بهترین هدفون برای موسیقی

0 1,766

برای گوش کردن به موسیقی‌های متنوع برخی از هدفون‌ها بهتر از سایرین عمل می‌کنند؛ عاشقان موسیقی ترجیح می‌دهند اندکی بیشتر زمان و هزینه صرف کنند و یک هدفون خوب و مناسب برای موسیقی انتخاب نمایند. گوش کردن به موسیقی با استفاده از هدفون‌های باکیفیت می‌تواند لذت موسیقی را چند برابر کند؛ در این راستا محصولات متنوع از برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که انتخاب از بین آن‌ها اندکی سخت است؛ ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم. در این مطلب می‌خواهیم از میان ۲۷۶ هدفون بررسی شده؛ بهترین هدفون‌ها برای گوش کردن به موسیقی را به شما معرفی کنیم.

انواع هدفون

در ابتدا بهتر است با انواع هدفون‌ها آشنا شوید و در ادامه بهترین هدفون‌های مناسب برای موسیقی را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • هدفون‌های In-ear: این هدفون‌ها با پدهای کوچک در گوش قرار می‌گیرند و برای موسیقی گوش کردن در هنگام حرکت و دویدن بسیار مناسب‌اند.
  • هدفون‌های On-ear: این هدفون‌ها دارای پدهای بزرگی هستند که کل گوش را فرا می‌گیرد و گوشتان احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.
  • هدفون Over ear: این هدفون‌ها پدهای خیلی بزرگ‌تری دارند؛ به‌طوری که هیچ صدایی از محیط بیرون به گوشتان نمی‌رسد و شما در سکوت مطلق می‌توانید به موسیقی گوش دهید.
  • هدست‌ها: هدست‌ها دارای میکروفن به منظور تماس‌های تصویری و صوتی هستند.

درصورتی‌که هدفون را برای گوش کردن به موسیقی نیاز دارید؛ بهتر است از هدفون‌های بی‌سیم نوع  On-ear و Over ear استفاده کنید. هدفون‌های بی‌سیم در هنگام استفاده و گوش کردن به موسیقی آزادی عمل بیشتری به وجود می‌آورند؛ اما بهترین و باکیفیت‌ترین صداها متعلق به هدفون‌های سیمی است. بنابراین اگر کیفیت بالای صدا برای شما مهم است؛ سراغ هدفون‌های سیمی بروید. بهترین هدفون‌های موسیقی سروصدای محیط را به‌طور کامل از بین نمی‌برند؛ آن هم به دلیل تغییری است که در کیفیت صدا ایجاد می‌شود.

بهترین هدفون برای موسیقی

۱. هدفون مغناطیسی Oppo PM-3

هدفون اوپو پی‌ام ۳، یک هدفون از نوع Over earبوده و پدهای بزرگی دارد. این هدفون از نوع پشت بسته است و هیچ گونه صدای مزاحم و محیطی را به گوشتان نمی‌رساند و شما در سکوت کامل می‌توانید موسیقی گوش دهید. کیفیت صدای عالی از ویژگی‌های بارز این هدفون سیمی است که باعث می‌شود موسیقی با کیفیت بالا به گوشتان برسد. وزن آن ۳۲۲ گرم بوده و طول سیم‌ها نیز ۱.۲ متر تا ۳ متر می‌باشد. شاید تنها نقطه ضعف این هدفون ایرپدهای پلاستیکی آن باشد که بر روی گوش قرار می‌گیرد. البته این ایرپدها چرخی است و شما می‌توانید تنها از یک گوشتان، موسیقی‌ را گوش دهید. شما می‌توانید دستگاه صوتی خود را از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به هدفون وصل کنید. این هدفون با گوشی‌های آیفون و گجت های دیگر نیز سازگار  است.

۲. هدفون تاشو فیلیپس مدل X2/27 Fidelio             

این هدفون شرکت فیلیپس در دسته هدفون‌های پشت باز قرار دارد؛ به این معنا که در پشت گوشی هدفون بدنه سختی قرار داده نشده است. این ویژگی باعث می‌شود صدای موسیقی به بیرون نشت کرده و فرد نیز صداهای محیطی را بشنود. بنابراین برای گوش کردن موسیقی در حین رانندگی مناسب می‌باشد. علاوه بر این هدفون‌های پشت باز صدای بلندتر و قوی‌تری دارد و شما می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را با صدای بلندتری گوش دهید. روکش هدفون، پلاستیکی و شیک است و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. دسته‌های هدفون دارای قابلیت کشسانی هستند؛ بنابراین زمانی که روی سر قرار می‌گیرند به راحتی با اندازه گوشتان تنظیم می‌شوند. جنس پدها از نوع مموری فوم و باکیفیت است. صدای آن بسیار قوی و با حجم زیاد است و برای گوش کردن به موسیقی مناسب می‌باشد. شما می‌توانید از طریق کانکتور ۳.۵ میلیمتری به وسایل صوتی وصل شوید. کابل هدفون نیز ۳ متر طول داشته و با روکش پارچه‌ای پوشانده شده است.

۳. هدفون بی‌سیم سونی مدل WH-1000XM2

شما می‌توانید از این هدفون پشت بسته در سکوت کامل استفاده کرده و موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را گوش دهید. در این هدفون از تکنولوژی هوشمند Adaptive Sound Control استفاده شده تا با توجه به محیطی که در آن قرار دارید؛ رفتار شما را شناسایی کرده و صدای محیط را تنظیم کند. شما می‌توانید از قابلیت SENSE ENGINE استفاده کرده و بدون خاموش کردن هدفون با دیگران حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید. در این هدفون سونی موسیقی با صدا و کیفیت بالا شنیده می‌شود و شما می‌توانید از جزئیات صدا در موسیقی‌تان لذت ببرید. این هدفون سونی بی‌سیم است و از طریق بلوتوث به دستگاه صوتی شما متصل می‌شود. محدوده عملکردی آن ده متر می‌باشد و در صورتی که دستگاه پخش کننده از این محدوده خارج شود صدا با کیفیت کمتری پخش خواهد شد. باتری به کار رفته در آن در هر بار شارژ تا ۳۰ ساعت قابلیت استفاده دارد. کابل موجود در آن ۱.۵ متر طول دارد و پوشش روی آن محکم و باکیفیت است.

۴. هدفون سنهایزر Sennheiser HD800S

این هدفون پشت باز برای افرادی است که به صورت حرفه‌ای عاشق موسیقی هستند. کیفیت ساخت بدنه آن عالی است؛ در آن از استیل ضد زنگ استفاده شده و بالشتک‌ها نیز از جنس میکرو فایبر هستند که بر روی گوش شما احساس راحتی و خوبی به وجود می‌آورند. این بالشتک‌ها دور گوش را فرا می‌گیرند و صدا را با کیفیت بالا به گوش منتقل می‌کنند. این هدفون از نوع سیمی است و کابل آن  از مس و آبکاری با نقره است تا رسانایی بالایی داشته باشد و پوشش روی آن نیز از کولار می‌باشد که وزن سبک و مقاومت بالایی دارد. برای اتصال باید یک تبدیل  ۶.۳ میلی‌متری به جک ۳.۵ میلی‌متری داشته باشید؛ زیرا کابل از طریق جک ۶.۳ میلی‌متری به پخش کننده متصل می‌شود. طول کابل ۳ متر است و فضای خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به حساسیت، آمپدانس و محدوده‌ی پاسخگویی این هدفون یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین هدفون‌ها برای گوش کردن به موسیقی است.

۵. هدفون بوز مدل QuietComfort 35 II

هدفون بوز محیطی کاملاً آرام و بدون سروصدا را از طریق هدفون‌های پشت بسته خود ارائه می‌دهد تا به راحتی بتوانید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید. این هدفون از نوع over ear و با ایرپدهای مناسب و نرم خود سطح گوش را می‌پوشاند و به آن فشار نمی‌آورد. شما می‌توانید از طریق بلوتوث به دستگاه‌های پخش کننده موسیقی مانند گوشی،  تبلت و لپ تاپ وصل شوید و از آن لذت ببرید.  باتری داخلی آن قدرتمند است و در هر بار شارژ تا ۲۰ ساعت قدرت دارد. شما قادر هستید در این مدت زمان آهنگ‌های زیادی گوش دهید. علاوه بر این در صورت اتمام باتری به صورت سیمی نیز قابلیت استفاده دارد. میکروفن به کار رفته در آن امکان برقراری تماس صوتی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید از طریق نرم‌افزار این هدفون، بسته به شرایط محیطی که در آن قرار دارید؛ میزان نویز و صدای اطراف را کم و زیاد کنید. کیفیت بدنه ‌این هدفون بسیار عالی است و از مواد خوب و  زیبا، راحت و سبکی استفاده شده است.

۶. هدفون بنگ‌اند آلفسن بی او پلی مدل H4

هدفون بنگ‌اندآلفسن» (Bamg And Olufsen) مدل «H4»  یکی از هدفون‌های خوب و کاربردی برای گوش کردن به موسیقی است که تنها کاربران IOS می‌توانند از آن استفاده کنند. این هدفون قابلیت آن را دارد تا به صورت بی‌سیم و سیمی استفاده شود. باتری آن قابل شارژ و قابلیت تعویض دارد و شما در هر بار شارژ می‌توانید تا ۱۹ ساعت به موسیقی گوش دهید و در صورت  اتمام شارژ و عدم دسترسی به شارژر، قابلیت استفاده به صورت سیمی را نیز در خود جای داده است و شما می‌توانید از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به دستگاه‌های پخش کننده صوتی متصل شوید. گوشی‌ها و کاپ‌های آن بسیار بزرگ بوده و کل گوش را می‌پوشاند و احساس درد و خستگی به وجود نمی‌آورد. از طریق میکروفن داخلی در آن می‌توانید با تماس‌های خود پاسخ داده و مکالمه داشته باشید. در صورت گوش کردن موسیقی می‌توانید برای جلو و عقب زدن و کم و زیاد کردن صدا و سایر عملکردها از دکمه‌های روی هدفون استفاده کنید. این هدفون موسیقی را با صدای قدرتمند، بلند و با حجم زیاد پخش می‌کند و شما مطمئناً از آن لذت خواهید برد.

۷. سرفیس هدفون مایکروسافت

این هدفون بی‌سیم مایکروسافت قابلیت پخش موسیقی با کیفیت بالا و یا ایجاد محیط آرام و حذف نویز را در اختیار شما قرار می‌دهد. این هدفون قابلیت آن را دارد که بسته به شرایط محیطی و با توجه به نیاز کاربر صداها و نویزهای محیطی را  حذف کند؛ در بهترین و قدرتمندترین حالت، امکان تضعیف صدا تا ۴۰ دسی‌بل را به کاربر می‌دهد. شما با هر بار شارژ می‌توانید تا ۱۵ ساعت از این هدفون استفاده کنید و در صورت اتمام باتری قابلیت اتصال از طریق کابل و جک ۳.۵. میلی‌متری صدا را نیز دارد.

در هنگام خرید یک هدفون موسیقی به ویژگی‌های زیر دقت کنید:

  • نوع On-ear و Over ear: هر دوی این هدفون‌ها انتخاب مناسب‌تری هستند اما هدفون‌های On-ear صدای پویاتر و بلندتری ارائه می‌دهند و برای گوش کردن موسیقی در طولانی مدت راحت‌تر می‌باشند. هدفون‌های Over ear صداهای اطراف را فیلتر کرده و در حین گوش کردن به موسیقی شما هیچ صدایی از محیط اطراف به گوشتان نمی‌رسد.
  • سیمی یا بی‌سیم: هدفون‌های سیم‌دار سیم‌های بلندی دارند که آزادی حرکت شما را محدود نمی‌کند؛ بنابراین برای کیفیت بهتر موسیقی بهتر است از نوع سیمی استفاده کنید. البته نمونه‌های بی‌سیم با کیفیت معمولی نیز وجود دارد.
  • کیفیت صدا: هدفون را تست کنید؛ در هنگام گوش کردن به موسیقی باید قدرت بأس و جزئیات به خوبی به گوش برسد.
  • کیفیت ساخت: از آنجایی که دوستداران موسیقی مدت زمان زیادی را به گوش کردن آهنگ‌های مورد علاقه‌شان می‌پردازند؛ باید هدفونی تهیه کنند که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد.
  • وزن و راحتی: هدفون‌هایی که پد بزرگ‌تری دارند و کل گوش را می‌گیرند؛ راحتی بیشتری به کاربر می‌دهند؛ البته وزن هدفون نیز مهم است و باید در نظر گرفته شود.

جمع‌بندی

به‌طورکلی  تمام هدفون‌های معرفی شده در این لیست، هدفون‌های فوق‌العاده‌ای هستند که شنونده می‌تواند موسیقی را با کیفیت بالا و جزئیات زیاد و با لذت به‌وسیله آن‌ها گوش دهد؛ اما در برخی مشخصات مانند سیمی یا بی‌سیم، اندازه و وزن و قیمت باهم تفاوت‌هایی دارند. بنابراین این شما هستید که با توجه به ویژگی‌های آن‌ها یک هدفون مناسب انتخاب می‌کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد