بهترین سینمای خانگی موجود در بازار

0 1,668

اسپیکرهای تلویزیون‌های امروزی، با توجه به نازک شدن ضخامت آن‌ها، تحت تأثیر قرار گرفته و اندکی بی‌کیفیت شده است. اگر  قصد دارید در اتاق نشیمن خانه‌تان بهترین تجربه از تماشای فیلم و یا گوش کردن به موسیقی را داشته باشید؛ باید یک سینمای خانگی با کیفیت بخرید. برای بسیاری از کاربران بهترین سینمای خانگی موجود در بازار یک  مجموعه با صدای عالی و نصب آسان است. در سال ۲۰۱۹ یک سیستم سینمای خانگی پیشرفته، یک تجربه صوتی عالی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این راهنما قصد داریم یک توضیح کلی در مورد سینمای خانگی ارائه داده و بهترین سینمای خانگی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

منظور از سینمای خانگی چیست؟

ایده اصلی برای طراحی و تولید یک سینمای خانگی، ارائه صدای با کیفیت و همه جانبه در محیطی مانند یک اتاق است. در واقع شما با یک سینمای خانگی می‌توانید منزل خود را به یک سینمای کوچک تبدیل کنید. سینمای خانگی مجموعه‌ای از وسایل صوتی و تصویری است و به‌گونه‌ای در منزلتان قرار می‌گیرد تا تجربه خوبی از تماشای فیلم و گوش کردن موسیقی فراهم کند. یک سینمای خانگی دارای اجزای مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پخش کننده یا DVD-player است که وظیفه پخش فایل‌ها و ارسال اطلاعات به نمایشگر و بلندگوها را بر عهده دارد. بلندگو و یا همان اسپیکر وظیفه پخش موزیک با کیفیت و صدای خوب را در این سیستم ایفا می‌کنند که این بلندگوها اصولاً به صورت چندتایی و در چپ و راست، مرکز و به صورت ساب ووفر ارائه می‌شوند. ساب ووفر برای ایجاد صدای  بم با فرکانس بالا کارایی دارد. منبع تغذیه یا همان ریسیور نیز جز دیگری از سینمای خانگی به حساب می‌آید که در واقع تمام اجزای سینمای خانگی شما به آن متصل است. ریسیور شامل رمز خوان، پیش تقویت کننده، تقویت کننده یا آمپلی فایر و پردازنده می‌باشد. در برخی موارد این منبع تغذیه به طور ساده آمپلی فایر نامیده می‌شود.

خرید هر یک از این اجزا به صورت جداگانه و ترکیب آن‌ها به صورت یک سینمای خانگی امکان پذیر است اما کار سخت و وقت گیری می‌باشد. شما می‌توانید از پکیج‌های سینمای خانگی برندهای معروف استفاده کرده و تمام این وسایل را به صورت یک جا در اختیار داشته باشید.

بهترین سینمای خانگی موجود در بازار

۱. سینمای خانگی یاماها (Yamaha) مدل YHT-4930UBL: بهترین انتخاب سینمای خانگی از نظر ارزش

سینمای خانگی یاماها بهترین انتخاب شما از نظر کیفیت، صدای خوب و نصب آسان می‌باشد. این مجموعه تمام چیزهایی که از یک سینمای خانگی خوب لازم دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این مجموعه با صدای با کیفیت و ۶ بلندگو ارائه شده است؛ در واقع ۵ اسپیکر به همراه  یک ساب ووفر در این پکیج صدای خوبی را به شما ارائه می‌دهد که ۴ بلندگوی آن نقش بلندگوهای محیطی و یک بلندگو به صورت مرکزی به کار گرفته شده است. شما می‌توانید برای اتصال سیستم پخش کننده از کابل AV و یا بلوتوث استفاده کنید. این کیت از صدا و تصاویر سه بعدی نیز پشتیبانی می‌کند و بلیت پخش و ارسال تصویر ۴k را  دارد. این سیستم دارای فرمت‌های صوتی Dolby Digital و Dolby Digital Plus است و دارای ۴ ورودی و ۱ خروجی HDMI، یک ورودی صدای دیجیتال اپتیکال و ۲ ورودی کواکسیال، هدفون و پخش رادیو می‌باشد. اما از یو اس بی پشتیبانی نمی‌کند.

۲. سینمای خانگی بوز Bose مدل Lifestyle 600: بهترین انتخاب سینمای خانگی از نظر کیفیت صدا

سینمای خانگی Bose مدل Acoustimass 6 Series V همانند یاماها، یک سیستم ۵.۱ است که دارای یک ساب ووفر، یک اسپیکر مرکزی و ۴ عدد اسپیکر کوچک می‌باشد. این سینمای خانگی از نظر ابعاد از همتایان خود کوچکتر است؛ اما کیفیت صدای تولیدی آن بسیار بالا است. این اسپیکرها با طراحی شگفت‌انگیز خود می‌توانند بهترین صدا را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهند. بنابراین اگر کیفیت صدای خروجی برای شما اهمیت دارد؛ بهتر است از این اسپیکرها استفاده کنید. این یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های صوتی برای اتاق‌های متوسط است؛ زیرا بلندگوهای ۵ تایی گنجانده شده در آن، بسیار کم حجم هستند؛ اما هنوز هم صدای عالی ارائه می‌دهند. در اسپیکرهای اطراف آن از تکنولوژی دایرکت رفلکتینگ استفاده شده تا صدا از دیواره‌های آن بازتاب داشته و یک صدای با کیفیت‌تر ارائه دهد. این سینمای خانگی قابلیت اتصال به دستیار صوتی الکسا و کنترل صوتی را نیز در خود جای داده است. این سینمای خانگی با طراحی شیک و منحصر به فرد خود زیبایی دکوراسیون منزلتان را دو برابر می‌کند. SoundTouch به شما اجازه می‌دهد از شبکه Wi-Fi خود برای پخش استفاده کنید؛ علاوه بر این بلوتوث نیز می‌تواند امکان اتصال گوشی شما به سیستم و پخش آهنگ را فراهم کند.

۳. سینمای خانگی پایونر Pioneer مدل HTP-074: بهترین سینمای خانگی از نظر بودجه

برای انتخاب بهترین سینمای خانگی از نظر بودجه ما سیستم  ۵.۱ پایونر را پشنهاد می‌دهیم. بنابراین اگر قصد دارید یک سینمای خانگی از نظر بودجه‌ای تهیه کنید؛ به این مدل سر بزنید. شما یک گیرنده مدرن خواهید داشت که می‌تواند تمام دستگاه‌های پخش کننده را پشتیبانی کند. علاوه بر این مجموعه‌ای از بلندگوها و یک ساب ووفر یا صدای بلند دارد که کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهد. این پخش کننده دارای ورودی HDMI بوده و علاوه بر این قابلیت پخش از طریق بلوتوث را نیز در خود جای داده است و می‌تواند Ultra HD 4K را پخش کند. قابلیت ECO Mode 1 یک ویژگی خوب برای صرفه جویی در مصرف در زمان استفاده از حداکثر صدا می‌باشد. این قابلیت برای موسیقی CD و فایل‌های صوتی ۲CH بسیار ایدئال است. ECO Mode 2 ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی در کیفیت صدای متوسط می‌باشد و برای محتویات با صدای پویا مانند فیلم یا کنسرت زنده مناسب‌تر است. این عملکردها را می‌توانید از طریق پانل جلویی یا کنترل از راه دور در دسترس داشته باشید.

۴. سینمای خانگی الجی LG مدل electronics cm 4550: بهترین سینمای خانگی از نظر طراحی

سینمای خانگی الجی علاوه بر کیفیت صدا و تصویر خوبی که ارائه می‌دهد؛ از نظر ظاهر نیز زیبایی و دکوراسیون مدرنی به فضا و خانه شما می‌بخشد. صدای عالی با کیفیت در این سینمای خانگی آن را به یک انتخاب خوب و مدرن تبدیل کرده است. این سینمای خانگی دارای سیستم ۵.۱ است که شامل دو جفت بلندگو و یک ساب ووفر می‌باشد و توان خروجی زیادی به اندازه ۷۰۰ وات قدرت دارد. برای پخش موسیقی این سیستم، دارای ویژگی دی جی خودکار است که آهنگ‌ها را از طریق یو اس بی یا سی دی ترکیب می‌کند.  شما می‌توانید این سینمای خانگی را در کنار تلویزیون‌های اچ دی الجی استفاده کرده و تجربه لذت بخشی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. شما می‌توانید از طریق بلوتوث گوشی خود را به این سینمای خانگی متصل کرده و از گوش کردن به موزیک‌ها لذت ببرید.

۵. سینمای خانگی یاماها Yamaha y AS 207

این سینمای خانگی دارای یک ساب ووفر بی‌سیم و توان خروجی ۲۰۰ وات است. این سیستم دارای فناوری Surround سه بعدی DTS Virtual:X است که می‌تواند صدای سه بعدی ارائه دهد و شما فیلم‌ها و موزیک‌ها و حتی بازی‌های رایانه‌ای را با صداهای واقعی‌تری  تجربه کنید. روش‌های اتصال به این سینمای خانگی علاوه بر روش بی سیم بلوتوثی، روش‌هایی مانند ورودی‌های اپتیکال، HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا می‌باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های آن اپلیکیشن Home Theater Controller می‌باشد که از آن می‌توانید جهت کنترل بیشتر سیستمتان استفاده نمایید. در واقع این برنامه در گوشی‌های اندروید و اپل نصب شده و این امکان را فراهم می‌کند تا سیستم را تحت کنترل داشته باشید.

۶. سینمای خانگی (Vizio) مدل SB4051-D5: سینمای خانگی جمع‌وجور

این سینمای خانگی یک سینمای خانگی جمع‌وجور برای شما است. اما این بدان معنا نیست که کیفیت آن پایین و صدای آن ضعیف می‌باشد. این سینمای خانگی مجموعه‌ای با قیمت مناسب و کیفیت بالا است که صدای خود را از طریق سیستم ۵.۱ ارائه می‌دهد. اندازه تجهیزات کوچک است؛ بنابراین شما می‌توانید آن را به راحتی در کنار تلویزیون خود جای دهید. این سینمای خانگی با گوگل سازگار است؛ اگر می‌خواهید محتوا را مستقیماً از یک دستگاه هوشمند پخش کنید، این بهترین گزینه برای شماست.

۷. سینمای خانگی سونوس Sonos 5.1

Sonos یک سیستم بلندگو بی‌سیم چند منظوره برای کل خانه است و دارای یک طراحی باریک است که در زیر تلویزیون شما قرار می‌گیرد. ۴ اسپیکر سونوس به همراه یک ساب ووفر از طریق وایفای به رسیور متصل شده و شما می‌توانید این بلندگوها را در نقاط مختلف خانه قرار دهید. البته علاوه بر اتصال بی‌سیم قابلیت اتصال سیمی نیز دارد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد