بهترین سماور گازی

0 5,592

بیشتر فرهنگ‌ها و خصوصاً فرهنگ شرقی با چای عجین شده است؛ امروزه نوشیدنی چای در کشور ایران بسیار محبوب شده و شما می‌توانید به روش‌های مختلفی این چای را آماده کنید. ابزارهایی مانند کتری و قوری و چای‌ساز برای آماده‌سازی این نوشیدنی به کار برده می‌شوند؛ اما وسیله‌ای که قدمت بیشتری داشته و از گذشته تا کنون، در قهوه‌خانه و خانه‌های ایرانی یافت می‌شد سماور است. سماورهای قدیمی به صورت زغالی و نفتی کار می‌کردند؛ اما نمونه‌های جدیدتر آن برقی و گازی هستند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین سماورهای گازی آشنا شوید.

راهنمای خرید سماور گازی

سماورهای گازی ازآنجاکه از انرژی گاز شهری برای ایجاد حرارت استفاده می‌کنند؛ نسبت به گزینه‌های دیگر مانند سماورهای برقی و چای‌سازها به صرفه‌ترند؛ علاوه بر این زیبایی بیشتری به آشپزخانه شما می‌بخشند. در هنگام خرید یک سماور بهتر است به نیازهای خود توجه کرده و با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت، یک سماور مناسب را انتخاب کنید. در این قسمت با تعدادی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حین خرید سماور گازی آشنا می‌شوید:

  • ظرفیت سماور:

اصولاً سماورها با ظرفیت‌های بیشتری از چای‌سازها و کتری و قوری تولید می‌شوند و برای خانواده‌های پرجمعیت و یا زمان‌هایی مناسب‌ترند که مهمان دارید؛ در حین خرید بهتر است به ظرفیت سماور توجه کرده و یک سماور متناسب با نیاز و همچنین آشپزخانه‌تان بخرید.

  • قابلیت‌های ایمنی مانند ترموکوپل:

ترموکوپل قادر است در صورت خاموش شدن شعله، جریان گاز را به صورت اتوماتیک قطع کند؛ در این صورت در زمانی که شما خانه نیستید خطر نشت گاز شما را تهدید نخواهد کرد. علاوه بر این سوئیچ خودکار نیز می‌تواند در صورت اتمام آب درون سماور، دستگاه را خاموش کند و مانع از ایجاد خطرات احتمالی شود.

  • جنس بدنه سماور:

سماورهای کاربردی و امروزی بیشتر از جنس استیل درجه یک هستند که مقاومت بالایی دارند؛ اما در کنار آن‌ها سماورهایی از جنس برنج، نقره و نیکل نیز وجود دارد که قیمتشان بالاتر است و اصولاً جنبه تزئینی دارند. علاوه بر این از روکش‌های نیکل – کروم بر روی این سماورها استفاده می‌شود تا مقاومت آن‌ها در برابر خردگی زیادتر شود.

  • قیمت و خدمات پس از فروش:

قیمت یک سماور نیز اهمیت دارد؛ البته بهتر است به علت قیمت سراغ سماورهای ارزان‌تر و بی‌کیفیت‌تر نروید؛ زیرا با گذشت زمان ممکن است دچار مشکلاتی مانند نشتی بدنه شوند.

  • ویژگی‌های دیگر:

ویژگی‌هایی مانند جنس دسته‌های نسوز، شیر مناسب و بلند، قابلیت استفاده از سماور به صورت کتری رومیزی و … نیز قابل بررسی است.

بهترین سماور گازی
۱. سماور ۳ کاره زمردیان

این سماور ۶ لیتری مارک زمردیان با جنس استیل و پوشش نیکل و کروم تولید می‌شود که در نتیجه هم مقاومت خوبی دارد و هم رسوب کمتری در آن جذب می‌شود و در لیست بهترین سماور گازی جای گرفته است. دسته‌های کار شده در این سماور از جنس باکالیت است که در برابر گرما آسیب نمی‌بیند؛ از شیر ترموکوپل دار استفاده شده تا به محض خاموش شدن شعله، جریان گاز قطع شود. نوآوری جدیدی که در این سماور به کار گرفته شده؛ جدا کردن مخزن سماور از منبع گرمایشی است؛ در این صورت شما می‌توانید سماور را به صورت رومیزی بر روی اجاق گاز نیز استفاده کنید. علاوه بر این شعله سماور قابلیت استفاده به صورت اجاق گاز را دارد و شعله‌های آن به گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید بر روی آن قابلمه قرار داده و آشپزی کنید. کف بدنه سماور سه لایه ساخته شده تا به مرور دچار نشتی نشود. علاوه بر این شیر آب به صورت تلسکوپی است و استفاده از آن آسان است و با واشر سیلیکونی به کار رفته در آن از چکه کردن سماور جلوگیری می‌کند. به همراه این سماور یک قوری چینی زیبا نیز ارائه می‌شود.

۲. سماور گازی عالی نسب مدل نفیس طلایی

سماور نفیس عالی نسب یکی از بهترین سماور گازی این لیست به حساب می‌آید؛ این سماور ۶ لیتری است و برای خانواده‌های متوسط و پر جمعیت مناسب می‌باشد. بدنه آن از جنس برنج ساخته شده و پوشش نیکل کروم دارد تا در برابر خردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد. لبه‌ها و پایه آن نیز از برنج و قطعات طلائی رنگ آبکاری PVD است که زیبایی آن را بیشتر کرده است. برنجی بودن بدنه باعث می‌شود تا درصد رسوبات ناشی از ناخالصی به حداقل برسد. جنس پلیمر به کار رفته در دسته و شیر سماور از باکالیت می‌باشد که در برابر حرارت مقاوم است و نمی‌سوزد و دچار تغییر حالت نخواهد شد. در این سماور از پیلوت و برنر استاندارد استفاده شده و شیر آن مجهز به ترموکوپل است؛ در این صورت وقتی شعله خاموش شود؛ سماور به صورت خودکار جریان برق را قطع می‌کند تا خطر جدی به وجود نیاید. یکی دیگر از ویژگی‌های ایمنی این سماور ترموسوئیچ خودکار است تا در زمانی که آب سماور تبخیر شده است، سماور را خاموش کند و  به دستگاه آسیب نرسیده و خطری شما را تهدید نکند.

۳. سماور گازی آپولون مدل پلوتون

این مدل از سماورهای برند آپولون در ظرفیت‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید بنا به نیازتان اندازه ۵، ۷ و ۱۰ لیتری آن را خریداری کنید. بدنه این سماورها از جنس استیل و با روکش برنج است؛ در نتیجه در مجاورت با آب و بخار دچار خردگی نمی‌شود و علاوه بر این میزان رسوبات آهکی در آن کاهش می‌یابد. علاوه بر این جنس دستگیره و شیر آن نیز باکالیت نسوز است و در زیر سماور نیز پایه‌های از این جنس به کار برده شده تا بر روی سطح زمین نلغزد. در این سماور از ترموکوپل استفاده شده تا به محض خاموش شدن شعله، جریان گاز قطع شود. به همراه این سماور یک قوری استیل هماهنگ با آن نیز ارائه می شود که زیبایی سماور را دوچندان کرده است.

۴. سماور گازی ده لیتری mahsan 

شما می‌توانید این مدل سماور برقی مهسان را در اندازه‌های ده لیتری، ۶. ۶.۵ لیتری نیز تهیه کنید. شرکت مهسان بدنه این سماور گازی را از جنس برنج ساخته است تا رسوبات آهکی در آن کاهش یابد. علاوه بر این پوشش سماور نیز از جنس نیکل و کروم است که باعث می‌شود بدنه سماور در برابر زنگ زدگی مقاوم‌تر باشد. در زیر سماور گازی، از پایه‌هایی از جنس آهن لعاب EK2 استفاده شده است. شیر سماور بلند و استفاده از آن آسان است و قسمت‌های دستگیره و شیر نیز از پلیمر نسوز باکالیت ساخته شده است. ترموسوئیچ خودکار این سماور درصورت اتمام آب سماور، دستگاه را خاموش می‌کند؛ علاوه بر این ترموکوپل نیز در صورت خاموشی شعله، جریان گاز را قطع خواهد کرد. بنابراین این سماور از نظر ایمنی، امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول با ظرفیت و قیمت بسیار مناسب در دسترس شما است.

۵. سماور گازسوز پلان مدل ۱۵۸۰P 

این سماور ۶ لیتری از جنس استیل ساخته شده و روکش نیکل کرومی دارد تا در برابر خردگی بیشتر مقاوم باشد و عمر و پایداری آن نبست به مدل‌های دیگر بیشتر شود. ظرفیت ۶ لیتری آن برای خانواده‌های متوسط و پر جمیعت مناسب است و شما می‌توانید در کنار خانواده‌تان از چای‌های خوش طعم لذت ببرید. نوع شیر به کار رفته در آن ترموکوپل‌دار است؛ بنابراین نگران نشت گاز نباشید؛ با خاموش شدن ناگهانی شعله سماور، این سماور خاموش می‌شود و خطری خانه شما را تهدید نخواهد کرد. جنس دسته‌ها از پلیمر باکالیت است و در برابر گرما تغییر حالت نمی‌دهد و نمی‌سوزد؛ پایه‌های به کار رفته در سماور نیز از جنس استیل بوده و طبق استاندارد ساخته شده است.

۶. سماور پارسیس مدل H34-1

این سماور در اندازه ۸ لیتری ارائه می‌شود و یکی از بهترین سماور گازی ایران به حساب می آید که  جنس بدنه آن از برنج است. بدنه برنج باعث می‌شود تا رسوبات کمتری در سماور جمع شود؛ علاوه بر این بر روی سماور از پوشش نیکل کروم استفاده شده تا مقاومت و ماندگاری آن زیادتر شود. دسته‌های سماور از جنس باکالیت است و نسوز می‌باشد؛ در کنار این سماور یک قوری ساده چینی نیز ارائه می‌شود که از آن می‌توانید برای دم کردن چای خوش رنگ استفاده کنید. شیر سماور به صورت زیبا و ارگونومیک طراحی شده و شما به آسانی می‌توانید یک استکان در زیر آن قرار داده و از آب جوش آن بهره ببرید. این سماور مجهز به ترموکوپل است و در صورت خاموش شدن شعله جریان گاز را قطع می‌کند.

۷. سماور گازی برادران صیفی مدل ۲۰۱۵

این سماور گازی دو کاره از جنس برنج و با روکش نیکل کروم ساخته شده است. دسته‌های به کار رفته در آن از جنس باکالیت و پت می‌باشد و در برابر گرما مقاومت خوبی دارد. همانطور که اشاره شد این سماور دو کاره است و قابلیت جدا سازی شعله را دارد و شما می‌توانید از آن به عنوان یک کتری روی گازی نیز استفاده کنید. این سماور برادران صیفی ترموکوپل دار است و در صورتی که شعله خاموش شود؛ جریان گاز را به صورت اتوماتیک قطع می‌کند. به همراه سماور فوق یک عدد قوری چینی نیز ارائه می‌شود که شما می‌توانید از این مجموعه برای دم کردن چای استفاده کنید. این سماور دارای نشان استاندارد است و در بسته بندی مناسب به شما ارائه می‌شود.

۸. سماور ۵ لیتری اکبر برادران

شرکت اکبر برادران یک شرکت شناخته شده در زمینه تولید سماور است که محصولات خود را در دسته سماورهای برقی، گازی، نفتی و زغالی تولید می‌کند. در این مدل از سماورهای گازی اکبر برادران از فلز برنج استفاده شده تا میزان رسوبات آب به حداقل برسد؛ ظرفیت آن ۵ لیتری است و امکانات ایمنی مانند ترموکوپل و سوئیچ خودکار نیز در آن به کار گرفته شده است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد