بهترین موتورهای جست وجو تصاویر و سایت‌های دانلود رایگان عکس‌های با کیفیت

0 1,540

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های استفاده از وب و اینترنت، جست و جوی تصاویر است. مردم دوست دارند در مورد موضوعات مختلف، تصاویر آنلاین را جست و جو کنند و جدیدترین عکس های ارائه شده برای هر موضوعی را مشاهده نمایند. در این میان سایت های بسیار زیادی این کار را انجام می دهند و شما از طریق موتورهای جست و جو اختصاصی به راحتی می توانید این تصاویر را پیدا کنید. در این مطلب می خواهیم چند تا از بهترین موتورها جست و جو تصاویر و همچنین سایت هایی که این تصاویر را باکیفیت خوب ارائه می دهند، را به شما معرفی کنیم که از طریق آنها به راحتی می توانید به تصاویر مورد علاقه تان دسترسی داشته باشید.

موتور های جست و جو تصاویر
۱. جست و جوی تصویری گوگل:

پایگاه داده گوگل این امکان را برای شما به وجود آورده است تا تقریبا هر تصویری با هر موضوعی را در آن جست و جو کرده و عکس هایی با کیفیت های متفاوت از آن پیدا کنید. این روش بسیار آسان و رایج است و در هر بار جست و جو میلیون ها عکس را به نمایش می گذارد. فیلتر های نیز به منظور جست و جو تصاویر در این قسمت قرار داده شده است، شما می توانید تصاویر تان را بر حسب نوع اندازه، رنگ، رزلوشن و بسیاری از موارد دیگر، جست و جو نمایید.
گوگل این قابلیت را در موتور جست و جو خود قرار داده است. علاوه بر این شما می توانید از جست و جو معکوس عکس نیز استفاده نمایید. برای این کار گوگل کروم یا مرورگر خود را آپدیت کرده و موتور جست و جوی عکس گوگل را باز کنید. از قسمت نوار جست و جو بر روی آیکون آپلود کلیک کرده و عکس مورد نظر را آپلود نمایید. در این شرایط گوگل لیست سایت هایی که از این عکس استفاده کرده اند را به شما نشان می دهد.

۲. Picsearch:

از طریق این موتور جست و جو می توانید تصاویر، عکس ها، انیمیشن ها و عکس های متحرک را به راحتی پیدا کنید.

۳. جست و جو تصویری یاهو

شما می توانید از این موتور جست و جو برای پیدا کردن عکس ها بر اساس اندازه، رنگ، سایت یا دامنه و بسیار از موارد دیگر، استفاده نمایید. پایگاه داده ی این موتور جست و جو بسیار وسیع است، و شما می توانید از طریق آن به هر نوع عکس از هر موضوع با هر نوع کیفیت و رزولوشنی دسترسی داشته باشید

سایت های جست و جو تصاویر

۴. Flickr:
سایت “Flickr” یک مکان عالی برای یافتن مجموعه عظیمی از عکس های مختلف است. در این سایت می توانید تعداد بیشماری از عکس از موضوعات مختلt را مشاهده کنید، قبg از اینکه از عکس مورد نظر برای مقاصد خود استفاده نمایید، باید مطمئن شوید که صاحب عکس اجازه این کار را به شما داده است و آیا شما می توانید از این عکس در سایت های دیگر استفاده نماید؟؟ زیرا برخی از کاربران فیلکر اجازه این نوع دسترسی را به سایر کاربران نمی دهند. جست و جو در این سایت تحت عنوان سه گروه ، جستجو در عکس ها، جست و جو در افراد و جست و جودر گروه ها انجام می شود.
در قسمت جست و جوی پیشرفته سایت امکانات کاربردی در اختیار شما قرار داده شده است، شما می توانید نوع جهت عکس (افقی و عمودی، مربعی شکل یا مستطیلی) را انتخاب نمایید، نوع سایز را مشخص کرده و تاریخ انتشار و یا بازه تاریخی مورد نظرتان را وارد کنید، فیلتر براساس رنگ، سایز،… از ویژگی های کاربردی این سایت می باشد.
اگر شما به دنبال یک گالری عکس فوق العاده از عکاسان حرفه ای و مبتدی از سرتاسر جهان هستید می توانید به این سایت سر بزنید.

۵. Fabfotos.com:
این سایت مجموعه ای بسیار بزرگ از عکس هایی با کیفیت است. اگر به دنبال عکس ها با کیفیت و با رزلوشن بالا هستید بهتر است از این سایت دیدن کنید و کالکشن آن را مشاهده نمایید.

۶. Getty Images:
این سایت مجموعه ای بزرگ از تصاویر قابل جست و جو از برند های مختلف است.، این سایت دارای سطوح مختف دسترسی می باشد، تعدادی از این عکس ها دارای حق امتیاز و برخی فاقد آنها هستند شما به راحتی می توانید عکس های بدون حق امتیاز را جست و جو کرده و از آنها برای مقاصد خود استفاده نمایید.
در این سایت نیز فیلتر هایی به منظور جست وجو برای کاربران در نظر گرفته است. شما می توانید سایز عکس ها، نوع جهت آنها، و حتی تعداد افرادی که در عکس حضور دارند را مشخص کنید و حتی عکس ها را بر اساس مکان آنها جست و جو نمایید.

۷. Hubble’s Greatest Hits:
این سایت تصاویر شگفت انگیز از اجسام فضایی را که توسط تلسکوپ هابل از سال ۱۹۹۰-۱۹۹۵ تا کنون جمع آوری شده است را به نمایش می گذارد.

۸. University of Colorado Garst Photographic Collection:
این سایت مجموعه ای شگفت انگیز ، با بیش از ۲۰.۰۰۰ عکس می باشد که توسط Garsts برای فیلم “Mutual of Omaha’s Wild Kingdom” ثبت شده است.

۹. American Memory Collections:
این سایت شامل عکس هایی از کنگره ها، کالکشن عکاسی Ansel Adams ، جنگ ها داخلی و رئیس جمهور و بانوان اول در امریکا می باشد. در صورتی که به موضوعات سیاسی آمریکا علاقه دارید این سایت گزینه مناسبی برای شما است.

۱۰. Classroom Clipart:
این سایت یک منبع عالی برای دانلود کلیپ آرت های است، که می توانید بر اساس موضوع مورد نظرتان آنها را جست و جو نمایید.

۱۱. Eastman Museum:
شما در این سایت می توانید مجموعه ای عظیم از عکس ها و تصاویر، عکس های متحرک و تکنولوژی ها را جست و جو کنید.

۱۲. The LIFE Picture Collection:
این سایت مجموعه ای عظیم و جذاب از عکس های موجود در مجلاتTime و Lifeمی باشد. اگر قصد دارید به عکس های منتشر شده در این مجلات در سال های قبل، و یا عکس های جدید آن دسترسی داشته باشید، به این سایت سر بزنید.

۱۳. National Geographic Photography Collection:
در این سایت، مجموعه ای عظیم از عکس های زیبا و باکیفیت از مجلات، تصاویر پس زمینه بسیار زیبا و عکس های به روز و … منتشر شده است که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند.

۱۴. NASA Image and Video Library:
شما می توانید در این سایت هزارن عکس و فیلم و صدا از فضانوردان ناسا را مشاهده کرده و آنها را بر اساس نوع ماموریت و تاریخ آن جست و جو نمایید. پایگاه داده این سایت بسیار غنی است و جست و جوها در میان ماموریت هایی از سیاره مریخ تا مامورت STS-79 Shuttle امکان پذیر می باشد.

۱۵. NYPL Digital Gallery:
این سایت مجموعه ای رایگان از عکس های دیجیتالی موجود در کتابخانه عمومی نیویورک است. شما از طریق مراجعه به این سایت می توانید به بیش از ۳۳۷۰۰۰ عکس دیجیتالی از منابع اولیه و نشریات چاپ شده در کتاب خانه نیویورک دسترسی داشته باشید، عکس هایی از نسخه های خطی، نقشه های تاریخی، پوستر های پرتره، عکس های نادر، کتاب های تصویری،….

۱۶. Public Domain Images:
درصورتی که به دنبال تصاویری بدون حق امتیاز و چاپ هستید، می توانید به این سایت مراجعه کنید. کاربران می توانند از این تصاویر برای امور کاری و پروژه های تجاری و خصوصی خود استفاده کنند.

جست و جوی معکوس تصاویر

گاهی اوقات با عکس هایی مواجه می شویم و از خودمان می پرسیم که این عکس ها از کجا آمده است؟؟ آایا نسخه اصلی و اولیه و با کیفیت تر از آن وجود دارد؟؟
در این راستا گوگل از قابلیت کاربردی برای خود استفاده کرده است که در ابتدا مطلب به آن اشاره کردیم. شما به راحتی می توانید یک عکس آپلود کرده و متوجه شوید که عکس مورد نظر در چه سایت هایی موجود است، آن عکس مربوط به چه شخص، محل یا اثر هنری است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید از منبع و عکس مورد نظر آگاهی پیدا کنید.
برای این کار باید به قسمت جست و جو تصاویر گوگل بروید و بر روی آیکون دوربین موجود در نوار جست و جو کلیک کنید در این شرایط می توانید از دو طریق جست و جو خود را آغاز کنید، یا می توانید عکس مورد نظر را آپلود کنید و یا آدرس اینترنتی تصویر را در آن وارد نمایید. بعداز فشار دادن گزینه جست و جو، عکس های مشابه، سایت هایی که از این عکس استفاده کرده اند و اطلاعات بیشتر در مورد عکس به نمایش گذاشته می شود. در این راستا سایت های بسیار یزیادی فعالیت می کنند که یکی از آنها TinEye نام دارد.

۱۷. tineye.com:

شما می توانید از سایت TinEye نیز استفاده کنید که یک موتور جست و جو تصاویر معکوس می باشد. با استفاده از این سایت می توانید عکس های مشابه با عکس مورد نظر خود را پیدا کنید و با استفاده از قابلیت MulticolorEngine برای آن، رنگ مورد نظرتان را اعمال نمایید تا عکس مشابه با توجه به رنگ انتخابی شما در اختیارتان قرار گیرد.
برای استفاده از این سایت باید عکس مورد نظرتان را در آن سایت آپلود کرده یا آدرس URL ۀن را در نوار جست و جو آن کپی کنید. در این حالت با مجموعه ای کاملی از عکس های مشابه با عکس مورد نظرتان، مواجه خواهید شد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد