بهترین روش اتو کشیدن مو

0 2,979

امروزه بسیاری از خانم‌ها و آقایان دوست دارند که موهایشان صاف، نرم و براق باشد؛ در این راستا از ابزارها و روش‌های مختلفی مانند سشوار و اتوی مو کمک می‌گیرند. هرچند که کیفیت اتو مو و سشوار در صاف کردن موهایتان بسیار اهمیت دارد؛ بااین‌حال  اگر نکات و تکنیک‌های کاربردی در این زمینه را یاد بگیرید و به کار ببرید بدون شک موهایتان به بهترین وجه ممکن صاف و براق خواهد شد. در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم در مورد روش‌ها و نکات صاف کردن مو به‌وسیله اتو حرف بزنیم.

برای اتوکشیدن مو به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

اتوکشیدن درصورتی‌که با ابزارها و وسایل خاص و مناسب انجام شود؛ کارایی شما را بالاتر می‌برد و میزان آسیب به موهایتان را نیز کاهش می‌دهد. در این راستا به یک اتوی مو خوب مجهز به کنترل دمایی، یک شانه و برس، چند عدد کلیپس مو، یک اسپری محافظت کننده از مو، سشوار و روغن‌های تقویت‌کننده برای بعد از اتوکشی نیاز دارید.

بهترین روش اتو کشیدن مو

  • اتو مو: اتو مو مهم‌ترین وسیله برای صاف کردن مو است که در مدل‌ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. نیازی نیست گران‌ترین مارک را خریداری کنید؛ از اتو موهایی استفاده کنید که قابلیت کنترل حرارت را در خود جای داده‌اند. با کنترل حرارت می‌توانید به آسانی موهایتان را صاف کنید. البته اتو موهایی که دارای صفحات ترومالین سرامیکی هستند؛ با آسیب کمتری موهایتان را صاف و براق می‌کنند. این اتوها سریع‌تر گرم می‌شوند و گرما را به‌صورت یکنواخت‌تری توزیع می‌کنند. دما در طول استفاده ثابت می‌ماند و کم نمی‌شود. اتوی موی سرامیکی، یون‌های منفی تولید می‌کند که هنگام صاف کردن موها، رطوبت آن‌ها را حفظ کرده  و مانع از ایجاد الکتریسیته در موها می‌شود.
  • نرم‌کننده و شامپو مو: مناسب برای تمیزی و نرم کردن موها
  • سشوار: برای خشک کردن کامل موها، قبل از اتوکشی
  • کلیپس و گیره: برای تقسیم‌بندی مو، اگر حجم موهایتان زیاد است بهتر است در ابتدا موهایتان را شانه کرده و با کلیپس مو آن را تقسیم‌بندی کنید.
  • برس و شانه مو: شانه مو یکی دیگر از وسایلی است که در صاف کردن مو به آن احتیاج دارید؛ در این راستا می‌توانید از شانه‌های دانه ریز و مخصوص اتوکشی در بازار استفاده کنید.
  • روغن‌های طبیعی: استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و زیتون بعد از فرایند اتوکشی بسیار اهمیت دارد.

۱. موهایتان را بشویید

قبل از روشن کردن اتو مو، موهایتان را بررسی کنید که آیا تمیز، نرم و مرطوب است؟ اگر این‌طور نیست بهتر است اتو مو را خاموش کرده و در ابتدا موهایتان را آماده کنید. موهایتان را با یک شامپو بشویید و تمیز کنید و درنهایت به آن نرم‌کننده بزنید. این کار باعث می‌شود موهایتان نرم و لطیف‌تر شده، کثیفی‌ها و روغن‌های اضافه از سطح آن پاک شود و فرایند اتوکشی سریع‌تر و با راندمان بالایی به پایان برسد. بهترین زمان برای اتوکشیدن مو، بعد از شست‌وشوی آن با شامپو نرم‌کننده است. موهای تمیز راحت‌تر از موهای کثیف و چرب صاف می‌شود؛ بنابراین هیچ گونه کرم مو و یا روغن اضافه نباید بر روی موهای‌تان وجود داشته باشد.

۲. از اسپری محافظت کننده در برابر گرما استفاده کنید

گاهی اوقات فکر می‌کنیم که یک وسیله حرارتی ماند اتو مو استاندارد است و تمام  مسائل حفاظتی در آن به کار رفته است. برعکس این شما هستید که باید بسیاری از این موارد حفاظتی را بر روی موهایتان اعمال کرده و آن‌ها را آماده کنید. بنابراین موهایتان باید آمادگی اتوکشی را داشته باشد تا در اثر تماس مستقیم با حرارت آسیب کمتری ببیند. بعد از اعمال شامپو و نرم‌کننده بر روی موها می‌توانید از سرم  محافظتی بر روی آنها استفاده کنید. امروزه سرم های موی محافظ در برابر حرارت، در برندها و مارک‌های مختلفی موجود هستند. اکثر این محصولات دارای علامت اتو و سشوار بر روی بدنه خود می‌باشند. آن را بر روی موهای مرطوبتان اسپری کنید تا مقاومت موهایتان در برابر حرارت بیشتر شود. برخی از این محصولات مقاوم در برابر رطوبت هستند و از موهایتان در آب و هوای شرجی محافظت می‌کنند.

۳. موهایتان را کاملاً خشک کنید

بهتر است موهایتان قبل از اتوکشیدن کاملاً خشک باشد. با استفاده از سشوار موهایتان را کاملاً خشک کنید. اگر سشوار ندارید صبر کنید تا موها به حالت طبیعی و بعد از چند دقیقه خشک شوند.

۴. اتو مو را تمیز کنید

سطح اتو مو را قبل از روشن کردن تمیز کنید. این دستگاه مانند هر دستگاه دیگری ممکن است کثیف شود و گردوغبار روی آن بنشیند. گردوغبار می‌تواند فرایند انتقال حرارت را دچار اختلال کند و درنتیجه موهایتان به‌خوبی صاف نشود. اگر صفحات اتو را به‌خوبی تمیز نکنید، گردوغبار، خاکستر و گریس به موهای شما  منتقل شده و به آن آسیب می‌زند؛ به‌علاوه موهایتان دچار الکتریسیته شده و به‌خوبی صاف نمی‌شود.

۵. دمای اتو مو را تنظیم کنید

اتو را روشن کنید و دمای آن را تنظیم نمایید. در اتوکشیدن موها بهتر است دمای اتو را خیلی بالا نبرید؛ بسیاری از اتوها  تا دمای ۴۵۰ درجه نیز داغ می‌شوند. هرگز و به‌هیچ‌عنوان از این دماها استفاده نکنید، زیرا به بافت موهایتان آسیب جدی وارد می‌شود. افرادی که موهای نازک و ضعیفی دارند باید از دمای کمتری استفاده کنند. برای موهای متوسط محدوده دمایی ۱۱۰ تا ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد مناسب‌تر است و موهای ضخیم می‌توانند تا ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد حرارت اتو مو را زیاد  کنند.

در ابتدا صبر کنید تا اتو مو به درجه حرارت موردنظر برسد و گرم شود؛ بعد از آن استفاده کنید.  اتو مو تنها زمانی به‌درستی کار می‌کند که به‌خوبی گرم شود.

۶. موهایتان را شانه کرده و دسته‌بندی کنید

موهایتان را شانه کرده و با استفاده از کلیپس دسته‌بندی کنید. هرقدر موها ضخیم‌تر باشد به تعداد دسته‌های بیشتری نیاز دارد. افرادی که موهایی نازک دارند می‌توانند موهایشان را در ۳ تا ۴ دسته بزرگ تقسیم کنند و آن را با کلیپس ببندند؛ اما افرادی که موهایشان ضخیم‌تر و فِرتر است باید دسته‌بندی‌های بیشتری انجام دهند.

۷. در فرایند اتوکشی از قسمت‌های پشتی سر شروع کنید

برای اتوکشیدن موها همیشه از پشت موهایتان شروع کنید و کم‌کم به سمت جلو بیایید. این کار باعث می‌شود تا موهای جلو سرتان، بهتر صاف شود و در طول اتوکشیدن خراب یا فر نشود. اتوهایی که صفحه نازک‌تری دارند می‌توانند ریشه و بخش‌های کوچک‌تر مو را به‌راحتی صاف کنند. بنابراین اگر موهایتان کوتاه و فر است از اتوها با صفحات کوچک‌تری استفاده کنید. قسمت پیچ سر، سخت‌ترین قسمت برای اتوکشیدن است بنابراین در این قسمت‌ها دقت بیشتری کنید؛ اما قسمت‌های دیگر مانند ساقه مو را می‌توان آهسته‌تر و با درجه حرارت کمتری اتو کشید.

۸. عمل اتوکشی را درست و اصولی انجام دهید

حال دسته‌های موها را  که عرضی به اندازه ۴ تا ۵ سانتی‌متر دارد در بین انگشتان خود قرار دهید و بین اتو مو بگذارید و از ریشه به سمت ساقه حرکت کنید. توجه داشته باشید که اتو را هنگامی‌که مو مابین آن است بیش‌ازحد فشار ندهید. به سرعت موهایتان را اتو نکشید. برای اتوکشیدن نیاز  به حرکت آهسته و کنترل بیشتری دارید؛ اما سعی کنید اتو را برای مدت طولانی بر روی یک قسمت از موهایتان نگه ندارید. بنابراین حرکت  اتو بر روی مو، نباید به سرعت و بدون تمرکز باشد و از طرفی روی قسمتی از مو برای مدت زیادتری نگه داشته نشود. حرارت کمتر بهتر است؛ هر بخش را چندین بار اتو بکشید تا موهایتان کاملاً صاف شود. بسته به ضخامت موهایتان، ممکن است فقط یک‌بار اتوکشیدن کافی باشد، یا اینکه مجبور باشید هر قسمت را چندین بار اتو بکشید.

حرکت اتو مو باید مستقیم باشد و پیچ تابی به موهایتان ندهد؛ بخار اندکی که از موهایتان بلند می‌شود به دلیل استفاده از اسپری محافظت کننده گرما است. اما اگر این حرارت بیش از اندازه باشد و بوی سوختگی حس شود؛ بهتر است حرارت اتو را کمتر کرده و از اسپری حفاظتی بیشتری استفاده کنید.

۹. از شانه دندانه ریز استفاده کنید

در هنگام اتوکشیدن مو می‌توانید از یک شانه دندانه ریز استفاده کنید. وقتی در حال صاف کردن قسمتی از موها هستید، با استفاده از یک شانه دندانه ریز، چند سانتی‌متر پایین‌تر از قسمتی که اتو می‌کنید را شانه کنید و به پایین بروید. این کار باعث می‌شود تا تأثیر اتوکشی به مراتب زیادتر شود.

۱۰. بعد از اتمام کار از روغن‌ها و اسپری‌های محافظتی استفاده کنید

استفاده از روغن‌های طبیعی بعد از اتوکشیدن بسیار خوب است، اما به‌هیچ‌عنوان قبل از اتوکشیدن از این روغن‌ها استفاده نکنید.

کلام آخر…

امروزه در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بسیاری زیادی در زمینه صاف کردن موها به چشم می‌خورد. برندهای مختلف سعی می‌کنند با طراحی و ارائه اتو موها با قابلیت‌های گوناگون امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دهند. در این میان بهتر است به این تبلیغات دل نبندید؛ یک اتوی معمولی با قابلیت کنترل درجه حرارت و صفحات مناسب بخرید و با استفاده از نکاتی که یاد گرفتید موهایتان را به آسانی اتو کرده و صاف و براق کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد