بهترین موتورسیکلت‌های جهان

0 11,926

علاقه‌مندان به موتورسیکلت به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول به این وسیله به دید یک وسیله نقلیه کارآمد، سریع و راحت نگاه می‌کنند که از ترافیک‌های شهری فرار کرده و به‌آسانی به مقصد می‌رسد و عده دیگر موتورسیکلت را می‌پرستند!!! لذت سوار شدن بر موتورسیکلت‌های جدید و به روز برای آن‌ها بسیار زیاد است و با طراحی و تولید مدل‌های جدید به دنبال آن‌ها می‌روند. در این میان شرکت‌های بسیار شناخته شده‌ای در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت دارند که با مهندسین خود روز به روز قابلیت‌های جدیدتر و تازه‌تری را به صنعت موتورسیکلت سازی وارد کرده و چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. برندهایی مانند هوندا، یاماها، سوزوکی و … از سالیان پیش در تولید موتورسیکلت فعالیت داشته و رگ خواب موتور سواران را در دست دارند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین موتورسیکلت‌های جهان آشنا کنیم؛ این رتبه‌بندی از دیدگاه سایت forbes نوشته شده است.

۱. موتورسیکلت بی‌ام ‌و R1250 GS 

BMW بیش از ۳۵ سال رهبر بازار موتورسیکلت‌های adventure بوده است. موتورسیکلت سری GS آن از نظر کیفیت و عملکرد سال‌های سال محبوبیت زیادی داشته است. اما درسال ۲۰۱۹، دو موتورسیکلت R1200 GS و R 1250 GS توانستند نظر همه را جلب کنند. اگر چه این دو مدل از نظر ظاهر مشابه هستند، اما موتورسیکلت R1250 GS موتور بزرگتر (۱۲۵۴ سی سی) و قدرتمند (۱۳۵ اسب بخار) با سیستم کنترل جدید، ShiftCam را در خود جای داده است. در سیستم شیفتکم بی‌ام و، زمان‌بندی سوپاپ در مرحله‌ی ورودی هوا و انفجار، باهدف خروجی بهترین عملکرد به‌صورت متغیر صورت می‌گیرد. این موتور بی ام و دارای کاهش مصرف سوخت است و همچنین دارای سیستم‌های کنترل پایداری خودکار (ASC) و حرکت در شیب (HSA) می‌باشد. بی ام و در این مدل خود از یک نمایشگر رنگی استفاده کرده که دارای ابعاد ۶.۵ اینچی می‌باشد و قابلیت اتصال به بلوتوث دارد و شما می‌توانید از آن برای پخش آهنگ، تلفن و ناوبری استفاده کرده و اطلاعات وسیله نقلیه مانند سرعت و زمان را در دسترس داشته باشید. این موتورسیکلت دارای قابلیت‌هایی مانند سیستم تماس اضطراری در هنگام تصادف است و از این طریق می‌تواند به راننده کمک کند. علاوه بر این چراغ‌های جلوی موتور به صورت تمام آل ای دی طراحی شده و قابلیت‌هایی مانند چراغ‌های هالوژن دی تایم و صندلی قابل تنظیم و کنترل ترمز دینامیکی در آن قرار داده شده است.

۲. موتورسیکلت دوکاتی پانیگاله v4

دوکاتی این مدل موتورسیکلت خود را تنها برای یک هدف ساخته است تا بهترین موتورسیکلت مسابقه‌ای جهان شده و جام را به ایتالیا باز گرداند. این موتورسیکلت سو پر اسپرت، از یک موتور قوی ۱۱۰۳ سی سی و قدرتی معادل با ۲۱۴ اسب بخار برخوردار است و درصورتی‌که در آن از اگزوزهای تیتانیومی برند آکراپوویچ استفاده شده است قدرت آن به ۲۲۶ اسب بخار می‌رسد. نسبت قدرت به وزن موتورسیکلت دوکاتی پانیگاله، ۱.۱ اسب بخار بر کیلوگرم است؛ با توجه به دو سیلندر بودن، دوکاتی سعی کرده جلوبندی انیگاله وی ۴ را سبک‌تر طراحی کند تا وزن کلی موتورسیکلت زیادتر نشود؛ وی ۴ وزنی معادل با ۱۹۵ کیلوگرم دارد. در این مدل از یک میل لنگ (counter-rotating) استفاده شده که باعث افزایش سرعت و شتاب موتور می‌شود و کنترل آن را آسان‌تر می‌کند. این موتور سوپر اسپورت از سیستم (big bang) برای کنترل کشش در هنگام دور زدن پیچ‌ها استفاده می‌کند و با استفاده از میل‌لنگ چرخش معکوس و اشتعال دو ضربه‌ای امکان تغییر جهت سریع‌تر موتورسیکلت، حرکت سریع و باثبات در مسیر مستقیم و کنترل آسان‌تر گشتاور در هنگام خروج از پیچ را فراهم می‌آورد. شما می‌توانید از دوکاتی پانیگاله v4 در سه حالت مسابقه، اسپرت و خیابانی استفاده نمایید، علاوه بر موارد ذکر شده این موتورسیکلت دارای سیستم کنترل لغزش، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل تک چرخ، سیستم کنترل قدرت و سیستم کنترل ترمز نیز می‌باشد.

۳. موتورسیکلت هارلی دیویدسن FXDR 114

هارلی دیویدسن یکی از قدرتمندترین و بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان را در قالب مدل FXDR 114 ارائه کرده است که دارای پیشرانه ۱۸۶۸ سی سی می‌باشد. این پیشرانه دارای دو سیلندر V شکل می‌باشد که قادر است ۱۶۱ نیوتون‌متر گشتاور در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.  مخزن سوخت ۱۶.۶ لیتری FXDR114  یکی از ویژگی‌های به کار گرفته شده در این مدل می‌باشد. این گشتاور بالا باعث می‌شود تا شتاب موتورسیکلت در شروع زیاد باشد. سیستم استارت بدون سوئیچ، سیستم ضد سرقت هوشمند و پورت USB از دیگر مواردی است که استفاده از این موتورسیکلت را آسان‌تر و امنیتان را بیشتر کرده است. البته طراحی FXDR 114 هوشمندانه‌تر است و با توجه به مواد کامپوزیتی و آلومینیومی که در بدنه به کار رفته وزن آن بسیار سبک‌تر می‌باشد. البته نکته قابل‌توجه در طراحی این موتور،  صندلی یک نفره آن می‌باشد که در قسمت پشتی بخشی را برای قرار دادن وسایل در نظر گرفته‌اند.

۴. موتورسیکلت آمریکایی‌ ایندین FTR1200S 

این موتورسیکلت آمریکایی ایندین در کلاس موتورهای خیابانی و اسپرت می‌باشد. مدل FTR1200S  دارای پیشرانه‌ی V شکل دو سیلندر  با حجم ۱۲۰۳ سی‌سی  و ۱۲۰ اسب بخار است. سیستم ترمز این موتورسیکلت به قابلیت ضد قفل مجهز شده و عملکردی کم تنش ایجاد می‌کند.

صفحه نماش لمسی LCD   ۴.۳ اینچی یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این موتورسیکلت می‌باشد که شما می‌توانید از طریق آن  امکانات زیادی را سفارشی سازی کنید، مثلاً با اتصال به بلوتوث به تلفن همراه متصل شده و به تماس‌های تلفنی پاسخ داده و یا آهنگ گوش دهید. در هنگام رانندگی با مدل FTR1200S بین سه حالت رانندگی اسپرت، استاندارد و بارانی حق انتخاب دارید که با انتخاب هر حالت عملکرد سیستم کنترل کششی و پدال گاز تغییر می‌کند، در این صورت  شما در هر شرایط خاص مانند هوای بارانی و جاده لغزنده، از قابلیت‌های مخصوص استفاده کرده و موتورسواری ایمن‌تری دارید.

۵. موتورسیکلت کاوازاکی مدل ZX10RR

اگر به موتورسیکلت علاقه دارید بی‌شک نام کاوازاکی این برند ژاپنی را شنیده‌اید. این برند ژاپنی توانسته با تولید موتورسیکلت‌های متنوع در سال‌های متوالی در مسابقات جهانی جایزه‌های خوبی به دست بیاورد.

این موتورسیکلت دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی سی است که نسبت به مدل قبلی زیادتر شده و از پوشش در آل اس برای کاهش هدر رفتن قدرت مکانیکی موتور استفاده شده است. میل لنگ‌ها سرعت دور موتور را ارتقا داده‌اند و سیستم‌هایی مانند سیستم ضد قفل، کنترل ترمز  پیشرانه و لانچ کنترل نیز در آن تعبیه شده است. این موتور کاوازاکی تنها مجهز به یک صندلی است و  وزن آن با به‌کارگیری آلیاژ الومنیوم و سیستم اگزوز سبک، کاهش یافته است. رینگ‌های ۷پره آلیاژ آلومینیوم Marchesini و تایرها پیرلی مدل Pirelli Diablo Supercorsa SP از ویژگی‌های ظاهری جذاب در موتورسیکلت کاوازاکی مدل ZX10RR می‌باشد.

۶. موتورسیکلت سوزوکی کاتانا

سوزوکی در این موتورسیکلت خود از ویژگی‌های طراحی ظاهری دهه ۸۰ استفاده کرده است. این موتورسیکلت یک موتورسواری راحت و درعین‌حال قدرتمند را به شما تقدیم می‌کند که بی‌شک از آن لذت خواهید برد. این موتورسیکلت دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی است که قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار با گردش ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۰۸ نیوتن‌متر در ۹,۵۰۰ دور بر دقیقه را تولید می‌کند و با توجه به استفاده از آلومینیوم در بدنه وزن آن نیز کم می‌باشد. چراغ‌های به کار رفته در این موتور از نوع LED  است که ظاهر زیبا و کیفیت بالایی دارند. شما می‌توانید به منظور راحتی بیشتر صندلی را تنظیم کنید. صفحه‌نمایش آل سی دی مرکزی روی موتورسیکلت قابلت اتصال به بلوتوث و گوشی همراه را در خود جای داده که از آن طریق می‌توانید به قابلیت‌های مختلفی مانند پاسخگویی به تماس‌ها، گوش کردن آهنگ و یا مشاهده اطلاعات موتور مانند سرعت و … بپردازید.

۷. موتورسیکلت یاماها نیکن

این موتورسیکلت سه چرخ به‌نوعی تحول و انقلاب جدیدی در موتورسیکلت‌های مدرن به وجود آورده است. اگر از پشت به آن نگاه کنید نیکن یک موتورسیکلت معمولی است؛ اما در نمای جلو به جای یک چرخ از دو چرخ استفاده کرده است. البته در گذشته شرکت‌های متفرقه دیگری این نوآوری را به کار برده بودند؛ اما اقدام یاماها ژاپنی، برای تولید این نوع موتورسیکلت‌ها شگفت انگیز است. موتورسیکلت نیکن یاماها مجهز به یک موتور ۳ سیلندر دارای مایع خنک‌کننده بوده و پیشرانه‌ی ۹۰۰ سی سی دارد و چرخ‌های آن ۳۸ سانتی‌متری است. یکی از دلایل به کار بردن چرخ در قسمت جلویی، امنیت بیشتر موتورسوار و جلوگیری از لغزش آن می‌باشد. بنابراین با پایداری بیشتری می‌توان در جاده‌های پرپیچ و خم موتورسواری کرد.

۸. موتورسیکلت هوندا Monkey 

موتورسیکلت هوندا مدل مانکی یک موتورسیکلت قدیمی است که این شرکت تصمیم گرفته دوباره این مدل را با قابلیت‌های پیشرفته راه اندازی کند. هر چه قدر که مدل مانکی به مدل‌های قدیمی این سری شباهت دارد از نظر باطنی قابلیت‌های پیچیده و مدرنی در آن قرار داده  شده است، قابلیت‌هایی مانند استارتر الکترونیکی، ترمز ضد قفل، چراغ‌های آل ای دی دو شاخه پیشرفته و کیلومتر شمار دیجیتال که دارای سرعت سنج، کیلومتر شمار، سطح سوخت و … می‌باشد. شما می‌توانید ظاهر این موتور را کاملاً سفارشی سازی کنید و متناسب با سلیقه‌تان آن را تغییر دهید.

۹. موتورسیکلت هوندا Gold Wing

از ویژگی‌های شاخصی که گولدوینگ هوندا، شهرت پیدا کرده است سازگاری آن با CarPlay اپل می‌باشد که به لطف صفحه نمایش  آل سی دی ۷ اینچی که در جلو داشبورد قرار دارد به این قابلیت دست پیدا کرده است. بنابراین شما قادر هستید موتورسیکلت را از طریق سیمی و یا به صورت بلوتوثی به گوشی آیفون خود وصل کنید و حتی از  سیری اپل برای پاسخگویی به تماس‌هایتان استفاده نمایید، عدم اتصال این موتورسیکلت به گوشی‌های اندرویدی از معایب آن به حساب می‌آید و هوندا تصمیم گرفته آن را مختص کاربران اپل تولید کند. از نظر قدرتی این موتور هوندا دارای یک موتور شش سیلندری  است و مجهز به کنترل گشتاور قابل برنامه‌دهی (HSTC)، دستیار استارت و فرمان می‌باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد