستگاه از یک سیستم تصفیه ۳ مرحله‌ای استفاده شده است که ضروری‌ترین فیلترها را در خود جای داده و هوای سالمی را به شما می‌بخشد.

  • فیلتر اولیه
  • فیلتر HEPA واقعی
  • فیلتر کربن

شما می‌توانید از این دستگاه تصفیه هوا در سه حالت خودکار، دستی و حالت خواب استفاده کنید. در حالت اتوماتیک و خودکار، بسته به میزان آلاینده‌هایی که در هوا وجود دارد، دستگاه سرعت فن خود را کم و یا زیاد می‌کند. در حالت دستی شما می‌توانید با توجه به تشخیص خود سرعت دستگاه را تنظیم نمایید و در حالت خواب دستگاه آرام کار کرده و مزاحمتی برای ما ایجاد نمی‌کند. این دستگاه می‌تواند محدوده‌ای به اندازه ۳۲۲ فوت مربع را پوشش دهد. یک مدل قابل‌حمل کوچک‌تری نیز ارائه شده که تنها ۸۶ فوت مربع را پوشش می‌دهد.

دستگاه تصفیه هوا Coway Mighty

۳. دستگاه تصفیه هوا Coway Mighty

یکی دیگر از محصولاتی که در صدر لیست بهترین دستگاه تصفیه هوا قرار گرفته؛ دستگاه Coway Mighty است. این دستگاه از فیلتراسیون ۴ مرحله‌ای استفاده می‌کند که شامل موارد زیر می‌باشد:

دستگاه تصفیه هوا Coway Mighty

  • فیلتر HEPA واقعی
  • فیلتر کربن
  • یونیزه کننده
  • فیلتر اولیه (پری فیلتر)

علاوه بر این، این دستگاه دارای یک حالت Eco است که باعث به‌صرفه شدن هزینه‌های شما می‌شود. در این حالت، زمانی که دستگاه تشخیص دهد هوا پاک است؛ تمام سیستم را خاموش می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود؛ سایر محصولات تنها سرعت فن را کم‌وزیاد می‌کنند. شما می‌توانید این دستگاه را در دو رنگ سیاه‌وسفید و متناسب با دکوراسیون خانه‌تان خریداری کنید؛ این دستگاه قادر است تمام گردوغبار، باکتری‌ها، بو و سایر مواد حساسیت‌زا را در محدوده یک اتاق ۳۶۰ فوت مربعی از بین ببرد.

دستگاه از بین برنده آلرژی‌های محیط Honeywell HPA300

۴. دستگاه از بین برنده آلرژی‌های محیط Honeywell HPA300

اگر از آلرژی رنج می‌بردید بهتر است این دستگاه تصفیه خانگی را خریداری کنید؛ این برند یکی از بهترین برندها در زمینه از بین بردن عوامل آلرژی‌زا است. مشابه سایر دستگاه‌های تصفیه هوا موجود در این لیست، HPA300 از دو فیلتر قدرتمند برای تمیز کردن هوا استفاده می‌کند:

  • فیلتر HEPA واقعی
  • فیلتر کربن

آنچه این محصول را بسیار جذاب می‌کند؛ اندازه جمع و جور و درعین‌حال قدرت بالای آن در تصفیه اتاق تا اندازه ۴۶۵ فوت مربع است. این دستگاه بیشتر برای اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های خواب مناسب می‌باشد. بااین‌حال اگر فضای مورد نظرتان نیز کوچک است و می‌خواهید در هزینه صرفه جویی کنید؛ می‌توانید مدل HPA200 (مناسب برای فضای ۳۱۰ فوت مربعی) و یا مدل HPA100 ( مناسب برای ۱۵۵ فوت مربع) را خریداری کنید.

دستگاه تصفیه هوا Winix PlasmaWave 5500-2

۵. دستگاه تصفیه هوا Winix PlasmaWave 5500-2

برند Winix به دلیل تولید باکیفیت‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا شناخته شده است و دستگاه PlasmaWave 5500-2 نیز از این قاعده مستثنا نیست. آنچه باعث برجسته شدن این دستگاه می‌شود، فناوری PlasmaWave است که از آن برای تمیز کردن هوا استفاده می‌کند. هیچ دستگاه تصفیه هوای دیگری در بازار این توانایی را ندارد. PlasmaWave بو، آلرژی‌ها، بخارات شیمیایی و سایر آلاینده‌ها در سطح مولکولی را تشخیص داده و آن‌ها را فیلتر می‌کند. این کار را بدون تولید ازن مضر انجام می‌دهد. در این دستگاه از فیلتر واقعی HEPA برای از بین بردن گردوغبار و مواد حساسیت‌زا و یک فیلتر کربن قابل شستشوی طولانی مدت برای کاهش بو استفاده می‌شود. مساحت تحت پوشش این دستگاه تا ۳۶۰ فوت مربع است که برای اکثر مصارف خانگی ایدئال می‌باشد.

دستگاه تصفیه هوا Winix HR900 Ultimate

۶. دستگاه تصفیه هوا Winix HR900 Ultimate

در این قسمت با یکی دیگر از دستگاه‌های تصفیه هوا برند Winix آشنا می‌شوید؛ البته این دستگاه بیشتر برای از بین بردن بو و مواد حساسیت‌زای حیوانات طراحی شده است. در این دستگاه از یک فیلتر ۵ مرحله‌ای برای از بین بردن بو حیوانات خانگی، مو و سایر موارد حساسیت‌زا استفاده می‌شود.

  • فیلتر HEPA واقعی
  • فیلتر کربن
  • فناوری PlasmaWave
  • پری فیلتر حیوان خانگی
  • پری فیلتر قابل شست‌وشو

یکی از قابلیت‌های مهم در این دستگاه دو سنسور هوشمند است که مواد حساسیت‌زا و بوی حیوانات خانگی را کنترل می‌کند و به صورت خودکار دستگاه این آلاینده‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این یک سنسور نوری نیز به کار گرفته شده تا در مواقعی که لامپ خانه را خاموش می‌کنید؛ دستگاه به حالت خوب برود. این قابلیت به صرفه جویی انرژی کمک کرده و باعث می‌شود از این دستگاه به راحتی در اتاق خوابتان نیز استفاده کنید؛ بدون آنکه در فرایند خوابتان اختلال ایجاد کند. این محصول مساحتی به اندازه ۳۰۰ فوت مربع را پوشش می‌دهد و یک محصول مناسب برای خانه‌هایی است که حیوانات خانگی دارند.

دستگاه تصفیه هوا همیلتون Hamilton Beach Compact Pet

۷. دستگاه تصفیه هوا همیلتون Hamilton Beach Compact Pet

اگر سگ یا گربه دارید و برای از بین بردن بوی حیوانات و رهایی از موهای آن‌ها به یک دستگاه تصفیه نیاز دارید؛ این دستگاه جمع و جور همیلتون برای شما مناسب است. این دستگاه یک دستگاه ارزان قیمت است که کارایی خوبی را به شما ارائه می‌دهد. در این دستگاه تصفیه هوا از یک فیلتر دائمی از نوع HEPA استفاده شده که هرگز نیازی به تعویض ندارد و شما می‌توانید آن را تمیز کرده و دوباره استفاده کنید. علاوه بر این شامل دو فیلتر کربن است تا بوی خانه را از بین ببرد. یکی دیگر از دلایلی که این دستگاه یکی از تصفیه کننده‌های هوا با بالاترین امتیاز بوده این است که فضایی تا ۱۶۰ فوت مربع را پوشش می‌دهد؛  درحالی‌که بسیاری از دستگاه‌ها جمع و جور و قابل‌حمل تنها نیمی از این مساحت را تصفیه می‌کنند.

دستگاه تصفیه هوا Alen BreatheSmart

۸. دستگاه تصفیه هوا Alen BreatheSmart

آیا به دنبال یک دستگاه قابل تنظیم برای مساحت‌های بزرگ هستید؟ این محصول برای شما مناسب است. دستگاه تمیز کننده هوا Alen BreatheSmart چندین قدرت پردازشی را در اختیار شما می‌گذارد که بی همتا است.

  • ۱۵ رنگ و طرح‌های متفاوت در پانل جلو دستگاه- که به شما این امکان را می‌دهد تا با دکوراسیون و سبک خانه، آن را انتخاب نمایید. رنگ‌های آن شامل سفید، سیاه، آبی، صورتی و موارد دیگر است.
  • ۴ فیلتر HEPA – فیلتر Pure (برای آلرژی)، فیلتر Silver (برای آسم)، FreshPlus (برای بخارات دود و مواد شیمیایی) و OdorCell (برای حیوانات خانگی و بوی کودک).
  • ویژگی SmartSensor – این فناوری به طور خودکار آلاینده‌ها را تشخیص داده و با تغییر کیفیت هوا، تنظیم می‌شود. این امر باعث طولانی شدن عمر فیلتر و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

این دستگاه تصفیه هوا همچنین یکی از قدرتمندترین محصولات موجود در این لیست است. این دستگاه می‌تواند یک اتاق تا مساحت ۱۱۰۰ فوت مربع را پوشش دهد.

دستگاه تصفیه هوا Pure Enrichment PureZone

۹. دستگاه تصفیه هوا Pure Enrichment PureZone

این دستگاه یکی دیگر از بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا با فروش بالا است که از یک سیستم تمیز کننده هوا ۳ مرحله‌ای استفاده می‌کند و یکی از این مراحل شامل یک نور UV-C ضدعفونی کننده و قدرتمند است. این محصول به بسیاری از آلاینده‌های موجود در هوا حمله می‌کند و باعث می‌شود اتاقتان استریل شود.

فیلتراسیون در دستگاه تصفیه هوا Pure Enrichment PureZone به شرح زیر می‌باشد:

  • فیلتر HEPA واقعی – برای جذب آلرژی‌های میکروسکوپی، گردوغبار.
  • فیلتر کربن – برای کاهش بوی خانگی ناشی از مواد شیمیایی، دود، پخت‌وپز و حیوانات خانگی.
  • نور UV-C – برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در هوا (بنابراین محیط خانه شما بدون میکروب و سالم باقی بماند).

این پاک‌کننده هوا برای افرادی مناسب است که مستعد ابتلا به بیماری هستند و ترجیح می‌دهند همیشه سالم باشند . اندازه آن برای اتاق‌های کوچک و متوسط ​​بسیار عالی است و می‌تواند فضایی تا ۲۰۰ فوت مربع را تصفیه کند.

دستگاه تصفیه هوا AIRMEGA 300S Smart

۱۰. دستگاه تصفیه هوا AIRMEGA 300S Smart

این دستگاه یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌ها تصفیه هوای خانگی است و در آن از ویژگی Smart Enabled استفاده شده تا به صورت بی‌سیم و از طریق وایفای کنترل شود. این دستگاه با تمام دستگاه‌های iOS و Android متصل شده و شما می‌توانید از طریق برنامه نصب شده روی گوشی هوشمند، بر عملکرد آن نظارت داشته باشید. در واقع این دستگاه می‌تواند دقیقه به دقیقه میزان آلودگی هوا را ردیابی کرده و بر روی صفحه نمایش گوشی‌تان نشان دهد. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق گوشی همراه برنامه‌های تمیز کننده را تنظیم نمایید. در این دستگاه از فیلتراسیون دومرحله‌ای استفاده می‌شود:

  • فیلتر HEPA واقعی
  • فیلتر کربن

و درنهایت دارای رنگ سفید و گرافیتی است؛ بیشترین فضایی که این دستگاه تصفیه پوشش می‌دهد معادل ۲۵۶۱ فوت مربع است. اگر نسخه بی‌سیم این دستگاه برای شما کارایی ندارد؛ شما می‌توانید مدل AIRMEGA 300 با قیمت ارزان‌تر دریافت کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد