بهترین مارک کتری و قوری ایرانی

0 6,272

کتری و قوری دو جزء جدانشدنی خانه‌های ایرانی هستند؛ امکان ندارد وارد یک خانه ایرانی شوید و یک عدد قوری و کتری روی اجاق گاز نبینید. نوشیدنی چای از گذشته در ایران رواج داشته و یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به حساب می‌آید که پیر و جوان به آن علاقه دارند. روش‌های مختلفی برای آماده سازی چای وجود دارد؛ مثلاً شما می‌توانید از چای سازهای برقی استفاده کنید و در مدت زمان کم چای را آماده کرده و میل نمایید؛ اما استفاده از چای سازهای برقی به علت مصرف بالا برق توصیه نمی‌شود؛ علاوه بر این کیفیت چای در این وسایل نسبت به وسایل سنتی مانند کتری و قوری کمتر است؛ بنابراین با استفاده از کتری و قوری می‌توانید این نوشیدنی را آماده کنید. در این میان برندهای خارجی بسیار زیادی مانند کتری و قوری‌های ترکی و چینی بازار ایران را تسخیر کرده‌اند؛ اما شما می‌توانید با خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور کمک کنید. در این مطلب می‌خواهیم چند مدل از بهترین مارک کتری و قوری‌ ایرانی را به شما معرفی کنیم که با طراحی زیبا و قیمت مناسب در بازار موجود هستند و می‌توانند چای دلچسبی برای شما فراهم کنند.

راهنمای خرید کتری و قوری:

قبل از آشنایی با این مارک‌ها، بهتر است با برخی نکات آشنا شوید. در هنگام خرید کتری و قوری بهتر است به نکات و راهنمای‌هایی زیر دقت کنید:

  1. خانواده پرجمعیتی دارید؟ اگر خانواده بزرگی دارید بهتر است از کتری و قوری بزرگ‌تری استفاده کنید؛ اگر کتری شما ظرفیت کمی داشته باشد؛ مجبور می‌شوید مرتب آن را پر از آب کرده و  زمان زیادی را صرف به جوش آوردن آن کنید.
  2. جنس بدنه کتری بهتر است از استیل و مواد ضدزنگ باشد تا بر اثر تماس با آب زنگ نزند. بهترین قوری‌ها نیز از جنس چینی هستند؛ قوری‌های فلزی و یا شیشه‌ای ممکن  است بر روی رنگ چای تأثیر منفی بگذارند. جنس دسته نیز مهم است. بهتر است جنس دسته کتری از مواد غیرقابل اشتعال باشد که گرما را منتقل نمی‌کند. در این صورت با ایمنی بیشتری می‌توانید به آن دست بزنید.
  • بدنه استیل: طول عمر بیشتری دارد و گرما را بیشتر نگه می‌دارند؛ در نتیجه آب جوش و چای شما سرد نمی‌شود. وزن آن سبک‌تر است و شما به راحتی می‌توانید آن را بلند کنید. اما در صورتی که دستگیره‌ها از جنس استیل باشند گرما را منتقل می‌کنند؛ در صورتی که چای به مدت طولانی در آن بماند مزه بدی پیدا می‌کند.
  • بدنه چینی: بدنه کتری اصولاً از چینی ساخته نمی‌شود و قوری‌های چینی بیشتر رواج دارند. این قوری‌ها لوکس‌تر هستند و انتقال حرارت کمتری دارند؛ با این حال مایعات در آن به سرعت خنک می‌شوند؛ در برخی موارد به علت شوک گرمایی ممکن است ترک برداشته و بشکنند.
  • بدنه سرامیکی: قوری‌های سرامیکی چیزی بین چینی و استیل است؛ نه گرما را بیش از اندازه حفظ می‌کنند و نه به سرعت خنک می‌شوند. این قوری‌ها دارای طرح‌ها و رنگ بندی‌های متنوعی هستند؛ اما ممکن است در طولانی‌مدت و زمانی که چای برای چند ساعت در آن بماند؛ مزه خاصی را به وجود بیاورد. این قوری‌ها سریع‌تر جذب رنگ دارند و باید زود به زود آنها را تمیز کنید.
  • بدنه شیشه‌ای: در قوری‌های شیشه‌ای شما به فرایند دم کشیدن چای نظارت دارید که بسیار لذت بخش است. البته این نوع قوری‌ها ممکن است خیلی سریع کثیف شوند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند.
  1. در هنگام خرید به بدنه و مقاومت و استحکام آنها توجه کنید. کتری‌های محکم، درزهای بسته و استانداردی دارند و به مرور دچار نشتی آب نمی‌شوند.
  2. شما می‌توانید برای سهولت استفاده از کتری‌های شیردار استفاده کنید.
  3. کتری بهتر است دارای منافذ برای خروج بخار و همچنین یک درب جداگانه باشد.

بهترین مارک کتری و قوری ایرانی

کتری و قوری آپولون

شرکت آپولون یک شرکت قدیمی ایرانی در زمینه تولید کتری و قوری و سماورهای با کیفیت است که از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده و طراحی ظاهری محصولات آن بسیار شیک و زیبا است.

این کتری و قوری آپولون بسیار زیبا و جادار است؛ گنجایش کتری آن ۶ لیتر است که برای خانواده‌های متوسط و بزرگ مناسب می‌باشد.  جنس بدنه کتری از استیل ضد زنگ است و دارای دو قوری است؛ یک قوری هم جنس کتری و از استیل ساخته شده و در کنار آن یک قوری چینی نیز ارائه می‌شود. جنس دسته کتری از باکالیت است؛ در نتیجه گرما را منتقل نکرده و نمی‌سوزاند. کتری از نوع شیردار می‌باشد؛ بنابراین برای ریختن چای نیازی نیست آن را بلند کنید. بر روی درب کتری منافذی در نظر گرفته شده که در صورت جوش آمدن آب سرریز نشده و گاز را خاموش نمی‌کند. اگر به دنبال یک کتری و قوری شیردار خوب و با کیفیت ایرانی هستید بهتر است؛ سراغ این محصول آپولون بروید که با قیمت مناسب در دسترس است.

کتری و قوری تابناک قیطاسی

برند تابناک قیطاسی که با نام اختصاری تی جی اچ (T.GH) شناخته شده است؛ یک برند قدیمی ایرانی در زمینه تولید کتری و قوری و سماور با دسته‌های نسوز است، کتری استیل و قوری‌های چینی با جدیدترین متد و تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده و در طرح‌های زیبایی ارائه می‌شوند. مدل هرمی کد ۸۸۵۰ آن با ظرفیت ۶ لیتری ارائه شده است و ضخامت استیل آن ۱ میل و کف آن سه لایه چدنی است؛ در این صورت مقاومت بالایی داشته و در برابر ضربه مقاوم است و همچنین به مرو دچار نشتی آب نمی‌شود. کتری این مدل به صورت سماوری است و روی گاز قرار می‌گیرد؛ کیفیت شیر آن بسیار خوب و دسته آن نسوز است؛ قوری نیز با طرح زیبا و به صورت چینی ساخته شده که چای در آن به‌خوبی دم می‌کشد. بر روی کتری منافذی به کار رفته تا بخار خارج شود و آب در هنگام جوش سرریز نشده و گاز را خاموش کند.

کتری و قوری مرادی طرح مینا

برند مرادی نیز یکی از برندهای شناخته شده ایرانی در زمینه تولید کتری و قوری و سماور است؛ مدل مینا این برند با ظرفیت ۶ لیتری ارائه شده که مناسب برای خانواده‌های متوسط و پر جمیعت می‌باشد؛ نوع این کتری از نوع شیردار است و جنس بدنه‌ کتری نیز از نوع استیل ضد زنگ می‌باشد.  جنس دسته کتری باکالیت بوده و گرما را انتقال نمی‌دهد و نسوز می‌باشد و کف آن چدنی است تا در برابر ضربه مقاومت بیشتری داشته باشد. قوری مدل مینا چینی است و ۵۰۰ گرم وزن دارد و دارای طراحی زیبا و لوکسی است گنجایش قوری یک لیتری است که ظرفیت خوبی را ارائه می‌دهد؛ شما می‌توانید این کتری و قوری ایرانی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

کتری و قوری پارس استیل

شرکت پارس استیل با هدف تولید، حمایت و ارتقا محصولات ایرانی شروع به کار کرده و دارای محصولات متنوعی مانند انواع قابلمه، زودپز و کتری و قوری است. کتری و قوری پارس استیل از جنس استیل ضد زنگ و خش ساخت شده و دارای یک شیر بلند است؛ بنابراین شما به راحتی می‌توانید آن را بر روی اجاق گاز قرار داده و بدون بلند کردن آن از آب جوش استفاده کنید. ظرفیت آن ۵.۷ لیتری است و برای خانواده‌های متوسط رو به بالا مناسب می‌باشد؛ ضخامت بدنه کتری ۰.۷ میلی‌متر است و جنس دسته‌های آن از باکالیت بوده و بسیار باکیفیت است؛ همچنین گرما را انتقال نمی‌دهد و نمی‌سوزد. قوری همراه این کتری طرح زیبایی دارد و از جنس چینی است. این محصول دارای ۳ سال گارانتی از سمت شرکت سازنده می‌باشد.

کتری و قوری پرهام مدل Flower

کتری و قوری پرهام یکی دیگر از محصولات با کیفیت ایرانی این لیست است؛ این مدل از جنس بدنه استیل درست شده و وزنی معادل با ۱۲۵۵ گرم دارد. کتری استیل ضد زنگ این مدل دارای کف چدن دولایه می‌باشد که آن را در  برابر ضربه مقاوم کرده است؛ قوری آن از جنس سرامیک نشکن است و چای خوش رنگی را آماده می کند. این کتری و قوری از نوع شیردار است؛ بنابراین نیازی نیست که آن را بلند کنید؛ بر روی کتری یک درب توری با ضامن وجود دارد که باعث می‌شود بخار با سطح قوری در تماس بوده و به دم کشیدن آن کمک کند؛ علاوه بر این با خروج بخار امکان سرریز شدن آب کتری وجود ندارد.

کتری و قوری عالی‌نسب مدل آیلین

این برند ایرانی از زمان‌های قدیم در ایران فعالیت داشته و در زمینه تولید لوازم خانگی ید طولانی دارد؛ کتری قوری عالی نسب مدل آیلین یک محصول خوب ایرانی است؛ بدنه کتری از استیل مقاوم و با ضخامت ۰.۸ میلیمتر و به صورت یک تکه ساخته شده است؛  بدنه آن در برابر اسید مقاوم است که ‌این امر باعث شده طول عمر بالاتری داشته و از نظر بهداشتی نیز انتخاب بهتری باشد. ظرفیت آن ۵ لیتری است که برای خانواده‌های متوسط مناسب‌تر است؛ جنس دسته‌ها از باکالیت ساخته شده یک  پلیمر مقاوم در برابر حرارت می‌باشد؛ بنابراین دسته‌ها نسوز هستند و گرما را منتقل نمی‌کنند. کف کتری سه لایه است که باعث مقاومت بیشتر آن و ضد خش و ضد ضربه  بودن آن می‌شود.  قوری به کار رفته در این مدل از جنس چینی است و طرح‌بندی زیبایی دارد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد