دستگاهی که گوشی را به یک بی سیم رادیویی تبدیل می کند

0 1,192

در حال حاضر در جهانی زندگی می کنیم که در آن ارتباطات بخش مهمی از زندگی ما انسان ها را تشکیل می دهد. به لطف پیشرفت های تکنولوژی ما می توانیم از فاصله های بسیار دور به صورت صوتی و تصویری با هم در ارتباط باشیم. یکی از این تکنولوژی ارتباطاتی مفید، شبکه های اینترنتی بی سیم است که گوشی های هوشمند، حتی بدون سیمکارت نیزمی توانند به آنها وصل شوند و ارتباطات خوب و با کیفیتی ارائه دهند. Sonnet ابزار شبکه بی سیم بر مبنای مش (Mesh networking) است که این تکنولوژی را در اختیار کاربران قرار می دهد همانطور که می دانید شبکه‌های مش یکی از انواع توپولوژی شبکه است که در آن گره های وجود دارد، هرگاه پیامی انتشار یابد کل شبکه به صورت اتوماتیک راه اندازی می شود، در شرایطی که یکی از گره ها دچار مشکل شود، گره‌ها به صورت پشت سرهم خود را بازیابی و به روز می‌کنند و گزینش مسیر را با توجه به بازیابی جدید انجام می‌دهند.

شما می توانید از طریق این دستگاه با استفاده از گوشی هوشمند خود در محدوده ی تعریف شده، اطلاعات را ارسال و دریافت کنید، بدون اینکه نیاز به پوشش اینترنت و یا سیمکارت داشته باشید. “Sonnet” با برخورداری از شبکه مش، دستگاه های متصل به خود را در فاصله های دور به هم متصل می کند شما می توانید کلیپ های صوتی، تصویری، عکس ها و موارد دیگر را از گوشی هوشمند خود در هر زمان ومکان دریافت و ارسال کنید.

“Sonnet” گوشی هوشمند شما را به یک بی سیم رادیویی با محدوده ی وسیع تبدیل می کند. مثلا روزی را تصور کنید که با دوستانتان به کوه می روید، در این مناطق اینترنت وایرلس و یا اینترنت گوشی در دسترس نیست، هر یک از شما می توانید یک دستگاه Sonnet را خریداری کرده و به کوله پشتی خود وصل کنید، از طریق گزینه وایرلس، گوشی تان را به دستگاه Sonnet متصل می کنید، در این حالت می توانید اطلاعاتتان را به دوستانتان ارسال کنید، Sonnet گوشی شما را به یک بی سیم با بُرد بسیار زیاد تبدیل می کند. البته در این شرایط شما می توانید به آسانی یک دستگاه بی سیم معمولی تهیه کرده و از آن استفاده کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که این بی سیم ها بسیار بزرگ و جاگیر هستند و قبل از استفاده نیاز به تنظیمات بسیار زیادی دارند و فقط ارتباط صوتی کم کیفیت ایجاد می کنند بدون تصویر، بدون متن و ..!

در دستگاه Sonnet نیاز نیست هیچ فرکانسی را تنظیم کنید، تنها با اتصال به گوشی هوشمند می توانید با دوستانتان گفت و گو کنید. به صورت شخصی برای یک نفر پیام بفرستید و یا این کار را به صورت گروهی انجام دهید. به هر کاربر متصل به Sonnet در محدوده مورد نظر پیام ارسال کنید، البته می توانید اسپم ها را مسدود کنید، تا پیام های که دوست ندارید برای شما ارسال نشوند. برنامه Sonnet به طور مستقیم و از طریق مرورگر به آدرس سایت شرکت، اجرا می شود و نیازی به دانلود و نصب نرم افزار نیست.

این دستگاه تحت نظارت هیچ شبکه ای نیست و به صورت مستقل عمل می کند بنابراین نگران امنیت اطلاعات خود نباشید و در هرکجای کره زمین هستید می توانید از آن استفاده کنید.

حداکثر محدوده بین دو دستگاه Sonnet به اندازه ۵کیلومتر (۳ مایل) است، این محدوده در شرایطی که خط دید وجود دارد مثلا دو نفر بر روی کوه باشند تا ۱۵ کیلومتر (۹ مایل) افزایش می یابد. بنابراین در کوهنوردی ها، جنگل ها و مناطقی که اینترنت و یا آنتن شبکه های موبایل وجود ندارد، در کمپ ها و یا هنگام مواجه شدن با یک فاجعه طبیعی، در رویدادهای شلوغ که سرعت شبکه ها کم می شود، می توان از این دستگاه استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های Sonnet می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• اگر یکی از گوشی های متصل به دستگاه Sonnet دارای اینترنت باشد کل شبکه می تواند از آن استفاده کند.
• برنامه Sonnet مجهز به یک نقشه آفلاین است که مسیر را به شما بدون اتصال به اینترنت نشان می دهد شما می توانید بر روی نقشه علامت گذاری کنید تا مسیر بازگشت را گم نکنید.
• با استفاده از برنامه این دستگاه می توانید با نگه داشتن دکمه sos به مدت ۵ثانیه موقعیت اضطراری همراه با پیام را به دوستانتان ارسال کنید.
• Sonnet یک باتری لیتیوم پلیمری ۴۰۰۰ میلی آمپری دارد که بیشتر از ۲۴ ساعت شارژ می ماند و شما می توانید از آن به عنوان پاوربانک استفاده کرده و گوشی خود را با پورت USB آن شارژ کنید.
• شما می توانید این دستگاه را در هر زمان و موقعیتی با خود حمل کنید، بسیار سبک و کوچک بوده و ضدگرد و غبار و ضد آب است و گواهینامه IP66 دارد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد