بهترین موتور برقی در ایران

2 14,882

موتورسیکلت یک وسیله حمل‌ونقل درون شهری و بین شهری است که هم می‌تواند سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار دهد و هم کمتر دچار ترافیک شدید ‌شود. اما برخی از افراد از صدای بلند موتورسیکلت، مصرف سوخت بالا و گازهای خروجی آن شاکی هستند و به این دلایل از موتور استفاده نمی‌کنند. خبر خوب این است که موتورهای برقی وارد بازار شده‌اند که می‌توانند قابلیت‌های موتورسیکلت های گازی را در اختیار شما قرار دهند؛ با این تفاوت که از برق به عنوان سوخت استفاده می‌کنند و خروجی گازهای خطرناک ندارند و صدای آن‌ها نیز بسیار کم است؛ در این مطلب قصد داریم چند مدل از بهترین موتور برقی در ایران را به شما معرفی کنیم.

موتورهای برقی اقتصادی‌تر و دوستدار محیط زیست هستند؛ شما با خرید آن هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد و در مصرف سوخت‌ها صرفه جویی شده و در نتیجه هوا آلوده نمی‌شود؛ وزن این موتورها سبک‌تر و همان‌طور که اشاره کردیم صدای کمتری دارند. این موتورها از باتری برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند که با هر بار شارژ می‌توانید از موتور برای چند ساعت استفاده کنید. در ابتدا با بهترین موتورهای برقی در ایران آشنا شوید و درنهایت نکات مهم در هنگام خرید موتور برقی را  مطالعه نمایید.

۱. موتور برقی پارسیان ۴۰۰۰P 

این موتور برقی با ۴۰۰۰ وات با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت یکی از سریع‌ترین موتورهای برقی موجود در این لیست است؛ باتری استفاده شده در آن از نوع لیتیوم ۶۰ ولتی است؛  شما می‌توانید به دو صورت این موتور را شارژ کنید؛ شارژ  باطری به صورت معمولی و ۵ آمپر دو ساعت طول می‌کشد و  شارژ باطری به صورت سریع و ۱۰ آمپری که ۱۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود. بعد از هر بار شارژ شما می‌توانید ۲۰۰ کیلومتر را با این موتورسیکلت طی کنید. این موتورسیکلت سرعت صفر تا صد کیلومتر را در مدت زمان ۷ ثانیه طی می‌کند. موتورسیکلت برقی پارسیان ۱۳۱ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند وزن معادل با ۲۵۰ کیلوگرم را حمل کند.

۲. موتور برقی لیفان ES ۲۰۰۰ وات ساخت چین

امروزه با توجه به تحریم‌ها و قیمت مناسب محصولات چینی، موتورهای برقی چینی بسیار وارد بازار شده‌اند که امکانات خوبی را با قیمت مناسب‌تر در اختیار شما قرار می‌دهند. این موتور از باتری ۲۰ آمپر ساعتی استفاده می‌کند و شما در هر بار شارژ باید به اندازه ۸ ساعت زمان بگذارید و درنهایت می‌توانید ۵۰ کیلومتر را با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت بپیمایید. این موتور برقی ۲۰۰۰واتی چینی، از باتری لید اسید استفاده می‌کند که به صورت ثابت در موتور جاسازی شده و قابل شارژ است. چراغ‌های آل ای دی به کار رفته در آن از نوع کم مصرف می‌باشد و ظاهر جذابی دارد. ترمز به کار رفته در این موتور از نوع هیدرولیکی است و علاوه بر آن قابلیت‌های زیاد دیگری نیز در آن به کار رفته است.

۳. موتور برقی X-MEN ساخت ژاپن

موتور برقی ایکس من، با توان ۱۵۰۰ وات یکی دیگر از موتورهای برقی موجود در ایران است شما می‌توانید از این موتور برای رفت و آمدهای شهری خود استفاده کنید. این موتور از یک باتری لید اسید ۶۰ ولتی تشکیل شده که برای شارژدهی به۶ ساعت زمان نیاز دارد و می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر حرکت کند. البته قطعات این موتور برقی ساخت ژاپن می‌باشد و این قطعات در ایران مونتاژ می‌شود. این موتور باکیفیت اندازه تقریباً بزرگی داشته و دو نفر به آسانی می‌تواند بر روی آن سوار شوند. یک کنترل پانل دیجیتالی بر روی بدنه آن  میزان سرعت، شارژ و سایر اطلاعات موتور را نشان می‌دهد.

۴. موتور برقی d750ساخت ژاپن

این موتور برقی ژاپنی یکی از بهترین موتور برقی در ایران بوده که وزن سبکی داشته و در دسته موتورهای برقی اسکوتری جای می‌گیرد؛ قدرت حمل آن نسبت به مدل قبلی ژاپنی بیشتر است و تا حداکثر ۲۵۰ کیلوگرم وزن می‌توان بر روی آن قرار داد. این موتور مقرون به صرفه با توان ۱۵۰۰ وات ارائه شده و  حداکثر سرعتی معادل با ۶۵ کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهد. باتری این موتور برقی از نوع لید اسید است و بعد از ۵ تا ۸ ساعت شارژ می‌شود و بعد از آن می‌تواند ۷۵ کیلومتر را با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

۵. موتورسیکلت برقی مادو مدل ۲۲۰ ساخت ایران

موتور تمام برقی ۲۲۰ مادو اولین موتور برقی ساخت ایران است که تمام قطعات آن نیز در ایران تولید می‌شود. توان این موتور ایرانی ۲۰۰۰ وات بوده و از نوع اسکوتری می‌باشد. باطری این موتور از نوع لید اسید است و برای شارژ شدن به ۶ تا ۷ ساعت زمان نیاز دارد. در صورتی که با یک باطری شارژ کامل و سالم کار کند؛ می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر را بپیماید و در صورت استفاده از دو باطری در هر بار شارژ مسافتی به اندازه ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر را طی می‌کند. البته این مسافت‌ها در شرایطی تخمین زده شده که موتورسوار همراه با یک راکب ۹۰ کیلوگرمی باشد؛ بنابراین بدون راکب از این موتور انتظاراتی بیشتری خواهیم داشت. لامپ‌های آل ای دی کم مصرف، کیلومتر شمار دیجیتالی، استارت برقی و دزدگیر از دیگر قابلیت‌هایی است که در این موتور به کار رفته شده است. سرعت حداکثری این موتور ۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

۶. موتورسیکلت برقی نیرو محرکه مدل  EL-504

این موتورسیکلت برقی نیرو محرکه نمونه‌ای دیگر از موتورهای برقی در ایران است که با قیمت مناسب عرضه می‌شود. توان موتور آن ۱۵۰۰ وات می‌باشد و باتری آن سرب اسیدی است؛ در هر بار شارژ کردن به ۶ تا ۸ ساعت زمان نیاز دارد و در صورت شارژ کامل و سالم بودن باتری می‌تواند ۵۰ کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این موتور برای ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و در رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه می‌شود. این موتور برقی ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد و شما می‌توانید به همراه یک راکب از آن استفاده کنید.

۷. موتور برقی کویر مدل ES2 1500

این موتور برقی ساخت کویر با توان ۱۵۰۰ وات ارائه شده در لیست بهترین موتور برقی در ایران قرار دارد و در بیشترین حالت سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت دارد؛ شکل ظاهری آن در دسته اسکوتر قرار می‌گیرد. باتری به کار رفته در آن از نوع سربی اسید ۶۰ ولتی است و در هر بار شارژ می‌تواند ۵۰ کیلومتر را طی کند. این موتورسیکلت برقی در هر بار شارژ ۶ ساعت زمان نیاز دارد. بر روی بدنه آن یک نمایشگر برای نشان دادن شارژ، مسافت، سرعت و سایر اطلاعات در نظر گرفته شده است.

۸. موتور برقی ولتاسیتی اسکورت

این موتور برقی جذاب، با ۱۵۰۰ وات توان و باتری سرب اسیدی ۶۰ ولتی خود تجربه خوبی از موتور سواری را برای شما به ارمغان می‌آورد. حداکثر سرعت این موتور در صورتی که شارژ آن کامل و باتری سالم باشد چیزی در حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت است؛ این موتورسیکلت در مدت ۶ تا ۸ ساعت شارژ می‌شود و  و در هر بار شارژ به صورت عادی می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.  نمایشگر روی موتور اطلاعاتی مانند میزان سرعت، مقدار شارژ و میزان پیمایش را نشان می‌دهد و شما از این طریق می‌توانید بر آن کنترل داشته باشید. در این موتور محفظه‌ای در نظر گرفته شده که می‌توان از آن طریق وسایل خود را در آن قرار دهید. این موتور مجهز به یک دزدگیر است و از نظر ایمنی بسیار استاندارد می‌باشد.

۹. موتور برقی نوین سیکلت مدل TDR2232

این موتور رینگ اسپورت از نوع اسکوتری بوده و ۳۰۰۰ وات قدرت دارد. در صورتی که باتری به خوبی شارژ شود قادر است تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند و شتاب صفر تا صد آن ۸ ثانیه می‌باشد؛ لامپ‌های آل ای دی به کاررفته در آن از نوع کم مصرف بوده و باتری را مصرف نمی‌کند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از برق شهری این موتور را شارژ کرده و از آن استفاده کنید. این موتور برقی زیبا ساخت ایران و تحت لیسانس انگلستان است؛ موتور نوین سیکلت مدل TDR2232 یک موتور پر قدرت بوده که شما را ناامید نمی‌کند.

۱۰. موتور برقی هیلتون مدل EL1200

موتور برقی هیلتون با توان ۱۵۰۰ وات یکی دیگر از موتورهای برقی از نوع اسکوتر بوده و از جنس آلومینیومی ساخته‌شده است. حداکثر سرعت این موتور ۴۵ کیلومتر بر ساعت است.

در انتخاب یک موتور برقی بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

باتری موتورسیکلت‌های برقی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قسمت آن به حساب می‌آید؛ هر چه قدر باتری آن قوی‌تر و ظرفیت بالاتری داشته باشد؛ شما در هر بار شارژ می‌توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. این باتری‌ها در سه دسته اسیدی، لیتیومی و لید اسید قرار می‌گیرند؛ امروزه باتری‌های لیتیوم یونی و لید اسید به میزان بیشتری در موتورهای برقی مشاهده می‌شوند که باتری‌های لیتیوم یونی قیمت بالاتر و کیفیت بهتری دارند. باتری‌های لید اسید نیز کیفیت خوب اما پایین‌تری از باتری‌های لیتیوم یونی ارائه می‌دهند؛ اما  قیمتشان ارزان‌تر است. کیفیت باتری بر روی مدت زمان شارژ کردن آن، طول عمر باتری و مدت زمانی نگه داشتن شارژ تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر باتری، به کیفیت ساخت بدنه، قدرت موتور و اندازه و سایز آن، توجه کنید. مثلاً موتورهای اسکوتر نسبت به موتورهای اسپورت ظاهر متفاوت‌تری دارند. بنابراین شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود و نوع انتظاراتی که از موتورهای برقی دارید؛ یک مدل مناسب از لیست بالا را تهیه کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

2 Comments
  1. محمد گفته:

    موتور پارسیان رو میخوام، چند ساله، اما هیچ کجا ندارن!!! فقط تبلیغاته!

  2. رسول گفته:

    همه دنبال چیزی می گردند که بدرد بخور تر باشد به خاطر همین هم جنس پایین تر را با بهتر و ..عوض میکنند اما پایین بودن ارزش پول ایران افراد فرو دست و ناتوان را بیچاره تر کرده و گاه باید با حسرت خوردن به خیلی چیزها نگاه کرد یعنی پول ندارند بخرند و انگار کار دولت فقط پاسکاری است و معلوم نیست توپ دست کیست

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد