بهترین کارت‌های SSD برای مک‌بوک‌پرودر سال ۲۰۱۹

0 1,499

اگر سرعت MacBook Pro شما کاهش یافته است و می‌خواهید آن را عوض کنید. توصیه می‌کنیم به جای خرید یک سیستم جدید، درایو حالت جامد (SSD) آن را عوض کنید. کارت‌های SSD به طور چشمگیری زمان لازم برای ذخیره‌سازی یا کپی داده‌ها را نسبت به یک هارد دیسک سنتی کاهش می‌دهند. نصب این درایوحالت جامد ساده‌تر از آن است که فکرش را کنید. تنها کافی است چند پیچ را بردارید و آن را نصب کنید، اما اگر تازه کار هستید و می‌خواهید این کار را خودتان انجام دهید می‌توانید از راهنمایی لازم استفاده کنید. مهمترین چیزی که باید در هنگام خرید SSD در نظر بگیرید این است که ابتدا MacBook Pro خود را بررسی کنید. در مطلب زیر لیستی از بهترین کارت‌های SSD مک‌بوک‌پرو را بیان می‌کنیم، با ما همراه باشید:

۱. بهترین SATA SSD از نظر کلی: SanDisk SSD PLUS 480GB

اگر یک MacBook Pro قدیمی دارید و به دنبال راه‌هایی برای افزایش سرعت عملکرد و ارتقای فضای ذخیره سازی آن هستید درایو SanDisk SSD Plus 480GB ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن می‌گردید. این SSD با استفاده از رابط SATA Revision 3.0 توسط مک‌بوک‌پروی ساخته شده در سال ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ پشتیبانی می‌شود، اما اگر دستگاه شما سال‌های قبل از آن ساخته شده باشد، تا زمانی که از SATA 1.0 یا ۲.۰ استفاده می‌کنید ممکن است بتوانید لپ تاپ خود را با آن به روز کنید. بیایید صادق باشیم: قطعا خرید این SSD برای شما مقرون به صرفه‌تر از آن خواهد بود که بخواهید سیستم MacBook Pro خود را با یک دستگاه جدید ارتقا دهید. ظرفیت آن ۴۸۰ گیگابایت است که فضای زیادی برای ذخیره سازی فایل‌ها، عکس‌ها و حتی فیلم‌های شخصی‌تان ایجاد می‌کند. علاوه بر این، سرعت خواندن این کارت حافظه ۵۳۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن ۴۴۵ مگابایت بر ثانیه است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات را سریع ذخیره کنید و حتی سریع‌تر آن را بازیابی کنید (تا ۲۰ برابر سریعتر از هارد دیسک قدیمی عمل می‌کند). با عملکرد خنک کننده و عمر باتری سخاوتمندانه این SSD می‌تواند MacBook Pro قدیمی شما را به دستگاه رویاهایتان تبدیل کند.

۲. بهترین گزینه از نظر بودجه: Samsung 860 EVO 250GB

Samsung-860

این کارت حافظه از لحاظ قیمت یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال سرعت بخشیدن عملکرد دستگاه‌های MacBook Pro خود هستند که در سال ۲۰۱۲ یا قبل از آن ساخته شده است. این کارت حافظه رابط اتصال SATA 3.0 دارد و سرعت خواندن آن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن ۵۵۰ مگابایت بر است. این سرعت قابل توجه است و به طور چشمگیری باعث ارتقای دستگاه می‌شود. ظرفیت این کارت حافظه ۲۵۰ گیگابایت می‌باشد، گرچه این کارت حافظه بزرگترین SSD موجود در فهرست نیست، اما هنوز هم برای یک کاربر معمولی Mac بسیار مناسب است، حتی اگر بخواهد عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بگیرد. آیا لپ تاپ شما همیشه به روزرسانی می‌شود؟ این SSD سرعت آن را تغییر خواهد داد. آیا برنامه‌ها، بازی‌ها و برنامه‌های دیگر آن بسیار آهسته باز می‌شوند؟ بهتر است شروع جدیدی با این SSD مقرون به صرفه داشته باشید. حتی زمانی که می‌خواهید چند کار را با هم انجام دهید، این کارت حافظه شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد که چگونه مکبوک پرو پاسخگوی این همه کار خواهد بود. علاوه بر این، این SSD در طولانی مدت تضمین شده است و پایایی برآورد شده آن ۱.۵ میلیون ساعت است.

۳. بهترین ذخیره سازی ارتقا از نظر قیمت: WD Blue 3D NAND 1TB

WD-Blue

مسلما هرگز نمی‌خواهید دوباره از فضای ذخیره سازی خارج شوید، پس از WD Blue 3D NAND 1TB استفاده کنید. این SSD یک فضای ذخیره سازی ۱ ترابایتی به مکبوک پرو اضافه می‌کند که برای ذخیره سازی بیش از دو میلیون عکس به اندازه کافی بزرگ است. این SSD با مکینتاش سازگار است که دارای کنترلر SATA است و از رابط کاربری SATA 6.0 GB / s استفاده می‌کند. همچنین با توجه به سرعت خواندن ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد. شما همچنین ممکن است عمر باتری آن را بهبود ببخشید، زیرا توان مصرفی این کارت حافظه ۲۵ درصد پایین‌تر از نسل قبلی آن است. به علاوه، سازنده این کارت حافظه، نرم افزار دانلود رایگان را برای نظارت بر وضعیت درایو ارائه می‌دهد. همچنین دارای ضمانت نامه پنج ساله است. بنابراین با خرید این کارت حافظه خیالتان راحت باشد که یک محصول با کیفیت و مناسب خریداری کرده‌اید.

۴. سریع‌ترین کارت حافظه: Transcend 480GB JetDrive

اگر MacBook Pro شما در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ساخته شده است و می‌تواند از بعضی ارتقاء‌ها استفاده کند، Transcend 480GB JetDrive را بررسی کنید. این کارت حافظه با دستگاه‌های MacBook Air ،MacBook Pro Retina ،Mac Mini و Mac Pro سازگار می‌باشد. این SSD از رابط پیشرفته PCIe Gen 3 x 2 استفاده می‌کند که برای انتقال سریع داده‌ها طراحی شده است. این اسمارت فون JetDrive نام خود را حفظ می‌کند؛ به لطف فناوری فلش NAND 3D که این SSD از آن استفاده می‌کند، به سرعت ۹۵۰ مگابایت بر ثانیه دست می‌یابید. این SSD همچنین به یک جعبه ابزار JetDrive مجهز است که به لطف آن نظارت بر چیزهایی مانند وضعیت سلامتی درایو و به روز رسانی سیستم عامل آسان می‌شود. با به روز رسانی مک با Transcend JetDrive 820 به راحتی می‌توانید ظرفیت ذخیره سازی آن را افزایش دهید که فضای زیادی برای اسناد، عکس‌ها، موسیقی و فیلم‌هایتان ایجاد می‌کند.

۵. بهترین کارت حافظهPCle از نظر کلی: OWC 1.0TB Aura SSD Flash

اگر عاشق Mac خود هستید و تمام کارهایتان را از طریق آن انجام می‌دهید، ما به شما OWC 1.0TB Aura SSD Flash را توصیه می‌کنیم. این کارت حافظه تنها برای مکینتاش طراحی شده است و به آسانی آن را ارتقاء می‌دهد. در واقع، این SSD اولین بار اواسط ۲۰۱۳ ارتقا یافت و بعد برای MacBook Pros و لپ تاپ‌های MacBook Air استفاده شد. این ارتقاء ذخیره سازی مبتنی بر فلش، سرعت خواندن و سرعت نوشتن ۷۲۶ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد که در هنگام استفاده از برنامه‌های بزرگ یا بازی‌های سنگین منجر به بهبود عملکرد، بارگیری سریع و زمان کوتاه می‌شود. نگران نحوه انتقال داده بین هارد دیسک اصلی و SSD جدید خود نباشید زیرا این محصول با توجه به محفظه Envoy Pro که برای هر دو درایو مناسب است کار انتقال داده‌ها را به آسانی انجام می‌دهد. ظرفیت کل این SSD یک ترابایت است اما فضای قابل استفاده آن ۹۶۰GB است. در حالیکه ۶۴ گیگابایت برای تصحیح خطا و بارگیری اطلاعات در زمان واقعی اختصاص داده شده است. به علاوه، با توجه به محفظه موجود، هنوز می‌توانید هارد دیسک اولیه خود را به عنوان درایو خارجی استفاده کنید.

۶. بهترین SATA SSD از نظر ارزش: Samsung 860 EVO 500GB

 Samsung 860 EVO 500GB

سامسونگ ۸۶۰ EVO به عنوان جدیدترین نسخه از سری SATA SSD محسوب می‌شود که برای بهبود عملکرد لپ تاپ‌های موجود مانند MacBook Pro طراحی شده است. این SSD با رابط SATA 3 گیگابایت بر ثانیه و رابط کاربری SATA 1.5 گیگابایت / ثانیه سازگار است و برای ارتقاء بسیاری از MacBook Pros قدیمی مفید است. این کارت حافظۀ سریع و قابل اعتماد، با آخرین فناوری V-NAND، در گستره وسیعی از عوامل و ظرفیت‌های سازگار ارائه می‌شود. این کارت حافظه دارای سرعت ثابتی می‌باشد حتی زمانی که چند وظیفه انجام می‌دهد یا تحت کارهای سنگین قرار دارد. این کارت حافظه با استفاده از رابط mSATA، سرعت خواندن ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه را با تکنولوژی هوشمند TurboWrite سامسونگ انجام می‌دهد تا فایل‌ها سریع انتقال یابند و عملکرد آن‌ها بهبود پیدا کند. در این نسخه، اندازه TurboWrite از ۱۲ گیگابایت به ۷۸ گیگابایت ارتقا یافته است. این کارت حافظه ۵ سال گارانتی دارد و بابت دوام آن خیالتان راحت باشد.

۷. بهترین خودستایی: G-Technology 0G06054 2TB G-Drive Mobile SSD

این کارت حافظه از مارک‌های شناخته شده بازار نیست، اما اگر می‌خواهید دستگاه خود را ارتقا دهید این یک گزینه عالی برای ارتقاء MacBook Pro است. این کارت حافظه ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می‌دهد که برای ذخیره سازی میلیون‌ها عکس با کیفیت مناسب است. از آنجا که این SSD یکی از محکم‌ترین کارت‌های موجود در بازار است یک انتخاب عالی برای کسانی است که در مورد از بین رفتن آن نگران هستند. این کارت حافظه دارای گواهینامه IP67 است، به این معنی که در عمق یک متری آب هیچ گونه آسیبی نمی‌بینند. ضربه پذیری و استحکام این کارت حافظه نسبت به کارت حافظه‌های دیگر بیشتر است. اتصال USB-C و کابل USB-A (کامل USB)، این امکان را می‌دهد تا این کارت حافظه را به هر MacBook یا iMac وصل کنید. این کارت حافظه دارای فرمتی است که برای macOS مناسب است و همین انتقال فایل‌ها از هارد دیسک قدیمی به کارت حافظه جدید را آسان‌تر می‌کند.

۸. بهترین SSD خارجی: Seagate Fast SSD 250GB External SSD

اگر به جای تغییر هارد دیسک MacBook Pro به یک درایو سخت خارجی علاقه‌مند هستید، SSD Seagate Fast یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. این دستگاه شیک و پیشرفته با استفاده از USB-interface، به سادگی با MacBook Pro وصل می‌شود و حمل و نقل آن آسان است. از آنجا که این SSD از یک رابط USB 3.1 Gen 2 استفاده می‌کند یک چراغ نشانگر وضعیت بر روی لبه آن برای مشاهده آسان و بررسی اتصال USB-C در درایو وجود دارد. کابل با USB-C و USB-A (استاندارد USB) در جعبه گنجانده شده است. این SSD، در حالی که سریعترین کارت حافظه موجود در لیست نیست، اما هنوز با سرعت خواندن ۵۲۸MB / s و سرعت نوشتن ۴۷۸MB / s بسیار سریع است. علاوه بر این، اگر به عکاسی علاقه دارید، این SSD به مدت دو ماه به صورت آزمایشی رایگان به برنامه Adobe Cloud Creative پرداخته است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد