بهترین سرویس ذخیره سازی ابری

0 1,107

دیگر نیازی نیست که نگران محافظت از هارد خارجی خود باشید که مبادا اطلاعات درون آن از بین برود، اگر متاسفانه لپ تاپ تان به سرقت رفته است، دیگر نگران فایل ها و اطلاعات درون آن نباشید، کافی است از طریق اینترنت آنلاین تمام فایل ها، عکس ها و اسناد خود را در فضای ابری ذخیره سازی کنید و در هر زمان با هر دستگاهی به آن متصل شده و فایل های خود را مشاهده نمایید و یا آز آنها استفاده کنید. در واقع با سرویس ذخیره سازی ابری شما یک بکآپ و پشتیبان از تمام فابل های مورد نیاز خود دارید و آن را در حساب کاربری خود آپلود کرده و در هر شرایط و زمانی و با هر دستگاهی از آنها استفاده می کنید.

اما همانطور که می دانید شرکت های مختلفی این خدمات را ارئه می دهند و شما برای انتخاب یک فضا ذخیره سازی ابری گزینه های بسیاری دارید، با این شرایط کدام سرویس بهتر است؟

در این مطلب سعی می کنیم به صورت اختصار شما را با انواع سرویس های ذخیره سازی ابری آشنا کنیم و فواید و ویژگی های آن را بررسی نماییم.

در مرحله اول به این نکته توجه کنید که چقدر فضای ذخیره سازی احتیاج دارید. برخی از سرویس ها برتر، مقدار کمی فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند که این مقدار به ندرت ۲ تا ۵ گیگ می رسد که میزان آن کم می باشد. اما برخی از این سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Google Drive تا ۱۵گیگ فضا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. در صورتی که به فضای بیشتری احتیاج داشته باشید باید بابت آن هزینه پرداخت کنید که این هزینه ها به صورت ماهیانه و سالیانه است.

اما بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از حجم رایگان تمامی این سرویس ها استفاده کنند، اما در این شرایط فرد دچار سردرگمی شده و نمی تواند به یاد بیاورد کدام فایل را در کدام سرویس ذخیره کرده است، بنابراین باید زمان زیادی را صرف جستجو در این سرویس ها کنید تا فایل مورد نظرتان را پیدا کنید.

در این جدول سعی کردیم تمام سرویس های فضای ابری و هزینه های آن ها را به صورت خلاصه به شما ارائه دهیم تا با اطلاعات کافی بهترین آن را انتخاب کنید.

۱- ارائه دهنده سرویس: Amazon Cloud Drive
حجم رایگان=۵گیگ
هزینه حجم اضافی:
۱۰۰ گیگابایت= ۱۶٫۹۹پوند در سال
۱ ترابایت= ۷۹٫۹۹ پوند در سال
۳ ترابایت= ۲۳۹٫۹۷ پوند
۴ ترابایت= ۳۱۹٫۹۶ پوند
۵ ترابایت= ۳۹۹٫۹۵ پوند
۶ ترابایت= ۴۷۹٫۹۴ پوند
۷ ترابایت= ۵۵۹٫۹۳ پوند
۸ ترابایت= ۶۳۹٫۹۲ پوند
۹ ترابایت= ۷۱۹٫۹۱ پوند
۱۰ ترابایت= ۷۹۹٫۹۰ پوند
۲۰ ترابایت= ۱۵۹۹٫۸ پوند
۳۰ ترابایت= ۲۳۹۹٫۷ پوند

۲- ارائه دهنده سرویس: Apple iCloud
حجم رایگان: ۵ گیگ
هزینه حجم اضافی:
۵۰ گیگابایت= ۰٫۷۹پوند در ماه
۲۰۰ گیگابایت= ۲٫۴۹پوند در ماه
۲ترابایت =۶٫۹۹پوند در ماه

۳- ارائه دهنده سرویس: Dropbox
حجم رایگان: ۲گیگ
هزینه حجم اضافی:
۱ ترابایت= ۷۹ پوند در سال

۴- ارائه دهنده سرویس: Google Drive
حجم رایگان: ۱۵ گیگ
هزینه حجم اضافی:
۱۰۰ گیگ= ۱٫۵۹پوند در ماه یا ۱۵٫۹۹در سال
۱ ترابایت= ۷٫۹۹ پوند در ماه یا ۸۰ پوند در سال
۲ ترابایت= ۱۵٫۹۹ پوند در ماه
۱۰ ترابایت= ۷۹٫۹۹ پوند در ماه
۲۰ ترابایت= ۱۵۹٫۹۹ پوند در ماه
۳۰ ترابایت= ۲۳۹٫۹۹پوند در ماه

۵- ارائه دهنده سرویس: Livedrive
حجم رایگان: –
هزینه حجم اضافی:
بک آپ نامحدود desktop= 5 پوند در ماه
۲ ترابایت= ۱۰ پوند در ماه
۵ترابایت+ بک آپ نامحدود= ۱۵ پوند در ماه

۶- ارائه دهنده سرویس: Microsoft OneDrive
حجم رایگان: ۵ گیگ
هزینه حجم اضافی:
۵۰ گیگابایت= ۱٫۹۹ پوند در ماه
۱ ترابایت= ۵٫۹۹ پوند در ماه یا ۵۹٫۹۹ پوند در سال

۷- ارائه دهنده سرویس: Mozy
حجم رایگان: ۲گیگ
هزینه حجم اضافی:
۵۰ گیگابایت= ۴٫۹۹ پوند در ماه
۱۲۵ گیگابایت= ۷٫۹۹ پوند در ماه

۸- ارائه دهنده سرویس: PC World Knowhow
حجم رایگان: –
هزینه حجم اضافی:
۲۰۰ گیگابایت= ۱۵ پوند در سال
۲ ترابایت=۳۰ پوند در سال یا ۹۰ پوند در ۵ سال
۴ ترابایت= ۵۰ پوند در سال یا ۱۵۰ پوند هر ۵ سال

با توجه به قیمتی که این سرویس ها در نظر گرقته اند و با پاسخ به سوال های زیر می توانید سرویس دهنده مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید:
• آیا با هر نوع وسیله ای می توانید به این سرویس ها دسترسی داشته باشید؟ سرویسی را انتخاب کنید که قابلیت استفاده به دستگاه های مختلف را در خود جای داده باشد، به عبارتی شما بتوانید با گوشی، لپ تاپ، تبلت و هر وسیله دیگری از امکانات آن استفاده کنید.

• آیا سرویس مورد نظرتان امکان ویرایش اسناد را در اختیار شما قرار می دهد؟ برخی از سرویس ها به کاربر اجازه نمی دهند تا اسناد ذخیره شده در آنها را ویرایش کنید، به عبارتی شما مجبورید که آن را در لپ تاپ خود ذخیره کرده و ویرایش نمایید و سپس دوباره در این فضا آپلود کنید. برخی از سرویس ها هر دو قابلیت را در اختیار شما قرار می دهند. سرویس های ذخیر سازی Livedrive و Knowhow امکان ویرایش تصاویر را نیز در خود قرار داده اند.

• سرویس مورد نظرتان امکان اشتراک گذاری فایل را در اختیار شما می گذارد؟ با این قابلیت شما می توانید عکس ها خود را با بقیه دوستانتان به اشتراک بگذارید.

• قابلیت همگام سازی؟ بیشتر سرویس ها در زمان تغییر و ویرایش فایل ها، به صورت خودکار آن را در فضای ذخیره سازی به روز می کنند.

• قابلیت Rollback؟ این قابلیت شرایطی را فراهم می کند تا شما به نسخه قبلی سند خود دسترسی داشته باشید، در این شرایط، در صورت اشتباه می توانید به فایل قبلی خود دسترسی داشته باشید.

• پخش ویدئو و موزیک؟ ویدئو ها و موزیک ها فضای بسیاری اشغال می کنند بنابراین برخی از این سرویس ها این امکان را فراهم می کنند تا کاربران این ویدئو ها را در فضای ابری مشاهده کرده و یا گوش دهند.

به طور کلی این سرویس ها یکی از اختراعات بسیار مفید برای بشر هستند که کاربران بسیاری را به خو جلب کرده اند، دیگر نیازی نیست شما نگران فایل های ذخیره روی DVD خود باشید، دیگر نیازی نیست نگران سوختنِ هارد اکسترنال خود باشید و یا از تمام اطلاعات خود در چند نسخه CD بک آپ بگیرید. این وسایل آسیب پذیر هستند و ممکن است اطلاعات شما را از بین برده و یا فاش کنند. اما فضاهای ذخیره سازی ابری با امنیت بسیار بالایی که دارند حجم گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهند تا در هر زمان و مکان و با هر دستگاهی بتوانید به تمام فایل ها خود دسترسی داشته باشید.

هزینه های که شما صرف خرید هاردهای اکسترنال و یا DVD و CD ها پرداخت می کنید از اشتراک سالیانه این فضاها بیشتر است و در عین حال استفاده از آنها سخت تر و امنیت آنها نیز پایین تر می باشد.

 

در بورسیکا بخوانید: گوگل وان، نسخه ارزان سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد