پیگیری جام جهانی ۲۰۱۸ از طریق گوگل

0 609

جام جهانی ۲۰۱۸ شروع شده است و اخبار و حواشی آن به عنوان مهم ترین خبرها در تمام محفل ها تبدیل شده است. همه طرفداران با انگیزه وعلاقه بسیاری تیم شان را تشویق می کنند و اخبار مربوط به آن و رقیبان شان را دنبال می کنند. طرفداران دو آتیشه ی که شرایط مساعدتری داشته اند از اکنون در اردوگاه های خود در کشور روسیه اقامت داشته و منتظر شروع مسابقات هستند.

اما افراد زیادی وجود دارند که نتوانسته اند به سمت مسکو پرواز کنند و مجبورند از خانه نتایج این مسابقات را دنبال کنند. گوگل برای این افراد قابلیت ها و امکانات بسیار زیادی در نظر گرفته است که از آن طریق می تواند نتایج مسابقات را با جزئیات کامل پیگیری کنند. همانطور که می دانید مسابقات جام جهانی در پنجشنبه این هفته مصادف با ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد ۹۷) با بازی عربستان و روسیه آغاز شده است و تا ۱۵ جولای (۲۴ تیر ۹۷) ادامه دارد و گوگل نیز در این مسابقات حضور پر رنگ دارد و از طریق محصولات خود مانند دستیار صوتی گوگل، گوگل نیوز، گوگل ترند و گوگل مپ به ارائه خدمات پرداخته است.

در ابتدا به اسانی می توانید از طریق مرور گر گوگل به تمامی نتایج این مسابقات و اطلاعات مربوط به آن مطلع شوید. کافی ست با جست و جوی نام “world Cup” در مرورگر گوگل از تمام نتایج بازی ها و حوادث رخ داده در آن آگاهی پیدا کنید. بعد از جست و جو این عبارت در گوگل کادری باز می شود که با کلیک بر روی آن می توانید به تمامی اخبارها، جداول، گروه ها و بازیکنان دسترسی داشته باشید. با این کار دیگر نیازی به باز کردن برنامه و یا وب سایت ندارید و گوگل این قابلیت را در مرور گر خود قرار داده است.

این سرویس قادر است نتایج آنلاین را نیز به نمایش بگذارد و شما با مراجعه به این صفحه می توانید نتایج لحظه به لحظه را مشاهده کنید . به منظور سهولت بیشتر کافی است آیکونی که نتیجه بازی را نمایش می دهد را دِرَگ کرده و بر روی صفحه گوشی همراه خود قرار دهید. این نوع جست و جو پویا از روز ۱۴ ژوئن همزمان با آغاز بازی های جام جهانی فعال خواهد شد. با این کار بدون باز کردن مرورگر می توانید از نتایج بازی های مورد نظر آگاهی داشته و آن را مشاهده کنید. در صورتی که زمان کافی برای مشاهده مسابقات جام جهانی را ندارید اما علاقه مندید از نتایج آن آگاه شوید، کافی است یک بار عبارت “Pin live score” در مرور گر خود جست و جو کرده و و آن را به هر نقطه از صفحه گوشی همراه خود منتقل کنید. در این حالت این کادر کوچک بر روی گوشی همراه شما باقی می ماند و امتیازارت بازی ، میزان زمان سپری شده را به صورت زنده به نمایش می گذارد. در صورتی که تمایل دارید به اطلاعات بیشتری از بازی دسترسی داشته باشید کافی است که آیکون مورد نظر لمس کرده و تمام اطلاعات را مشاهده نمایید.

گوگل نیوز نیز سرشار از اخبار مربوط به بازی های جام جهانی است. شما به اسانی می توانید برنامه آن را دانلود کرده و بر روی گوشی اندروید خود نصب کنید و از آن طریق نیز به نتایج، امتیازات و سایر اطلاعات دسترسی داشته باشید. علاو بر این، لینک های یوتیوب بازی های انجام شده نیز در این قسمت وجود دارد که با کلیک بر روی آنها می توانید به ویدئو های بازی ها دسترسی داشته باشید. البته این ویژگی برای همه کاربران در دسترس نیست و در ادامه اسامی کشورهای مجاز را ذکر خواهیم کرد.

دستیار صوتی گوگل نیز به مسابقات جام جانی پیوسته است وشمارا از تک تک اتفاقات رخ داده در این مسابقات آگاه می کند. کافی است عبارت “اوکی گوگل” را به زبان بیاورید و هر سوالی که دوست دارید در مورد جام جهانی بپرسید. سوالاتی در مورد امتیاز ها، ترکیب تیم ها، جدول های گروهی و … گوگل اسیستنت به آسانی به تک تک سوااتتان پاسخ می گوید. همچنین این دستیار برخی از قوانین و حقایق موجود در (BTW (By The Way را بیان می کند تا دانش شما از فوتبال افزایش یافته و دلیل اتفاقات رخ داده در آن صحنه خاص را بهتر متوجه شوید.

در قسمت گوگل ترند می توانید به صورت بسیار زیبایی از آمار جست و جو های کاربران در مورد بازیکنان خاص، مطلع شوید. این سایت به صورت گرافیکی و بسیار زیبا، بازیکنان را بر اساس میزان جست و جوی نام آنها در گوگل طبقه بندی می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده بررخی از کاربران کشورهای مختلف می تواند به ویدئوی این مسابقات دسترسی داشته باشند. پخش کننده های رسمی فیفا مانند فاکس و بی بی سی در بیش از ۸۰ کشور، ویدئو های برجسته از مسابقات جام جهانی را در یوتیوپ به نمایش می گذارند. کاربران در ایالات متحده می توانند این مسابقات را به صورت زنده در کانال یوتیوب تماشا کنند و آن را با قابلیت YouTube TV cloud DVR ضبط نمایند. همچنین کاربران در ایالات متحده، آلمان، فرانسه، U.K.، برزیل، مکزیک، آرژانتین، پرو، و کلمبیا نیز قادر به دیدن ویدیو برجسته مسابقات در برنامه یوتیوب هستند.

اگر امکان سفر به روسیه را ندارید می توانید این بازی مهیج را در میان تعداد بی شماری از دوستداران فوتبال تماشا کنید و لذت و هیجان موجود در ورزشگاه را تجربه نمایید. شما به آسانی می توانید در گوگل مپ جست و جو کرده و لیست مکان های عمومی پخش مسابقات زنده جام جهانی را پیدا کنید ، سپس به این مکان ها رفته و در کنار تعداد زیادتری از هواداران و همچنین افراد مشهور، به صورت دسته جمعی مسابقات را مشاهده نمایید.

علاوه بر موارد بالا می توانید از برنامه های زیر نیز استفاده کرد دانش خود را از فوتبال ارتقا دهید و به تمام نتایج و آمار های بازی ها دسترسی داشته باشید:

• ۲۰۱۸ FIFA World Cup Russia™ Official App:
این برنامه نتایج زنده بازی ها، جداول و صحنه های جذاب بازی را در اختیار شما قرار می دهد:

• Onefootball
در این برنامه تمامی اطلاعات مربوط به فوتبال، اخبار، نتایج و حوادث و آمار لحظه ای مسابقات به نمایش گذاشته می شود. در این برنامه به راحتی می توانید نتایج مسابقات را پیش بینی کنید و نتایج حاصل از آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، در صورت دانلود و نصب این نرم افزار در زمان انجام بازی های جام جهانی، با هر بار گل زدن یک نوتیفیکیشن به گوشی شما ارسال شده و شما را از به ثمر رسیدن گل آگاه می کند.

• Panini Sticker Album
با استفاده از این برنامه می توانید به تمام پوستر های تیم های موجود در جام جهانی ۲۰۱۸ دسترسی داشته باشید.

• SofaScore
این برنامه ورزشی علاوه بر به اشتراک گذاشتن نتایج بازی های جام جهانی، سایر ورزش ها از جمله تنیس، موتور جی پی، والیبال، بسکتبال ، فوتسال و … را نیز پشتیبانی می کند.

• Onefootball Live Soccer Scores
این برنامه گزینه مناسبی برای اطلاع رسانی در مورد بازی ها، نتایج و امتیازات و همچنین حمل و نقل بازیکنان می باشد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد