با بهترین مارک‌های پلوپز چندکاره آشنا شوید

1 4,298

پلوپز یک دستگاه کوچک، کاربردی و با مصرف انرژی پایین است که می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی یک برنج خوشمزه و لذیذ را طبخ کند. برخی از این دستگاه‌های پلوپز، علاوه بر پخت برنج، قابلیت‌های دیگری مانند آرام‌پز را نیز در خود جای داده‌اند و از آن‌ها می‌توانید برای طبخ خورشت، آب‌پز کردن سبزی‌ها، پختن کیک و …. نیز استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین پلوپزهای موجود در بازار با قابلیت آرام‌پز را به شما معرفی کنیم. اکثر این پلوپزها چندکاره هستند و با قیمت به صرفه، قابلیت‌هایی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پلوپز و آرام‌پز

پلوپز دستگاهی است که قابلیت طبخ انواع برنج در مدت‌زمان کمتر و با کیفیت بهتر را برای شما به ارمغان می‌آورد. آرام‌پز نیز برای طبخ غذا در دمای خیلی کم و برای مدت‌زمان طولانی استفاده می‌شود و مناسب زمان‌هایی است که در خانه حضور ندارید و یا نمی‌توانید مرتب به غذا سر بزنید.

بهترین مارک پلوپز با قابلیت آرام‌پز

۱. پلوپز بوش مدل MUC88B68) Bosch MUC88B68 Rice Cooker)

پلوپز بوش مدل MUC88B68 یک پلوپز ده نفره با قابلیت‌های گوناگون از جمله آرام‌پز است. ظرفیت دستگاه ۵ لیتر است و ۴۸ برنامه پخت اتوماتیک و ۱۶ برنامه پخت دستی در آن تعبیه شده است و شما با استفاده از آن می‌توانید مواد غذایی مختلفی را در دما و زمان مختلف سرخ‌کنید، بپزید و یا بخارپز کنید. بنابراین شما قادر هستید در ابتدای شروع به کار دستگاه، یکی از قابلیت‌های بخارپز، پلوپز و یا آرام‌پز را انتخاب کنید.

در این دستگاه می‌توان، علاوه بر برنامه‌های پیش‌فرض، از دما و زمان طبق سلیقه‌ نیز استفاده کرد و آن را کم‌وزیاد کنید. این دستگاه  برای گرم شدن از یک جریان القایی استفاده می‌کند که باعث شده گرما به صورت یکنواخت‌تری توزیع یابد. این تکنولوژی، پلوپز را  به‌سرعت به دمای موردنظر می‌رساند و در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و دمای آن را با دقت تنظیم می‌کند.

۲. پلوپز رکسونا مدل MRC6010) Rexona MRC6010 Rice Cooker)

پلوپز رکسونا مدل MRC6010 یک دستگاه کاربردی و همه‌کاره است؛ ۵ لیتر ظرفیت دارد و ۸ نفره است و بیشتر قابلیت‌های کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با خرید این دستگاه می‌توانید علاوه بر پخت برنج به صورت‌های مختلف، از برنامه سرخ‌کن، بخارپز، سوپ پز، آرام‌پز، کیک پز، پخت نان، پاستا پز، آش جو، حلیم‌پز، انواع خورشت و … نیز استفاده کنید. همانطور که مشاهده کردید این دستگاه همه‌کاره است و شما را از خرید سایر وسایل برقی بی‌نیاز می‌کند. علاوه بر این‌، ظرف مخصوص طبخ تخم‌مرغ نیز در آن قرار داده شده است تا به یک دستگاه جداگانه برای پخت تخم‌مرغ نیاز نداشته باشید.

بر روی بدنه پلاستیک فشرده این پلوپز، یک نمایشگر دیجیتال قرار دارد که از طریق آن می‌توانید برنامه‌های موردنظرتان را اعمال کنید.  جنس ظرف داخلی آن تفلون با روکش لعاب نچسب است و قابلیت جدا شدن دارد.

۳. پلوپز فلر مدل RC99) Feller RC99 Rice Cooker)

پلوپز «فلر» مدل «RC99» یکی دیگر از دستگاه‌های پیشنهادی ما است، ظرفیت آن ۵ لیتر و ۸ نفره است. شما با خرید این دستگاه می‌توانید علاوه بر پخت برنج، برای طبخ حلیم، سوپ، بخارپز کردن، فرنی، ماست‌، آرام‌پز و  تهیه‌ی ماکارونی و پاستا و … از آن استفاده کنید. این دستگاه توانایی انجام ۱۱ عملکرد پخت خودکار شامل: برنج، ته‌دیگ، بخارپز، ماست‌، سوپ، تفت‌دهی، خورشت، کیک، گوشت و ماکارونی را در خود جای داده است. بر روی بدنه آن یک نمایشگر دیجیتال قرار دارد که از این طریق می‌توان از قابلیت‌های این پلوپز استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از دستۀ روی بدنه دستگاه را به راحتی جابه‌جا کنید و اجزای داخلی پلوپز را در ماشین ظرف‌شویی بشویید. این پلوپز ۷۷۰ وات توان و قدرت دارد و برای مصارف خانگی بسیار خوب و کاربردی است.

۴. پلوپز فیلیپس مدل HD3038 Fuzzy Logic) Philips HD3038 Fuzzy Logic Rice Cooker)

پلوپز «فیلیپس» مدل «HD3038» یکی از پلوپزهای باکیفیت این لیست می باشد که به صورت چندکاره و با طراحی زیبا و شیک به شما در فرایند آشپزی کمک خواهد کرد. این پلوپز قابلیت‌های مختلفی از جمله ۵ برنامه پخت برنج و ۴ برنامه پخت غذا، برنامه گرم کردن مجدد،  آرام‌پز، بخارپز، کیک پز، پخت سوپ، را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید برنج را به صورت کته و یا با ته‌دیگ دلخواهتان طبخ کنید. این پلوپز ظرفیت معادل با ۱.۸ لیتر دارد و یک پلوپز ده نفره است و برای خانواده‌های متوسط و بزرگ مناسب می باشد. جنس بدنه آن ترکیبی از استیل ضد زنگ و پلاستیک است؛ اما ظرف داخلی آن پوشش نچسب دارد و آشپزی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. با استفاده از پنل کاربری روی بدنه می‌توانید گزینه‌ها و روش پخت موردنظرتان را انتخاب کنید. علاوه بر این تایمر و گرم‌نگه‌دارنده‌ی قابل‌تنظیم و دستگیره‌ی قابل‌چرخش برای حمل آسان، در این مدل قرار داده شده است.

۵. پلوپز فولن مدل FMC- 50T

پلوپز فولن FMC- 50T یکی دیگر از پلوپزهایی است که لذت آشپزی را برای شما چند برابر خواهد کرد. این پلوپز ده نفره قابلیت‌هایی مانند کیک پز، سوپ پز، آرام‌پز، سرخ‌کن، پخت نان، ماکارونی، پیتزا، ماست بندی، ته‌دیگ و آرام‌پز را در خود جای داده است و شما می‌توانید علاوه بر طبخ برنج، برای پخت سایر غذاها نیز از آن بهره ببرید. بر روی بدنه آن یک نمایشگر LED و پنل لمسی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید یکی از این قابلیت‌ها را انتخاب کنید. این پلوپز مجهز به ۲۰ برنامه پخت می باشد که با استفاده از آن قادر هستید؛ غذاهای متنوعی بپزید. جنس بدنه پلوپز فولن از پلی کربنات است اما ظرف درون آن استیل می باشد.

۶. پلوپز هاردستون مدل RCS5900) Hardstone RCS5900 Rice Cooker)

پلوپز هاردستون مدل RCS5900 یک دستگاه با کیفیت خوب و قیمت مناسب است که قابلیت پلوپز، بخارپز و آرام‌پز را در خود جای داده است.  این مدل پلوپز هاردستون، ۵ لیتر ظرفیت دارد. جنس بدنه آن پلاستیکی و بسیار شیک طراحی شده و ظرف داخلی آن از جنس فلز با روکش نچسب است. بر روی بدنه آن یک پنل لمسی و فشاری قرار دارد که از این طریق می‌توانید قابلیت‌های آن را سفارشی سازی کنید. در این دستگاه  ۱۰ برنامه پخت برنج در مدل‌های متنوع، کیک، سوپ، پخت سریع و آرام‌پز، بخارپز، سرخ کردن، حریره، ته‌دیگ، خورشت قرار گرفته است. توان دستگاه ۹۰۰ وات است و برای مصارف خانگی و خانواده‌های متوسط بسیار مناسب می باشد. پشت دستگاه ظرفی قرار ‌شده است که ظرف میعان نام دارد؛ درصورتی‌که آبی روی لایه داخلی در دستگاه جمع شود به این ظرف منتقل می‌شود تا دستگاه و یا سطح کابینت شما کثیف نشود.

۷. پلوپز هانس مدل HMC-163467

پلوپز هانس مدل HMC-163467 یکی از کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین پلوپزهای موجود در بازار بوده که ۱۰ نفره است و ۱۷۰۰ وات قدرت دارد. المنت‌های گرمایشی در دیواره پلوپز تعبیه شده تا گرمای یکنواخت‌تری به غذا منتقل شود.

بر روی بدنه آن یک نمایشگر LCD و پنل کاربری لمسی تعبیه شده است که از طریق آن می‌توانید عملکردهای مختلف را اعمال کنید.  این دستگاه علاوه بر قابلیت پلوپز، نقش آرام‌پز و نان پز نیز دارد. شما می‌توانید از آن به‌عنوان سرخ‌کن و بخارپز نیز استفاده کنید که برای این دو قابلیت، سبدهای خاصی در نظر گرفته شده است؛ ماست و پنیر نیز توسط توری مخصوص در این دستگاه تهیه می‌شود.  قابلیت‌های مختلف در این دستگاه به صورت حرفه‌ای‌تری طراحی شده است؛ زیرا این پلوپز دو دیگ با ضخامت و اندازه‌های مختلف دارد. یک دیگ آن با ضخامت بیشتر و از جنس تفلون است که برای پخت انواع برنج، خورشت، سوپ، مربا و سرخ کردن استفاده می‌شود. دیگ کوچک‌تر ضخامت کمتری دارد که برای تهیه انواع خمیر مانند خمیر پاستا یا خمیر نان به کار برده می‌شود.

نکات کاربردی قبل از خرید پلوپز

قبل از خرید پلوپز باید به برخی نکات مهم دقت کنید و با توجه به این نکات، یک پلوپز مناسب بخرید.

ظرفیت پلوپز: یکی از مهم‌ترین عاملی که باید قبل از خرید پلوپز در نظر گرفته شود؛ ظرفیت پلوپز است. بیشتر پلوپزها ظرفیت ۳ تا ۱۰ فنجان برنج را در خود جای داده‌اند. بنابراین شما باید با توجه به مصرف برنج روزانه خود یک پلوپز با اندازه متناسب بخرید. خانواده سه‌نفره  که از مقدار برنج کمتری استفاده می‌کنند قطعاً به یک پلوپز کوچک‌تر نیاز دارند.

جنس بدنه: برخی از این پلوپزها از جنس فولاد ضد زنگ هستند؛ اما بیشتر آن‌ها از یک کاسه آلومینیومی تشکیل شده‌اند که با یک پوشش نچسب پوشانده شده است. اطمینان حاصل کنید که سینی بخار از جنس فولاد ضد زنگ یا پلاستیک بدون BPA ساخته شده باشد. پلاستیک معمولی، در طول زمان پخت مواد شیمیایی مضر را به مواد غذایی تزریق می‌کند.

قابلیت‌های اضافه: قابلیت‌های دیگری مانند بخارپز، آرام‌پز، کیک پز و … نیز در برخی از این پلوپزهای چندکاره وجود دارد که می‌توانید بسته به نیازتان از آن‌ها استفاده کنید.

روش‌های پخت متنوع برنج: شما برای پخت برنج سفید، برنج قهوه‌ای و یا سوشی به عملکردهای متفاوتی نیاز دارید.

تأخیر در شروع به کار: با استفاده از این قابلیت می‌توانید برنج را در پلوپز قرار دهید و سپس برای آن زمانی تعیین کنید تا در ساعت موردنظر دستگاه روشن شده و برنج شما آماده طبخ شود.

زمان پخت برنج: برخی از این پلوپزها می‌توانند در زمان کمتری برنج شما را آماده کنند. بنابراین اگر محدودیت زمانی دارید بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که در مدت‌زمان کمتری برنج را طبخ می‌کنند.

قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی: تمیز کردن و شستن پلوپز نیز ممکن است دشوار باشد. برخی از مدل‌ها دارای ظرف‌هایی با قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را در ماشین ظرف‌شویی قرار داده و بشویید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه‌های این پست
  1. ايمان گفته:

    پلوپز بوش مدل muc88B68 حرف نداره،کلا محصولات بوش بی نظیرن

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد