معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال ۲۰۱۹

0 1,190

امروزه پیشرفت تکنلوژی در گوشی‌ها نیز تاثیر بسزایی گذاشته است و گوشی‌های باکیفیت و جذابی وارد بازار شده است. در نتیجه گیمیرهایی که برای بازی کردن به پلتفرم‌های اختصاصی گیمینگ روی می‌آوردند برای راحتی بیشتر به سراغ گوشی‌های گیمینگ می‌روند. در این بین هر کمپانی‌ به ساخت یک گوشی‌ گیمینگ دست زده است تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

۱. بهترین گوشی‌های گیمینگ: گوشی Razer Phone 2 “اهمیت به عملکرد و زیبایی”

razer phone 2
هنگامی که اولین گوشی Razer افت پیدا کرد، جامعه فناوری بسیار شگفت زده شد و تلاش کرد تا یک گوشی هوشمند متمرکز بر بازی داشته باشد و به عملکرد و زیبایی آن نیز توجه کند. در حالی که بسیاری از کاربران انتظارات خود را گزارش داده بودند، اما برخی شکاف‌ها وجود داشت … و این جا دقیقا همان جایی است که نسل دوم آن به بازار آمد. این گوشی به یک صفحه نمایش ۱۲۰Hz مجهز است که مزیت بسیار خوبی نسبت به رقیب آن محسوب می‌شود. از طرفی دارای بلندگوهای جلو، خنک کننده سفارشی و یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ می‌باشد که اساسا از مشخصات لپ‌تاپ‌های بازی محسوب می‌شود.

یک باتری بزرگ ۴،۰۰۰ میلی آمپر در داخل گوشی وجود دارد که در صورت اتمام باتری باید آن را به کابل شارژ وصل کنید. لازم به ذکر است که کابل این گوشی فست شارژ است، به این معنی که گوشی را در کوتاهترین زمان شارژ می‌کند. این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است که می‌تواند با کارت حافظه microSD تا ۲ ترابایت هم افزایش یابد. رزولوشن صفحه نمایش آن ۱۴۴۰x۲۵۶۰ است و از محدوده‌ی دینامیکی گسترده یا HDR بهره می‌برد. در پنل پشتی Razer Phone 2 دوربین دوگانه‌ی جدیدی دیده می‌شود که از تکنولوژی فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و بر روی آن یک لنز با دیافراگم f/1.75 تعبیه شده است. در پنل جلویی گوشی اسپیکرهای استریو تعبیه شده که تحت لیسانس Dolby Atmos هستند و هرکدام از آن‌ها از آمپلی‌فایر اختصاصی بهره می‌برند. این گوشی یک گوشی هوشمند شگفت انگیز است و دقیقا همانطوری رفتاری می‌کند که می‌خواهید.

۲. بهترین گوشی‌های گیمینگ از نظر صفحه نمایش: Huawei Mate 10 Pro “تجربه بازی و سرگرمی با صفحه نمایش بزرگ”

 Huawei Mate 10 Pro

گوشی Huawei چند سالی است که گوشی‌های ارزان قیمت با مشخصات جامد عرضه می‌کند، اما این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار و از جمله بهترین مدل‌های گوشی هواوی به حساب می‌آید.

Mate 10 Pro دارای تمام مشخصاتی است که می‌خواهید در گوشی تلفن همراه خود داشته باشید. از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی میتوان به چیپست Kirin 970، صفحه نمایش OLE، شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی اشاره کرد. همچنین مقاومت در برابر آب، عمر باتری چشمگیر، شارژ سریع و دوربین با کیفیت از ویژگی‌های دیگر این گوشی است که آن را در بسیاری از مقایسه‌ها برنده مسابقه کرده است. در این گوشی از لنزهای جدید دوگانه لایکا Summilux-H استفاده شده است که به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی RGB و یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی تک رنگ مجهز شده است.

اگر فکر می‌کنید نمایشگر ۶ اینچی آن برای بازی‌ها و سرگرمی‌ها به اندازه کافی بزرگ نیست، ویژگی EMUI دسکتاپ به شما اجازه می‌دهد تا گوشی را به طور مستقیم به تلویزیون یا مانیتور وصل کنید.

برای این کار به هیچ سخت افزار فانتزی نیاز ندارید، بلکه فقط کابل استاندارد USB-C به HDMI کافی است. اگر می‌خواهید همه چیز را از طریق صفحه لمسی گوشی کنترل کنید میتوانید بلوتوث آن را روشن کنید و از کلید و ماوس آن استفاده کنید.

این گوشی در چهار رنگ آبی تیره، قهوه ای شکلاتی، طلایی تیره و رز گلد موجود است همچنین از دو سیم کارت ۴G نیز پشتیبانی می‌کند.

۳. بهترین طراحی: ASUS ROG Phone “طراحی بسیار زیبا و جذاب”

asus rog phone

این ممکن است از تولید کننده بعید باشد اما گوشی ROG از ASUS برای جلب توجه کاربران مشخصات قدرتمندی ارائه می‌دهد. این گوشی به یک نمایشگر ۶ اینچی AMOLED مجهز است که از فناوری ای پی اس بهره می‌برد و دارای رزولوشن ۱۰۸۰x۲۱۶۰ پیکسل می‌باشد. این قابلیت در هنگام مشاهده محتوا به خوبی به شما خدمت می‌کند و نرخ بازخوانی آن ۹۰ هرتز می‌باشد. به این معنی که صفحه نمایش در هر ثانیه ۹۰ بار رفرش خواهد شد. در حالی که این اعداد مشابه گوشی Razer 2 نیستند، اما برای تلفن‌های هوشمند بسیار مهم هستند.

این دستگاه از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کرده است که به شما سرعت بسیار بالایی می‌دهد و با ۸ گیگابایت رم درایو تقویت می‌شود. ظرفیت باتری آن ۴۰۰۰ میلی آمپر می‌باشد و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد که همگی از مشخصه‌های گوشی‌های رده بالا می‌باشد. کاربران برای ثبت تصاویر خود باید از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده کنند. اگر می‌خواهید از دو شماره تلفن استفاده کنید، این گوشی دو سیم کارته می‌باشد. این گوشی به وضوح برای گیمرها طراحی شده است و دارای دو حسگر لمسی می‌باشد که نمایش‌گر اصلی آن مختص بازی است و نمایش‌گر دوم به چت‌ها و اعمال دیگر اختصاص می‌یابد. کلیدهای کنترل بازی، حالت بهبودیافته دریافت بازخورد، اسپیکر ۴گانه در جلوی دستگاه و سیستم فوق خنک کننده از ویژگی‌های جذاب این گوشی است.

در پشت این گوشی مجموعه‌ای از پورت‌ها وجود دارد که به کاربر امکان اتصال گوشی به مانیتور، صفحه کلید و ماوس را می‌دهد؛ همچنین می‌توانید از گوشی به عنوان نمایش‌گر کمکی برای رایانه خود استفاده کنید.

۴. مجهزترین گوشی گیمینگ: Google Pixel 3 XL ” مجهز به آخرین ویژگی‌های گوشی‌های مدرن”

Google Pixel 3

در فضای تلفن همراه، تنها تعداد قابل توجهی از تلفن‌ها واقعا می‌توانند همه چیز را انجام دهند. هنگامی که به آخرین نسل تلفن ‌همراه نزدیک می‌شویم، ویژگی‌هایی همچون کیفیت دوربین، افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها، صفحه نمایش بزرگ، تلفن‌های هوشمند عریض و… بیشتر دیده می‌شود و گوشی Google Pixel 3 XL این قابلیت‌ها را دارد.

سیستم عامل این گوشی آخرین سیستم عامل اندروید را به طور کامل برجسته می‌کند و دارای تمام ویژگی‌های جدیدی است که می‌خواهید در گوشی‌های هوشمند مدرن خود داشته باشید. پیکسل ۳ ایکس‌ال از نمایشگر OLED کشیده‌ای با ابعاد ۶.۳ اینچی و رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسلی بهره می‌برد که برای بازی‌ها عالی است اما برای فیلم‌های YouTube و Netflix فوق العاده است. همچنین دارای ۴ گیگابایت رم و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام است. این گوشی به دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی مجهز است که برای گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت مناسب است. با توجه به اینکه ظرفیت باتری آن ۳۴۳۰ میلی آمپر ساعت است، عمر باتری آن بیش از یک روز دوام می‌آورد که برای طرفداران بازی‌های موبایل عالی است. اگر دوست دارید در واقعیت مجازی بازی کنید، گوشی Pixel 3 XL با هدست Google Daydream View سازگار است، به این معنی که می‌توانید از تلفن همراه خود برای آزمایش تمام توانایی‌های VR و AR استفاده کنید.

۵. بهترین ارزش: OnePlus 6T در OnePlus “برای بازیکنان باهوش و پخش فیلم‌های پرشور”

oneplus 6t

تجربه بازی را با رنگ‌های درخشان و وضوح بالای گوشی OnePlus 6T افزایش دهید. صفحه نمایش آن ۶.۴۱ اینچ و رزولوشن آن ۲۳۴۰x۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. همچنین نسبت تصویر آن ۱۹.۵: ۹ است که بزرگتر و واضح‌تر از مدل قبلی خود یعنی OnePlus 6 می‌باشد. این گوشی هم دارای همان سخت افزار پیشین است، پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی از جمله ویژگی‌هایی است که عملکرد قوی آن را با یک قیمت عادلانه تضمین می‌کند. نمایشگر موسوم به Optic AMOLED که در گوشی‌‌های وان‌پلاس استفاده شده است در حقیقت از نوع Super AMOLED‌ می‌باشند.

باتری این گوشی از ۳۳۰۰ به ۳۷۰۰ میلی آمپر افزایش یافته است که تا ۳۱.۷ ساعت کار می‌کند. این دستگاه در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است، اگر چه هنوز ۱۰۰٪ ضد آب نیست. شاید OnePlus 6T قویترین پردازنده را نداشته باشد، اما کاستی‌های آن قیمت گوشی را پایین می‌آورد.

۶. بهترین بازی برای آی‌اواس: iPhone X “مجهز به سخت افزار قدرتمند و فروشگاه app store برای دریافت بهترین بازی‌ها”

iphone x

با توجه به ترکیبی از سخت افزار قدرتمند و فروشگاه App Store که به طور مرتب بهترین بازی‌ها را برای اولین بار ارائه می‌کند، در گذشته بسیار سخت بود که بازی‌ها را روی یک دستگاه اپل نصب کنیم. گوشی آیفون X، گل سرسبد این شرکت است، اگر چه این گوشی بسیار گران است اما با خرید آن ویژگی‌های بسیاری بدست می‌آورید.

این گوشی iOS یکی از قویترین گوشی‌های موجود در بازار است که به چیپستA11، سه گیگابایت رم و ذخیره سازی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت مجهز است. صفحه نمایش ۵.۸ اینچی آن دارای وضوح و رنگ‌های استثنائی می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد تا به طور کامل بر روی بازی خود تمرکز کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

این گوشی دارای تراشه A11 Bionic می‌باشد که بسیار پر قدرت بوده و از یک موتور عصبی (Neural Engine) اختصاصی بهره می‌برد. این ویژگی امکان دسترسی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری بسیار متعدد و متنوعی را در آیفون ایکس محقق می‌سازد. این دستگاه می‌تواند شدت نور محیط اطراف را بسنجد و با توجه به آن تعادل نمایش رنگ سفید و همچنین شدت و رنگ‌های دیگر بر روی نمایشگر را بهینه سازی کند. این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که می‌توانید خریداری کنید، زیرا کیفیت دوربین آن بسیار بالاست و مجهز به تشخیص چهره می‌باشد.

۷. بهترین برای بازی واقعیت مجازی: Samsung Galaxy S9 “ردیابی حرکت مناسب … و همکاری با Oculus.”

Samsung Galaxy S9

تولید واقعیت مجازی با کیفیت بر روی گوشی هوشمند به دلایلی آسان نیست، اما تعدادی از شرکت‌ها تلاش خود را برای رسیدن به این خواسته متوقف نکرده‌اند. سامسونگ تا به حال بهترین ارائه را داشته است و هدست Gear VR خود را با چندین دستگاه جدید جفت می‌کند. این گوشی به بک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی با رزولوشن QHD+ یعنی ۱۴۴۰x۲۹۶۰ همراه است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

از طرفی این گوشی با یک چیپ ست اسنپدراگون ۸۴۵ و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه خواهد شد که با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی می‌توانید این میزان را تا ۴۰۰ گیگابایت افزایش دهید. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در پشت گوشی از دیگر ویژگی‌های آن است. این دستگاه در ۴ رنگ آبی، خاکستری، بنفش و مشکی عرضه می‌شود.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد