بهترین مودم ADSL خانگی

0 4,204

مودم‌ ADSL خانگی یک روش مناسب برای دسترسی به اینترنت است که نسبت به روش‌های مشابه سرعت بیشتری دارد. شما با تهیه  یک مودم و  خرید  خدمات اینترنتی از شرکت‌های ISP می‌توانید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. امروزه در ایران و سایر کشورهای جهان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی یا ISP ، خدمات متنوعی ارائه می‌دهند و سعی می‌کنند در ابتدای امر کاربر را مجاب کنند که از مودم‌ها و تجهیزات خود شرکت استفاده کند و در قبال آن هزینه‌هایی دریافت می‌کنند. در برخی موارد این مودم‌ها کیفیت مناسب نداشته و قابلیت‌های آن‌ها، برای برخی از کاربرها مناسب نیست. بنابراین اگر قصد عقد قرارداد با یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی را دارید و یا می‌خواهید مودمتان را تعویض کنید؛ بهتر است با ویژگی‌های یک مودم ADSL خانگی خوب آشنا شده و چند مورد از بهترین مودم‌های خانگی را بشناسید:

۱. مودم روتر VDSL/ADSL بی‌سیم AC1900 تی پی-لینک مدل Archer VR900

مودم روتر ADSL شرکت تی پی لینک مدل Archer VR900 یکی از مودم‌های خانگی خوب و مجهز برای دسترسی به اینترنت است. بر روی بدنه دکمه خاموش و روشن وایفای و همچنین کلید WPS برای اتصال سریع و امن کار برده می‌شود. سه آنتن تعبیه شده بر روی بدنه مودم باعث شده تا اتصال بی سیم با قدرت بیشتر و امواج از فواصل دورتری دریافت شود. این مودم در قسمت پشتی خود دارای سه درگاه LAN و یک درگاه LAN/WAN است و شما از این طریق می‌توانید به صورت کابلی شبکه اینترنتی را متصل نمایید. علاوه بر این دو پورت یو اس بی نیز برای اتصال دانگل ۳G و ۴G (برای اتصال به اینترنت سیمکارت) و همچنین برای اشتراک گذاری اطلاعات هارد و چاپگر به صورت بی سیم در این مودم تعبیه شده است.

۲. مودم روتر بی‌سیم ایسوس مدل DSL-AC52U

مودم روتر ایسوس مدل «DSL-AC52U» با ۴ پورت LAN طراحی شده که قابلیت اتصال کابلی را برای شما فراهم می‌آورد. در کنار این ۴ پورت، یک پورت USB برای اشتراک گذاری فایل‌ها روی هارد و … وجود دارد که علاوه بر این می‌توانید برای اتصال دانگل اینترنت سیمکارت نیز از آن استفاده نمایید. شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های روی بدنه مودم را خاموش و روشن کنید یا ری استارت کرده و  یا از کلید WPS برای اتصال ایمن استفاده نمایید. چراغ‌های آل ای دی روی بدنه نیز اطلاعات کافی را به نماش می‌گذارد. این مودم از دو فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کند و ۴ آنتن قدرتمند دارد که قابلیت پوشش دهی مساحت زیادی را در خود جای داده است. فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برد و پوشش زیادی دارد و از موانع سخت مثل دیوار و درب … راحت‌تر عبور می‌کند؛ اما در برابر تداخل‌ موجی که به وسیله‌ی اشیای بیرونی مانند ماکروویو، تلفن بی‌سیم و … ایجاد می‌شود، ضعیف‌تر از فرکانس ۵ گیگاهرتز است.  این مودم زیبا با کیفیت بالا تمام نیازهای شما را از یک مودم خانگی رفع خواهد کرد.

۳. مودم روتر ADSL زولتریکس مدل ZW888n

مودم مدل ZW888n شرکت زولتریکس یکی از با کیفیت‌ترین مودم‌های این شرکت بوده که دارای ویژگی آنتی هک است؛  بنابراین امنیت شبکه‌ای که با استفاده از این مودم به اشتراک گذاشته می‌شود بسیار بالا است. ۴ عدد پورت LAN و یک پورت USB در بدنه آن وجود دارد که شما می‌توانید از طریق پورت USB آن فایل‌های خود را در شبکه به اشتراک بگذارید یا با اتصال دانگل از اینترنت ۳G  سیمکارت خود بهره ببرید. بر روی بدنه مودم کلید ON/OFF، کلید Reset، کلید WLAN و کلید WPS برای امنیت بیشتر کار گذاشته شده است. ۲ عدد آنتن بر روی بدنه آن وجود دارد و  قدرتی معادل با ۵ دسی بل تولید می‌کند. علاوه بر این نشانگر LED تمام اطلاعات مودم را در اختیار شما قرار داده و به شما نشان می‌دهد.

۴. مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل TD-W9960_V1

مودم‌های تیپی لینک در ایران طرفداران زیادی داشته و بسیار فراوان هستند. در این قسمت می‌خواهیم یکی از مودم‌های ADSL تی پی لینک به نام TD-W9960 را به شما معرفی کنیم. این مودم دارای سه پورت LAN یک پورت LAN/WAN است و وظیفه اتصال‌های با سیم را برعهده دارند. بر روی بدنه آن کلیدهایی برای کنترل مودم به کارگرفته شده است و دو آنتن قوی آن با استفاده از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی امواجی را تولید کرده و با قدرت گیرندگی ۵ دسی بل در دسترس هستند. شما می‌توانید از این دستگاه کوچک و زیبا برای برقراری اتصال اینترنت در خانه استفاده کرده و از نظر امنیتی مطمئن باشید. این مودم از استاندارد IEEE 802.3, 802.3u پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اینترنت را به صورت بی سیم و سیمی در اختیار شما قرار دهد.

۵. مودم روتر ADSL/VDSL لینک سیس مدل X6200

شرکت لینک سیس مودم روتر خود را با نام اختصاصی X6200 و قابلیت‌های کاربردی بسیار زیاد ارائه کرده و در لیست انتخابی ما حضور دارد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید هیچ آنتی بر روی بدنه قرار داده نشده و شرکت لینک سیس تصمیم گرفته در این مدل از آنتن‌های داخلی خود بهره ببرد. آنتن‌های داخلی همانند آنتن‌های فیزیکی و خارجی قدرت پوشش دهی بسیار زیادی داشته و علاوه بر این، به صورت منفی بر زیبایی ظاهری مودم تأثیر نمی‌گذارد. بر روی بدنه این مودم ۴ پورت LAN قرار داده شده است که از طریق آن می‌توانید به صورت سیمی به شبکه اینترنتی متصل شوید. علاوه بر این پورت RJ-11 برای اتصال خط تلفن نیز در نظر گرفته شده است.  پورت USB روی بدنه این امکان را فراهم می‌کند که یک فلش مموری و هارد دیسک به آن متصل کرده و از طریق شبکه داخلی فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید. نشانگر LED روی بدنه اطلاعاتی را در زمینه وصل یا عدم اتصال مودم و دیگر  قابلیت‌های آن در اختیارتان قرار می‌دهد. استاندارد AC750  به کار رفته در آن باعث شده تا اطلاعات با سرعت بسیار زیاد به صورت بی سیم منتقل شوند و یا از حداکثر سرعت اینترنت استفاده شود. این مودم دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی را ارائه می‌دهد. امنیت شبکه نیز از طریق قابلیت‌هایی مانند رمزنگاری ۶۴ و ۱۲۸ بیتی WEP، WPA2 Personal ، WPA2 Enterprise برقرار می‌شود.

۶. مودم روتر تندا ADSL2 Plus مدل D1201

مودم روتر مدل D1201 شرکت تندا  با دو آنتن قابل جداسازی، بر روی بدنه خود می‌تواند سرعت اینترنت زیاد را در محدوده وسیعی تحت پوشش قرار دهد. بر روی بدنه آن دو آنتن دارد و از دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند؛ سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است که بسیار خوب و قابل قبول می‌باشد. سه عدد پورت LAN برای اتصال به صورت سیمی و  یک عدد پورت RJ-11 برای اتصال تلفنی و در نهایت یک درگاه USB برای اتصال هارد اکسترنال و فلش موری در آن تعبیه شده که به کمک USB می‌توان فایل‌ها را در شبکه قرار داد. قابلیت‌هایی مانند MAC Filtering و  WPS به منظور امنیت بیشتر در این مودم قرار گرفته که از طریق کلیدهای روی بدنه فعالسازی می‌شود. شما می‌توانید از طریق نشانگرهای آل ای دی روی بدنه وضعیت‌هایی مانند وضعیت Power ،SYS ،Internet ،DSL ،WLAN ،WPS ،LAN و USB را مدیرت و کنترل کنید. کنترل والدین تحت عنوان control Parental در این مودم باعث شده تا والدین بتوانند کارکرد مودم را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهند؛ از این رو این مودم بیشتر برای خانواده‌هایی مناسب‌می‌باشد که بچه‌های کوچک و نوجوان دارند.

۷. روتر مودم ADSL زولتریکس مدل ZW555

زولتریکس یک شرکت ایرانی با تجربه در زمینه تولید انواع مودم ADSL خانگی با کیفیت است که مدل ZW555 یکی از مودم‌های ADSL خوب و کاربردی آن محسوب می‌شود. در این  مودم از ۴ پورت LAN برای اتصال شبکه‌ای و یک پورت RJ-11 برای اتصال خط تلفن و یک پورت USB برای اتصال هارد یا فلش مموری در نظر شده است. شما با اتصال فلش مموری به آن می‌توانید فایل‌های خود را اسرع وقت به اشتراک بگذارید و یا با اتصال دانگل ۳g در صورت قطع اینترنت از اینترنت سیمکارت خود استفاده کنید. به منظور کنترل مودم از راه دور می‌توانید از تکنولوژی Cloud استفاده کنید. آنتن به کار رفته در این مدل به صورت داخلی تعبیه شده که قدرت پوشش دهی مناسبی را ارائه می‌دهد. سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه چیزی معادل با ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است. این مودم‌ها دارای قابلیت آنتی هک (Anti Hack) هستند که باعث می‌شود امنیت دستگاه بالاتر برود؛ علاوه بر این قابلیت‌هایی مانند  WPA2 و فایروال فعال دوگانه NAT و SPI امنیت بیشتری برای دستگاه و شبکه شما به وجود می‌آورد.

۸. مودم روتر ADSL بی سیم زایکسل مدل DEL1201-T10A/B

بر روی بدنه این مودم زیبا یک پورت شبکه قرار گرفته و طراحی بسیار زیبایی دارد. آنتن  روی بدنه، محدوده پوشش دهی وسیعی در اختیار شما قرار می‌دهد و شبکه‌ای با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز تولید می‌کند. بر روی بدنه کلیدهای متنوعی به منظور خاموش و روشن کردن دستگاه، کلید ریست و کلید WPS به منظور اتصال ایمن تعبیه شده است. نشانگر LED نیز اطلاعات کاملی را در مورد دستگاه و نحوه اتصال آن در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید این مودم بی سیم را با قیمت بسیار مناسب تهیه کرده و سال‌های سال از آن بهره ببرید.

کلام آخر…

در این مقاله سعی کردیم چند مورد از بهترین مودم‌های adsl خانگی را به شما معرفی کنیم که در کشور ایران بسیار محبوب بوده و قابلیت‌هایی خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند. هریک از این مودم‌ها بسته به نوع فناوری و قابلیت‌هایی که دارند؛ قیمتشان متفاوت است. در انتخاب این مودم ADSL خانگی بهتر است به عواملی مانند فرکانس بی سیم که به صورت ۲.۴ گیگاهرتزی یا ۵ گیگاهرتزی  یا هر دو ارائه می‌شوند؛ نوع استاندارد بی سیم که در بخش مشخصات آن ذکر شده است، سرعت انتقال اطلاعات که بر اساس مگابایت بر ثانیه بیان می‌شود و هرچه بیشتر باشد بهتر است، نوع و تعداد پورت‌ها، نوع آنتن‌ها و … دقت کنید و یک انتخاب مناسب داشته باشید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد