بهترین چرخ خیاطی کاچیران

0 5,295

امروزه صدها مدل چرخ خیاطی در دنیا وجود دارد که با توجه به قیمتشان، کیفیت و قابلیت‌های قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهند. در کنار تمام این برندهای خارجی، یک برند قدیمی ایرانی نیز در حال فعالیت است؛ چرخ خیاطی کاچیران، نمونه‌ای با کیفیت و قدیمی از چرخ خیاطی‌های ایرانی است که از سالیان سال تولید شده و با گذشت زمان از فناوری‌های مدرن دنیا استفاده کرده است. چرخ خیاطی کاچیران چیزی از نمونه‌های خارجی کم ندارد و امروزه به یک برند معتبر در زمینه چرخ‌های خیاطی خانگی و صنعتی تبدیل شده است که دستگاه‌های خود را صادر می‌کند. با ما همراه باشید تا با بهترین چرخ خیاطی‌های کاچیران آشنا شوید.

تاریخچه مختصری از کاچیران

شرکت کاچیران از سال ۱۳۰۵ در اهواز شروع به کار کرده و بعد از گذراندن فراز و نشیب‌های بسیار زیاد توانسته به یک برند معتبر ایرانی در زمینه تولید چرخ خیاطی تبدیل شود. این شرکت به مرور توانست محصولات خود را به کشورهای مختلف از قاره‌های گوناگون صادر کند که تعداد این کشورها بیش از ۳۵ کشور در جهان است. از دیگر نکات مثبت این شرکت توجه ویژه به خدمات پس از فروش می‌باشد؛ امروزه بیش از ۳۰۰ مرکز خدمات پس از فروش کاچیران در حال فعالیت هستند که می‌تواند نیازهای شما را رفع کنند.

محصولات شرکت کاچیران به طور کلی در ۴ دسته، نیولایف، یاسمین، رز و نیولایف کیش عرضه می‌شوند که در این قسمت با بهترین چرخ خیاطی‌های آن آشنا می‌شوید.

چرخ خیاطی کاچیران دسته نیولایف:

طبق نظر کارشناسان محصولات گروه نیولایف یکی از بهترین گزینه‌ها در بین چرخ خیاطی‌های کاچیران می‌باشند که در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

۱. چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۵۰۰۰D

این چرخ خیاطی کاچیران یکی از جدیدترین و بهترین مدل‌های آن محسوب می‌شود که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل و تمام مدل‌هایی که از حرف اختصاری D استفاده می‌کنند؛ در واقع تکنولوژی آلمانی D.F.T را ارائه می‌دهند.

نکته: تکنولوژی D.F.T چیست؟ در واقع این چرخ خیاطی‌ها سطح کار پیش بر بالاتری نسبت به چرخ عادی دیگر دارند. در این صورت شما می‌توانید انواع پارچه‌های ضخیم را نیز با استفاده از آن بدوزید؛ نازک دوزی در این چرخ‌ها بدون لغزش و با دقت بالاتر انجام می‌شود؛ حتی برای دوخت و دوز پارچه‌های چرمی نیز به کار می‌روند.

چرخ خیاطی نیولایف ۵۰۰۰D برای دوخت و دوز و گلدوزی استفاده می‌شود؛ در آن ۱۳۹ طرح دوخت به کار رفته و دستگاه قابلیت دوخت‌های ترکیبی را نیز دارد؛ شما به آسانی با فشردن دکمه می‌توانید نوع دوختتان را مشخص کنید. این چرخ خیاطی برای امور حرفه‌ای نیز استفاده می‌شود و حداکثر دور آن به ۱۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد که بسیار عالی است. پهنای دوخت در این چرخ خیاطی گسترده ۰ تا ۵ میلی‌متر و طول دوخت نیز در محدوده ۰ تا ۴ میلی‌متری است. شما می‌توانید با استفاده از گردونه تعبیه شده روی بدنه، موقعیت سوزن در چرخ خیاطی را در ۱۵ حالت مختلف قرار دهید و شما قادر هستید از قابلیت سوزن نخ کن آن استفاده کرده و به سرعت دستگاه را آماده به کار کنید. جنس بدنه چرخ خیاطی کاچیران مدل ۵۰۰۰D از آلومینیوم بوده؛ بسیار محکم است و وزن کمی دارد.

 

۲. چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف D 6060

این چرخ خیاطی نیز با امکاناتی همانند مدل قبلی ارائه شده است. در این مدل نیز از سیستم DFT شانه کارپیش بر بالااستفاده شده تا چرخ خیاطی قابلیت دوخت پارچه‌های خیلی نازک و خیلی ضخیم را داشته باشد. شما با استفاده از این چرخ می‌توانید دوخت‌های ساده، زیگزاگ، دکمه و جادکمه‌ای، زیپ و … را انجام داده و از ۱۳۹ طرح دوخت آن بهره مند شوید. پهنای دوخت در این چرخ خیاطی صفر تا ۵ میلی‌متر و طول دوخت نیز ۰ تا ۶ میلی‌متر در نظر گرفته شده است.

دور دوخت در این چرخ خیاطی هزار دور در دقیقه بوده و موقعیت سوزن و استفاده از طرح‌ها به وسیله دکمه‌های روی بدنه قابل سفارشی سازی است؛ شما می‌توانید از سوزن نخ کن و نخ بر آن نیز استفاده کرده و از خیاطی لذت ببرید. بدنه این چرخ خیاطی بسیار محکم است؛ از آلومینیوم ساخته شده و علاوه بر استحکام وزن سبکی نیز دارد.

۳. چرخ خیاطی نیولایف مدل D 4084

تفاوت بارز این چرخ خیاطی پهنای دوخت بالاتر آن می‌باشد که بر خلاف مدل‌های دیگر دارای پهنای دوخت صفر تا ۷ میلی‌متر است؛ این پهنای دوخت برای دوخت و دوز پارچه‌های ضخیم مانند شلوار جین بسیار مناسب می‌باشد. در آن از ۸۴ طرح دوخت استفاده شده قابلیت به کار گیری دوخت‌های ترکیبی را نیز دارد؛ شما می‌توانید با فشردن یک دکمه نوع دوخت خود را انتخاب نمایید. گردونه‌ای برای تعیین موقعیت سوزن در ۵ موقعیت مختلف در آن به کار رفته و علاوه بر آن دارای سیستم سوزن نخ کن می‌باشد؛ کاچیران بدنه این چرخ خیاطی را آلومینیومی و محکم و سبک ساخته است. همان‌طور که در نام آن مشخص است در این دستگاه نیز از قابلیت سیستم DFT شانه کارپیش بر بالا استفاده شده و شما می‌توانید پارچه‌های خیلی نازک و خیلی ضخیم را با استفاده از آن بدوزید.

۴. چرخ خیاطی نیولایف مدل D 1139

در این چرخ خیاطی از ۸۴ طرح دوخت استفاده شده که شما بسته به نیازتان می‌توانید از آن بهره مند شوید. در آن از قابلیت سیستم DFT شانه کارپیش بر بالا استفاده شده و شما می‌توانید پارچه‌های خیلی نازک و خیلی ضخیم را با استفاده از آن بدوزید. کمپلت تمام دور در این چرخ خیاطی شرایطی را مهیا می‌کند که دوخت عالی با صدای کم صورت بگیرد؛ به طوری که صدای آن آزار دهنده نباشد. حداکثر دور چرخ خیاطی هزار دور در دقیقه است که شما می‌توانید با استفاده از پدال الکترونیکی از این دور و یا نصف دور استفاده کنید. سیستم نخ بر و سوزن نخ کن نیز از دیگر قابلیت‌های کاربردی آن محسوب می‌شود.

۵. چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۱۱۲۹

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۱۱۲۹ در این دسته در موقعیت پایین‌تری قرار گرفته و قیمت ارزان‌تری دارد. این چرخ خیاطی توانسته با قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود و قیمت مناسب‌تر، بسیاری از کاربران را به خود جذب کند. بدنه آن همانند مدل‌های جدیدتر از آلومینیوم ساخته شده و بسیار سبک و مقاوم است. دور در دقیقه موتور آن نیز هزار دور بر دقیقه می‌باشد که برای مصارف خانگی و حتی حرفه‌ای مناسب می‌باشد. تعداد طرح‌های مدل ۱۱۲۹ نسبت به مدل‌های قبلی کمتر است و شما باید در بین ۸۴ طرح، طرح دوخت دلخواهتان را پیدا کنید؛ استفاده از این مدل بسیار آسان است و تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید طرح دوخت مورد نظرتان را اجرا کنید.

چرخ خیاطی‌های کاچیران مدل یاسمین:

در چرخ خیاطی‌های کاچیران مدل یاسمین از تکنولوژی به روز چرخ‌های خیاطی شرکت ژانومه استفاده شده است.

۶. چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین ۵۰۱

این چرخ خیاطی مدل یاسمین ۵۰۱ دارای ۲۲ طرح دوخت است که شما می‌توانید بسته به نوع نیازتان از طرح‌های دوخت آن بهره مند شوید. پهنای دوخت آن صفر تا ۵ میلی‌متر می‌باشد و طول دوخت نیز چیزی در حدود صفر تا ۴ میلی‌متر است؛ البته همانند مدل‌ها نیولایف دارای تکنولوژی DFT شانه کارپیش بر بالا نیست؛ بنابراین انتظار دوخت پارچه‌های خیلی خیلی ضخیم را نداشته باشید. شما می‌توانید از پدال دوخت دو سرعته آن استفاده کنید. بدنه آن از آلومینیوم سبک و مقاوم ساخته شده و طراحی زیبایی دارد. سرعت موتور این چرخ خیاطی ۸۵۰ دور در دقیقه می‌باشد که برای مصارف خانگی بسیار مناسب است. این چرخ خیاطی فاقد سوزن نخ کن و تنظیم موقعیت سوزن است.

۷. چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین ۵۹۲ پلاس

چرخ خیاطی یاسمین مدل ۵۹۲ پلاس یکی دیگر از محصولات حرفه‌ای شرکت کاچیران است؛ در آن از ۲۲ طرح دوخت متنوع استفاده شده و شما می‌توانید بسته به نیازتان از این طرح‌ها استفاده کنید. کاربر قادر است با استفاده از این دستگاه، جای دکمه، دوخت حلقوی، دوخت‌های زیگزاگی، حاشیه‌دوزی و هر مدل دیگری را انجام دهد؛ شما حتی می‌توانید از این چرخ خیاطی برای دوخت پارچه‌های استریج استفاده کرده و یک دوخت تمیز و منظم داشته باشید. این دستگاه دارای سیستم سوزن نخ کن و نخ بر می‌باشد و از این نظر شرایط بهتری را برای ما فراهم می‌کند. دور موتور این دستگاه ۸۵۰ دور در دقیقه بوده و بدنه آن آلومینیومی، سبک و مقاوم است.

چرخ خیاطی‌های کاچیران مدل رز:

۸. چرخ خیاطی کاچیران مدل Rose210

این چرخ خیاطی یکی از مدل‌های محبوب کاچیران بوده و از نظر طراحی بسیار منحصر به فرد است؛ اگر به دنبال یک چرخ خیاطی با کیفیت و قیمت به صرفه و برای مصارف خانگی هستید؛ بهتر است مدل رز ۲۱۰ را انتخاب کنید. در این مدل تنها از ده طرح دوخت استفاده شده است؛ البته این طرح‌ها نسبت به مدل‌های قبلی بسیار محدود هستند؛ اما اگر به صورت حرفه‌ای خیاطی نمی‌کنید؛ نیازی نیست برای این طرح‌های متنوع، هزینه بیشتری بپردازید؛ این ده طرح به صورت رایج و کاربردی برای شما مناسب است و تمام نیازهای شما را رفع خواهد کرد. پهنای دوخت این چرخ خیاطی صفر تا ۵ میلی متر و طول بخیه آن صفر تا ۴ میلی‌متر را در برمی‌گیرد.

در این مطلب سعی کردیم بهترین مدل‌های چرخ خیاطی کاچیران را در محدوده‌های قیمتی بالا و پایین به شما ارائه دهیم. این چرخ خیاطی‌ها دارای قابلیت‌های متنوعی هستند و تنها در چند ویژگی با هم تفاوت دارند؛ بنابراین این شما هستید که با توجه به موقعیت، بودجه و ویژگی‌های یک چرخ خیاطی، آنچه که از این دستگاه انتظار دارید، یک مدل مناسب را انتخاب می‌کنید. بنابراین به ویژگی‌های مانند تکنولوژی D.F.T، طرح‌های دوخت و تعداد آن‌ها، قابلیت‌هایی مانند سوزن نخ کن و نخ بر و … دقت کنید و یک چرخ خیاطی متناسب با نیازتان تهیه کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد