بهترین کرم مرطوب‌کننده ایرانی

2 10,163

پوست بخش عظیمی از بدن را می‌پوشاند و سلامت و شادابی آن نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد. خشکی پوست یک عارضه شایع میان انسان‌ها است که با شروع فصل زمستان بیشتر می‌شود. درواقع برخی افراد که به‌صورت ژنتیکی پوست خشکی دارند؛ پوستشان نمی‌تواند به‌صورت طبیعی چربی‌های مفید ترشح کند و درنتیجه آب پوست به‌آسانی از سطح پوست خارج شده و سطح آن خشک‌تر و بی‌آب‌تر می‌شود. در این میان می‌توانید از انواع کرم مرطوب‌کننده برای ایجاد چربی و رطوبت بر روی پوستتان استفاده کنید تا مانع از تبخیر آب از روی سطح پوست شود. برای کاهش خشکی پوست بهتر است زمان حمام خود را کوتاه‌تر کرده و زودبه‌زود به حمام نروید و از مرطوب‌کننده‌های باکیفیت استفاده کنید. در میان این برندهای متعدد خارجی و ایرانی که مرطوب‌کننده‌هایی برای پوست‌های خشک و چرب ارائه کرده‌اند؛ برندهای ایرانی جایگاه خوبی دارند. استفاده از مرطوب‌کننده‌های ایرانی از این جهت توصیه می‌شود که این شرکتها با توجه به شرایط آب‌وهوای ایران، نوع ژنتیک ایرانیان و نوع پوست‌های آن‌ها، این کرم‌ها را تهیه کرده‌ و احتمال تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر از نمونه‌های خارجی است. در این مطلب با چند مدل از کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی بیشتر آشنا می‌شوید. این مرطوب‌کننده‌ها، میزان چربی و آب متفاوتی دارند و غلظت‌ آن‌ها در هر شکل فرق می‌کند. بنابراین بسته به نوع پوستتان می‌توانید از یک کرم مرطوب‌کننده ایرانی با کیفیت استفاده کنید.

۱. کرم مرطوب‌کننده ایرانی سی گل مدل Hydra Beauty Intense Plus 

درصورتی‌که پوست خشک، آسیب‌دیده و ترک‌خورده دارید که دچار التهاب، قرمزی و خارش است می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده سی گل استفاده کنید. این کرم یک مرطوب‌کننده قوی و حاوی ویتامین A ، E و B5 روغن گیاهی و معدنی امگا ۳ و امگا ۶، سدیم PCA و سدیم لاکتات است که همه این مواد در کنار هم می‌توانند پوستتان را التیام دهند و آن را نرم و مرطوب کنند. همچنین با رادیکال‌های آزاد پوست مبازره کرده و به آنتی‌اکسیدان‌ها کمک می‌کنند تا پوست احیا شود.  درصورتی‌که پوست حساسی دارید با خیال راحت می‌توانید از این کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ زیرا محتویات آن فاقد اسانس و پارابن است. این نکته را فراموش نکنید که کرم مرطوب‌کننده سی گل برای پوست‌های حساس، فاقد SPF است و بهتر است به همراه آن از کرم ضد آفتاب نیز استفاده  شود.

۲. کرم مرطوب‌کننده ایرانی شون مدل Hydrating Cream

کرم‌های مرطوب‌کننده برند شون نیز محبوبیت بسیار زیادی در ایران داشته و یکی از برندهای معتبر ایرانی می‌باشد. درواقع محصولات بهداشتی و آرایشی شون نتیجه همکاری ایران و آلمان است. این کرم مرطوب‌کننده برند شون مناسب برای پوست‌های معمولی و خشک است؛ SPF ندارد و به‌صورت تیوپی عرضه می‌شود. این کرم دارای ترکیبات بسیار مغذی از عصاره‌ی آلوئه ورا، ویتامین‌های B5 و E است. آلوئه ورا علاوه بر خاصیت مرطوب‌کنندگی و آب‌رسانی خود، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و برای سلامت پوست بسیار مفید است. همچنین التهابات پوست را از بین برده و سطح آن را نرم و لطیف می‌کند. ویتامین بی موجود در این کرم مرطوب‌کننده شون، خاصیت آب‌رسانی را تشدید کرده و پوست را نرم‌تر و مشکلات پوستی را از بین می‌برد. در صورت استعمال آن بر روی سطح پوست به‌سرعت جذب شده و حالت براق و چربی روی سطح آن ایجاد نمی‌کند.

۳. کرم مرطوب‌کننده صورت سینره مخصوص پوست‌های خشک و معمولی

سینره یک برند ایرانی است که محصولات آرایشی با کیفیتی تولید می‌کند. کرم‌های مرطوب‌کننده پوست سینره برای پوست‌های معمولی، خشک مناسب هستند. این کرم مرطوب کنده سینره علاوه بر ایجاد چربی و رطوبت مناسب بر روی پوست تا میزان زیادی چین‌وچروک‌ها را از بین می‌برد. به‌محض استفاده از این کرم بر روی پوست مواد آب‌رسان آن جذب پوستتان شده و آن را هیدراته می‌کند. همچنین لایه محافظی به‌منظور جلوگیری از تبخیر آب پوست، بر روی سطح آن ایجاد خواهد شد؛ البته این کرم مرطوب‌کننده هیچ‌گونه حالت چربی و براقی روی پوستتان به وجود نمی‌آورد. کرم مرطوب‌کننده سینره حاوی عصاره مخمر و فاکتور مرطوب‌کننده طبیعی NMF می‌باشد. علاوه بر این دارای روغن آرگان و روغن سبوس برنج جهت رطوبت رسانی، محافظت و احیای پوست بوده و به منظور نرمی و لطافت پوست در آن از مقداری اسکوالن و شی باتر استفاده شده است. به منظور استفاده از آن بهتر است صبح و عصر مقداری از این کرم را روی سطح پوست تمیز شده قرار داده و ماساژ دهید.

۴. کرم مرطوب‌کننده ایرانی جوجوبای مای

برند مای یکی از برندهای قدیمی در زمینه تولید لوازم آرایشی است؛ این برند ایرانی تحت لیسانس آلمان در کشور ایران تولید می‌شود. کرم مرطوب‌کننده جوجوبا مای یکی از مرطوب‌کننده‌های مناسب حاوی روغن جوجوبا و ویتامین ایی است. این مرطوب‌کننده برای انواع پوست‌های ایرانی مناسب است و به‌محض استعمال بر روی پوست به‌سرعت جذب شده و احساس چربی و براقی روی پوست ایجاد نمی‌کند. روغن جوجوبا در این محصول، به علت شباهت زیاد با چربی طبیعی پوست، به عنوان یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده عالی و یک ماده آنتی‌اکسیدان و ضد چروک خوب عمل می‌کند. درون این مرطوب‌کننده آنتی‌اکسیدان‌هایی طبیعی وجود دارد که می‌تواند باکتری‌های پوستی را از بین برده و در کنار رطوبت دهی به آن‌ها باعث  تمیزی و سلامت پوست شود. شما با استعمال کرم مرطوب‌کننده جوجوبا بر روی پوست، حال کشسانی پوستتان را بیشتر می‌کنید و در این شرایط احتمال بروز چین‌وچروک در آن کمتر خواهد شد. این مرطوب‌کننده برای رفع التهاب و تحریک پوست‌های خشک و معمولی نیز کارایی دارد.

۵. کرم مرطوب‌کننده آردن با عصاره چای سبز و سبوس برنج

این کرم مرطوب‌کننده آردن حاوی عصاره چای سبز و سبوس برنج بوده و برای پوست‌های چرب مناسب است. سبوس برنج موجود در این مرطوب‌کننده باعث می‌شود پوستتان نرم‌تر و لطیف‌تر شده و چای سبز نیز با خاصیت آنتی‌اکسیدانی  و ضدالتهابی خود پوستتان را سالم‌تر و شفاف‌تر می‌کند. ویتامین ایی موجود در این مرطوب‌کننده علاوه بر آب‌رسانی باعث کاهش چین‌وچروک‌های پوستی خواهد شد و بسیار مفید است.  شما می‌توانید از این کرم کاسه‌ای در هوای سرد و محیط‌های خشک استفاده کنید تا پوستتان دچار خشکی و ترک نشود. بنابراین درصورتی‌که پوست چرب و آکنه داری دارید؛ اما رطوبت و آب‌رسانی پوستتان به‌صورت متعادل صورت نمی‌گیرد؛ می‌توانید از این کرم آردن کمک بگیرید تا با کاهش تبخیر و دفع آب روی پوست، رطوبت و الاستیسیته پوستتان را حفظ کرده و مانع از چروک و خشکی و بی آبی آن شود.

۶. کرم مرطوب‌کننده نئودرم مدل Optimal Hydrosense 

مرطوب‌کننده‌ی نئودرم (Neuderm) مدل اپتیمال هیدروسنس (Optimal Hydrosense)  مناسب برای پوست‌های خشک و معمولی است. به‌صورت تیوپی و در بسته‌بندی شیکی ارائه می‌شود و دارای تأییدیه سازمان دارو و غذا می‌باشد. این مرطوب‌کننده به‌سرعت بر روی پوستتان جذب می‌شود و چربی و براقی روی پوستتان ایجاد نخواهد کرد. شما با استفاده از این کرم نئودرم به‌مرور احساس نرمی و لطافت زیادی بر روی پوستتان حس می‌کنید. این کرم برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است؛ زیرا  درون آن از پارابن استفاده نشده و آلرژی‌زا نیست. ترکیبات هیالورونیک، ویتامین E و ویتامین B5 موجود در آن خواص زیادی در اختیار پوستتان می‌گذارند؛ مثلاً هیالورونیک یک ماده با خاصیت مرطوب‌کنندگی زیاد است که از خشکی پوست جلوگیری کرده و مانع از چین‌وچروک روی سطح آن می‌شود و پوست شفافی به شما می‌بخشد. ویتامین ایی یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب قوی است که مانع از ایجاد چین‌وچروک و خطوط عمیق بر روی پوست خواهد شد. ویتامین بی هم رطوبت پوست را حفظ کرده و در صورت وجود زخم آن را ترمیم و بازسازی می‌کند.

۷. کرم مرطوب‌کننده قوی هیدرودرم مدل Extra Dry Skins

این کرم تخصصی هیدرودرم مناسب پوست‌های خشک تولید شد است؛ شما می‌توانید از این کرم مرطوب‌کننده برای درمان اختلالات پوستی‌تان نیز بهره ببرید. درون آن از لاکتات آمونیوم ۱۴%، اوره ۳%، شی باتر و اسکالن استفاده شده و نقش بسیار مهمی در شادابی، لطافت و سلامت پوست ایفا می‌کند. این کرم مرطوب‌کننده دارای اوره است؛ اوره موجود در آن به آسانی در عمق طبقه شاخی پوستی نفوذ کرده و به مدت طولانی رطوبت را در خود نگه می‌دارد. بنابراین شما تا ساعت‌ها بعد از استعمال این مرطوب‌کننده، پوست نرم و لطیفی دارید.

۸. کرم مرطوب‌کننده حاوی ۱۰% اوره دکتر ژیلا

دکتر ژیلا یکی دیگر از برندهای محبوب در زمینه تولید کرم‌های مرطوب‌کننده است که با اسم رسمی شرکت ایران آواندفر فعالیت می‌کند. این کرم ده درصدی اوره دکتر ژیلا جذب بسیار سریع داشته و با توجه به وجود اوره در ترکیبات آن به طبقه شاخی عمیق پوستی نفوذ می‌کند و ماندگاری بسیار بالایی دارد. درصورتی‌که پوست خیلی خشکی دارید به شما این کرم دکتر ژیلا را توصیه می‌کنیم. در این کرم از ترکیبات طبیعی مانند روغن زیتون و روغن بابونه استفاده شده که به‌صورت طبیعی باعث رطوبت دهی و آب‌رسانی پوست می‌شود و عوارض جانبی ندارد. علاوه بر این  ترکیبات مرطوب‌کننده طبیعی که به اختصار NMF نامیده می‌شود در این کرم مرطوب‌کننده به کار برده شده است. این ترکیبات NMF شامل: اسید آمینه آزاد، اسید پیرولیدون کربوکسیلیک، اوره، اسید اوریک، گلوکزامین، سراتینین، سدیم، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفات کلریدها، لاکتات ها، سیترات ها و فرمیات ها، فراکسیون نامشخص با درصدهای تعیین شده است که در داخل سلول‌های طبقه شاخی پوست جایگزین شده و دیواره سلول‌ها از آن نگهداری می‌کند.

۹. کرم مرطوب‌کننده جوجوبا عش

این کرم مرطوب کنند مناسب پوست‌های معمولی و حساس بوده و با توجه به عصاره جوجوبا درونان،  به لایه‌های پوست نفوذ کرده و فرایند آب‌رسانی را به خوبی انجام می‌دهد. این کرم مرطوب‌کننده قابلیت آب‌رسانی پوست داشته و به مرور باعث درخشندگی و شفافیت پوست خواهد شد. روغن جوجوبا موجود در کرم عش، به‌محض تماس با پوست وارد عمل شده و ماندگاری بالایی دارد. همچنین تبخیر نمی‌شود و علاوه بر رطوبت دهی و آب‌رسانی پوست، چین‌وچروک‌های روی سطح آن را نیز کاهش می‌دهد. این روغن دانه گیاه جوجوبا سرشار از مواد معدنی مهم ویتامین E و B-COMPLEX، روی، مس، سلنویم، کروم و ید است که سبب انعطاف‌پذیری پوست شده و همان‌طور که اشاره شد مانع از ایجاد چین‌وچروک می‌شود. این کرم مرطوب‌کننده فوق‌العاده سبک است و بر روی پوست لایه چربی ایجاد نمی‌کند. به منظور استفاده از این کرم مرطوب‌کننده می‌توانید صبح‌ها و عصرها بعد از پاک‌سازی پوست یک لایه از کرم را روی آن قرار  داده و ماساژ دهید.

۱۰. کرم نرم‌کننده اوسرین و اوره ۱۰درصد ثمین

درصورتی‌که پوست خشک و آسیب‌دیده‌ای دارید می‌توانید از این کرم تیوپی ثمین استفاده کنید تا پوستتان ترمیم شده و رطوبت رسانی و آب‌رسانی در آن صورت بگیرد. این کرم نرم‌کننده حاوی اوسرین و اوره است. اوره می‌تواند لایه‌های عمیق طبقه شاخی پوست نفوذ کرده و درنتیجه میزان رطوبت و چربی پوست را برای مدت‌زمان بیشتری محبوس کند؛ شما با هر بار استفاده تا ساعت‌ها پوست نرم و لطیفی خواهید داشت. در صورت هرگونه خشکی متوسط تا شدید پوست ناشی از اگزمای سرشتی اتوپیک، سن بالا، ایکتیوز، پسوریازیس، اگزمای دست و پا، این کرم می‌تواند تأثیرگذار باشد. اوسرین موجود در آن در مراقبت و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات  تأثیرگذار است و کاربردهای زیادی دارد. در این کرم هیچ‌گونه عطر و رنگی استفاده نشده و به همین دلیل برای افراد با پوست حساس و مشکوک به آلرژی مناسب می‌باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

2 Comments
  1. عرفان گفته:

    من خودم از کرم آردن استفاده میکنم باید اعتراف کنم خیلی کرم خوبیه ???? با قیمت و جنس ایرانی با آفرین گفت

  2. هاجر گفته:

    سلام
    من یه مرطوب کننده ی ایرانی میخوام که کمترین میزان چربی رو داشته باشه و زود جذب بشه. راهنمایی می کنید؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد