بهترین کارت‌های SD سال ۲۰۱۹

0 842

کارت SD چیست؟

کارت SD یا کارت امنیت دیجیتالی، کارتی است که برای ذخیره کردن اطلاعات استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای دستگاه‌هایی مانند دوربین‌ها و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود و در شرایط خاص می‌تواند موجب صرفه جویی در زندگی باشد. این کارت‌ها یکی از رایج‌ترین کارت حافظه‌های مورد استفاده در لوازم الکترونیکی هستند. فن آوری SD توسط بیش از ۴۰۰ مارک تجهیزات الکترونیکی و بیش از ۸۰۰۰ مدل مختلف از جمله دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه استفاده می‌شود. هر مدل، دارای ظرفیت‌های متعددی است که سرعت‌های گوناگونی هم، دارند.

SD Cards: این نوع کارت حافظه، دارای ابعاد ۲۴*۳۲ میلی‌متر می‌باشد و اغلب، برای رایانه‌های شخصی یا همراه طراحی شده‌اند.

Mini SD cards: دارای ابعاد ۲۰*۲۱.۵ میلی‌متر بوده و در حال حاضر، تقریبا منسوخ شده‌اند.

Micro SD cards: نوع دیگری از کارت‌حافظه است که فقط ۱۵*۱۱ میلی‌متر می‌باشد. این کارت ها محبوبیت زیادی در محصولات اندرویدی دارد. در مطلب زیر به بهترین کارت‌های SD سال ۲۰۱۹ اشاره می کنیم:

۱. محبوب ترین: کارت حافظه SanDisk Ultra Class 10 SDHC
یک گزینه جامع برای عکاسان گاه به گاه است.

SanDisk

اگر یک عکاس نیمه حرفه‌ای هستید و به دنبال کارت حافظه ارزان قیمت هستید، می توانید کارت حافظه SanDisk Ultra را انتخاب کنید. این کارت حافظه در اندازه های ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی موجود است و با سرعت ۱۰ مگابایت در ثانیه ضبط می‌کند، به این معنی که می‌تواند برای گرفتن عکس‌های پیاپی با فرمت RAW، در تلاش باشد. سرعت خواندن / انتقال این کارت به میزان قابل توجهی سریعتر از ۸۰ مگابایت بر ثانیه است. این کارت سریعتر از Ultra SD پیشین SanDisk است که سرعت خواندن ۴۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. در هر صورت، این کارت حافظه یک گزینه جامع برای عکاسان نیمه حرفه‌ای است که امکان جابجایی و ذخیره سازی حجم بالایی از تصاویر و فیلمهای FullHD را در اختیارشان قرار می‌دهد. این کارت حافظه ضد آب، ضد حرارت، ضد یخ، ضد اشعه ایکس، مغناطیسی و ضد ضربه است و تا ۱۰ سال گارانتی دارد. سرعت ارائه شده توسط کارتهای حافظه Ultra، آنها را در رده محصولات کلاس ۱۰ قرار داده است که این امر، امکان ذخیره سازی سریع و کامل تصاویر ویدئویی FullHD را برای کاربران فراهم می‌آورد.

۲. بهترین کارت گرافیک: کارت حافظه MicroSD EVO سامسونگ
برای پردازش فیلم‌های ۴K و فایل‌های RAW به اندازه کافی قوی است.

Samsung

برای کسانی که به یک کارت نیاز دارند تا بتوانند با آن کار سنگین‌تری انجام دهند، سامسونگ EVO انتخاب مناسب‌تری نسبت به محبوب‌ترین انتخاب ما می‌باشد. EVO برای فیلمسازان و عکاسان مناسب است، زیرا به اندازه کافی قوی است و می‌تواند فیلم‌های ۴K و RAW را پردازش کند (که بارگذاری آن ها مدتی طول می‌کشد). EVO دارای ظرفیت ذخیره سازی بالایی می‌باشد (تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارد) و سرعت کارایی آن برای خواندن و نوشتن فایل‌ها، ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۶۰ مگابایت بر ثانیه است. علاوه بر اینEVO سطح بالایی از دوام را ارائه می‌دهد و در برابر درجه حرارت شدید، آب دریا، آهن‌ربا و سایر شرایط سخت بسیار مقاوم است. EVO با یک آداپتور کامل همراه است و به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها را در گوشی‌های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و یا سایر دستگاه های خود دانلود کنید.

۳. دومین برنده: کارت حافظه Polaroid 64GB
برای تمام عکاسان مناسب است.

Polaroid

این کارت SD با کارایی بالای پلاگین و شات برای تمام عکاسان مناسب است و با تمام حافظه‌های جامد مطابقت دارد. این حافظه با کلاس ۱۰ و UHS-1 / U3 سازگاری دارد، به این معنی که می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های ۴K و همچنین سایر فایل‌های سنتی را مدیریت کند. سرعت خواندن ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۹۰ مگابایت بر ثانیه، به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های بزرگ را با سرعت بیشتری انتقال دهید. همچنین از حالت پشت سر هم برای شات‌های مداوم پشتیبانی می‌کند و برای سالم ماندن از سفرهای پرماجرا مقاوم و ضد آب است.

۴. بهترین ارزش: کارت حافظه PNY Elite Performance SDHC Class 10 UHS-I
یک گزینه مقرون به صرفه برای مارک‌های شناخته شده است و کیفیت خوبی دارد.

PNY

کارت حافظه PNY نام تجاری قابل تشخیصی نیست، اما عملکردی را ارائه می‌دهد که قابل مقایسه با محصولات شناخته شده در کلاس نیست. این کارت سرعت خواندن ۹۵ مگابایت بر ثانیه را می‌دهد که اگر به دنبال یک محصول حرفه ای هستید، میزان قابل توجهی است. برای عکاسان و فیلمسازان، کارت حافظه PNY Elite با DSLRها به خوبی عمل می‌کند و می‌تواند از درخواست ضبط عکس‌ها، فیلم‌های HD و سایر عکس‌های با کیفیت پشتیبانی کند. از لحاظ ذخیره سازی، این کارت گزینه‌های ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی ارائه می‌دهد که کمتر از ۲۰ دلار قیمت دارند، البته حافظه ۵۱۲ گیگابایت هم وجود دارد که ضروری نیست. با این حال، حافظه‌های ۳۲ تا ۶۴ گیگابایتی ارزش بیشتری دارند. علاوه بر این، کارت PNY Elite Performance دارای سطح بالایی از دوام است، زیرا ضد انفجار، ضد شوک، ضدآب و مقاوم در برابر درجه حرارت شدید است.

۵. دومین برنده از نظر ارزش: کارت حافظه Samsung Evo Select 64GB
ارزش شگفت انگیزی برای قیمت دارد.

Samsung-evo

حافظه‌های سری Evo سامسونگ از لحاظ قیمت ارزش شگفت انگیزی دارند زیرا آنها این کارت‌های SD را برای فایل‌های ویدئویی UHD بهینه سازی کرده‌اند، در حالی که کارت حافظۀ ۶۴ گیگابایتی آن پایین‌تر از ۲۰ دلار قیمت دارد. این کارت‌های حافظه با ظرفیت ۶۴ گیگابایتی سرعت خواندن ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۶۰ مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کنند. این فاکتور سرعت یک انتقال ویدئویی ۳ گیگابایتی را به مدت ۳۸ ثانیه (در شرایط خاص) انجام می‌دهد. ظرفیت کامل این حافظه می‌تواند ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه فایل ویدئویی full HD، یا ۵،۵۰۰ آهنگ و ۱۴۰۰۰ عکس را در خود جای دهد.

این کارت با ده‌ها دستگاه مختلف از تبلت‌ها به دوربین‌ها به تلفن‌ها و موارد دیگر تست شده است و همچنین می‌تواند ۴K ویدیو را نیز در خود جای دهد. حفاظت از چهار نقطه سامسونگ باعث می‌شود که ۷۲ ساعت در آب دریا، دمای شدید، دستگاه‌های اشعه ایکس فرودگاه و همچنین میدان مغناطیسی معادل یک اسکنر MRI مقاوم باشد، به طوری که اساسا این کارت حافظه را می‌توانید در هر جایی ببرید. این کارت حافظه، دو نوع متفاوت درجه ۳ و کلاس ۱۰ را ارائه می‌دهد و به با یک آداپتور کارت SD کامل همراه است.

۶. بهترین برای عکس‌هایی با فرمت RAW: کارت حافظه Transcend Class 10 SDXC
برخی از مشخصات باکیفیت را در قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهد.

Transcend

کارت حافظه Transcend Class 10 SDHC و SDXC یک قدم پایین‌تر از دو کارت حافظه Toshiba Exceria Pro و Lexar Professional می‌باشد و برخی از مشخصات پر قدرت را در قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهد. کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی SDHC را میتوان کمتر از ۵۰ دلار پیدا کرد، در حالی که کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی SDXC حدود ۷۰ دلار قیمت داد. هر دوی آن‌ها سرعت خواندن و نوشتن ۲۸۵ مگابایت بر ثانیه و ۱۸۰ مگابایت بر ثانیه را دارند و هر دو از تکنولوژی ECC ساخته شده اند که به شناسایی و اصلاح خطاهای نوشتن و انتقال کمک می‌کند. همچنین مالکین می‌توانند نرم افزار بازیابی اطلاعات RecoveRx را رایگان دانلود کنند. این یک گزینه ایده آل برای عکاسان حرفه‌ای و تولید کنندگان ویدئو است که ترجیح می‌دهند در حالت RAW یا با کیفیت بالای ۴K فیلمبرداری کنند (هرچیزی که احتمالا حجم زیادی از داده‌ها را تولید کند). در حالی که این کارت‌ها ممکن است اندکی گران باشند، اما کارت‌های Transcend SD ممکن است گزینه ارزان‌تری از Toshiba’s Exceria Pro باشند.

۷. دومین برنده برای عکس‌هایی با فرمت RAW: کارت حافظه سونی SF-G32 / T1 SDHC UHS-II
می‌تواند تا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه سرعت انتقال داشته باشد.

Sony

فایل‌های RAW به طور قابل توجهی بزرگتر از سایر فایل‌های دیگر هستند، به این معنی که انتقال آنها از دوربین به یک کامپیوتر به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارد. در حالی که برای خرید سونی SF-G32 / T1 باید پول بیشتری پرداخت کنید، اما ارزشش را دارد. عملکرد این کارت در مقابل گزینه‌های ارزانتر آن بی نظیر است. SF-G32 / T1 سه اندازه را از ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت ارائه می‌دهد و قیمت آن با افزایش حافظه تغییر می‌یابد. UHS-II, Class 10 سرعت بی‌نظیری دارد به این معنی که می‌تواند سرعت انتقال تا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را داشته باشد. کارت حافظه SF-G32 / T1 برای فیلمسازان حرفه‌ای و مخصوصا کسانی مناسب است که با عکسبرداری پیوسته ۴K، عکسبرداری حالت پشت سر هم و عمل عکاسی کار می‌کنند.

۸. بهترین برای طرفداران عکاسی: کارت حافظه Lexar Professional 2000x SDHC
برای عکاسان جدی و با انرژی مناسب است.

Lexar-Professional

در حال حاضر ما برای افراد جدی، عکاسان پرانرژی و تولید کنندگان فیلم، وارد قلمرو کارت‌های SD قدرتمند و با ظرفیت می‌شویم. کارت حافظه Lexar Professional 2000x SDHC و SDXC در ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی موجود است، در حالیکه قیمت آن کمی گران است. چرا این مقدار را روی یک کارت SD صرف می‌کنید؟ از آنجا که احتمالا بهترین کارت SD موجود در بازار را دریافت خواهید کرد و احتمالا شما یک عکاس حرفه‌ای هستید که در اطراف خود به گشت و گذار می‌پردازد و دنبال سوژه عکاسی می‌گردد. هر فرمت یک سرعت خواندن / انتقال بالاتر از ۳۰۰MB ارائه می‌دهد که بسیار قابل توجه است. سرعت نوشتن تقریبا تضمین شده است که بسیار کندتر از آن است، اما بسته به شرایط شما، هنوز هم می‌تواند تا ۲۷۵ مگابایت بر ثانیه افزایش یابد. صرف نظر از Lexar Professional می تواند ویدیوهای (۱۰۸۰p (Full HD، سه بعدی و ۴K را مدیریت کند، چه اینکه از دوربین DSLR یا دوربین فیلمبرداری HD یا دوربین ۳D استفاده کنید. این چیزی است که برای رسیدگی به شرایط مختلف و مجهز صورت می‌گیرد و سرعت بی‌سابقه‌ای برای انجام کار دارد.

۹. بهترین ظرفیت: کارت حافظه Lexar Pro 256GB SD
انتقال اطلاعات را با سرعت بالایی انجام می‌دهد.

Professional

کارت SD Card Class 10 Lexar Pro 256GB دقیقا همان چیزی است که برای انجام دادن کارهایتان به دنبال آن می‌گردید. این کارت انتقال داده‌ها را با سرعت بالایی انجام می‌دهد و یک کپی از آن نگه می‌دارد. این کارت برای انتقال سریع داده‌ها از تکنولوژی UHS-I استفاده می‌کند که سرعت آن برای سطوح خواندن ۹۵ مگابایت بر ثانیه و برای سطوح نوشتن ۴۵ مگابیت بر ثانیه می‌باشد. اما با این سرعت چه می‌توانید بخوانید و بنویسید؟ خوب، این کارت عظیم SD برای تصاویر با کیفیت، تصاویر خام و همچنین ویدئوی کامل از ۱۰۸۰p تا ۴K بهینه شده است، حتی از فایل‌های ویدئویی عظیم ۳D (سه بعدی) هم پشتیبانی می‌کند.

کارتها به خوبی در آزمایشگاه‌های با کیفیت Lexar آزمایش می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها بدون وقفه کار خواهند کرد. اما اگر به هر دلیلی کارت حافظه خراب شد و برخی از فایل‌های آن از دست رفت، Lexar شامل یک مجوز عمر است که بهترین کار را برای بازیابی فایل‌های از دست رفته با توجه به دیسک فاسد انجام می دهد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد