بهترین مهارت های الکسا از طریق اسپیکر هوشمند آمازون اکو

0 758

الکسا، دستیار صوتی آمازون است که بیش از ۱۵۰۰۰ مهارت دارد، این مهارت ها خیلی زیاد است، خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، شما می توانید به صورت صوتی دستورالعمل های خود را به آن ابلاغ کنید تا وسیله مورد نظرتان آن را انجام دهد. مثلا از او بخواهید که موزیک ویدئو مورد نظرتان را پخش کند؛ و یا آب و هوا را اعلام کرده و یا به سوالات علمی شما پاسخ دهد. این امکانات بسیار زیاد هستند و هر سال نیز در حال گسترش می باشد. این مهارت‌ها شامل نسخه‌های نرم‌افزاری موجود برای نصب روی بلندگوی اکو می باشند؛ برنامه‌هایی که وقتی آن‌ها را فعال کنید، می‌توانید به قابلیت‌های اضافه ویژه‌ای دسترسی داشته باشید. در حال حاضر هزاران ویژگی از این ‌دست در وب‌سایت آمازون وجود دارد و هرروزه به تعداد این ویژگی‌ها افزوده می‌شود.

در ابتدا اگر با چگونگی فعال کردن مهارت های جدید الکسا، آشنا نیستید می توانید از طریق الکسا ( با انتخاب گزینه منو و انتخاب “مهارت ها”) و یا با مراجعه به سایت آمازون www.amazon.com/skills با این قابلیت ها آشنا شوند. در این صورت وقتی یک مهارت جدید یافتید که به آن علاقه داشتید، می توانید بر روی آن ضربه زده و گزینه اطلاعات (info) را انتخاب کنید و سپس گزینه فعال کردن “Enable” را فشار دهید تا به الکسا اضافه شود.

در این مطلب قصد داریم برخی از ترفند های دستیار صوتی الکسا را برای شما توضیح دهیم تا با قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید. این ترفند ها از طریق اسپیکر هوشمند اکو قابل اجرا است.

۱. موزیک و ویدئو
همزمان بر روی چند دستگاه فعال الکسا موزیک پخش می شود
اگر چندیدن بلندگو هوشمند مجهز به الکسا در خانه داشته باشید، می توانید ازطریق سرویس های آنلاین موسیقی ، آهنگ مورد نظرتان را پخش کنید. برای این کار باید تمام بلندگوهای هوشمند خود را به شبکه وایفای خود متصل کنید. همچنین باید در Amazon Prime و Amazon Music Family Plan عضو شوید. برای فعال کردن پخش همزمان موسیقی در چندین دستگاه ، برنامه الکسا را روشن کنید و به تنظیمات آن بروید و به قسمت Multi-Room Music بروید و دستورات نصب را دنبال کنید.

بهترین و محبوب ترین موسیقی ها را پیدا کنید
شما می توانید به راحتی از طریق دستور صوتی به اسپیکر هوشمند خود، داغ ترین و محبوب ترین موزیک های روز را پیدا کنید و از آن بخواهید که برای شما پخش شود.

می توانید سرویس پخش موزیک آنلاین خود را به Spotify تغییر دهید
اگر از سیستم موسیقی آنلاین آمازون راضی نیستید به راحتی می توانید آن را تغییر داده و از Spotify استفاده کنید. برای این کار باید بین حساب کاربری سرویس Spotify خود و برنامه الکسا همگام سازی ایجاد کنید. به همین منظور به تنظیمات رفته و بخش موزیک و رسانه ها را انتخاب کنید، و بر روی گزینه Spotify کلیک کنید. سپس می توانید آن را به سرویس پخش موسیقی یش فرض خود قرار دهید. در صورتی که تمایل ندارید پیش فرضِ سرویس پخش آنلاین خود را تغییردهید می توانید به طور همزمان از هر دو سرویس استفاده نمایید در این صورت در هنگام اعمال دستورالعمل باید کلمه Spotify را نیز ذکر کنید. مثلا “الکسا موسیقی فلان در Spotify را پخش کن”.

فیلم مورد نظر خود را پیدا کنید
یافتن فیلم مناسب یک کار سخت و زمانبر است، اما شما می توانید به راحتی از طریق مهارت “Cinemate ” الکسا این کار را انجام دهید، سرویس های پخش فیلم گوناگی توسط آن پشتیبانی می شود، مانند Amazon Prime Video, Netflix, Hulu, و HBO. الکسا به شما می گوید که در کدام سرویس می توانید فیلم خود را مشاهده کرده و همچنین به شما کمک می کند تا یکی از آنها را انتخاب نمایید. Cinemate همچنین اطلاعاتی در مورد بازیگران فیلم، زمان انتشار، کارگردان و .. در اختیار شما قرار می دهد. کافی است که از الکسا بپرسید : ” بازیگران آن چه کسانی هستند؟” ، ” کجا می توانم فیلم را مشاهده کنم” و ” موضوع فیلم درباره چیست؟”.

تلویزیون را کنترل کنید
در صورتی که در تلویزیون های خود از پخش کننده تلویزیون آمازون استفاده می کنید، می توانید از الکسا تقاضا کنید که فیلم مورد نظر و یا اطلاعات در مورد آن را بازگو کند. پخش کننده آمازون از یک دستگاه اصلی و یک ریموت‌کنترل صوتی الکسا (Alexa) تشکیل شده است، گفتنی است که این محصول با تلویزیون‌های HD، Full HD یا ۴k سازگار است.. همچنین برای بهره‌مندی از این محصول باید حساب کاربری آمازون داشته باشید تا بتوانید از آرشیو بسیار گسترده‌ی فیلم و سریال آن استفاده کنید. ریموت الکسا کاربردی بسیار جالب ارائه می‌کند. این ریموت قابلیت دریافت دستورهای صوتی به زبان انگلیسی را دارد. با روشن کردن تلویزیون و گفتن نام فیلم، سریال یا موسیقی دلخواهتان، به‌راحتی قادر به استفاده از فایل دلخواهتان خواهید بود.بسیاری از تلویزیون های سونی به تازگی به الکسا متصل شده اند و شما می توانید از طریق الکسا تلویزیون را خاموش و روشن کرده، کانال های آن را تغییر دهید. خلاصه اخبار ار در اختیار شما قرار دهد.
شما می توانید منابع موثق خبری را به الکسا پیشنهاد دهید و از او بخواهید هر روز صبح خبرهای منتشر شده از این منابع را به صورت خلاصه در اختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار به بخش تنظیمات رفته و منبع مورد نظر را در قسمت پخش خبر، مشخص کنید.

فایل ها ی جدید منتشر شده در Netflix را نشان می دهد
شما می توانید به راحتی لیستی از آخرین فایل ها منتشر شده در سرویس Netflix مطلع شوید.

۲. غذاها و نوشیدنی ها
دستور تهیه غذا ها و نوشیدنی ها را به سرعت دریافت کنید
آیا نمی دانید برای ناهار چه غذایی درست کنید، با استفاده از الکسا می توانید به تمام این دستورالعمل ها دسترسی داشته باشید. الکسا دارای یک منبع عظیم از انواع مواد غذایی از کشورهای مختلف است که به راحتی می تواندی به آن دسترسی داشته باشید.

غذا سفارش دهید
البته این مهارت الکسا تنها به سفارش پیتزا محدود شده است و ممکن است در آینده نزدیک تعداد شعبه ها و مواد غذایی آن بیشتر و بیشتر شود. در تمام جهان دو مرکز فروش پیتزا وجود دارند که به‌صورت بین‌المللی عمل می‌کنند و کیفیت آن‌ها زبانزد خاص و عام است. این دو مرکز پیتزا دومینوز و پیتزا هات هستند و هر یک از آن‌ها مهارت ویژه‌ای برای الکسا طراحی کرده‌اند که با نصب آن می‌تواند در زمانی که مشغول به انجام کار خود هستید، تنها با صدور یک فرمان صوتی ساده به الکسا اجازه بدهید برای شما پیتزا سفارش بدهد.

رستوران مناسب پیدا کنید
شما می توانید با استفاده از این مهارت الکسا، تمام رستوران های اطراف و نزدیک خودتان را شناسایی کنید. اگر غذایی خاصی مدنظر دارید می توانید رستوران هایی که این غذاها را طبخ می کند، را بیابید، مثلا نزدیک ترین رستوران های ایتالیایی و یا چینی.

۳. بهره وری
از تایمر و هشدار دهنده ها استفاده کنید
شما می توانید از الکسا برای تنظیم انواع تایمر ها و آلارم ها استفاده کنید. مثلا در هنگام آشپزی هستید و از الکسا می خواهید چند دقیقه دیگر شما را برای بررسی غذا، خبر کند. به راحتی می توانید از زمان سپری شده را مطلع شوید، تایمر را قطع و یا مکث کنید. شما می توانید برای روز بعد یک آلارم تنظیم کرده و از الکسا بخواهید راس ساعت فلان شما را از خواب بیدار کند. و به راحتی برای این هشدا در طول هفته، تکرار قرار دهید تا هر روز مجبور به تنظیم مجدد آن نباشید.

یاداوری و یادداشت برداری کنید
شما می توانید از الکسا بخواهید در زمان مورد نظر، شما را مطلع کرده و کار مهمی را یادداور شود. مثلا می توانید از او بخواهید سالگرد ازدواج تان را هر سال به شما یاداوری کند. به تازگی برنامه Todoist با الکسا سازگار شده است و شما می توانید از طریق الکسا و این برنامه، به مدیریت کارهای روزانه خود بپردازید. برای این کار باید حساب کاربری Todoist خود را با الکسا سازگار و همگام سازی کنید.

در تمام بلندگو های آمازون موجود در خانه پخش می شود
با استفاده از این قابلیت به راحتی و با صدای آهسته می توانید از الکسا خواهش کنید که پیام تان را از طریق بلندگو های موجود در خانه پخش کنند. بنابراین برای خبر کردن افراد خانه برای شام، می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

گوشی خود را پیدا کنید
اگر چه این مورد جزو مهارت های بهره وری الکسا به حساب نمی آید، اما بهترین گزینه برای دسته بندی آن محسوب می شود. شما با استفاده از این قابلیت می توانید گوشی همراه خود را پیدا کنید، برای این کار کافی است که بگویید:” الکسا به شماره تلفن من زنگ بزن”. در این زمان الکسا شروع به شماره گیری گوشی شما می کند تا بتوانید به آسانی آن را پیدا کنید. و یا از او می خواهید که به شماره مورد نظرتان زنگ بزند یا پیامک بفرستد.

آب و هوا را پیش بینی کند
الکسا می تواند اطلاعات آب و هوایی منطقه شما و یا هر منطقه ای که مدنظرتان است را در اختیارتان قرا ردهد. با استفاده از مهارت Weather Sky می تواند تمام جزیئات آب و هوایی، زمان دقیق طلوع و غروب خورشید و هر رخداد آب و هوایی را به شما بگوید و هوای هر روز را با روز مشابه در سال قبل، مقایسه کند تا متوجه تغییرات اب و هوایی زمین شوید.

برای کودکانتان قصه بگوید
الکسا می تواند قبل از خواب برای کودکانتان قصه بگوید، با استفاده از قابلیتی که در آن قرار گرفته است به راحتی می توانید قصه را سفارشی سازی کرده و اسم فرزندتان را در آن قرار دهید.

۴. خانه هوشمند
از آنجا که بسیاری از وسایل هوشمند خانگی به الکسا متصل است شما می توانید از طریق بلند گوی هوشمند آمازون با این وسایل همگام سازی شده و به صورت صوتی آنها را تحت کنترل خود قرار دهید. برای توضیح هریک از این مهارت ها به زمان زیادی نیزار داریم به همین دلیل به صورت اختصار تعدادی از این وسایل هوشمند را نام می بریم که به راحتی می توانید از طریق الکسا آن را کنترل کنید، وسایل هوشمندی مانند لامپ های هوشمند فیلیپس(Philips Hue )،؛ Wemo، VeSync،Tuya Smart، Smart Life، Thermostat Controller، Ring Video Doorbell، Nexx Garage، TP-Link Kasa، Alarm.com، Bose

۵. موارد سرگرم کننده و متفرقه
شما می توانید از طریق آن بازی های سرگرم کننده انجام دهید، سوالات متنوع بپرسید، فال و طالع بینی روزانه خود را بشنوید و یا گیتار خود را تنظیم کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد