بهترین نرم افزار ویرایش عکس (رایگان)

0 1,098

یک نرم افزار ویرایش عکس قادر است؛ عکس‌های شما را به عکس‌های حرفه‌ای تبدیل کند. در اطراف ما برنامه‌های بسیار زیادی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند. اما ما به دنبال بهترین آن‌ها هستیم. بهترین نرم افزار ویرایش عکس، برنامه است که ابزارهای بسیار زیاد و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما بتوانید به آسانی از آن‌ها استفاده کرده و در نهایت عکس‌هایتان را به صورت حرفه‌ای‌تری ویرایش کنید. تمام نرم افزارهای معرفی شده در این لیست، دارای نسخه رایگان بوده و شما بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای می‌توانید از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

یک نرم افزار ویرایش عکس می‌تواند بر روی عکس‌های شما تمرکز کرده و نقاط ضعف آن را بپوشاند؛ قسمت‌های مورد علاقه‌تان را برجسته‌تر کرده و در نهایت یک عکس حرفه‌ای‌تر را به شما ارائه دهد. در این نرم افزارها علاوه بر زیباتر کردن عکس‌ها شما قابلیت‌های دیگری مانند کاهش حجم فایل را نیز در اختیار دارید. در این صورت شما قادر هستید حجم فایل‌ها را کاهش دهید و در نهایت این عکس‌ها در سایت ورد پرس شما، سریع‌تر به نمایش درمی‌آیند و رتبه‌بندی موتور جست‌وجو ارتقا می‌یابد. با ما همراه باشید تا با بهترین نرم افزارهای ویراش عکس رایگان آشنا شوید.

۱. نرم افزار ویرایش عکس GIMP: بهترین ویرایشگر رایگان برای ویرایش تصاویر حرفه‌ای

نرم افزار GIMPکه به صورت کامل the GNU Image Manipulation Program نام دارد؛ بهترین نرم افزار ویرایش عکس در این لیست به حساب می‌آید. در این نرم افزار  شما می‌توانید انواع مختلفی از ابزارهای ویرایش عکس را در اختیار داشته باشید. این ابزارها در هر بروز رسانی بیشتر خواهند شد. در این نرم افزار ویرایش عکس، ماسک‌ها، لایه‌ها و ابزارهای متنوعی به کار گرفته شده است؛ شما می‌توانید ضعف‌های عکس را به آسانی با استفاده از این ابزارها از بین برده و در نهایت با تنظیم نور و سایر مشخصات، یک عکس حرفه‌ای  ایجاد کنید. بیشتر این ابزارها از قبل درون نرم افزار نصب هستند؛ اما در صورت تمایل می‌توانید ابزارهای جدیدتر و مناسب هدفتان را در نرم افزار نصب نمایید. رابط کاربری این نرم افزار قابل سفارشی است؛ درون آن از پلاگین‌های متعددی استفاده شده که همه آن‌ها را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید. آموزش طرز کار با این برنامه نیز موجود است و شما از آن می‌توانید برای یادگیری بیشتر استفاده کنید.

نکته: پلاگین‌ها توسط شرکت‌های ویرایش عکس ارائه می‌شوند و شامل ابزارهای جانبی هستند که کار با برنامه را  بهبود بخشیده و  باعث می‌شوند شما از ابزارهای بیشتری بهره‌مند شوید.

۲. نرم افزار ویرایش عکس Ashampoo Photo Optimizer: یک نرم افزار سریع با ابزارهای بهینه‌سازی خودکار

اگر قصد دارید عکستان را به‌سرعت ویرایش کنید؛ نرم افزار Ashampoo Photo Optimizer می‌تواند برای شما مفید باشد. رابط کاربری آن ساده و قابل فهم است و هیچ گونه تبلیغاتی در آن وجود ندارد. (اگر چه قبل از استفاده از آن باید با یک آدرس ایمیل وارد شوید). این آدرس ایمیل با هیچ شرکت ثالثی به اشتراک گذاشته نمی‌شود و تنها زمان‌های بروز رسانی برای شما ارسال خواهد شد که می‌توانید آن‌ها را لغو  کنید. شما می‌توانید عکس مورد نظر را وارد کرده و از ابزارهای ویرایش عکس خودکار آن استفاده کنید؛ در واقع یکی از نقاط قوت این برنامه دکمه بهینه سازی سریع عکس می‌باشد که به صورت خودکار وضوح، نور و روشنایی و رنگ عکس را تنظیم می‌کند. از نقاط ضعف این برنامه می‌توان به ویرایش یک عکس در یک زمان اشاره کرد؛ در واقع شما نمی‌توانید در چند پنجره و چند عکس را به صورت هم‌زمان ویرایش کنید و این ممکن است اندکی زمان شما را  هدر دهد.

نرم افزار Ashampoo Photo Optimizer یک نرم افزار ویرایش عکس رایگان است که بیشتر برای افراد مبتدی مناسب می‌باشد.

۳. نرم افزار ویرایش عکس Canva: نرم افزار حرفه‌ای در قالب مرورگر شما

Canva یک ویرایشگر عکس است که در مرورگر وب شما اجرا می‌شود و برای ویرایش عکس‌ها و  تبدیل آن‌ها به کارت، پوستر، دعوت‌نامه و عکس‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی کاربردی است. نرم افزار ویرایش عکس Canva دارای دو سطح، رایگان و پولی است؛ نسخه رایگان این نرم افزار برای کاربران خانگی مناسب می‌باشد. در ابتدا باید از طریق یک آدرس ایمیل در این نرم افزار عضو شوید؛ سپس به شما یک گیگابایت فضا ذخیره‌سازی آنلاین می‌دهند تا عکس‌های ویرایش شده‌تان را به صورت فشرده در این فضای ابری نگهداری کنید. این نرم افزار دارای ۸۰۰۰ قالب برای ویرایش تصاویر و دو پوشه برای نگهداری و سازمان‌دهی به آن‌ها است. در نسخه رایگان این نرم افزار خبری از ابزارهای پیشرفته‌ای مانند براش‌ها و سلکتورهای هوشمند نیست؛ اما شما می‌توانید رنگ، کنتراست، اشباع، روشنایی و ویژگی‌های این چنینی را در عکستان ویرایش کرده و تنظیم کنید. بیشتر قابلیت‌های این نرم افزار در نسخه paywall آن قرار گرفته است و شما قادر هستید از آن برای ویرایش عکس‌های حرفه‌ای خود استفاده کنید.

۴. برنامه ویرایش عکس Fotor

نرم افزار Fotor یک ویرایشگر عکس رایگان است که شما به وسیله آن و به سرعت می‌توانید عکس‌هایتان را به ویرایش کرده و به اشتراک بگذرید. این ویرایشگر برای ویندوز طراحی شده و از ابزارهای ویرایش عکس و فیلترهای بسیار زیادی بهره می‌برد. این برنامه از محبوب‌ترین فرمت‌های فایل‌های تصویری پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار جلوه‌های ویژه‌ای به عکس‌هایتان اعمال کنید؛  فریم‌هایی برای آن تعیین کرده و ظاهر عکس را بهبود ببخشید. این نرم افزار دارای نسخه رایگان و پولی است. نسخه رایگان آن نیز ابزارهای متعددی دارد و در آن هیچ تبلیغاتی به کار نرفته است؛ زیرا سازندگان این نرم افزار در نظر دارند با این کار شما به خرید نسخه پولی ترغیب کرده و در آنجا ابزارهای پیشرفته‌تری را در اختیار شما قرار دهند. در نسخه جدید این نرم افزار فایل‌هایی با فرمت‌های خام نیز پشتیبانی می‌شود.

۵. برنامه ویرایش عکس Photo Pos Pro: یک ابزار پیشرفته با رابط کاربری ساده

برنامه ویرایش Photo Pos Pro به خوبی برنامه‌های Paint.net و GIMP نیستند؛ اما در این لیست وجود دارد و یکی از  نرم افزارهای ویرایش تصویر با کیفیت بالا به حساب می‌آید که دارای  ابزارهای خوب و پیشرفته است. رابط کاربری آن بسیار ساده برنامه ریزی شده و تمام ابزارها و منوها در دسترس هستند. این برنامه دارای نسخه‌های مبتدی و پیشرفته است. در حالت پیشرفته لایه‌ها و ماسک‌ها زیادی برای ویرایش عکس در نظر گرفته می‌شود و در آن فیلترهایی نیز در نظر گرفته شده است.  در بروز رسانی جدید این نرم افزار شما یک رابط کاربری جدید خواهید دید که در آن از سلکتور های جدید، ابزارهای برش،  ویژگی‌های تصحیح خودکار و بسیاری از گزینه‌ها دیگر استفاده شده است که تجربه لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند.

۶. نرم افزار ویرایش عکس Paint.NET

سادگی نرم افزار Paint.NET یکی از نکات محبوبیت آن است. این ویرایشگر عکس رایگان، سریع و آسان و برای کارهای ویرایش ساده استفاده می‌شود. در این برنامه می‌توانید از ابزارهایی پیشرفته ویرایش عکس مانند لایه‌ها، فیلتر، بزرگنمایی، چرخش  و … استفاده کرده و عکس‌هایتان را ویرایش کنید. علاوه بر این قابلیت‌هایی مانند تنظیم روشنایی، اشباع، کنتراست، وضوح تصاویر، حذف قرمزی چشم و … نیز در آن قرار گرفته است. علاوه بر این افزونه‌های متعددی دیگری نیز وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید دانلود کرده و به برنامه اضافه کنید. Paint.NET دارای لایه‌های خاصی است که به ویرایش قسمت‌های مختلف یک تصویر می‌پردازد.

۷. نرم افزار ویرایش عکس PhotoScape

در ابتدا نرم افزار PhotoScape، ممکن است ساده به نظر بیاید؛ اما با نگاهی به منوی اصلی آن می‌توانید از قابلیت‌های زیادی استفاده کنید. تبدیل عکس خام، تقسیم و ادغام عکس‌ها، تبدیل عکس به گیف و … از ویژگی‌های این نرم افزار ویرایش عکس محسوب می‌شوند. البته رابط کاربری PhotoScape یکی از مبهم‌ترین برنامه‌های کاربردی است که ما در اینجا مشاهده کردیم. این برنامه ویرایش یکی از برنامه‌های مبتدی این لیست به حساب می‌آید؛ البته این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید به وسیله آن نتایج قابل قبولی را به دست بیاورید. فیلترهای PhotoScape بسیار پیشرفته هستند؛ بنابراین از آن می‌توانید برای شارپ کردن تصاویر، فیلتر کردن تصاویر و یا تغییر نور و روشنایی و کنتراست بهره‌مند شوید.

۸. نرم افزار Pixlr X: یک ویرایشگر عکس مبتنی بر مرورگر

Pixlr X یک ویرایشگر عکس رایگان و آنلاین است که جانشین ویرایشگر Pixlr است و برای سالهای سال به عنوان یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس آنلاین شناخته شده بود. این نرم افزار مبتنی بر HTML5 بوده و در هر مرورگر مدرنی اجرا می‌شود. با این نرم افزار آنلاین شما می‌توانید تغییراتی از جمله تغییر در رنگ، اشباع، تاری و شارپ بودن تصاویر، جلوه‌های بصری، کادربندی، تفکیک و ادغام عکس‌ها و کارهای دیگری انجام دهید. در این نرم افزار از لایه‌ها برای ویرایش بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. این نرم افزار برای ویرایش عکس‌های مبتدی و پیشرفته یک انتخاب خوب به حساب می‌آید. برای استفاده از این ویرایشگر آنلاین کافی است عکس را از گالری‌تان انتخاب کرده و یا URL را وارد کنید. تمام ابزارها در دسترس و  قابل تشخص هستند؛ در صورت بروز مشکل می‌توانید ماوس را روی آیکون‌ها قرار داده و توضیحات در آن باره را مطالعه کنید.

۹. نرم افزار ویرایش عکس Adobe Photoshop Express Editor

همانطور که از نام آن مشخص است؛ نرم افزار Adobe Photoshop Express Editor یک نسخه مبتنی بر مرورگر از بهترین شرکت  ارائه دهنده نرم افزار ویرایش عکس می‌باشد. این برنامه به خوبی طراحی شده و برخلاف برنامه فتوشاپ تمام امکانات آن به سرعت در دسترس است. شاید شگفت انگیز باشد، این ابزار یک ابزار گسترده برنامه Photoshop Express است؛ اما تنها از عکس‌هایی با فرمت JPG و اندازه کمتر از ۱۶ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کنند. این نرم افزار ویرایش عکس آنلاین تمام انتظارات شما از برنامه‌های Adobe را ارائه می‌دهد و تنها ضعف آن محدودیت در فرمت فایل‌ها، اندازه فایل‌ها و عدم پشتیبانی از لایه‌ها می‌باشد. در این برنامه ابزارهای قرار داده شده به دو قسمت تقسیم می‌شوند؛ ابزارهای ویرایش و تزئین. در قسمت ویرایش شما از قابلیت‌هایی مانند تنظیم نور، اشباع، تغییر اندازه، کنتراست، تعادل رنگ سفید و … استفاده  می‌کنید. علاوه بر این تنظیمات پیشرفته دیگری مانند کاهش و افزایش سایه‌ها، تنظیم رنگ و تنظیمات خودکار نیز در آن وجود دارد که در کمتر برنامه ویرایش رایگانی ارائه می‌شود. ابزارهای بخش تزئین اندکی سرگرم کننده تر است؛ ارائه فیلترها، قرار دادن متن‌ها، تغییر اندازه، چرخش و .. در این بخش قرار دارد. در این ویرایش‌ها شما می‌توانید به عقب بازگشته و عکس اصلی را داشته باشید.

۱۰. نرم افزار ویرایش عکس PiZap: یک نرم افزار سرگرم کننده برای ویرایش عکس‌ها برای شبکه‌های اجتماعی

PicZap ویرایشگر عکس آنلاین در هر دو نسخه HTML5 و Flash در دسترس است و در هر دستگاهی اجرا می‌شود. شما می‌توانید عکس‌هایی از هارد دیسک، فیس بوک، گوگل درایو، گوگل فوتو و یا به صورت ساده از گوگل جست و جو کرده و در این نرم افزار ویرایش کنید. رابط ویرایشگر برنامه PicZap دارای طراحی تاریک و مدرنی است که در آن آیکون‌ها و منوهای کشویی قرار دارد و در صورتی که از دستگاه‌های لمسی نیز استفاده می‌کنید؛ به مشکل برنمی خورید. بعد از اتمام ویرایش تصاویر می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سرورهای شخصی PiZap ،Dropbox و Google Drive به اشتراک بگذارید و یا آن را به هارد دیسک منتقل کرده و از طریق ایمیلتان ارسال کنید. این برنامه نیز دارای نسخه رایگان و پولی است که نسخه رایگان بیش از نیمی از قابلیت‌های برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نسخه پولی تبلیغاتی وجود ندارد؛ امکان ویرایش کامل را  فراهم کرده و به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را با کیفیت بسیار بالا ذخیره کنید.

برای استفاده از این نرم افزار نیاز به ثبت‌نام دارید؛ زیرا  تنها در صورت ثبت نام می‌توانید عکس نهایی را ذخیره کنید؛ اما قابلیت‌های آن بدون ثبت نام در دسترس هستند و تنها ذخیره نهایی غیرفعال است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد