ترند های طراحی داخلی منازل در سال ۲۰۱۸

0 578

سبک خانه ها در طول سالیان دراز در حال تکامل و تغییر است. از رنگ های دیوار گرفته تا طراحی مبلمان، همه چیز تغییر کرده و طراحی ها به سمت مدرن شدن پیش می رود. این روند در سال ۲۰۱۸ و بعد آن نیز ادامه دارد. ممکن است مدت طولانی در خانه خود زندگی کرده اید و تصمیم دارید دکوراسیون آن را تغییر دهید. البته اگر در حال ساخت خانه جدیدی هستید دست شما بازتر است اما در صورت بازسازی محدودیت های بیشتری دارید. برای اینکه خانه شیکی داشته باشید سعی کنید موارد زیر را رعایت کنید:

رنگ های جسور و شاد
امروزه رنگ های شاد و جسوری مانند نارنجی، زرد، سبز و بنفش سلطنتی می توانند زیبایی خانه شما را چند برابر کنند. مبلمان، پرده ها و فرش ها در رنگ های شاد و پر رنگ زیباتر به نظر می رسند. دیگر اثری از رنگ های یکنواخت و کمرنگ در خانه ها نیست.

وسایل با طرح ها و جنس های طبیعی
مبلمانی که در آن از مواد طبیعی مانند چوب خام، سنگ مرمر و این عناصر طبیعی استفاده شده است، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. میزهای قهوه ای با سنگ مرمر، مبلمان با پایه های چوبی و سطوح و بافت های طبیعی مانند چرم، خز و تخته سنگ در طرح های مبلمان، زیبایی آن را چند برابر می کند.
اگر سقف خانه چوبی است آن را زیر گچ و مصالح پنهان نکنید کافی است به آن مقداری رنگ جلا دهنده بزنید تا به صورت شفاف باقی بماند. استفاده از چوب طبیعی می تواند زیبایی دکوراسیون را چند برابر کند. یک میز ناهارخوری چوبی یا کابینت های چوبی در یک طراحی مدرن بسیار قابل توجه است.
استفاده از چوب های رنگ روشن و کمرنگ کم کم به فراموشی سپرده می شود، و در طراحی امروزه سعی می کنیم از چوب های طبیعی و تیره تری استفاده کنیم.

استفاده از هنر حصیربافی
شما می توانید از این هنر در بخش های مختلی از خانه خود بهره ببرید و فضای گرمی به آن ببخشید. مثلا از آن به عنوان شیدها و پارتیشن استفاده کنید. گلدان های حصیری و یا پوشش حصیری صندلی ها و مبل ها به این شکل می تواند فضای زیبایی را رقم بزند.
در آشپزخانه می توانید از سفره های حصیری استفاده کنید تا هم جو زیبا و گرم تری به خانه شما ببخشد و هم تمیز کردن آن آسان تر باشد. شما می توانید این هنر را به آسانی بیاموزید و یا این وسایل را در طرح ها و رنگ های مختلف خریداری کنید. شما می توانید از آن به عنوان جایگزین فرش و قالیچه ها استفاده کنید، اما باید توجه داشته باشید که در خانه های نورگیر مقابل نور مستقیم آفتاب نماند، چرا که خشک می شوند. همچنین بهتر است لوازم حصیری مرطوب نماند و برای شستشوی آن از آب سرد استفاده کنید.

وسایل چند منظوره
امروزه به دلیل کوچک تر شدن خانه ها بهتر است از وسایل چند منظوره استفاده کنید تا فضای کمتری از خانه اشغال شود. مثلا میزهای قهوه خوری و یا کتابخانه و طاقچه هایی که به میز ناهارخوری تبدیل می شوند. شما می توانید این تجهیزات را در یوتیوب جست و جو کنید تا با این وسایل بیشتر آشنا شوید.

معماری بیوفیلیک (زیست دوستی)
این معماری بر اساس این فرضیه است که انسان ها تمایل ذاتی به ارتباط با جهان طبیعی دارند. این امر باید به طور فزاینده ای در فضاهای داخلی نیز شناخته می شود، در این نوع طراحی، ارتباط انسان با طبیعت مورد توجه قرار گرفته و از این طریق سعی می شود کیفیت زندگی انسان افزایش یابد. از این نوع طراحی به عنوان طراحی سبز نیز یاد می شود که باعث پیوند انسان با طبیعت خواهد شد. طراحی بیوفیلیک کوششی دقیق برای فهم و درک نیاز ذاتی بشر برای همبستگی و پیوند با دنیای طبیعی و تأثیر آن در طراحی و ساخت محیط‌های مناسب برای زندگی می‌باشد.
مفهوم طراحی بیوفیلیک در واقع طراحی و ساخت با توجه به طبیعت در ذهن می‌باشد. البته بدان معنی نیست که در ساختمان ها از علف و چمن استفاده کنیم و جذابیت خانه را با استفاده از عناصر طبیعی مانند درختان بالاتر ببریم، بلکه با الهام از طبیعت می خواهیم از نظر روانی بر روی ساکنان خانه تاثیر گذاشته و میزان استرس آن ها را تحت کنترل بگیریم و در مقابل بهره وری، خلاقیت، رضایت شغلی و .. را در آنها افزایش دهیم. این طراحی امروز بسیار رواج دارد و در سال ۲۰۱۹ به یکی از ترند های دکوراسیون داخلی تبدیل خواهد شد.

استفاده از پارتیشن های مدرن
یکی دیگر از مواردی که امروزه در دکوراسیون های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از تقسیم کننده ها، پارتیشن ها، پنجره و دیواره های نیمه می باشد. در خانه های که طراحی اصولی ندارند به راحتی می توانند از طریق این پارتیشن ها فضای های زیبایی ایجاد کرده و سبک خانه تان را تغییر دهید.

سبک Terrazzo
در این نوع سبک از شخصیت، علایق و آنچه که کارفرما و طراح دوست دارد در طراحی و قالب خانه به صورت کاملا زیبا استفاده می شود. طراح از ساختار شکنی نمی ترسد، تفاوتی ندارد از چه خمیرمایه ای برای طراحی استفاده می کند، گاه ممکن است فضا مدرن باشد و گاه کاملا شخصی، مهم رنگ ها و طرح هایی است که در خانه اجرا می شود.

استفاده از وسایل استیلی و فلز
این وسایل نیز امروزه بسیار مورد توجه هستند. استفاده از مبلمان استیل سفید، طلایی و برنجی در کنار رنگ های آبی، صورتی، خاکستری، زرد و یا سفید می تواند زیبایی خاصی به اتاق نشیمن ببخشد. به عنوان مثال، دیوارهای خاکستری رنگ پریده و چراغهای آویز طلائی بزرگ یا کابینت سفید با دستگیره های طلایی یک فضای زیبا و دل نشین را تداعی می کند.

وسایل عتیقه و قدیمی
این وسایل همیشه ارزش بالایی داشته اند اما در سال های گذشته تنها در کمدها نگهداری می شدند شما می توانید این وسایل و عتیقه جات را در دکور خانه خود بکار ببرید که امروزه بسیار پرطرفدار شده اند.

وسایل دست ساز
امروزه وسایل دست ساز بسیار مورد توجه قرار دارند و دکوراسیون خانه را جذاب تر می کنند. البته وسایل دست ساز گران تر هستند زیرا تنها یک یا چند مورد محدود از آنها در بازار وجود دارد و همین موضوع آن را خاص می کند. در فرایند تولید آنها از هیچ ماشین خودکاری استفاده نشده است و شما نیز به اسانی می توانید این وسایل دست ساز را تهیه کرده و در دکوراسیون خود به کار گیرید. شما متوجه خواهید شد که این سخت نیست و واقعا می تواند یک تجربه لذت بخش باشد.

پارچه های مخملی
شما می توانید در دکوراسیون خانه تان از پارچه های زیبا و جذاب مخملی استفاده کنید. پرده های مخملی می تواند زیبایی خاصی به اتاق نشیمن ببخشد. استفاده از چند کوسن مخملی رنگ روشن در کنار این پرده های هارمونی خاصی ایجاد می کند که در طراحی داخلی جدید بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد