بهترین مارک کفش کوهنوردی ایرانی

هنگام آماده شدن برای کوهنوردی، کفش  یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید به‌درستی انتخاب کنید. شما در طول کوهنوردی از مسیرهای پر پیچ و خم و سختی عبور می‌کنید؛ بنابراین با انتخاب یک کفش کوهنوردی مناسب، می‌توانید این مسیرها را با ریسک کمتر و بدون خستگی عبور کنید و به مقصد برسید. این کفش‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی هستند که باید در هنگام انتخاب به آن‌ها توجه کنید. گفتنی است کفش یک انتخاب بسیار شخصی است؛ اما وقتی صحبت از مسیرهای صعب‌العبوری مانند کوهستان‌ها می‌شود؛ بهتر است قبل از انتخاب کفش، علاوه بر ترجیحات شخصی، برخی نکات و اصول را بدانیم. البته امروزه کفش‌های کوهنوردی بسیار متنوعی از برندهای داخلی و خارجی در بازار موجود است.  اگرچه در گذشته برندهای خارجی کیفیت و تنوع بیشتری داشتند؛ اما امروزه شرکت‌های ایرانی نیز وارد این بخش‌ها شده و دست به تولید کفش‌‌های کوهنوردی ایرانی زده‌اند؛ قیمت کفش های کوهنوردی ایرانی به‌صرفه‌تر است و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین برندهای کفش کوهنوردی ایرانی حرف بزنیم با ما همراه باشید.

در  ابتدا به نکاتی اشاره می‌کنیم که باید در هنگام خرید کفش کوهنوردی به آن‌ها توجه کنید و سپس برندهای ایرانی را معرفی کرده و خصوصیات کفش‌های کوهنوردی این برندها را به‌صورت اختصار شرح می‌دهیم تا بتوانید به‌آسانی از بین آن‌ها یک کفش کوهنوردی ایرانی مناسب با قیمت خوب خریداری کنید.

راهنمای خرید کفش کوهنوردی:

علاوه بر ظاهر، اندازه و راحتی پا فاکتورها و عوامل دیگری نیز برای خرید یک کفش کوهنوردی دخیل هستند که در  اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نوع استفاده: در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که این کفش کوهنوردی را برای چه فصلی نیاز دارید، کوهنوردی در تابستان  یا زمستان، در کوه‌های سنگی یا یخی.
  • ساق: کفش های کوهنوردی به‌صورت ساق کوتاه و ساق بلند هستند که کفش‌های ساق بلند از مچ پاها نیز محافظت می‌کنند.
  • میزان نفوذ هوا در کفش: اگر از کفش‌های سه فصل استفاده می‌کنید؛ این کفش‌ها قابلیت نفوذ هوا به درون کفش را در خود جای داده‌اند تا در روزهای گرم مانع از تعرق پا شوند. اما در کفش‌های کوهنوردی زمستانه قابلیت هواخوری اهمیت ندارد و باید کفش پاهایتان را گرم کند.
  • جنس رویه: جنس رویه کفش بهتر است از جنس با کیفیت و ضد آب باشد تا در حین صعود از کوه‌های برفی، پاهایتان خیس نشود. رویه کفش باید در برابر سایش و برخورد با اجسام مقاوم بوده و خراب نشود. به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که در برابر تماس با آب نپوسد.
  • زیره کفش: سختی زیر کفش نیز درجه بندی دارد و باید متناسب با نوع کوهنوردی انتخاب شود. علاوه بر این بیشتر این کفش‌ها دارای زیر آج‌دار هستند. اما اگر قصد دارید از آن در سنگ نوری و یخ نوری استفاده کنید؛ باید کفشی انتخاب نمایید تا قابلیت اتصال کرامپون داشته باشد.
  • وزن: فاکتور مهم دیگری که در انتخاب کفش‌های کوهنوردی باید در نظر گرفته شود؛ وزن کفش است. اکثر کفش‌های کوهنوردی سنگین وزن هستند؛ اما تا جای امکان کفشی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نبوده و شما را خسته نکند.

بهترین کفش کوهنوردی ایرانی

۱. کفش کوهنوردی لاوان

لاوان یکی از برندهای معروفی ایرانی در زمینه تولید کفش‌های کوهنوردی و سنگ نوردی است که از دستگاه‌های پیشرفته و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند. شما می‌توانید در سایت رسمی این شرکت از مدل‌های متنوع کفش‌های کوهنوردی لاوان دیدن کنید. لاوان تنها دارنده گواهی‌نامه ساخت کفش‌های کوه‌نوردی، کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی از ویبرام (Vibram) ایتالیا در ایران است.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی لاوان مدل قندیل

این کفش کوهنوردی مناسب کوهنوردی در زمستان و کوه‌های یخی است و پا را گرم نگه می‌دارد. جنس رویه آن از نبوک ضد آب ۲.۷ میلی‌متری است و عایق آنتی رفلکس ۷ میلی‌متری دارد. لژ لاستیکی دو میلی‌متری دورتادور آن را در برگرفته و ضد شوک و ضد ضربه است. زیره این کفش ویبرام + آنتی شوک + کارایی نصب کرامپون فیکس،اتومات eva + از پنج و پاشنه می‌باشد.

۲. کفش کوهنوردی ایرانی کوهسار

این برند در سال ۱۳۷۵ تأسیس شده و در زمینه تولید کفش‌های کوهنوردی و کویر نوردی فعالیت دارد. متخصصان برند کوهسار سعی کردند که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دستگاه‌های پیشرفته کفش‌های کوهنوردی قابل قبول و با کیفیتی را ارائه دهند. برند کوهسار با همکاری و بهره گیری از دانش فنی متخصصین شرکتهای ایتالیایی، چینی و ترکیه‌ای و با استفاده از مرغوب ترین و استانداردترین مواد اولیه و ساخت مایه‌های داخلی و خارجی و نیز تولید و استفاده از چرم واترپروف جهت تولید کفش‌های مقاوم در برابر آب برای اولین بار در ایران شروع به کار کرده و همچنین به واسطه کنترل دقیق کیفی در هر مرحله از تولید توانسته توان کیفی خود را به سطح مطلوب و قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی برساند.

نمونه‌هایی به نام کفش کوهنوردی دماوند در مدل‌های متنوع، کفش کوهنوردی ساوالان، سهند و دنا، کفش‌ها کوهنوردی الوند، هرم، جام، دند و میشو نمونه‌هایی از کفش کوهنوردی برند کوهسار می‌باشند که در سایت این شرکت قابل مشاهده است.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی کوهسار مدل دماوند ۵۶۱۰

کفش کوهنوردی پیشرفته کوهسار، از جنس چرم طبیعی سه لایه با قابلیت ضد آب می‌باشد که لایه آستری آن از جنس ایزی تکس با لایه‌های ترمولایت می‌باشد. شما می‌توانید تجهیزاتی مانند کرامپون نیمه اتوماتیک را به آن متصل کرده و در کوهنوردی‌های سخت از آن بهره ببرید. درو تا دور کفش را لژ لاستیکی به ضخامت ۵.۲ میلی‌متری دور کفش را گرفته و باعث می‌شود ضربه و سایش کفش را تخریب نکند.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی کوهسار مدل ساوالان

کفش کوهنوردی ساوالان نمونه‌ای دیگر از کفش‌های کوهنوردی حرفه‌ای و البته اندکی سنگین است. وزن یک لنگه کفش سایز ۴۴ آن ۱۱۰۰ گرم می‌باشد. جنس رویه آن از چرم طبیعی ۵.۲ میلی‌متری است که ضد آب بوده و لایه‌هایی از جنس ترمولایت بر روی آن قرار دارد. لژ لاستیکی دور تا دور کفش آن را در برابر ضربه و سایش محافظت می‌کند. این کفش قابلیت اتصال کرامپون نیمه اتوماتیک دارد.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی کوهسار مدل الوند

اگر به دنبال یک کفش کوهنوردی حرفه‌ای و سبک هستید؛ بهتر است کفش الوند کوهسار را انتخاب کنید. لایه رویی آن ضد آب و از جنس چرم طبیعی ۲ میلی‌متری است و آستر آب‌بندی شده سه لایه دارد. استیل به کار برده شده در جابندی از آلیاژ استیل ساخت ایتالیا می‌باشد. در این کفش از یک لژ لاستیکی دور تا دور  برای خنثی کردن ضربه و سایش  به کار برده شده است.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی کوهسار مدل میشو

کفش کوهنوردی میشو در دسته کوهپیمایی قرار می گیرد و دارای چرم یکپارچه و با آستر سه لایه و ضد آب است. زیره کفش از جنس لاستیک و جابندی ها از آلیاژ فولادی ساچمه دار است. وزن هر لنگه کفش سایز ۴۴، ۷۰۰گرم می‌باشد.

۳. کفش کوهنوردی سهند

کفش‌های کوهنوردی سهند یک برند تبریزی و یکی از بهترین‌ها در ایران است. این برند با سابقه چند سال تولید کفش‌های کوهنوردی توانسته در این زمینه تجارب زیادی به دست بیاورد و محصولات خوبی را ارائه دهد. از نمونه‌های باکیفیت کفش کوهنوردی سهند، می‌توان به مدل جام اشاره کرد.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی سهند مدل جام

کفش کوهنوردی سهند مدل جام دارای رویه نبوک بوده و وزنی معادل با ۷۰۰ گرم (سایز ۴۲) دارد. کفی آن ویبرام و مجهز به لایه آنتی شک است و ضربه‌های وارده به پا  را مهار می‌کند؛ آستر به کار رفته در آن نیز گورتکس می‌باشد.

۴. کفش کوهنوردی قارتال

شرک قارتال یک گروه صنعتی تولید کفش‌های کوهنوردی است که به تولید کفش‌های ایرانی با استانداردهای جهانی می‌پردازد.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی قارتال مدل سهند

شما می‌توانید از این کفش کوهنوردی در سه فصل بهار، تابستان و پاییز استفاده کنید. این کفش برای صعودهای یک روزه مناسب‌تر است و با نفوذ هوا به درون آن باعث خنک شدن پا شده و مانع از تعرق آن می‌شود. جنس رویه مدل سهند از چرم گاوی اشبالت، با ضخامت چرمی ۱.۸ میلی‌متری می‌باشد. این کفش از یک گارد محافظتی برای مراقبت از پا استفاده شده است که احتمال بروز حادثه را کمتر می‌کند. این کفش قابلیت جذب ضربه و شوک را دارد و  وزن هر لنگه آن به صورت متوسط ۶۰۰ گرم است.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی قارتال مدل ساوالان

مدل ساوالان از جنس چرم گاوی اشبالت است که کاملاً ضد آب بوده و برای کوهنوردی در فصل زمستان و شرایطی دمایی پایین بسیار مناسب می‌باشد. قابلیت تنفس آن قابل قبول است و پا را گرم نگه می‌دارد. این کفش ضد ضربه بوده و دارای نیم گتر مخصوص برای جلوگیری در نفوذ برف می‌باشد. استر داخلی آن از جنس تکنولوژی گورتکس بوده و زیره کفش از جنس P.U و لاستیک مقاوم در برابر سایش می‌باشد.

۵. کفش کوهنوردی سیمپا

سیمپا یکی دیگر از تولیدکنندگان کفش‌های کوهنوردی ایرانی است که کفش‌های متنوعی را با کیفیت بالا و متناسب با شرایط آب و هوایی متنوع ارائه کرده است. کفش های کوهنوردی مدل دنا و بلک استون نمونه‌های موفق کفش های کوهنوردی سیمپا هستند.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی سیمپا مدل دنا

کفش کوهنوردی دنا دارای رویه چرم باکیفیت و زیره pu است. رویه کفش پا را در مقابل اشیا خارج، رطوبت و سرما مراقبت کرده و زیره آن نیز  ضد ضربه و ضد شوک است. این شرکت از برترین متودهای جهانی استفاده کرده و با توجه به آناتومی پا افراد این کفش‌های متنوع را ارده میکند.

۶. کفش کوهنوردی آسیا

کفش آسیا، تولید کننده انواع کفش کوهنوردی، کفش فوتبال، کفش کشتی و کفش اداری بوده و از سال۱۳۴۸ شروع به کار کرده است. آسیا، مدل‌های متنوعی از کفش‌های کوهنوردی را ارائه کرده که هر یک از آن‌ها با توجه به نیاز شما و قیمت متفاوت عرضه می شوند. شما می‌توانید نام کد موردنظر محصول را از سایت انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. در این قسمت به یکی از مدل‌های کفش کوهنوردی آسیا اشاره می‌کنیم:

کفش کوهنوردی آسیا مدل ۲۰۲

این کفش کوهنوردی زیبا، مناسب برای کوهنوردی و صعودهای چند روزه بهار، تابستان و پاییز یا صعودهای یک روزه زمستانی است. این کفش همانند سایر کفش‌های کوهنوردی آسیا، ساق بلندی دارد که مچ را محکم نگه داشته و مانع از آسیب رسیدن به آن می‌شود. زیره کفش منعطف و از جنس پی یو تزریقی است. رویه کفش نیز نوبوک بوده و کیفیت قابل قبولی ارائه می‌دهد.



5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 نظرات
  1. علی می‌گوید

    سلام کفش کوهنوردی مدل دماوند یا سهند یا ساولان سایز ۴۴ چنده؟

  2. منصور می‌گوید

    سلام لطفا اولا بفرمایید از کجا میتوانیم تهیه کنیم قیمت شماره ۴۵ چند است

  3. ناشناس می‌گوید

    سلام کفش لاوان مدا ل قندیل شمار ه ۴۳ قیمت چنده بعدش از کجا تهیه کنیم

  4. فاطمه می‌گوید

    در مورد کفش پایار اطلاعاتی دارین؟ ممنون میشم راجع به مزایا و معایبش هم بگین

  5. خورشید می‌گوید

    مرکز فروش این کفش در اصفهان و هر شهرستانی را لطفا بفرمایید.چگونه تهیه کنیم؟سایز ۳۷ لازم دارم. و نظرم روی کفش داخلی است مخصوصا با این کیفیت خوبی که ارائه میکنیدمتشکر میشوم کمک کنید

  6. ناشناس می‌گوید

    این ترتیب به نظر من اشتباهه ، لاوان چرت ترین کفش ایرانیه

  7. ناشناس می‌گوید

    تشکرداوود

  8. داود می‌گوید

    تشکر از شما

  9. کوروش می‌گوید

    چه کارخانه یا کارگاهی کفش مکوان راتولید میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید کوروش

  10. سارا می‌گوید

    کسی اطلاعی در مورد کفش مکوان داره؟

  11. محمد می‌گوید

    من موندم تولیدی کفش سیمپا چطور استانداردهای کفش هاشو رعایت نمیکنه مگه نمیدونه ک کوهنوردی با این کفش های بی مصرف با جان آدم بازی میکنه
    خدارحم کنه ب من ک مدل توچال گرفتم دوبار باهاش رفتم کوه هر دو بار در حد شکستی دست و پام سر خوردم الانم دنبال شکایت از این شرکت هستم..🙏

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.