بهترین مارک پنکه ایستاده

0 1,731

هیچ چیز قدرت خنک‌کنندگی یک سیستم تهویه برقی مانند کولر و اسپیلیت را ندارد؛ اما شما برای خرید یک اسپیلیت و استفاده از آن باید هزینه ثابت و هزینه برقی زیادی را بپردازید که گران است. راه حل چیست؟ بله استفاده از یک پنکه عالی.  پنکه‌ها دارای عملکرد مؤثر، قابل اطمینان و ارزان قیمتی هستند که باعث می‌شوند جریان هوای بیشتری در خانه وجود داشته باشد و در نتیجه محیطتان خنک‌تر شود. البته کارایی این وسایل همانند کولرها نیست؛ اما با توجه به قیمت آن‌ها می‌توانند یک گزینه خوب برای روزهای گرم تابستانی باشند. در این راستا با بهترین مارک‌های پنکه ایستاده در بازار آشنا می شوید.

۱. پنکه ایستاده Hunter مدل ۱۶ اینچی RETRO 

این پنکه یک فن ۱۶ اینچی با موتور سه سرعته است که شما می‌توانید بسته به نوع نیازتان از سه سرعت آن استفاده نمایید. دکمه ریلی پشت پنکه به راحتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا سرعت را کم و زیاد کنید. درون بدنه آن از ۴ تیغه با کیفیت استفاده شده که در کنار هم با حرکت ثابت می‌توانند جریان باد مناسبی ایجاد کند. این پنکه قابلیت آن را دارد که با سرعت ثابت یک مسیر ۵۰ درجه‌ای را حرکت کرده و جریان باد را در تمام محیط خود منتقل نماید. علاوه بر این شما می‌توانید به صورت دستی مسیر پنکه را تنظیم نمایید تا در یک مسیر مستقیم جریان باد را به سمت شما هدایت کند. در تمام بدنه آن از فلز استفاده شده و دارای روکش نیکل می‌باشد و وزن آن بسیار کم است. پایه آن به صورت فلزی و مقاوم طراحی شده و در زیر پایه یک روکش و پد پلاستیکی برای جلوگیری از لغزش و خراش روی سطح قرار داده شده است. پایه این پنکه به صورت تلسکوپی طراحی شده و شما می‌توانید ارتفاع آن را  به آسانی کم و زیاد کنید؛ ارتفاع این فن از ۳۷ اینچ تا ۵۲.۵ اینچ قابل تنظیم است.

۲. پنکه ایستاده Designer Aire

پنکه ایستاده دیزاین ایر یکی از پنکه‌های لاکچری این لیست به حساب می‌آید؛ این پنکه دارای پایه مسی و قابل تنظیم، سرعت‌های مختلف با جریان متفاوت و کیفیت بالا می‌باشد. در بدنه آن از ۴ پره استفاده شده که با شکل ظاهری خوب و مهندسی، جریان باد ثابتی را ایجاد می‌کند. جنس آن به صورت استیل ضد زنگ است و ظاهر زیبا و سطح براقی دارد. این پنکه اندازه ۱۸ اینچی دارد و سرعت آن در سه سطح قابل تنظیم است؛ سرعت کم آن ۹۰۰ دور دقیقه، سرعت متوسط ۱۱۰۰ دور در دقیقه و سرعت بالای آن ۱۲۸۰ دور در دقیقه است؛ همانطور که اشاره شد پایه آن قابل تنظیم است و در ارتفاع ۴۰ تا ۵۰ اینچ ثابت می‌شود. سری پنکه دارای چرخش استاندارد بوده و می‌تواند یک اتاق بزرگ را تحت پوشش قرار دهد؛ طراحی‌ این پنکه بسیار شیک و به صورت مسی است و شما می‌توانید از اینکه پنکه دیزاین ایر، برای محیط‌های داخلی و خارجی استفاده کنید.

۳. پنکه ایستاده Voronado

این پنکه با کیفیت با قابلیت‌هایی مانند بدنه با کیفیت، تنظیمات سه سرعته، چرخش کامل، ارتفاع قابل تنظیم، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. چرخش در این پنکه به صورت کاملاً ماهرانه‌ای انجام می‌شود. طراحی آن به صورتی است که سری پنکه چرخشی، به سمت راست و چپ و بالا و پایین حرکت کرده و در عین حال یک جریان باد کاملاً مناسب در سراسر خانه ایجاد می‌کند. بنابراین مکان‌هایی که از پنکه دور هستند نیز تحت تأثیر این جریان باد قرار می‌گیرند. شما می‌توانید بسته به نیازتان از سه تنظیم سرعتی استفاده کرده و جریان باد را کم و زیاد کنید، ارتفاع این پنکه نیز قابلیت تنظیم دارد و ارتفاع ۴۲  تا ۵۵ اینچ را پوشش می‌دهد.

۴. پنکه ایستاده LORELL LLR49251

پنکه ایستاده LORELL LLR49251  یک گزینه مناسب برای انتخاب یک پنکه ساده است؛ شما می‌توانید با توجه به هزینه آن امکانات بسیار خوبی از جمله  سه سرعت قابل تنظیم، کنترل از راه دور، تایمر ۴ ساعته و صدای کم ۵۰ دسیبل به دست بیاورید. این پنکه اندازه استاندارد ۱۶ اینچی دارد؛ به منظور راحتی بیشتر در آن از یک کنترلر از راه دور مادون قرمز استفاده شده که شما می‌توانید از آن طریق دستگاه را خاموش و روشن کرده و یا از سرعت‌های متنوع آن بهره‌مند شوید. تایمر ۴ ساعت این امکان را به شما می‌دهد که زمان را تنظیم کرده با خیال آسوده شب‌ها به خواب بروید تا پنکه بعد از ۴ ساعت اتوماتیک خاموش شود؛ ارتفاع این پنکه قابل تنظیم است. صدای این پنکه بسیار کم است و شما می‌توانید شب‌ها در حین خواب آن را روشن کرده و با آرامش استراحت کنید. این پنکه از ۴ پره تشکیل شده و جنس بدنه آن از پلاستیکی ای‌بی‌اس است به همین دلیل به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهد.

۵. پنکه ایستاده Lasko

این پنکه ایستاده مارک Lasko با طراحی  نوآورانه خود توانسته مشتریان زیادی را به خوب جذب کند؛ طراحی این پنکه زیبا و فضای کمی را اشغال می‌کند که مناسب برای اتاق است. این پنکه ایستاده دارای قابلیت‌هایی مانند سه سرعت قابل تنظیم، تنظیم ارتفاع، خاموشی اتوماتیک، حالت خواب و  تعیین جهت و حرکت به صورت اختیاری است. صدای آن بسیار کم است و شما می‌توانید از آن در اتاق خواب  استفاده کرده و با آرامش بخوابید. فن به کار رفته در آن ۵۲ اینچی است و شما می‌توانید از پانل قرار داده شده در بالای دستگاه تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید. به طور مثال دکمه پاور برای خاموش و روشن کردن پنکه،  یک دکمه جهت انتخاب سرعت که با استفاده از چراغ‌های آل ای دی کنار آن ارائه شده است؛ دکمه‌ای برای حالت خواب و تایمر نیز در نظر گرفته شده و کار با پنکه را آسان‌تر می‌کند. در قسمت دریچه‌، یک دکمه ریلی به منظور تغییر جهت باد پنکه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ریموت این پنکه قابلیت تغییر چرخش پنکه و جهت و مسیر باد را در اختیار شما قرار می‌دهد و علاوه بر این شما می‌توانید از طریق ریموت سرعت را تغییر داده؛ از حالت خواب استفاده کنید؛ تایمر را برای نیم ساعت تا  ۷ و نیم ساعت تنظیم کرده و سپس از قابلیت خاموشی خودکار آن بهره ببرید.

۶. پنکه ایستاده Rowenta 

این پنکه برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و یا دفتر کار مناسب است؛ باد و نسیم خنک‌کننده آن کل محیط را پوشش می‌دهد. اندازه آن ۱۶ اینچی است و طراحی مدرن و زیبایی دارد و از تکنولوژی با کیفیت آلمانی استفاده می‌کند. در آن از ۵ تیغه برای حداکثر خنک سازی استفاده شده و سری آن دارای حرکت ۹۰ درجه‌ای است  حرکت بالا و پایین و چپ و راست)؛ در این پنکه از ۴ سطح سرعت استفاده شده تا بسته به نیازتان از دور در دقیقه کمتر یا بیشتری استفاده نمایید. شما هم می‌توانید از دکمه‌های روی بدنه برای کنترل دستی و هم از ریموت برای کنترل از راه دور بهره ببرید. در این صورت دیگر نیازی نیست برای خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن سرعت دستگاه و مسیر جهت باد، تا کنار دستگاه بروید. ارتفاع این پنکه نیز قابلیت تنظیم داشته و کوتاه و بلند می‌شود. ارتفاعی معادل با ۴۲ تا ۵۴ اینچ را پوشش می‌دهد؛ بر روی آن دستگیره‌ای تعبیه شده که شما با استفاده از آن قادر هستید دستگاه را جابه جا کنید. صدای تولید شده توسط این پنکه ۴۰ تا ۵۷ دسی بل است در واقع شما می‌توانید از آن در اتاق خواب استفاده کرده و خواب راحتی داشته باشید (صدای آن برابر با صدای ثبت شده و مورد تأیید در یک کتابخانه است).

۷. پنکه ایستاده Honeywell 

این پنکه زیبا بدنه پلاستیکی دارد و قدرت خنک کنندگی آن بسیار زیاد است؛ شما می‌توانید بنا به نیازتان و میزان خنک کنندگی از ۵ سطح انرژی و سرعت آن استفاده کنید. حرکت  و نوسان آن برای  پوشش تمام محیط باعث می‌شود تا شما در هر نقطه از خانه خنک شوید. از قابلیت‌های کاربردی این پنکه قابلیت خاموشی خودکار بعد از چند ساعت بنا به تنظیمات تایمر است. شما قادر هستید تایمر پنکه را در  زمان‌های یک، دو، چهار و ۸ ساعت تنظیم کرده و بعد از آن پنکه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. در این پنکه از سه تیغه بزرگ استفاده شده که قدرت خنک کنندگی و ایجاد باد زیاد دارد؛ این پنکه ۱۶ اینچی بوده و ساخت ایالات متحده می‌باشد و با قیمت مناسب در دسترس می باشد. ارتفاع این پنکه قابلیت تنظیم دارد و از آنجایی که صدای آن کم است برای استفاده در اتاق خواب بسیار مناسب می‌باشد.

۸. پنکه ایستاده Lasco 1850

پنکه ایستاده Lasco 1850 ترکیبی از ظرافت، ویژگی‌های  عالی و قدرت فوق العاده است؛ این پنکه ۱۸ اینچی فوق‌العاده عمل کرده و دارای ۵ تیغه برای ایجاد جریان زیاد هوا است. علاوه بر این شما می‌توانید از سه سرعت دستگاه بسته به نیازتان استفاده نمایید و سرعت جریان هوا را کم و زیاد کنید. این دستگاه قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب را دارد و شما می‌توانید جهت حرکت دستگاه را انتخاب کنید تا کل محیطی که پنکه در آن قرار دارد خنک شود. تایمر به کار رفته در آن قابلیت تنظیم دارد تا بعد از مدت زمان تعیین شده به صورت خودکار خاموش شود. یکی دیگر از قابلیت‌های مفید این دستگاه ریموت است که در کنار پانل روی دستگاه این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از راه دور تنظیمات را اعمال کرده و دستگاه را سفارشی سازی کنید؛ سرعت را کم و زیاد کنید؛ جهت را تغییر داده یا تایمر را تنظیم نمایید.  سروصدای این فن بسیار کم بوده و برای محیط‌های ساکت از جمله اتاق خواب مناسب است.

در هنگام خرید یک پنکه ایستاده بهتر است با عجله تصمیم گیری نکرده و جوانب زیادی را مدنظر بگیرید. اینکه پنکه را برای چه مکانی می خواهید؛ آیا بی‌صدا بودن آن اهمیت دارد و قرار است از این پنکه در اتاق خواب استفاده کنید، ریموت از راه دور نیز اهمیت دارد؛ شما باید پنکه‌ای را انتخاب کنید که ارتفاع، جهت حرکت و سرعت آن قابل تنظیم باشد. پنکه‌هایی که قابلیت‌های فرعی دیگر مانند حالت خواب، تایمر و یا  هر نوع قابلیت دیگری دارند نسبت به مدل‌های دیگر ارجحیت دارند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد