بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس‌های باکیفیت

0 5,096

تصاویر بخش مهمی از محتوا هستند که می‌تواند بر جذابیت آن بیفزایند. ممکن است شما برای امور مختلفی به تصاویر باکیفیت نیاز داشته باشید، مثلاً می‌خواهید کنفرانسی را ارائه بدهید و در پاورپوینت به تصاویر باکیفیت نیاز دارید و یا در یک سایت، تولید محتوا می‌کنید و برای انتقال بهتر مفاهیم به عکس نیاز دارید. جای نگرانی نیست، امروزه خدمات آنلاین بی‌شماری وجود دارد که تصاویر باکیفیت را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید این تصاویر را با وضوح بالا دانلود کنید.

در مطالب قبلی نام چند موتور جست‌وجو و سایت‌های دانلود عکس را به‌صورت اختصار در اختیار شما قرار دادیم و در مورد موتور جست‌وجوی معکوس تصاویر حرف زدیم. در این مطلب قصد داریم به‌صورت تکمیلی بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس‌های باکیفیت را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین موتورهای جست‌وجوی تصاویر و سایت‌های دانلود رایگان عکس‌های باکیفیت

 

  1. وب‌سایت Pixabay:

Pixabay

این سایت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تصاویر باکیفیت و رایگان است که از طریق این لینک در دسترس می‌باشد: https://pixabay.com/ البته برای باز کردن این سایت در کشور ایران، باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

در این وب‌سایت کاربران جامعه مجازی عکس‌های خلاقانه با موضوعات مختلفی را تهیه و به‌صورت رایگان در این وب‌سایت قرار می‌دهند. شما می‌توانید تمامی تصاویر موجود در این وب‌سایت را بدون ذکر نام و منبع آن استفاده کنید. در هنگام دانلود، وب‌سایت این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا میزان وضوح و رزولوشن تصویر را تعیین کنید. در این وب‌سایت بیش از چند میلیون عکس و ویدئو قرار داده شده است که بدون ثبت نام می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر قصد دارید تصاویر ثبت شده شخصی خود را در این وب‌سایت قرار دهید باید عضو سایت شوید.

تقریباً تمام تصاویر در Pixabay برای استفاده ایمن هستند، اما برای جلوگیری از ظاهر شدن هرگونه محتوا نامناسب در نتایج جستجو، می‌توانید قبل از جستجو، تیک SafeSearch را فعال کنید.

 

  1. وب‌سایت Pexels:

Pexels

وب‌سایت Pexels به افراد اجازه می‌دهد تا تصاویر موردنظرشان را آپلود کنند و سپس مسئولین سایت بهترین گزینه‌ها را جمع آوری کرده و در دسته‌های قابل جست‌وجو در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این سایت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تصاویر باکیفیت و رایگان است البته برای باز کردن این سایت در کشور ایران، باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

شما می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را بر اساس موضوعاتی مانند مکان، احساس، سرگرمی و … و یا بر اساس یک تصویر خاص جست‌وجو کنید و در هنگام استفاده از آن‌ها نیازی به ذکر منبع ندارید. این امکان برای کاربر فراهم شده است که تصاویر را در اندازه و رزولوشن‌های مورد نظرش دانلود کند. وب‌سایت Pexels در بین طراحان وب و برنامه نویسان بسیار محبوب است، زیرا این وب‌سایت دارای مجموعه‌ای بزرگ و عظیم از تصاویر مناسب برای وب‌سایت‌ها است که بیشتر این تصاویر خلاقانه و باکیفیت بالا هستند که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند.

 

  1. وب‌سایت Freerange:

Freerange

برای استفاده از این وب‌سایت نیاز به ثبت نام دارید، اما خبر خوب این است که این وب‌سایت دانلود رایگان عکس در کشور ایران در دسترس می‌باشد. بنابراین کافی است که در سایت به نشانی ذکر شده بروید و ثبت نام کنید تا بتوانید تصاویر را در اندازه‌ها و رزولوشن‌های مختلف دانلود کنید، رزولوشن‌ها و کیفیت‌های بسیار بالا نیز در دسترس شما قرار دارد. این وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد از این تصاویر برای پروژه‌های تجاری یا شخصی استفاده کنید.

 

  1. وب‌سایت Gratisography:

Gratisography

اگر شما به عکس‌های باکیفیت بالا و اورجینال نیاز دارید، وب‌سایت Gratisography تمام این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مجموعه توسط عکاس و طراح معروف و بااستعداد رایان مک گوری ساخته شده است.

شما می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را در چند دسته مختلف مانند حیوانات، طبیعت، اشیا، مردم، شهرها و عکس‌های عجیب‌وغریب جست‌وجو کنید. اگرچه پایگاه داده آن کوچک است اما کیفیت عکس‌ها در مقایسه با کمیت آن، بسیار بیشتر و موردتوجه قرار می‌گیرد. اگر در این وب‌سایت عضو شده و ایمیل خود را وارد کنید به‌صورت هفتگی برای شما ایمیلی ارسال‌شده و شما در جریان عکس‌های جدید آپلود شده قرار می‌دهد. در استفاده از این عکس‌ها نیازی به درج منبع نیست اما آقای رایان مک گوری خوشحال خواهد شد اگر اسمش را در زیر آثارش قرار دهید.

 

  1. وب‌سایت Free Images:

Free-Images

در این وب‌سایت شما می‌توانید عکس‌هایی رایگان و با منبع مشاهده کنید، درواقع برای استفاده از برخی از این تصاویر باید منبع و اسم صاحب آن ذکر شود، اما سایر تصاویر رایگان به‌اندازه کافی در این وب‌سایت قرار گرفته است. تا زمانی که تبلیغات موجود در وب‌سایت شما را آزار نمی‌دهد می‌توانید بدون نیاز به حساب کاربری عکس‌ها را دانلود و یا آپلود کنید در غیر این صورت بهتر است در سایت عضو شوید و از شر این تبلیغات راحت شوید. تصاویر رایگان همچنین به شما یک کد HTML برای لینک مستقیم به یک تصویر می‌دهند، بنابراین شما می‌توانید به‌سرعت آن را به اشتراک بگذارید.

 

  1. وب‌سایت Unsplash:

Unsplash

در این وب‌سایت شما می‌توانید تصاویر باکیفیت بالا از عکاسان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای مشاهده کنید. کیفیت تصاویر در این وب‌سایت در مقایسه با سایر وب‌سایت‌ها بسیار بهتر است.

وب‌سایت Unsplash دارای یک ابزار جستجو قدرتمند است، اما اگر شما چیزی در ذهن خود ندارید، و به دنبال تصویر خاصی نیستید می‌توانید مجموعه‌ها و دسته‌ها را مرور کنید – عکس‌ها توسط کاربران مختلف و با موضوعات متفاوتی گروه‌بندی می‌شوند، در این وب‌سایت نیز مانند سایر وب‌سایت‌هایی که معرفی کردیم نیاز به ذکر منبع و اسم عکاس ندارید اما برای تشکر و قدردانی از عکاس بهتر است این کار را انجام دهید.

همچنین شما با عضویت در آن، می‌توانید برای خود صفحه شخصی داشته باشید. مجموعه عکس‌های خود را بارگذاری و جمع آوری کنید.

 

  1. وب‌سایت Pikwizard:

Pikwizard

همه‌ی عکس‌هایی که روی سایت قرار گرفته‌اند رایگان و تحت مجوز CCO  هستند و نیازی به ارجاع ندارند.

چیز جالبی که در مورد Pikwizard موردتوجه است عملکرد “ویرایش تصویر” است. هنگامی که روی “ویرایش تصویر” کلیک می‌کنید، تصویر را به یک ابزار دیگر به نام طراحی عکس متصل می‌شود. از این راه شما می‌توانید تصویر را  با ابزارهای مختلف ویرایش کنید، مانند اضافه کردن افکت‌ها، اضافه کردن متن حتی با افزودن لایه‌ها و آیکون‌های دیگر در بالای تصویر. درواقع شما می‌توانید تصاویر را با ابزار داخلی سایت به بهترین شکل ویرایش کنید.

 

  1. وب‌سایت Morguefile:

Morguefile

در این وب‌سایت شما می‌توانید تصاویر مورد علاقه‌تان را علامت گذاری کنید تا همه این تصاویر در بخش به نام like ذخیره شوند تا هر موقع که به آن‌ها احتیاج داشته باشید در دسترس باشند. این وب‌سایت یک منبع قابل جست‌وجو از تصاویر باکیفیت و رایگان است که امکان فیلتر کردن بر اساساً ویژگی‌های موردنظر در آن قرار داده شده است. در صورت تمایل می‌توانید در این وب‌سایت ثبت نام کنید و عکس‌های مورد نظرتان را به‌صورت مستقیم از طریق رسانه‌های اجتماعی و یا ایمیل به اشتراک بگذارید. برای لایک کردن، دانلود و به اشتراک گذاری تصاویر باید وارد سایت شوید.

 

  1. وب‌سایت Picjumbo:

Picjumbo

Picjumbo یک وب‌سایت نسبتاً کوچک اما دارای عکس‌های منحصربه‌فردی است که توسط عکاس باتجربه ویکتور هاناک ساخته شده است. در ابتدا این شخص از وب‌سایت Picjumbo تنها برای مصارف شخصی خود استفاده می‌کرد اما به مرور آن را گسترش داد. ویکتور یک طراح وب نیز هست، بنابراین شما می‌توانید تصاویری از همه‌ی دسته‌ها در این وب‌سایت پیدا کنید. به‌طور کلی شما به ۱۵۰۰ عکس باکیفیت دسترسی دارید اما در صورت تمایل به دانلود عکس‌های بیشتر، باید در این وب‌سایت عضو شده و ماهانه مبلغی را نیز پرداخت کنید.

 

  1. وب‌سایت Life of Pix:

Life-of-Pix

Life of Pix توسط آژانس تبلیغاتی LEEROY در مونترال ساخته شده است و یک مکان مناسب برای پیدا کردن عکس درزمینه عکاسی عمومی است. علاوه بر جست‌وجو تصاویر می‌توانید در قسمت گالری آن با دسته‌بندی مختلف تصاویر آشنا شده و در هر دسته که تمایل دارید، به دیدن عکس‌های زیبا بپردازید. دسته‌هایی مانند طبیعت، مردم، غذا، حیوانات، ساحل، معماری، عکس‌های سیاه‌وسفید و … در این وب‌سایت قرار داده شده است و به‌صورت رایگان در دسترس است. علاوه بر این در قسمت Life of Vids ویدئوها رایگانی را در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

  1. وب‌سایت KaboomPics:

KaboomPics

این وب‌سایت پر از عکس‌هایی باکیفیتی است که می‌توانید آن را دانلود کنید. شما در هنگام جست‌وجوی این تصاویر قادر هستید فیلترهای مختلف مانند رنگ عکس را نیز اعمال نمایید. در صفحه اول وب‌سایت علاوه بر کادر جست‌وجو تصاویر، تصاویر منتخب و دسته‌هایی در زیر صفحه قرار گرفته است که می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید و در صورت تمایل دانلود کنید.

 

  1. وب‌سایت Burst:

Burst

این وب‌سایت دارای یک رابط کاربری زیبا است که وقتی وارد سایت آن می‌شوید از دیدن این تصاویر لذت خواهید برد. در این وب‌سایت شما می‌توانید به تصاویر باکیفیت کم و پایین بنا بر نیازتان دسترسی داشته باشید. این سایت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تصاویر رایگان است ، البته برای باز کردن این سایت در کشور ایران، باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید. علاوه بر جست‌وجو تصاویر می‌توانید در قسمت گالری آن با دسته‌بندی مختلف تصاویر آشنا شده و در هر دسته که تمایل دارید، به دیدن عکس‌های زیبا بپردازید.

 

منبع:

www.thenextscoop.com

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد