بهترین مارک هود آشپزخانه ایرانی

0 3,323

وقتی شما در حال ساخت یا بازسازی آشپزخانه خود هستید؛ یکی از وسایل مهمی که باید در نظر گرفته و متناسب با آن، آشپزخانه‌تان را دیزاین کنید؛ هود است. وجود هود برای آشپزخانه، مخصوصاً آشپزخانه‌های کوچک و آپارتمانی بسیار ضروری است؛ زیرا دود و روغن ناشی از غذا را جذب کرده و مانع از نشستن آن بر روی وسایل می‌شود. در غیر این صورت شما باید زمان زیادی را صرف شستن وسایل و دیوارهای پر از روغن کنید. هود، برای تنفس شما و اعضای خانواده‌تان نیز بسیار کاربردی است؛ وقتی در حال طبخ غذا هستید؛ دود، بو و ذرات در هوا پراکنده می‌شود و بر روی وسایل و دیوارها نشسته و یا مقداری از آن از طریق تنفس وارد بدنتان خواهد شد. هود می‌تواند این مشکل را حل کرده و هوای آشپزخانه را پاکیزه کند. هودهای آشپزخانه علاوه بر تمیز کردن هوای آشپزخانه می‌توانند خطر مسمومیت کربن را کاهش دهند و از طریق جذب گرما تا میزان زیادی هوای درون آشپزخانه را مساعدتر و خنک‌تر می‌کنند. همه این‌ها فواید و مزایای استفاده از هود در آشپزخانه است. اما زمانی که تصمیم به خرید می‌گیرید؛ در میان انبوهی از این برندهای ایرانی و خارجی سردرگم خواهید شد. امروزه برندهای ایرانی توانسته‌اند پا به پای برندهای خارجی محصولات باکیفیت عرضه کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم برای کاهش هزینه و کمک به تولید ملی در این مطلب، چند تا از بهترین مارک‌های هود آشپزخانه ایرانی را به شما معرفی کنیم.

انواع هودهای آشپزخانه ایرانی

هود آشپزخانه ایرانی در انواع مختلفی تولید می‌شود؛ برخی به‌صورت زیرکابینتی هستند که فضای کمتری اشغال می‌کند؛ اما در هنگام نصب کابینت باید فضایی برای آن در نظر گرفت. برخی به صورت دیواری طراحی شده‌اند و مدل‌های جدیدتر به صورت جزیره‌ای می‌باشند که اغلب بر روی اپن قرار می‌گیرند. هودهای توکار نیز نمونه‌های جذابی از هودهای آشپزخانه هستند که فرایند سختی برای نصب کردن دارند. شما باید با توجه به عواملی مانند مقدار بودجه، اندازه هود، قدرت هود، صدای هود (که نمونه‌های گران‌تر صدای کمتری دارند)، سرعت فن، سهولت نصب، شکل ظاهری و رنگ آن، یک نمونه خوب و کاربردی برای خود انتخاب کنید. در این قسمت با تعدادی از بهترین هودهای آشپزخانه ایرانی آشنا می‌شوید:

۱. هود آشپزخانه ایرانی: هود اخوان

شرکت اخوان یکی از شرکت‌های محبوب و موفق ایرانی است که توانسته محصولات آشپزخانه با کیفیتی را ارائه دهد؛ دانش و تجربه مهندسان و کارکنان شرکت اخوان آن را به یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه تولید هودهای آشپزخانه تبدیل کرده است. با مراجعه به سایت اخوان می‌توانید به سیل عظیمی از طرح‌ها و مدل‌های هود آشپزخانه مواجه شوید که همه آن‌ها با قابلیت‌ها کاربردی و سازگار با سلیقه هر ایرانی ساخته‌شده‌اند. کافی است ویژگی‌های هریک از این مدل‌ها را مطالعه کرده با توجه به آن و هزینه‌ای که دارید یک هود اخوان مناسب تهیه کنید. هودهای شرکت اخوان در دسته‌بندی شومینه‌ای، مورب، مخفی و زیر کابینتی ارائه می‌شوند، مدل‌هایی مانند هود اخوان کد H63-T مورب،  هود اخوان کد H77 مورب، هود اخوان کد H64-T مخفی، هود اخوان کد H49 شومینه و .. توسط این شرکت طراحی، تولید و ارائه شده است. هود اخوان مدل H 63 به صورت مورب و با عرض ۹۰ سانتی‌متر است. نمای ظاهری آن به صورت شیشه مشکی می‌باشد. این هود قدرت مکش ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت دارد. نوع موتور آن توربو ۴ دور و میزان صدای۵۶ دسی بل تولید می کند. این مدل دارای صفحه نمایش و صفحه‌کلید لمسی است. از دیگر ویژگی‌های این هود آشپزخانه اخوان می‌توان به ریموت کنترل، سنسور، فیلتر آلومینیومی چند لایه و لامپ SMD اشاره نمود. گفتنی است عمق این هود مدرن و زیبای آشپزخانه اخوان ۵۰ سانتی‌متر و دودکش مکعبی قابل تنظیم دارد.

۲. هود آشپزخانه ایرانی: هود بیمکث

شرکت ستاره طلایی صنعت با نام معروف بی مکث از سال ۱۳۶۰ به تولید هود پرداخته و دراین زمینه به صورت تخصصی کار کرده است و بعدها محصولات دیگری را به آن اضافه نموده و شرکت خود را به محبوبیت و ارزش بالایی رسانده است. شرکت بی مکث با به کارگیری ماشین آلات و تکنولوژی‌های مدرن در کنار متخصصان ایرانی توانمند و مشاوران خارجی بهترین نمونه از هودهای ایرانی را با قیمت قابل قبول ارائه می‌دهد. با مراجعه به سایت بی مکث می‌توانید با تعداد زیادی از مدل‌های هود آشپزخانه رو به رو شوید که هر یک از آن‌ها بنا بر سلیقه ایرانی ساخته شده است. یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین هودهای بی مکث مدل B2055U استیل می‌باشد؛ که شما می‌توانید آن را به صورت آنلاین از سایت بی مکث خریداری کنید. قدرت مکش این هود ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت است و توانی معادل با ۲۲۰ وات دارد. میزان صدا در دور کند تقریباً ۵۲db و در دور تند تقریباً ۶۵db – می‌باشد که صدای هود با مکش موتور آن ارتباط مستقیم دارد، درواقع هرچه میزان مکش هود بیشتر شود صدای آن نیز کمی بیشتر می­شود. فیلتر این هود بیمکث از نوع آلومینیومی ضد زنگ با قابلیت شست و شو است، اما  شما می‌توانید از فیلترهای ذغالی نیز استفاده کنید؛ فیلتر ذغالی برای منازلی مناسب است که دودکشی، جهت خروجی هود وجود ندارد. به دلیل قدرت بالای جذب این فیلترها، در صورتی ‌که به هر دلیلی امکان نصب هواکش برای شما مقدور نیست، می‌توانید از فیلترهای ذغالی استفاده کنید.

۳. هود آشپزخانه ایرانی: هود استیل البرز

شرکت استیل البرز  توانسته بعد از سال‌ها تجربه ظرفیت تولید خود را در هود آشپزخانه ارتقا داده و بسیاری از محصولات خود را به بیرون از کشور صادر کند. کیفیت هودهای آشپزخانه استیل البرز در کنار تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز، آن را به یک انتخاب مناسب تبدیل کرده است. بنابراین اگر به دنبال خرید یک هود ایرانی خوب هستید؛ بهتر است به سایت شرکت استیل البرز سر زده و مدل‌های متنوع آن را مشاهده کنید. مدل‌های مورب هود استیل البرز، هود های افقی، هودهای شومینه‌ای با طرح‌های متنوعی توسط این شرکت ارائه شده که مناسب با هر سلیقه‌ای می‌باشد. به طور مثال هود مورب استیل البرز مدل  SA-405 طراحی بسیار زیبا و شیکی دارد؛ کلیدهای روی هود از نوع لمسی بوده و با توجه به ریموت کار با آن بسیار آسان است. لامپ آل ای دی زیر هود روشنایی کافی در هنگام پخت‌وپز را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ حداکثر مکش این هود ۴۰۰  مترمکعب در ساعت می‌باشد و  از یک فیلتر آلومینیومی استفاده می کند. میزان صدای موتور آن بسیار کم و در محدوده‌ی ۴۵ تا ۵۵ دسی بل است. این هود با توان ۱۸۰ وات و با جنس گالوانیزه رنگ شده ارائه شده است.

۴. هود آشپزخانه ایرانی: هود صدرا

شرکت صدرا توانسته محصولاتی مانند شیرآلات سینک، هود و گاز را باکیفیت خوب ارائه دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت محصولات متنوع آن را مشاهده کرده به صورت آنلاین سفارش دهید و یا از فروشگاه‌ها و نمایندگی های مجاز آن خرید نمایید.  هودهای شرکت صدرا در دسته بندی‌های متفاوتی عرضه می‌شود؛ هود مورب صدرا، هود پارمیس، هود مورب لمسی صدرا از محصولات این شرکت به حساب می‌آیند. هود مورب صدرا مدل SH-302 صدایی معادل با ۸۵ دسی‌بل ایجاد می‌کند؛ میزان مکش آن ۴۵۰ متر مکعب و قطر دهانه آن ۱۲ سانتی‌متر است. نوع فیلتر آن آلومینیومی و قابل شست و شو است و لامپ‌هایی جهت روشنایی در آن تعبیه شده است. علاوه بر این صفحه کلید لمسی و ریموت کار با این هود را آسان‌تر می‌کند.

۵. هود آشپزخانه ایرانی: هود درسا

درسا یک برند معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی در ایران است که در طول سالیان گذشته توانسته محصولات باکیفیتی را طراحی، تولید و ارائه دهد. یکی از این محصولات هود آشپزخانه درسا است. هودهای برند درسا دارای طراحی زیبا و متنوع و سازگار با هر نوع سلیقه‌ای هستند و با تکنولوژی به روز دنیا تولید می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت درسا یا یکی از نمایندگان مجاز فروش محصولات درسا، هود موردنظر خود را با توجه به عوامل مورد نظر تهیه نمایید و با قیمت مناسب بخرید. هودهای درسا در مدل‌های متنوعی به نام هود آترین، نیکا، مهدیس، آرسام، مهتاب و … عرضه می‌شود که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های جدیدی در اختیار شما قرار می‌دهند. به طور مثال هود درسا مدل آترین دارای فیلتر آلومینیومی قابل شست و شو، شیشه سکوریت و بدنه استیل ضد زنگ و رابط کاربری دیجیتالی لمسی است. نوع موتور آن توربو و میزان صدای تولیدی ۵۵ تا ۶۰ دسی بل است. ویژگی‌هایی ماند دماسنج محیط، جک گازی، جک برقی، مگنت قفل کن درب و .. در آن به کاررفته با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.

۶. هود آشپزخانه ایرانی: هود پرتو الماس البرز

شرکت پرتو الماس البرز یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید محصولاتی مانند هود، سینک و اجاق گاز است که با استفاده از قطعات ترکیه‌ای توانسته محصولات خوبی را عرضه کند. این شرکت محصولات خود را در قالب برندهایی به نام الماس البرز و پرنسیپ به بازار عرضه می‌کند که طرح های متنوع و قابلیت‌های خوب با تکنولوژی روز دنیا را در ا اختیار شما قرار می‌دهند. هودهای شرکت پرتو الماس البرز کیفیتی خوبی داشته و باقیمت مناسب در دسترس است. هودهایی با مدل الماس البزر مدل ph6، هود پرنسیپ مدل vh2s، هود الماس البزر شومینه‌ای مدل ph2 نمونه‌ای از هود های زیبای این شرکت می‌باشد. به طور مثال هود الماس البزر مدل ph6 به صورت شومینه‌ای طراحی شده و صدای بین ۵۵ تا ۵۸ دسیبل ایجاد می کند. جنس فیلتر آن الومینیومی و قابل شست و شو است و ۲ عدد لامپ آل ای دی به منظور روشنایی در آن تعبیه شده است. این هود کم صدا توانی معادل ۱۵. وات دارد. عدم وجود صفحه نمایش و حسگر دود و گرما و ریموت از ویژگی‌های منفی آن به حساب می‌آید.

۷. هود آشپزخانه ایرانی: هود درخشان

شرکت درخشان صنعت آناهیتا با ارائه انواع هودهای متفاوت و با طراحی زیبا و منحصربه فرد توانسته در این زمینه پیشرفت کند و یکی از برندها باکیفیت در زمینه تولید هودهای مدرن آشپزخانه باشد. این شرکت در ابتدا در سال ۱۳۸۲ با تولید شیرآلات شروع به کار کرد و بعدها محصولاتی مانند هود و گاز را نیز وارد حیطه کاری خود کرده و پیشرفت زیادی داشت.

با مراجعه به سایت درخشان می‌توانید انواع مدل‌های زیبا و محبوب آن را مشاهده کرده و ویژگی‌های آن‌ها را مطالعه کنید. مدل‌هایی مانند استیل پارالل، وایت گلگسی، اسپیس و … توسط این شرکت طراحی و تولید شده‌اند. یکی از مدل‌های محبوب شرکت درخشان، هود درخشان مدل Steel April است که با مکش فوق العاده و صدای کم توانسته نیازهای کاربران را برطرف نماید. این مدل ۵۹ دسی بل صد تولید می کند و صفحه نمایش روی آن لمسی است، حسگر دود، حسگر حرارت، خاموشی خودکار، فیلتر ضد زنگ، ریموت، جک آرام بند از ویژگی های جذاب آن به حساب می‌آید؛ مصرف انرژی این هود بسیار بهینه است و با قیمت خوب عرضه می‌شود.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد