بهترین دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای

0 1,112

پیشرفت علم و معرفی گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های با کیفیت، تا حدودی بازار دوربین‌های عکس‌برداری را خدشه‌دار کرده است؛ بااین‌حال بسیاری از کاربران هنوز هم ترجیح می‌دهند از دوربین‌های استاندارد برای عکس‌برداری بهره برده و از گوشی همراه تنها برای برقراری تماس استفاده می‌کنند. امروزه دوربین‌های عکاسی پیشرفت بسیاری کرده‌اند و بسته به فنّاوری که در آن‌ها به کار گرفته شده است؛ دارای قیمت‌های متنوع هستند. دوربین‌های حرفه‌ای برای کاربران حرفه‌ای مناسب است؛ درصورتی‌که شما یک عکاس عادی هستید؛ نیازی به پرداخت هزینه زیاد و خرید دوربین‌های حرفه‌ای ندارید؛ شما می‌توانید با خرید دوربین‌های مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای نیز نیازهای خود را رفع کنید. در این قسمت می‌خواهیم چند مدل از بهترین دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم که قابلیت‌های بیشتری از دوربین‌های مبتدی دارند؛ اما قیمت آن‌ها به اندازه دوربین‌های حرفه‌ای موجود در بازار سر به فلک نکشیده است.

۱. دوربین‌های شرکت کانن

شرکت کانن یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده دوربین عکاسی و فیلم‌برداری و لوازم جانبی به‌حساب می‌آید که در دنیا طرفداران زیادی دارد. شرکت کانن در دسته‌بندی دوربین‌های خود از کدبندی استفاده می‌کند و به این ترتیب دوربین‌های آماتور، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای خود را از هم تفکیک کرده و انتخاب را برای مصرف کننده آسان‌تر خواهد کرد. دوربین‌های حرفه‌ای کانن کد یک رقمی و دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای کد دو رقمی و در نهایت دوربین‌های آماتور کانن کد سه رقمی دارند. البته با پیشرفت کانن در این زمینه دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای آن نیز امروزه کار یک دوربین حرفه‌ای را انجام می‌دهند و بی‌انصافی است که به آن دوربین نیمه‌حرفه‌ای بگوییم. در این قسمت شما را با چند مدل از دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای کانن آشنا می‌کنیم:

دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای: دوربین کانن مدل EOS 80D

این دوربین کانن یکی از بهترین دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای آن به‌حساب می‌آید که دارای حسگر CMOS با دقت ۲۶ مگاپیکسل و دقت مؤثر ۲۴ مگاپیکسل است؛ طراحی دوربین بسیار زیبا است و با توجه به وزن آن می‌توانید با یک دست آن را نگه داشته و بدون لرزش دست عکاسی کنید. صفحه‌نمایش آل سی دی روی بدنه این دوربین ۳ اینچی و چشمی اپتیکال است. از این دوربین می‌توان برای ثبت عکس‌ها در هر نوع زاویه‌ای استفاده کرد و با توجه به سرعت ثبت عکس پیاپی ۷ فریم بر ثانیه برای ثبت عکس‌های ورزشی و در حال حرکت ایدئال می‌باشد. حداکثر سرعت شاتر این دوربین ۱/۸۰۰۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر آن ۳۰ ثانیه است و حساسیت آن از ۱۰۰ تا ۱۶۰۰۰ قابل‌ تنظیم است. تصاویر و ویدئوهای ضبط شده توسط این دوربین بر روی کارت حافظه ثبت می‌شود و دارای پورت‌های USB، HDMI و پورت تلویزیون می‌باشد. دوربین EOS 80D ویدئوهای ۴K را ضبط نمی‌کند و تنها قابلیت ثبت ویدئوهای فول اچ دی  (۱۰۸۰ full HD) با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را در خود جای داده است و این مورد تنها ضعف و ایراد این دوربین کانن به‌حساب می‌آید.

دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای: دوربین کانن مدل EOS Rebel SL3

رابط کاربری این دوربین بسیار ساده و یک صفحه‌نمایش لمسی با زاویه دید مناسب بر روی آن قرار داده شده است که فرایند عکاسی را ساده‌تر و لذت بخش تر می‌کند. این دوربین بسیار سبک است و وزنی معادل با ۴۴۹ گرم دارد؛ به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن را با یک دست کنترل کرده و عکاسی کنید. سنسور  ۲۴.۱ مگاپیکسلی APS-C CMOS با ابعاد ۲۲.۳ در ۱۴.۹ میلی متر پردازنده قدرتمند DIGIC 8 و نمایشگر لمسی ۳ اینچی با قابلیت چرخش ۱۸۰ از ویژگی‌های قابل توجه آن به‌حساب می‌آید. دوربین EOS Rebel SL3 اولین دوربین سری EOS با فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و قابلیت شناسایی چشم است. این مدل نسبت به مدل قبلی خود قابلیت‌های بیشتری دارد؛ ویژگی‌هایی مانند ضبط ویدئوهای ۴K و فوکوس اتوماتیک بهتر باعث شده که مدل EOS Rebel SL3 فروش بیشتری داشته باشد. فقدان لرزشگیر سنسور در این مدل ممکن است طرفداران کانن را ناامید کند؛ اما لرزشگیر اپتیکال آن، این کار تا میزانی انجام می‌دهد. این دوربین از قابلیت‌هایی مانند وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و دارای میکروفن و اسپیکر داخلی نیز می‌باشد؛ علاوه بر این پشتیبانی دوربین از کارت حافظه باعث شده تا عکس‌ها و فیلم‌ها به راحتی قابل ذخیره‌سازی و انتقال باشند.

۲. دوربین‌های نیکون

شرکت نیکون یکی دیگر از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید دوربین‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری و تجهیزات فرعی آن است. این شرکت با تولیدات کاربرپسندِ خویش در چند حوزه توانسته است بخش عمده‌ای از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد؛ در این قسمت شما را با چند مدل از دوربین‌های نیکون آشنا می‌کنیم.

دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای: دوربین نیکون مدل D7500

این دوربین نیکون در مقایسه با همتای خود (Canon EOS 80D) از قابلیت‌های بهتری برخورد دار  است و ثبت تصاویر با سرعت ۸ فریم بر ثانیه و توانایی ضبط ویدئوهای ۴K UHD را در خود جای داده است. اما رزولوشن پایین‌تری دارد (۲۰ مگاپیکسل در برابر ۲۴ مگاپیکسلی). یکی از قابلیت‌های خوب این دوربین این است که می‌تواند بر روی بیش از ۵۱ نقطه فوکوس کند؛ این دوربین دارای  یک تثبیت‌کننده تصویر سه محوره است که در حین فیلم‌برداری با کیفیت فول اچ دی می‌توان از آن استفاده کرد. شما می‌توانید از قابلیت هدفون و میکروفن این دوربین استفاده کرده و در حین فیلم‌برداری صدا را نیز ضبط کنید. نوع صفحه‌نمایش روی دوربین از نوع TFT LCD Monitor با اندازه ۳.۲  اینچی و از نوع لمسی است. این دوربین دارای پورت‌های USB، HDMI است اما خروجی تلویزیون ندارد.

دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای: دوربین نیکون مدل D3500

اگر قابلیت‌های دوربین نیکون D7500 و کانن EOS 80D بیشتر از آن چیزی است که نیاز دارید، نیکون D3500 یک انتخاب خوب برای شما است که با قیمت پایین‌تر و ویژگی‌های ابتدایی ارائه شده است. این دوربین کوچک، سبک و ارزان است اما نسبت به دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای در سطح پایین‌تری قرار گرفته است. این دوربین از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی CMOS استفاده می‌کند؛ پردازنده این دوربین از مدل EXPEED 4 است و می‌تواند با سرعت ۵ فریم بر ثانیه عکاسی کند. این دوربین قابلیت ضبط ویدئو با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت فول اچ دی را در خود جای داده است. صفحه‌نمایش سه اینچی از نوع TFT-LCD آن لمسی نیست و عملکردها از طریق دکمه‌ها اعمال می‌شود. دوربین D3500 دارای پورت‌های USB، HDMI و خروجی تلویزیون است و از میکروفن و بلندگوی داخلی نیز استفاده می‌کند.

دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای: نیکون D500

این دوربین با سرعت فوق‌العاده ده فریم بر ثانیه برای افرادی که به عکاسی های هیجان‌انگیز و ورزشی علاقه‌مند هستند؛ بسیار مناسب است؛ وزن آن ۸۶۰ گرم می باشد و از حسگر CMOS با دقت ۲۲ مگاپیکسل و دقت مؤثر۲۱ مگاپیکسل استفاده‌ می‌کند. این مدل بسیاری از قابلیت‌های مدل D5 را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما  اندازه سنسور APS-C ان کوچک‌تر و ۲۳.۵ x 15.7 mm است. پردازنده این دوربین Expeed 5 می باشد و شما می‌توانید با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ویدئوهای K 4  ضبط کنید؛ صفحه‌نمایش این دوربین از نوع LCD لمسی در اندازه ۳.۲ اینچ با دقت ۲۳۵۹۰۰۰ نقطه است و دارای چشمی اپتیکال می‌باشد. امکاناتی مختلفی مانند عکاسی پیاپی، زمان‌سنج خودکار، Wi-Fi ،GPS و تصویر زنده Live View  نیز در این دوربین به کار گرفته شده است. باتری به کار رفته در دوربین D500 از نوع لیتیوم یونی است و ۱۹۰۰ میلی آمپر ساعت قدرت دارد. این دوربین دارای پورت‌های USB ،HDMIو خروجی تلویزیون است و از میکروفن و بلندگوی داخلی نیز استفاده می‌کند.

۳. دوربین پنتاکس

شرکت پنتاکس یک شرکت ژاپنی در زمینه تولید دوربین‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری است که در این بخش با دو مدل از دوربین‌های این شرکت آشنا می‌شوید:

دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای: دوربین پنتاکس مدل Pentax KP

این دوربین جدید شرکت پنتاکس به لرزشگیر داخلی مجهز شده و دارای یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی فوق‌العاده است که حساسیت iso بسیار فوق‌العاده  تا ۸۱۹۲۰۰ دارد. لرزشگیر نصب شده در این دوربین می‌تواند تا ۵ استاپ لزرش حاصل از دست را کنترل کند. این دوربین از قابلیت‌هایی مانند  Pixel Shift Resolution و AA Filter Simulation بهره می برد و سیستم فوکوس SAFOX 11  با ۲۷ نقطه فوکوس را در خود جای داده است. صفحه‌نمایش این دوربین ۳ اینچی و از نوع TFT LCD با قابلیت لمسی می‌باشد که  توانایی فیلم‌برداری و عکاسی با LiveView را در خود جای داده است. از قابلیت‌های ایمنی این دوربین می‌توان به بدنه قوی و عایق در برابر گردوغبار و رطوبت اشاره کرد؛ علاوه بر این شما می‌توانید در دمای منفی ده درجه نیز از این دوربین استفاده کنید؛ بدون آنکه در عملکرد آن مشکلی ایجاد شود. این دوربین برای عکاسی طبیعت بسیار مناسب است و با سرعت ۷ فریم بر ثانیه می‌تواند عکس ثبت کند. دوربین پنتاکس KP دارای میکروفن و خروجی هدفون می‌باشد و به وایفای وصل می‌شود؛ اما فاقد بلوتوث است.

دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای: دوربین پنتاکس مدل K-1 Mark II

دوربین پنتاکس مدل K-1 Mark II از یک سنسور ۳۶ مگاپیکسلی فاقد فیلتر استفاده می‌کند؛ در نتیجه خروجی آن تصاویر شارپ تر با جزئیات بیشتر را نشان می‌دهد. پردازنده این دوربین Prime IV است که باعث افزایش سرعت عملکرد سیستم شده است. این دوربین پنتاکس نیز با حساسیت سنسور iso تا رقم ۸۱۹۲۰۰  کار می‌کند. این دوربین نیز از ویدئوهای ۴K پشتیبانی نمی‌کند و ویدئو های ضبط شده به وسیله آن با کیفیت فول اچ دی ثبت می‌شوند. شرکت پنتاکس در مدل K-1 Mark II از لرزشگیر ۵ محوره استفاده کرده است. به همین دلیل لرزش دست را در ۵ محور خنثی کرده و عکس و فیلم با کیفیت بهتری تحویل می‌دهد. از دوربین پنتاکس مدل K-1 Mark II می‌توان در شرایط محیطی استفاده کرد که نور کمی وجود دارد؛ در شرایط تاریک به سرعت شاتر بالا نیاز داریم که این دوربین می‌تواند ما را به آن هدف برساند. بدنه این دوربین نیز به صورت کاملاً مقاوم و از آلیاژ  منیزیم ساخته شده که وزن خیلی کمی دارد؛  و در برابر رطوبت و گردو غبار مقاوم است و شما از آن می‌توانید در هوای سرد و زیر ده درجه سانتی گراد نیز استفاده نمایید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد