بهترین شغل‌های آنلاین برای دانشجویان

0 936

امروزه بیشتر دانشجویان به دلایل مختلف به دنبال شغل‌های دانشجویی هستند. داشتن یک شغل نیمه وقت در دانشگاه بسیاری عالی است و مزایای بسیاری دارد. اول، اینکه با کسب درآمد میتوانید هزینه‌های دانشگاه را جبران کنید و دیگر دغدغه‌ای برای مشکلات مالی نداشته باشید. دوم اینکه اوقات فراغت خود را با یک گزینه خوب پر می‌کنید و می‌توانید برای بعد از دانشگاه تجربه کسب کنید. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی شغل‌های آنلاین بسیاری برای دانشجویان به وجود آمده است و دانشجویان می‌توانند در آسایش و آرامش در خوابگاه، آپارتمان یا هر جای دیگری بمانند و کار خود را انجام دهند. کار آزاد و نیمه وقت یک گزینه عالی برای دانشجویان است. در شغل‌های سنتی زمان و حضور در محل اهمیت فراوانی دارد و افراد باید سر ساعت کار خود را شروع کنند اما در شغل‌های آزاد انعطاف پذیری بالایی وجود دارد و افراد میتوانند در هر مکان و زمانی کار خود را انجام دهند. با داشتن شغل آزاد می‌توانید کارهای مشتریان را بین درس و کلاس خود انجام دهید؛ بدون اینکه هزینه‌ای بابت رفت و آمد خود پرداخت کنید. با انتخاب شغل‌های آنلاین زندگی مناسب و معقولی خواهید داشت. در این مطلب، فهرست کاملی از شغل‌های آنلاین بیان شده است که می‌تواند برای دانشجویان مفید باشد.

۱. آموزش آنلاین

آیا در منطقه خود از نظر تحصیلی برتر هستید؟ آیا قدرت آموزش و بیان بالایی دارید؟ دانش آموزان بسیار زیادی از نظر تحصیلی ضعیف هستند و به آموزش‌های خصوصی نیاز دارند. بعضی از دانش آموزان در درس‌هایی مانند ریاضی و زبان انگلیسی ضعیف هستند و به معلم خصوصی نیاز دارند، شما می‌توانید با استفاده از وب کم و تماس اسکایپ به عنوان یک معلم به دانشجویان آموزش دهید. حتما نباید دانش آموزان شما از کسانی باشند که در دانشگاه شما تحصیل می‌کنند بلکه شما می‌توانید به دانش آموزان شهرهای مختلف و حتی کشورهای مختلف هم آموزش دهید. تعدادی از موسسات آنلاین هستند که به شما در پیدا کردن کار به عنوان یک معلم کمک خواهند کرد، البته می‌توانید این کار را به تنهایی هم انجام دهید. فقط کافی است یک وب سایت ایجاد کنید و شروع به گسترش خدمات خود کنید. اگر معلم خوبی هستید و می‌توانید به دانش آموزان در مورد یک موضوع دشوار کمک کنید، کار شما گسترش پیدا می‌کند و حتی بیشتر از دیگران دانش آموز خواهید داشت. برای این کار لازم نیست در مکان خاصی حضور داشته باشید، بلکه میتوانید در هر جایی کلاس‌های خود را برگزار کنید.

شغل‌های آنلاین

۲. نویسنده یا بازاریاب رسانه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و چهره کسب و کارها را تغییر داده‌اند. با گذشت زمان شرکت‌ها به این واقعیت رسیده‌اند که فیس بوک، توییتر و اینستاگرام برای افزایش مشتریان و ایجاد یک پیوند وفادار بین مشتریان حیاتی و ضروری هستند، اما بعضی از شرکت‌ها نمیدانند چگونه این کار را انجام دهند. به آگهی‌های بازرگانی و پست‌های شرکت های بزرگ توجه کنید، سعی کنید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و بتوانید آنها را عملی کنید. البته، مطمئنا به عنوان یک دانشجو در سال ۲۰۱۹ نحوه کار با شبکه‌های اجتماعی را می‌دانید. شما می‌توانید کار خود را به عنوان یک بازاریاب و نویسنده رسانه‌های اجتماعی شروع کنید، با ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در LinkedIn میتوانید کسب و کارهای محلی خود را افزایش دهید. امروزه بسیاری از مادران و زنان خانه‌دار نیز از رسانه‌های اجتماعی استفاده میکنند، بنابراین دامنه مشتریان شما زیاد است و میتوانید نهایت استفاده را از این شبکه‌های اجتماعی ببرید. امروزه کلاس‌هایی تحت عنوان مدیریت شبکه‌های اجتماعی برگزار میشود که اطلاعات مفیدی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، سعی کنید در این کلاس‌ها ثبت نام کنید و اطلاعات خود را بروز کنید. بازاریابی دیجیتال شامل بسیاری از روش‌های کاربردی است تا بتواند میزان فروش را افزایش دهد. با این حال، مهم است که شما بدانید چگونه تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند به کسب و کار شما کمک کند. منظور از مدیریت رسانه‌های اجتماعی این نیست که تنها آنها را به روز رسانی کنید بلکه شما باید با مخاطبان درگیر شوید و به دنبال فرصت‌های جدیدی برای افزایش مخاطبان و دیده شدن باشید.

۳. تولید کننده محتوا

امروزه بیشتر وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها برای ارتقای رتبه سایت خود به تولید کننده محتوا نیاز دارند. با توجه به حجم زیاد مطالب روزانه، کسب و کارها نمیتوانند فقط با تیم‌های داخلی خود در ارتباط باشند. تولید محتوا یکی از بهترین شغل‌های آنلاین می‌باشد و دانشجویان میتوانند از این راه درآمد بسیاری کسب کنند. اگر قدرت بالایی در نوشتن دارید و می‌توانید اطلاعات را بدون اشتباه به خواننده منتقل کنید، حتما در این حوزه شغلی موفق خواهید شد. شما می‌توانید به عنوان یک نویسنده آزاد خدمات خود را به طور مستقیم تبلیغ کنید و یا در برخی سایت‌های آنلاین رزومه پر کنید. با این حال، شما در مورد سایت‌هایی مانند این رقابت‌های زیادی خواهید داشت و نویسندگان بسیاری از کشورهای دیگر شما را تحت فشار خواهند گذاشت. شما می‌توانید نمونه کارهای خود را برای شرکت‌های گوناگون ارسال کنید و شرکتی را انتخاب کنید که دستمزد بیشتری می‌دهد. امروزه شرکت‌ها با یکدیگر در رقابت هستند و مترجمین ماهر همیشه تقاضای بالایی دارند.

شغل‌های آنلاین

۴. طراح وب

اگر علاقه و استعداد زیادی به هنر و گرافیگ دارید و از این کار لذت می‌برید، طراح سایت یا گرافیک یک راه عالی برای شماست. امروزه بیشتر شرکت‌ها و افراد به لوگو، گرافیک و انواع دیگر رسانه‌ها نیاز دارند. اگر می‌توانید انتظارات مشتری را برآورده کنید و کار را سر وقت انجام دهید، به راحتی می توانید به عنوان یک طراح وب مشغول به کار شوید. شما می‌توانید به برخی سایت‌هایی داخلی و خارجی نگاهی بیندازید و سفارش دریافت کنید، اما یک راه عالی برای بررسی تبلیغات شغلی عضویت در LinkedIn است. اگر یک شرکت به یک طراح گرافیک تمام وقت نیاز داشته باشد، احتمالا به کمک موقت هم نیاز دارد. اغلب طراحان وب از خلاقیت خود در زمینه طراحی استفاده می‌کنند و یک وب سایت جذاب و زیبا خلق می‌کنند. یک طراح وب سایت بیشتر بر زیبایی سایت و مواردی چون رنگ، تایپوگرافی، روابط اجزا و مخاطب تمرکز دارد.

۵. توسعه دهنده وب

توسعه دهنده وب یکی از بهترین شغل‌های آنلاین برای دانشجویان است، به ویژه برای دانش آموزانی که در این زمینه تحصیل می‌کنند. به کسب و کارهای محلی که وب سایت ندارند (و یا وب سایت‌های قدیمی منسوخ شده) پیشنهاد دهید و سایت هایشان را ارتقا دهید. حتی اگر مجبور شدید این کار را به صورت رایگان انجام دهید ولی یک لیست خوب از نمونه کارهای طراحی سایت یا پروژه‌های خود بسازید. این کار باعث میشود تجربه زیادی کسب کنید، اگر نمونه‌کارهای شما به اندازه کافی خوب باشد، مشتریان و کارفرمایان بالقوه به سمت شما می‌آیند. بهتر است در شبکه های اجتماعی عضو شوید و نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید، با این کار مشتریان بیشتری خواهید داشت. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید منظم بودن و سر وقت بودن شماست، سعی کنید سفارشات خود را به موقع تحویل دهید در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهید داد.

شغل‌های آنلاین

۶. وظیفه ورود اطلاعات

اعتقاد دارید یا نه، هنوز شرکت‌هایی هستند که داده‌هایشان را بصورت دستی وارد می کنند. این شرکت‌ها برای انجام کارهایشان به افرادی نیاز دارند که این کار را در خانه انجام می‌دهند. این کار هیجان انگیز نیست، اما با انجام این کار می‌توانید بدون خروج از خانه درآمد خوبی کسب کنید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است تا اطلاعات را وارد سیستم کنید. ورود اطلاعات به مهارت‌های تخصصی نیاز ندارد و با اندکی دانش پایه میتوانید این کار را انجام دهید.

۷. رونویسی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که تلویزیون زیر نویس‌ها را چگونه نشان می‌دهد؟ این کار با تایپ کردن انجام می‌شود و شما می‌توانید به درستی آن را انجام دهید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید تایپ کردن سریع کلمات است. کار رونویسی خسته کننده است اما می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد.

۸. نظرسنجی‌ها

بازنگری و نظرسنجی یک شغل حرفه‌ای نیست و به دانش تخصصی نیاز ندارد. از سوی دیگر، اگر شما سریع هستید و میتوانید این کار را انجام دهید درآمد خوبی را کسب خواهید کرد. ده ها یا صدها وب‌سایت وجود دارد که به نظرسنجی‌ها اهمیت می‌دهند، این شرکت‌ها برای توسعه کار خود افرادی را استخدام می‌کنند که این نظر سنجی‌ها را انجام دهند.

شغل‌های آنلاین

۹. ارزیابی موتورهای جستجو

ارزیابی موتورهای جستجو یکی دیگر از شغل‌های آنلاین است که درآمد خوبی دارد. گوگل نتایج خود را در طول زمان بهبود می‌بخشد و این کار را با ارزیابی موتورهای جستجو انجام می‌دهد. کارکنان و کارگران آزاد موتورهای جستجو را مورد آزمایش قرار می‌دهند و نتایج دقیق را ارائه می‌دهند. امروزه با گسترش دنیای وب و تولید محتوا، اهمیت موتورهای جستجو بیشتر از قبل شده است و موتور جستجوی گوگل به عنوان برترین موتور جستجوی فعلی در جهان محسوب می‌شود. این کار هیجان انگیزترین شغل جهان نیست، اما درآمد خوبی را برایتان رقم می‌زند.

۱۰. اصلاح / ویرایش 

اگر دانشجوی ادبیات هستید و نمی‌توانید غلط‌های املایی و ویرایشی را تحمل کنید، ویراستاری ممکن است بهترین شغل‌های آنلاین برای شما باشد. هر فردی که به صورت آنلاین و آفلاین می‌نویسد به یک ویرایشگر یا ویراستار نیاز دارد. امروزه کلاس‌های ویراستاری هم برگزار می‌شود که با شرکت در این کلاس‌ها میتوانید اطلاعات خود را افزایش دهید. اصلاح و ویرایش متن می‌تواند بسیار سودآور باشد. بعضی از سردبیرانِ مجلات و روزنامه‌ها، گاهی هزینه‌های بسیاری بابت هر پروژه می‌پردازند. مانند سایر گزینه‌های موجود در این لیست، این شغل احتمالا بهتر از آن است که برای انجام کارهای خود به یک مکان و زمان محدود شوید. شما می‌توانید با عضویت در سایت‌ها و پر کردن روزمه پیشنهادات کاری خود را افزایش دهید. حتی می‌توانید در دانشگاه خود تبلیغ کنید زیرا بسیاری از دانشجویان برای تحویل پایان نامه خود به ویراستار نیاز دارند. برخی افراد مقاله پژوهشی می‌نویسند و می‌خواهند سریع آن را منتشر کنند؛ امادرباره مسائل مربوط به زبان، دستور زبان و قالب بندی آن دانش تخصصی ندارند، در نتیجه ممکن است روند کارشان کاهش پیدا کند، در این شرایط به یک ویراستار حرفه‌ای نیاز دارند تا کارهایشان را انجام دهند. سعی کنید در سایت‌های آنلاین رزومه پر کنید و نمونه کارهای خود را ارسال کنید. با این کار مشتریان بیشتری خواهید داشت.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد